تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۵۲۸۰۳
گزارش کبنا از موضع‌گیری‌های مشهور در خصوص ناآرامی‌های اخیر؛

علی کریمی تهدید شد / چرا به فوتبالیست‌ها 150 برابر کفِ جامعه حقوق داده می‌شود؟ / مقصر این ناآرامی‌ها کیست؟ / دیدن همه مردم راه برون‌رفت از بحران اخیر / اژه‌ای: دستگاه قضائی با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد

۱۳
۲
علی کریمی تهدید شد / چرا به فوتبالیست‌ها 150 برابر کفِ جامعه حقوق داده می‌شود؟ / مقصر این ناآرامی‌ها کیست؟  / دیدن همه مردم راه برون‌رفت از بحران اخیر / اژه‌ای: دستگاه قضائی با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد
کبنا ؛
در پی مرگ مهسا امینی، اعتراضاتی نسبت به گشت ارشاد و قانون حجاب اجباری در برخی از شهرهای کشور شکل گرفت. در این میان، برخی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی نیز موضع‌گیری‌هایی کردند. کبنا نیوز جهت‌گیری‌های برخی از افراد مشهور در فضای داخلی کشور را بررسی کرده است.
به گزارش کبنا، بعد از مرگ مهسا امینی، اعتراضاتی نسبت به گشت ارشاد و قانون حجاب اجباری در برخی از شهرهای کشور شکل گرفت. این اعتراضات نخست مسالمت‌آمیز، غیرمتمرکز و پراکنده بودند، اما در ادامه شکل خشونت‌آمیزی به خود گرفتند. هر چند این اعتراضات در ابتدا حول انتقاد به عملکرد گشت ارشاد بود، اما هر چه جلوتر رفت، ابعاد گسترده‌تری یافت و در پی آن شعارهای ساختارشکنانه نیز شنیده شد. بعد از چند روز دسترسی به برخی از سایت‌ها و اپلیکشین‌های ارتباطی مثل واتساپ و اینستاگرام نیز محدود شد، اما با این وجود اعتراضات به شکل خشونت‌آمیزی ادامه یافتند. در این میان، برخی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی نیز موضع‌گیری‌هایی کردند. برخی نسبت به این ناآرامی‌ها انتقاد و برخی نیز از آنها دفاع کردند؛ وضعیتی که خود به آتش این اعتراضات دامن می‌زند. 
بدیهی است که موضع‌گیری‌های طرفین باید در وهله نخست، همسو با منافع ملی باشد. اما به نظر در موضع برخی از چهره‌های مشهور سیاسی و سلبریتی‌ها، منافع ملی در نظر گرفته نشده است. کبنا نیوز برخی از جهت‌گیری‌های افراد مشهور در فضای داخلی کشور را بررسی کرده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
(عکس) خداحافظی بازیکن تیم ملی ایران به دلیل فوت مهسا امینی


سجاد استکی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در واکنش به ماجرای مهسا امینی، با انتشار متنی برای همیشه از حضور در تیم ملی هندبال خداحافظی کرد.
سجاد استکی در اینستاگرام خود نوشت:
«اینجانب سجاد استکی فرزند ایران
ملی پوش هندبال ایران
هر بار که برای تیم ملی بازی کردم، با تمام جانم بود چرا که اولین و آخرین دلیل برای پیروزی خوشحالی مردمان سرزمینم بود و هست و حال که در این شرایط مردم سرزمینم مورد بی احترامی قرار گرفته اند، وظیفه خود می‌دانم که همدلی و همراهی خودم را با آن‌ها اعلام کنم. من به احترام مردان و زنان سرزمینم از تیم ملی ایران برای همیشه خداحافظی می‌کنم.»
سجاد استکی اولین ورزشکار ایرانی و البته اولین آسیایی است که در صدر جدول بهترین گلزنان اروپا قرار گرفته بود.
(عکس) خداحافظی بازیکن تیم ملی ایران به دلیل فوت مهسا امینی
(عکس) واکنش حسن یزدانی به آنفالو کردن علی کریمی


حسن یزدانی، نایب قهرمان مسابقات جهانی بلگراد به شایعه آنفالو کردن علی کریمی واکنش نشان داد.
 


علیرضا قزوه نوشت: «آخرین دریافتی آقای برره یک روز قبل نطق تاریخی‌اش، سی میلیارد تومان از صدا و سیما بوده؛ بعضی‌ها از روی شکم سیری چه نطق‌هایی می‌کنند.»
علیرضا قزوه، مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما با انتشار یک پست در توییتر، دستمزد نجومی و آخرین دریافتی مهران مدیری برای برنامه دورهمی را پس از خداحافظی این مجری از تلویزیون در پی مرگ مهسا امینی را فاش کرد.
بر اساس افشاگری آقای قزوه، مهران مدیری تنها یک روز پیش از صحبت‌هایش مبنی بر عدم پخش برنامه دورهمی، ۳۰ میلیارد تومان از صداوسیما دستمزد دریافت کرده است.
علیرضا قزوه نوشت: «آخرین دریافتی آقای برره یک روز قبل نطق تاریخی‌اش، سی میلیارد تومان از صدا و سیما بوده؛ بعضی‌ها از روی شکم سیری چه نطق‌هایی می‌کنند.»
چندی پیش تهیه کننده دورهمی نیز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود مهران مدیری دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.
شایان ذکر است مبلغ افشا شده از سوی آقای قزوه جدای از مبالغی است که خود مدیری با اسپانسرها به توافق رسیده است.
واکنش علی کریمی به پلاکارد یک دختر علیه خودش در تجمع تهران
علی کریمی به به پلاکارد یک دختر علیه خودش در تجمع تهران واکنش جالبی نشان داد.
