تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۴۵۴۲۳۶
در نشست مدیرکل امور کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران مطرح شد؛

جبارنژاد: من از ایده کتابخانه مسئول دفاع می‌کنم / در رقابت با شبکه‌های اجتماعی، کتاب پیروز خواهد شد / کتابخانه تنها مکانی برای نگهداری کتاب نیست

۲
۰
جبارنژاد: من از ایده کتابخانه مسئول دفاع می‌کنم / در رقابت با شبکه‌های اجتماعی، کتاب پیروز خواهد شد / کتابخانه تنها مکانی برای نگهداری کتاب نیست
کبنا ؛
پیش از ظهر امروز (18 آبان 1401) مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران ضمن ارائه برنامه هفته کتاب، به بیان ایده حاکم بر مدیریتِ جدید کتابخانه‌ها پرداخت.
به گزارش کبنا، محسن جبارنژاد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های موجود، در پی ایجاد تحولی در نظام بینشی کتابخوانی در استان هستیم.
وی راه ایجاد این تحول را کلیشه‌زدایی از ذهنیت مخاطب عنوان کرد و گفت: کتابخانه صرفاً مکانی برای نگهداری کتاب نیست؛ بلکه یک مرکز مؤثر در خدمات‌رسانی اجتماعی و فرهنگی است.
وی عنوان کرد: من از ایده کتابخانه مسئول دفاع می‌کنم؛ کتابخانه مسئول کتابخانه‌ای است که نسبت به رخدادهای پیرامون خود احساس مسئولیت می‌کند.
جبارنژاد با اشاره به نیاز به توانمندسازی جامعه، گفت: برخی اوقات جامعه امکان‌های رسیدن به شرایط مطلوب را ندارد و ما باید سعی کنیم با توانمندسازی جامعه از راه کتابخوانی، به یاری خانواده‌ها بشتابیم و کارگاه‌هایی ایجاد کنیم که خانواده‌ها بتوانند حیات متعالی داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: ما منتظر نمی‌مانیم که اعضاء صرفاً بیایند کتاب مطالعه کنند. بلکه ما خود هم به سمت مردم می‌رویم.
جبارنژاد با اشاره به اردوهای جهادی کتابخوانی گفت: تاکنون دو اردوی جهادی رفته‌ایم که با محوریت مناطق بسیار محروم است در آنجا بحث تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی را داریم.
وی با بیان اینکه ما در استان ۷٠ کتابخانه عمومی داریم، تصریح کرد: پنج کتابخانه مشارکتی و ۶۵ کتابخانه نهادی در استان فعال است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: ۳٠ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوده و ۷٠٠ هزار کتاب نیز در مخازن ما موجود است.
جبار نژاد از برگزاری ۳۶٠ برنامه طی هفته کتاب در استان خبر داد و گفت: چند برنامه با محوریت و نگاه ملی برگزار می‌شود.
جبارنژاد در ادامه گفت: در سفری که دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به استان داشت، در دیدار با استاندار قرار بر این شد مشکلات را احصاء کنیم تا رفع شوند.
وی با اشاره به دو مشکل اصلی کتابخانه‌های استان گفت: یک از مشکلات، سازه‌های ما هستند؛ دو سازه داریم که تا سال 1390 حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اما از آن زمان تاکنون دیگر پیشرفتی نداشته و در حال فرسودگی هستند.
وی یکی دیگر از مشکلات را نبود کتابخانه سیار در استان عنوان کرد و اظهار داشت: کتابخانه سیار ویژه جاهای صعب‌العبور است و ما بر اساس شرایط استان، به دو کتابخانه سیار نیاز داریم.
وی در ادامه گفت: ستاد اداره‌کل داخل کتابخانه مرکزی است و برای اینکه بتوانیم این کتابخانه را بازطراحی کنیم و توسعه دهیم، ستاد باید از محل کتابخانه خارج شود.
جبارنژاد با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان پایین است، گفت: به نظر من در رقابت با شبکه‌های اجتماعی، نهایتاً کتاب پیروز خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌ها در پایان از خیرین و مردم درخواست کرد که برای پیشبرد فرهنگ کتابخوانی در استان، نذر کتاب را نیز در برنامه‌های خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف و شعار اندی ری نادر حسینی ن سفید کردیه
.....
United Kingdom
احسنت
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1