تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۵۴۱۲۶
رئيس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌هاي کشور

83 درصد مردم ایران معترض‌اند

۲
۱
83 درصد مردم ایران معترض‌اند
کبنا ؛
رئيس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌هاي کشور کار دانشجويان را در اين دوره سخت و مهم دانست و گفت: بخشي از اين رفتار‌ها در فضاي دانشگاه عادي نيست، چون ناسزاگويي، خشم و نفرت يک امر عجيب است و اين افراد با کساني که ميل به تجزيه ايران دارند، همسو و همسنگر هستند.
مصطفي رستمي در نشست تشکل‌ها و فعالين فرهنگي دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام و در پاسخ به درخواست‌هاي دانشجويان اظهار کرد: ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري و تعيين سهميه آن‌ها را دفتر تعيين مي‌کند. برخي از هيئت‌ها گله‌مند هستند که چرا در اين ديدار‌ها حضور نداشته‌اند.
رئيس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌هاي کشور با اشاره به اينکه سهميه دوره حاميم محدود بوده است، تصريح کرد: ارزيابي ما اين بود که در دانشگاه‌ها التهاب‌هايي وجود خواهد داشت، اما پيش‌بيني نشده بود که به دليل مرگ خانم اميني باشد.
رستمي بر ارتباط با تشکل‌ها تاکيد کرد و گفت: متاسفانه شکافي ميان دانشجويان و جامعه ما رخ داده است. بخشي از اتفاقات اخير به دليل هيجانات بوده‌اند. اين رفتار‌ها در فضاي دانشگاه عادي نيست. شکل ناسزاگويي، خشم و نفرت يک امر عجيب است. اين افراد با کساني که ميل به تجزيه ايران دارند، همسو و همسنگر هستند. وي به آسيب در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: در اين دوره کار دانشجويان سخت و مهم‌تر است. شما بايد فرصت اختلاف افکني را از بدخواهان بگيريد. بايد يک اشتراکاتي ميان دانشجويان باشد. در کنار تمام ضرر‌هايي که وجود دارد حوادث اخير يک برکت نيز داشت. اين حوادث توجه عده‌اي از مديران را به سمت برخي مشکلات کشور برد. يکي از اين مشکلات در حوزه آموزش و پرورش است. نظام آموزش معارف اسلامي نياز به تحول جدي دارد.
رستمي با تاکيد بر اينکه در اعتراضات سخن حق نيز وجود دارد، تصريح کرد: در يک نظرسنجي انجام شده، 10 درصد مردم اغتشاش‌ها و 55 درصد اعتراضات را تاييد کرده‌اند. از اين مقدار 83 درصد اصلا در اين اعتراضات شرکت نکرده‌اند، ولي با اين وجود معترض‌اند. اين افراد 60 درصد مسائل اقتصادي و معيشتي را دليل اين اعتراض‌ها دانسته‌اند و همچنين بيش از 20 درصد فساد اداري و اصلاح ساختار آن را بيان کرده‌اند. از اين افراد سوال شده است که مطالبات شما چيست؛ که باز هم 59 درصد اصلاح معيشت، 6 درصد رفع فيلتر و تنها 3.5 درصد آزادي زنان را در حجاب و پوشش خواستار شده‌اند.
وي با اشاره به اينکه در 10 سال گذشته وضعيت اقتصادي مطلوبي را نداشته‌ايم، تصريح کرد: بايد بپذيريم در جامعه ما مشکلات زير ساختي وجود دارد. مدعي آزادي زنان خود به شدت زنان را محکوم مي‌کنند. بسياري از دانشجويان در يک فضاي توهمي قرار دارند. خودتان را براي اتفاقات بزرگ در عرصه بين‌الملل آماده کنيد. دنياي آينده با امروز متفاوت خواهد بود. به زودي شاهد آن روز خواهيم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید ۹۰ درصد ملت ایران از این وضعیت ناراضی هستند

۱۰ درصد دیگر هم کاسبان تحریم و رانت خواران و ویژه خوران هستند
United Kingdom
خدایا گناه ما چیه که باید تو اینجا دنیا میومدیم اخه!!/ ،یعنی تو این سیستم یکنفر که عرضه داشته باشه و بلند شه برای یک بار بزنه تو دهن این یا شریعتمداری یا رافعی بگه چطور نمیفهمی این خشم و نفرت به تجزیه ربط نداره به رفتار شما مربوطه....
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1