علی کریمی با انتشار تصویری از حاشیه برگزاری تجمع اخیر در تهران در استوری اینستاگرام خود نوشت: دختر گلم ، تو را مثل دختر خودم دوست دارم، بهترین ها رو برای تو و تمام دختران سرزمینم آرزو می کنم.

واکنش علی کریمی به پلاکارد یک دختر علیه او

مواضع اخیر علی کریمی در ماجرای فوت مهسا امینی، دختر 22 ساله بازتاب گسترده‌ای در بین کاربران فضای مجازی داشته است.
روز گذشته حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس در اظهاراتی جنجالی خواستار توقیف اموال علی کریمی، چهره مطرح فوتبال ایران شد!
علی کریمی تهدید شد
حمید رسایی خطاب به علی کریمی نوشت: از تو لات‌تر، نیما زم بود که آخرش وقتی پس‌گردنی خورد، به غلط کردن افتاد. عاقبت تو هم گرفتار شدن تو چنگال قانونه.
پیرو اتفاقات اخیری که راجع به اعتراضات خیابانی و مواضع علی کریمی رخ داده، حالا حمید رسایی هم در اظهاراتی کریمی را با نیما زم قیاس کرده، نیما زم که با کانال تلگرامی آمدنیوز به شهرت رسیده بود، عاقبت با ترفندهای امنیتی به داخل کشور کشیده و سرانجام اعدام شد. آنچه در اظهارات رسایی عجیب به نظر می‌رسد شبیه‌سازی موقعیت زم و کریمی است. گویی که او تلویحا کریمی را تهدید به مرگ کرده است.
پس از واکنش علی کریمی مبنی بر خبر توقیف اموالش، حمید رسایی هم در استوری دیگری به او پاسخ داد.
رسایی نوشت: «به اموال مردم ضرر زدی، باید حساب پس بدی (اگر قبل از فرار از کشور اموالت را نفروخته باشی). توقیف اموالت، مقدمه توقیف خودته. از تو لات‌تر، نیما زم بود که آخرش وقتی پس‌گردنی خورد، به غلط کردن افتاد. عاقبت تو هم گرفتار شدن تو چنگال قانونه»
علی کریمی تهدید به مرگ شد؟

حسن عباسی نیز در این رابطه می‌گوید: سبک زندگی آن‌ها سبک زندگی آمریکایی است؛ لذت، شهوت و پول. چرا به فوتبالیست‌ها ۱۵۰ برابر حقوق کف جامعه حقوق می‌دهید که هار شوند؟
فیلم منتشر شده از صحبت های جنجالی حسن عباسی درباره نقش علی کریمی و فوتبالیست ها در ترویج بی حجابی زنان و همچنین حوادث پس از مرگ مهسا امینی بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.
عباسی در این فیلم می گوید سبک زندگی آن‌ها سبک زندگی آمریکایی است؛ لذت، شهوت و پول. چرا به فوتبالیست‌ها ۱۵۰ برابر حقوق کف جامعه حقوق می‌دهید که هار شوند؟
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: تیم تاج و پرسپولیس که اساس آن‌ها را حکومت پهلوی راه انداخت از اساس آن‌ها آدم دیندار در می‌آید؟
          
دیدن «همه مردم» راه برون‌رفت از بحران اخیر
عصر ایران در مطلبی نوشت: مگر اعتراض، امکانی برای آگاه شدن از مشکلات و مطالبات مردم توسط مسئولان نیست؟ پس چرا هر اعتراض مردم را با اغتشاش اشتباه می گیرند و با برخورد تند، موجب از بین رفتن امکان طرح مسالمت آمیز حرف و انتقاد مردم می شوند؟
منوچهر - محمد شمیرانی
عدل کن، عدل که گفتند حکیمان جهان
مملکت، بی مدد عدل نماند بر جای
( ملک الشعرای بهار )
... روزهای سخت و تلخ و عجیبی را می گذرانیم. از دست رفتن دختری از دختران ایران در بازداشتگاه گشت ارشاد، فتیله اعتراض و انتقاد نسبت به تندروی و برخوردهای غیر اصولی ماموران گشت ارشاد را روشن کرده است و هر چه می گذرد شعله هایش، گوشه و کنار بیشتری از کشور را در بر می گیرد.
انتقاد نسبت به ماهیت فعالیت گشت ارشاد و نتایج منفی آن، اجماع وسیعی را در میان طیف های مختلف مردم از جناح های گوناگون ایجاد کرده است که تا کنون، سابقه نداشته است و هم اکنون، به جز طیف مدافع این برخوردهای تند، جمیع مردم موافقتی با تداوم فعالیت گشت ارشاد از خود نشان نداده اند.
ابراز این انتقاد و اعتراض و مخالفت، که در ابتدا به شکلی آرام و ملایم بود رفته رفته، رنگ و بوی تندی به خود گرفت و هر روز، دامنه آن در گوشه و کنار کشور وسیع تر و گسترده تر می شود.
نکته جالب آن است که اصلی ترین تعداد معترضان و منتقدان به این شرایط را، گروه سنی تشکیل می دهد که در دهه های پس از انقلاب به دنیا آمده و در تمام سال های رشد و آموزش پذیری شان، در اختیار سیستم تربیتی و آموزشی کشور بوده اند.
مشکل کجاست؟
با نگاهی به شرایط این روزها، می توان گفت به نظر می رسد بین مردم و حکومت، یک زبان مشترک برقرار نیست. هر کدام، از زاویه نگاه خود به مسائل نگاه می کنند، هر کدام حرف خود را می زنند و راه خود را می روند.
در این جا باید دید مقصر کیست؟
مردم، که همیشه همراه بوده اند و با وجود محدودیت های مختلف برای حضور کاندیداهای مورد نظرشان، در بیشتر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و ... در این سال هاشرکت کرده و نشان داده اند که یک " شهروند خوب" هستند.
ولی آیا دولتمردان، از این همراهی مردم به نفع تحقق مطالبات آنان و ارتقای وضعیت معیشت و رفاه آنان و به تعبیری، برای بهتر شدن دنیا و آخرت آنان استفاده نموده اند یا این همراهی مردم را ، دلیل درست و بر حق بودن رویه حکومت داری خود دانسته و روز به روز، دایره حقوق شناخته شده مردم در اسلام و قانون اساسی را ، تنگ تر و کوچک تر کرده اند تا جایی که شاید بتوان گفت به روزی رسیده اند که به دنبال "سوپاپ اطمینان " کنترل بحران های اجتماعی موجود می گردند تا شاید کمی، از بخار غلیان آشفتگی های موجود بکاهند.
به راستی، زمامداران و مسئولان، آیا تا کنون تلاش کرده اند به اعتبار این که مسئولیت تمامی مردم ایران را بر عهده دارند با تمامی طیف ها و لایه های مختلف جامعه، ارتباط برقرار نمایند، مفاهمه ایجاد کنند و به یک زبان مشترک برسند یا صرفا، آن چه را که از دیدگاه خود و طرفداران شان درست می دانسته اند بر آن تاکید ورزیده و تلاش کرده اند به هر قیمت و به هر شکل، هیچ بازنگری در راه و روش و سیره خود نداشته باشند؟
حرف مردم
حرف مردم، این است که قانون، برای آسایش و راحتی و زندگی بهتر مردم وضع می شود. قانون، وحی مُنزل نیست و در صورت آسیب دیدن مردم از اجرای یک قانون، می بایست نسبت به اصلاح و تغییر آن قانون اقدام شود. از این رو، حذف گشت ارشاد و اصلاح و تعییر قانون مبارزه با بدحجابی را مطالبه کرده اند.
حرف مردم، این است مگر قانون اساسی، مبنای عمل در کشور ما نیست؟
مگر اصل ۲۷ قانون اساسی، اعتراض را حق مردم ندانسته است؟ مگر اعتراض، امکانی برای آگاه شدن از مشکلات و مطالبات مردم توسط مسئولان نیست؟ پس چرا هر اعتراض مردم را با اغتشاش اشتباه می گیرند و با برخورد تند، موجب از بین رفتن امکان طرح مسالمت آمیز حرف و انتقاد مردم می شوند؟
مروری بر اعتراض های مردمی در چند دهه گذشته، حاکی از آن است اگر این حق قانونی مردم، که در اسلام و قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده است مورد توجه قرار می گرفت بسیاری از بحران های اجتماعی، نه شکل می گرفت و نه، گسترش پیدا می کرد.
به هر روی، اگر از تنگ نظری ها و یکسویه نگری ها خبری نباشد و زمامداران ، در قبال تمامی مردم - و نه بخشی از آنان - احساس مسئولیت داشته باشند و تصور نکنند طرفداران تفکر آنان، " تافته ای جدابافته " هستند و بخواهند هر حرکت و برنامه ای را، صرفا برای جلب رضایت آنان دنبال کنند می توان امید داشت از شرایط دوقطبی موجود گذر کنیم و انبوه نیروهائی که روبروی مردم قرار می گیرند را به نیروهائی برای ایجاد جامعه ای با " مردمی در کنار هم " تبدیل کنیم.
این مهم، فقط با عشق به همه مردم، ارتباط با همه مردم، آموزش درست زیستن به همه مردم در یک جامعه مدنی و تلاش برای زندگی بهتر همه مردم میسر خواهد شد.
دستگاه قضائی با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد / ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی
رئیس کل دادگستری استان تهران از استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
 علی القاصی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران «امنیت عمومی و روانی شهروندان» را خط قرمز دستگاه قضائی توصیف کرد و در عین حال اظهار داشت: دستگاه قضائی همان‌گونه که در برخورد با سارقان به‌عنف و مسلح با قاطعیت و بدون اغماض در صحنه حاضر شد، در برخورد با عوامل ایجاد ناامنی در جامعه، عناصر اصلی اغتشاشات و ایادی بیگانگان قاطعانه و به‌جد در میدان عمل حضور دارد.
وی افزود: در همین راستا به تمامی رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و مدیران واحدهای قضائی حسب دستور ریاست معزز قوه قضائیه تاکید شد تا با حضور مؤثر و میدانی خود، از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آن‌ها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
القاصی «امنیت روانی شهروندان» را یکی از مصادیق امنیت عمومی ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بستر فراهم‌سازی بسیاری از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، طرح ادعاهای کذب و دروغین از سوی برخی اشخاص صاحب تریبون در فضای مجازی بوده است، در همین راستا به مسئولان واحدهای قضائی مرتبط با این حوزه و ضابطین تاکید مؤکد شده تا اقدامات لازم در جهت شناسایی و برخورد با عناصر کلیدی و دخیل در برهم زدن آرامش روانی جامعه در بستر فضای مجازی انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: دستگاه قضائی با حفظ استقلال و ایجاد تمایز میان اعتراض و اغتشاش، به‌منظور صیانت از امنیت شهروندان در ابعاد مختلف آن با جدیت و قاطعیت در کنار سایر عناصر حافظ امنیت از جمله نیروهای امنیتی و انتظامی خواهد بود و با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد.


مانع دید ناخدای امنیت کشور
اکو ایران پایگاه خبری اقتصادی در مطلبی نوشت: یک: اتفاقات اخیر نقد و تحلیل وضعیت را برای رسانه های مستقل پر ریسک تر از قبل کرده است. زیرا تجربه نشان داده در وضعیت های این چنینی صلاحدیدها به جای قواعد می نشینند و نقدها ممکن است با واکنش های غیر قابل پیش بینی روبرو شود. خصوصا که کانون نقد حریم هایی از قدرت باشد که کمتر در معرض پیکان انتقاد بوده اند.
دو: کوتاه شدن دوره های اعتراض ها نشان می دهد رویه ها و رویکردها حتی در عرصه رسانه نتوانسته به حل و فصل منازعه های به جا مانده منجر شود. به همین دلیل هم اگر نقد در هنگامه بحران انجام نشود و حتی به حریم های ممنوعه گذشته وارد نشود بیم آن می رود چالش های کنونی بواسطه مواجهه های سلبی شدت و حدت بیشتری بگیرد.
سوم: بعد از مرگ تاثر برانگیز مهسا امینی احمد وحیدی وزیر کشور اولین مقام رسمی بود که واکنش نشان داد. او در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی از از انجام پیگیری‌های لازم برای مشخص شدن دلایل فوت مهسا امینی در اسرع وقت خبر داد.وحیدی از کسانی که در این باره موضع گرفته بودند خواهش کرد تا مشخص شدن نتایج بررسی ها از سوی وزارت بهداشت و پزشکی قانونی صبر کنند. با این مواضع انتظار می رفت وحیدی در مقام ناظر عمل و مستند به گزارش های رسمی و اعلام شده موضع گیری کند.
چهار: اما یک روز پس از این اظهار نظر، وحیدی مجددا مصاحبه ای کرد و با وجود تاکید بر تکمیل نشدن گزارش پزشکی قانونی، از سابقه بیماری قلبی خانم مهسا امینی و انجام جراحی مغز خبر داد. اظهار نظری که نشان می داد وحیدی قبل از آماده شدن گزارش نهایی در حال نشر اطلاعات اولیه است. 
پنج: شنیده های موثق حکایت از آن دارد که با تصمیم شورای های عالی تصمیم گیری، قرار بر راستی آزمایی گزارش نیروی انتظامی از سوی قوه قضائیه بوده است. علاوه بر این مرجع نهایی در ریشه یابی علت مرگ، گزارش پزشکی قانونی تعیین شده است.
شش: احمد وحیدی در مقام وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است. بنابراین مواضع و اظهار نظرهای در رد برخی گمانه ها به واسطه مسئولیت در این نیرو نمی توانست برای بخش از افکار عمومی اقناع کننده باشد. علاوه بر این او به سبب این جایگاه نباید مرجع حل و فصل می بود زیرا با موقعیت اداری او تضاد منافع داشت.
هفت: هر چه دایره تجمعات گسترده تر شد، مواضع وحیدی صریح تر و تهاجمی تر شد. او با تکرار رویکرد مسئولان گذشته در مواجهه با اعتراضات دو قطبی اغتشاش و اعتراض را تکرار کرد و بارها از مسئولان قضایی خواست برخورد عبرت آموز با اغتشاش گران داشته باشند.
هشت: سیاست دو قطبی سازی اغتشاش و اعتراض در گذشته بارها مورد استفاده قرار گرفته و ظاهر امر نشان می دهد در این دوره نیز اعتراضات بر همین مبنا تقسیم بندی انجام شده است. اما آنچه موجب شده احمد وحیدی چهره روز و مخاطب این مطلب قرار گیرد دقیقا همین نکته است. او تجارب دولت های قبلی را پیش رو دارد آثار چنین مواجهه ای تقریبا روشن است. اگر سیاست در پیش گرفته شده کلید مسائل بود حتما باید در گذشته قفل ها را باز می کرد تا شاهد تکرار رخدادهایی مشابه نبودیم.
نکته دیگر، برنامه وحیدی برای اداره وزارت کشور است. او برنامه خود را با نام "کارگزار میاندار" تقدیم مجلس کرد و بر اصلاح رابطه دولت با ملت تاکید کرد. دو قطبی سازی اعتراضات، سریع ترین و در دسترس ترین رویکرد مواجهه است. آیا برای وزیری که می خواهد میانداری کند و از قضا با علم به چالش های موجود میان نهاد دولت با ملت برای رفع آن برنامه پیشنهاد کرده، چنین مواجهه تجربه شده ای کارگشا است؟ 
نهم: استانداران در ایران عالی ترین نماینده اجرایی در هر استان هستند. مقام هایی که زیر مجموعه وزارت کشور هستند به همین دلیل وزارت کشور علاوه بر توجه به مناسبات امنیتی دغدغه های توسعه ای نیز دارد. زیرا بسیاری از مسائل و دغدغه های اقتصادی و اجتماعی از طریق استانداران باید حل و فصل بشود. به همین دلیل برخی از صاحب نظران تاکید دارند وزارت کشور نباید رویکرد امنیت محور داشته باشد بلکه باید با دید توسعه محور به مواجهه با چالش های امنیت ملی برود. چنین دیدی می تواند به حل پایدار مسائل پیش روی امنیت ملی منجر شود. اما اگر رویکرد امنیتی آن هم از جنس سخت مد نظر باشد در هنگامه التهابات و تجمعات مواجهه های تهاجمی در دستور کار قرار می گیرد. سیاستی که تقریبا هر با آزمون شده حکم مسکن را داشته است.  با این حساب اگر هدف شناخت مساله و قدم نهادن در مسیر حل آن باشد حداقل در برهه کنونی انتظار می رود وزیر کشور با ظرافت و حساسیت بیشتری اوضاع را رصد کند در غیر این صورت حتی اگر تجمعات کنترل شود قدمی در راه حل مساله برداشته نشده است. 
در ادبیات اقتصادی وقتی یک جزء رویداد بر ابعاد دیگر سایه می افکند ریسک خطای هاله ای را به وجود می آورد خطایی که در آن افراد یک ویژگی مشخص را مبنایی برای قضاوت دربارۀ کل آن قرار می‌دهند و در مواجهه با یک مساله متشکل که دارای چند جنبه است، تنها به یک جنبه از آن توجه کرده و براساس همان یک جنبه نیز قضاوت می کننددر حالی که باید از ظاهر فراتر رفت.
زور جواب نمی‌دهد
به گزارش کبنا، پروانه سلحشوری نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به حادثه پیش آمده برای مهسا امینی، همه مسئولان و مردم با دیدگاه‌های مختلف این حادثه تلخ و ناگوار را محکوم کردند، به گونه‌ای که انتظار می‌رفت در اثر این انسجام و خواست جمعی شاهد تغییر در ادامه این روند و یا تغییر در نحوه رفتار و عملکرد گشت ارشاد باشیم. اما به نظر می‌رسد با ورود گروه‌های اپوزیسیون و سلطنت‌طلب و بهره‌برداری از اعتراضات به حق مردم، امکان تحقق این خواسته با دشواری و مقاومت مسئولان ذیربط مواجه شود که در این راستا طبق شواهد، در روزهای اخیر شاهد تغییر مواضع برخی سیاسیون در این زمینه هستیم نظر شما در این باره چیست، گفت: ربط اینکه گروه‌های دیگر مانند گروه‌های اپوزیسیون در این خصوص صحبت کردند و برای همین مسئولان کوتاه نمی‌آیند و مواضع تغییر نکرده را منطقی نمی‌دانم زیرا اگر این گروه‌ها خواستند از این موضوع بهره‌برداری کنند، چرا آنها روی موضع قبلی خودشان پافشاری کنند، برای کار غلط که نباید اصرار کرد، حتی هر کسی باشد که آن حرف‌ها را بزند. من فکر کنم حدیثی از پیامبر اکرم است که می‌فرماید «ننگر که گوینده کیست، بشنو که گفتارش چیست». 
سلحشوری ادامه داد: اینکه گروه‌های ضدانقلاب هر اتفاق کوچکی که رخ می‌دهد را بازتاب می‌دهند، در همه جا رخ می‌دهد، مگر برای جورج فلوید رسانه‌های ایران یک سال مرثیه‌سرایی نکردند. خوب طبیعی است که اتفاقات ایران هم رسانه‌ای می‌شود. الان در دهکده جهانی به سر می‌بریم. ما باید ببینیم چه چیزهایی در جهت آسایش مردم است و همان را اعمال کنیم. اگر در جهت رفاه و آسایش مردم کاری انجام شود کسی کاری ندارد. چرا نمی‌روند از کشورهای اسلامی دیگر سوژه بگیرند؟ همین مرگ خاشقچی توسط عربستان چقدر رسانه‌ای شد. مهم این است که خطا را پذیرفت و در جهت اصلاح تلاش کرد. مالزی کشور اسلامی است که خیلی از آنها حجاب دارند و خیلی از آنها ندارند، اما اجازه ندارند اینگونه رفتار کنند این ما هستیم که باید با مردم خودمان تعامل داشته باشیم. 
نماینده سابق مجلس ادامه داد: مشکل کار این است که یک امر فردی به یک امر اجتماعی، سیاسی تبدیل شده است، الان در هیچ کجای دنیا و در هیچ دولتی که به رسمیت شناخته شده، حجاب اجباری وجود ندارد. ما تنها کشوری هستیم که حجاب آن، اجباری است.

سلحشوری اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که اصل ماجرا در اجبارها است، مگر ما تنها کشور مسلمان دنیا هستیم؟ خود عربستان که مهد اسلام است، اینگونه نیست. گشت ارشاد به جز اینکه باعث ترس و وحشت مردم شده و جدایی و تفرقه و تنفر به وجود آورده، دستاورد دیگری نداشته است.
وی تصریح کرد: چیزی که کارکرد ندارد، عقل سلیم سراغ آن نمی‌رود، باید ببینیم کسانی که متولیان امر هستند چه میزان روی چیزی که نتایج غلطی داشته و کارکرد درستی نداشته، پافشاری می‌کنند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تعدد نهادهای فرهنگی و صرف بودجه‌های فراوان خروجی عملکرد این نهادها موفق نبوده است؟ مشکل کار کجاست؟ چرا جوانانی که تربیت شده‌ی بعد از انقلاب و نسل انقلاب هستند و در مدارس جمهوری اسلامی آموزش دیدند دیدگاه‌های پدرانشان را دیگر برنمی‌تابند؟ این شکاف نسلی و اجتماعی طبیعی است؟ اگر نه چرا شاهد این همه شکاف هستیم؟ گفت: آدم‌ها حق انتخاب دارند و این خیلی مهم است، وقتی در قرآن داریم که اجباری در دین نیست، یعنی بشر انتخاب و اختیار دارد این خیلی نکته مهمی است که نشان می‌دهد در دین ما چقدر به اهمیت انتخاب مردم بها داده شده است. وقتی در خود دین به صراحت آمده اجباری نیست، به چه حقی عده‌ای به نام دین به خود اجازه می‌دهند با این جدیت این کار را انجام دهند. کاری که خدا آن را اجباری نکرده است.
وی افزود: استدلال‌هایی که آورده می‌شود، منطقی نیست استدلال‌هایی که برای موضوع واقع شده باعث شده نتایج بعدی آن و حتی ادامه این رفتار نیز خوب نباشد. اگر در آن استدلال وجود داشت این اتفاقات نمی‌افتاد.
سلحشوری گفت: من الان دیدم گفتند چادر یک زن را برداشتند و عده‌ای که مذهبی بودند چقدر جریحه‌دار شدند، چرا جامعه را به تقابل با یکدیگر رسانده‌ایم؟ زیرا همواره مردم را ذیل خود تعریف کرده و این باعث شده این موضوع به شکل یک تقابل دیده شود و به این تقابل دامن زده شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات گشت ارشاد توانسته کسی را باحجاب یا اعتقادش را به نظام بیشتر کند، گفت: فکر نمی‌کنم اقدامات گشت ارشاد باعث علاقه یک فرد به حجاب یا نظام شده باشد، فکر می‌کنم جواب سوال واضح است. کسی نیست که با این کار که صورت می‌گیرد از لحاظ اعتقادی و قلبی معتقد شود و این رفتارها باعث شده کسانی که معتقد هستند نتوانند از اعتقادات خود دفاع کنند و این کار را سخت کرده است. آثار روانی تهدیدشدگان توسط گشت ارشاد روی افراد باقی می‌ماند. برای همین است که شاهد یک خشم جمعی هستیم. الان زور جواب نمی‌دهد و در همه امور نیز همین موضوع است زور تا یک موقعیتی با فشار می‌تواند‌ نتیجه داشته باشد اما نمی‌تواند مداومت داشته باشد الان پوشش مهسا امینی یک پوشش عام بود و فقط قرعه به نام او افتاد که این اتفاق رخ داد. در حالت عادی پوشش عادی مردم ما همین است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال چقدر ضرورت دارد که مسئولان با حکمرانی صحیح و حل ریشه‌ای این مسائل، اجازه تکرار این حوادث تلخ را ندهند، گفت: باید تمامی قوانینی که با مردم ارتباط دارد بازنگری شود قانون برای نظم است. اما در کشور ما همه چیز حتی اتفاقات کوچک جرم‌انگاری می‌شود و دایره جرم آنقدر وسیع می‌شود که زندگی اغلب مردم را نمی‌شود در آن تعریف کرد. در حالیکه قانون نباید مشکلی داشته باشد. قانون باید به گونه‌ای تحریر شود که رفاه حال مردم تامین شود. باید قوانین در جهت ایجاد رفاه باشد و هر قانونی که به آسایش مردم آسیب می‌زند، باید بدون احساس عقب‌نشینی آن را کنار زد، می‌بینید که در خیلی از کشورها برای چیزهای کوچیک همه‌پرسی برگزار می‌شود اما برخی حس می‌کنند اگر به مردم این فرصت را بدهیم کاری پر ریسک و پر خطری است.
سلحشوری در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی عکس‌هایی از نوع سبک زندگی فرزندان برخی مسئولان به نمایش گذاشته می‌شود که با آنچه پیش روی جوانان کشورمان است، فرسنگ‌ها فاصله دارد. این دوگانگی در رفتارها چقدر آسیب‌زاست، گفت: این دوگانگی خیلی مشکل‌زا است، نمی‌شود به مردم گفت یک کاری کنید و خودمان یک کار دیگر انجام دهیم. اگر آمریکا یا کانادا کشورهای دشمن هستند پس چرا فرزندان برخی مسئولان به آنجا می‌روند یا بعضی از آنها در کشورهای غربی با رفاه بالا زندگی می‌کنند و پوشش‌هایی متفاوت از بچه‌های خاک خودمان را دارند.
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره شکل حجاب چیست؟ گفت: من از اول گفتم و الان هم می‌گویم با حجابی که از روی اجبار باشد مخالفم این موضوع به خود افراد برمی‌گردد که چه نوع پوششی انتخاب کنند لباس بر اساس عرف اجتماعی معمول جامعه است و این را نمی‌توان عوض کرد و اگر اجبار بیش از این باشد، نتایج دیگری خواهد داشت.
برخورد سخت با اغتشاشگران و متعرضان به مال و جان مردم
رئیس قوه قضائیه گفت: با اغتشاشگران، متعرضین به مال، جان و عِرض مردم برخورد بازدارنده می‌شود و افرادي که با دشمن کینه‌توز همصدا شدند و جوانان را به خیابان آوردند و عناصری که به عنوان عوامل مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که با آن‌ها برخورد سختی می‌شود.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قضایی ضمن تسلیت ایام حزن‌انگیز ماه صفر، رحلت پیامبر عظیم‌الشأن و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به اقداماتی که از جانب برخی چهره‌های مشهور برای تحریک جوانان به اغتشاش‌آفرینی صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و به جای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن از طریق زبان و صفحات مجازی آن‌ها اغتشاش ایجاد کرد و جوانان را بدین وسیله تحریک کردند که به خیابان‌ها بیایند و مسببان این اعمال، پشتیبانان آن‌ها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند، همه آن‌ها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.
رئیس دستگاه قضا در ادامه خطاب به تهدیدکنندگان امنیت مردم، گفت: با اغتشاشگران، متعرضین به مال، جان و عرض مردم برخورد بازدارنده می‌شود و کسانی که با دشمن کینه‌توز همصدا و همدست شدند و جوانان را تحریک کردند و آنان را به خیابان آوردند و عناصری که به عنوان عوامل مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که با آن‌ها برخورد سختی می‌شود و این حکم عقل و شرع و قانون است که دست و پای دشمن در سرزمینمان قطع شود.
وی گفت: کسانی که اینگونه وارد میدان می‌شوند و با انواع سلاح‌ها و ترفند‌ها و با توطئه و برنامه‌ریزی و سازماندهی منسجم علیه امنیت، مال و جان مردم اقدام می‌کنند، باید به مجازات و سزای اعمال‌شان برسند و بدانند که به زودی با همه آن‌ها که به خیابان آمدند، آن‌هایی که بسیجیان را شهید کردند، آن‌هایی که در برابر حافظان امنیت مردم ایستادند و این حافظان را مجروح و مصدوم کردند؛ آن‌هایی که اموال عمومی و امول مردم را به آتش کشیدند و حتی از تخریب آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ها نیز نگذشتند و مردم را در کوچه و بازار به زحمت انداختند و کسانی که از این‌ها پشتیبانی کردند، در نهایت اقتدار و قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: فقط کسانی که به خیابان آمدند مجرم نیستند، آن‌ها که تشویق کردند، پشتیبانی کردند؛ آن‌هایی که آب به آسیاب دشمن ریختند و نقشه‌های دشمنان را پیاده کردند؛ آن‌هایی که با بیگانگان ارتباط داشتند و کسانی که با ضدانقلاب خارج‌نشین همدست شدند و این جنایت‌ها و خیانت‌ها را علیه مردم و کشور مرتکب شدند، همه آن‌ها مقصر هستند و به تقصیر همه آن‌ها باید به حسبه رسیدگی شود و ان‌شاء‌الله رسیدگی خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: ممکن است صحنه و موضوع برای برخی افراد در ساعات اولیه و روز نخستی که از فوت خانم «مهسا امینی» می‌گذشت و احساساتشان جریحه‌دار شده بود، روشن نبوده باشد، اما در روز‌های بعد کاملاً ابعاد موضوع مشخص شد و آشکار گشت که عناصر اغتشاشگر و تهدیدکننده امنیت مردم که به خیابان‌ها ریخته‌اند، فوت خانم امینی را بهانه قرار داده و علیه نظام و ارزش‌های اسلامی هستند لذا دیگرهیچ عذری از کسانی که از روز‌های بعدی در صحنه اغتشاشات بودند پذیرفته نیست.
رئیس قوه قضاییه در ادامه بر اهمیت شناسایی و دستگیری عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی ما باید هرچه سریعتر عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و کسانی که به صورت پنهانی با خارج و بیگانگان در ارتباط بودند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.
آقای محسنی اژه‌ای در همین راستا بیان داشت: چه بسا این عناصر اصلی و پشت‌پرده که به صورت حرفه‌ای و آموزش‌دیده اقدام به تخریب و اغتشاش کرده و عده‌ای را نیز برای آشوب تحریک کردند، بخواهند خود را به نحوی از مهلکه برهانند، لذا قضات ما در دادسرا که در صف اول قرار دارند باید به صورت تخصصی و علمی از آن‌ها تحقیق کنند و در این راستا از نیرو‌های انتظامی و امنیتی خبره و قضات متبحر و مجرب و آشنا به مسائل امنیتی نیز کمک و مساعدت بگیرند.
رئیس دستگاه قضا همچنین یادآور شد: اگر چه آن فرد تحریک‌شده هم که در خیابان اغتشاش کرده و به امنیت و اموال مردم آسیب رسانده، مجرم محسوب می‌شود، اما ضرورت دارد میان عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و عناصر تحریک‌شده، تمیز و تفکیک قائل شد و مقتضی است تحقیقات حرفه‌ای از هر کدام از آن‌ها به عمل آید و هر چه زودتر به جرائم آن‌ها رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه جلسه امروز با اشاره به ضرورت اتخاذ رویه واحد قانونی در رسیدگی‌های قضایی به جرائم افراد دستگیرشده در جریان اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: باید در راستای اتخاذ رویه واحد، شناخت درست از مسئله و تشخیص عناوین درست مجرمانه و انطباق آن‌ها با قانون در راستای رسیدگی به اتهامات عناصر اغتشاشات اخیر، اقدامی هماهنگ انجام شود تا در استان‌ها و حوزه‌های قضایی مختلف برداشت‌های گوناگون صورت نگیرد.
رئیس عدلیه در ادامه اظهار کرد: اگر چه برای ورود و رسیدگی به پرونده اغتشاشگران نیازی به درخواست از مردم خسارت‌دیده برای طرح شکایت نیست، اما با توجه به تجربه گذشته که افراد و دستگاه‌های دولتی بعد از گذشت مدتی برای طرح شکایت مراجعه می‌کنند باید در اثنای رسیدگی‌ها به این مهم توجه شود که مردم و دستگاه‌های خسارت‌دیده که قصد طرح شکایت و ارائه دادخواست دارند، هر چه زودتر به این مهم اقدام کنند.
وی ادامه داد: مراجعه هرچه زودتر مردم و دستگاه‌های خسارت‌دیده برای طرح شکایت و ارائه دادخواست در قبال عناصر اغتشاشات اخیر در راستای تسریع در رسیدگی‌های قضایی و مطالبه خسارت از مسببان و مشوقان اغتشاشگران که چه بسا تقصیر آن‌ها از عناصر میدانی اغتشاشات بیشتر باشد، مؤثر خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به دستگاه اطلاعاتی کشور توصیه کرد که مراقب نفوذی‌ها و منافق‌صفتان باشند و تحرکات بعدی دشمن و عناصر پشت‌پرده آن که قطعاً در راستای تهدید امنیت مردم برنامه دارند را کشف و رصد کنند و قوه قضاییه نیز در این امر به سیستم اطلاعاتی کمک خواهد کرد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به سوءاستفاده دشمن از فضای مجازی برای دعوت به اغتشاشات و تهدید امنیت مردم و تعرض به ارزش‌ها و اباحه‌گری و انحراف جوانان، از شورای عالی فضای مجازی خواست که با تشکیل جلسات فوق‌العاده نسبت به اتخاذ راهکار‌ها در قبال ساماندهی فضای مجازی رها شده، اقدامات مقتضی را به عمل آورد.
رئیس دستگاه قضا به رئیس سازمان پزشکی قانونی دستور داد تا در کنار دقتی که برای بررسی علمی و تخصصی دلایل فوت مرحومه امینی به کار می‌برند، سرعت را چاشنی کار کنند و هرچه سریع‌تر نتایج بررسی‌های خود را در اختیار دادستانی قرار دهند و دادستانی نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت گزارش‌ها از کارگروه‌های تشکیل شده در دولت و مجلس، اقدامات لازم را ترتیب دهد و نتایج اقدامات را با اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم ارائه دهد تا شبهه‌ای باقی نماند.
رئیس دستگاه قضا همچنین به خانواده‌ها و دست‌اندرکاران امور فرهنگی کشور از جمله رسانه ملی، وزارت ارشاد، منابر و وعاظ و دستگاه‌هایی که برای امر تبلیغات از بودجه عمومی استفاده می‌کنند توصیه کرد برای تبیین مسائل آموزشی و ارتقاء شناخت‌های دینی و مذهبی نوجوانان و جوانان، اقدامات تبلیغاتی هدفمندتری را در دستور کار قرار دهند چراکه در جریان اغتشاشات اخیر مشاهده شد بسیاری از این جوانان در صورت انجام کار‌های مؤثر تبیینی به راحتی به خیابان‌ها نمی‌آمدند.
وی تصریح کرد: اکنون نیز لازم است در قبال افراد بازداشت شده و یا آزادشده اتفاقات اخیر، اقدامات آموزشی مقتضی صورت گیرد؛ معاونت پیشگیری قوه قضاییه نیز باید در راستای آسیب‌شناسی این مقوله، برنامه‌های مدونی را در دستور کار قرار دهد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: به طور طبیعی در اغتشاشات این احتمال وجود دارد که افراد کم‌گناه یا بی‌گناه دستگیر شوند لذا به مسئولان قضایی مربوطه در دادسرا‌ها توصیه می‌شود که حتی‌الامکان قبل از انتقال افراد بی‌گناه یا کم‌گناه به بازداشتگاه‌ها، با تحقیقاتی که به عمل می‌آورند، نسبت به تفکیک آن‌ها از عناصر اغتشاشات اقدام شود.
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیرو‌های مسلح ما چه در دوران دفاع مقدس و چه در دهه‌های بعد از آن همواره در اقدامات و پیشرفت‌های خود در ابعاد و حوزه‌های گوناگون، در زمره ممتازین و برجستگان بوده‌اند.
رئیس قوه قضاییه از مردم انقلابی، ولایتمدار و زمان‌شناس ایران اسلامی که در روز‌های اخیر با راهپیمایی‌های خود در محکومیت و اعلام انزجار از هتک‌حرمت‌ها و اغتشاشات، حماسه آفریدند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، نهایت قدردانی را به عمل آورد و گفت: مردم ایران اسلامی هر جا احساس کنند دشمن در تلاش برای هجمه و لطمه به مقدسات و ارزش‌ها و نظام جمهوری اسلامی است، آگاهانه و مسئولانه وارد میدان می‌شوند و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به شناخت نداشتن دشمن از عمق باور‌ها و اعتقادات دینی و ایمانی مردم ایران اسلامی، اظهار داشت: دشمن گاهی با آدرس غلطی که دریافت می‌کند به این توهم می‌رسد که مردم ما نسبت به اعتقادات و باور‌های دینی خود متزلزل و سست شده‌اند، لذا بر همین مبنای باطل شروع به توطئه‌چینی می‌کند؛ اما مردمان بصیر و متدیّن ما در یک روز با برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های شکوهمند در اقصی نقاط کشور، همه توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در همین راستا، مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های باشکوه روز‌های اخیر در تهران و سایر شهر‌های ایران اسلامی که در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و هتک‌حرمت‌های صورت گرفته، تجمعاتی بر پا کردند را به معنای واقعی «جندالله» دانست و گفت: انسان با مشاهده جمعیت عظیم شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های روز‌های اخیر این احساس را پیدا می‌کرد که روح خدا در این جمعیت‌ها متبلور است و همین امر وظیفه ما را در قبال این مردم و حافظان امنیت آن‌ها و خانواده شهدا و جانبازان بویژه شهدا و مجروحان روز‌های اخیر بیشتر می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تقدیر و تشکر از حافظان امنیت مردم در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف و به طور خاص نیرو‌های فراجا و بسیج، اظهار کرد: طی روز‌های اخیر نیرو‌های فراجا و بسیج با نثار خون خود و سلامت جسم خود از امنیت و آرامش مردم حفاظت کردند و با وجود آنکه می‌توانستند سریع‌تر جلوی اغتشاشگران را بگیرند، اما خواستند که صحنه و موضوع بر همگان روشن شود؛ این نیرو‌های مقتدر و عزیز فراجا و بسیجی خون خود و سلامت خود را تقدیم کردند و مدارا کردند و امنیت را برقرار ساختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
علی کریمی در قلب ملت ایران جای دارد
Iran, Islamic Republic of
تو از سمت خودت حرف بزن و. رو هم تقدیمش کن
محمود
Iran, Islamic Republic of
خانم سلحشور یعنی نگهداری سگ از لحاظ عقل چه حاصلی برایت دارد که اقدام به نگهداری سگ در خانه می کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
دختر گلی که پلاکارد گذاشتنه دستت جهت توهین به فوتبالیست با شخصیت و بزرگ و افتخار آفرین کشورت مطمئن باش نوبت خود شما هم خواهد رسید.
Iran, Islamic Republic of
خفه شو و با دختر من که آگاهانه خودش این پلاکارد رو نوشته صحبت نکن نجس
Iran, Islamic Republic of
علی کریمی به اندازه وجود این مسئولین برای افتخار میهن و پرچم جمهوری اسلامی و شادی دل مردمش تلاش کردند و زحمت کشیدند..
علب
Iran, Islamic Republic of
علی کریمی یک فوتبالیست هست که یه بازی بدون پول انجام نداد...در قلب تو جای دارد نه ما...سلیمانیها در قلب ما جا دارند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود به غیرت و شرف سردار بزرگ امیر سلیمانی و لعنت به زباله هایی مثل کریمی و دایی و این زنه سلحشوری که نماینده مجلس بوده که در اصل مامور و مزد بگیر اجنبی بوده و هست و ما نباید اسم این سردار عزیز رو کنار اسم این وطن فروشها بیاریم که اینا لیاقتشون زیر پای سردار هم نیست چه برسه ......
Romania
درود برعلی کریمی مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که جنازه بچه های علی کریمی و احسان کرمی نجس را رو دستشون ببینم اممممممین
Iran, Islamic Republic of
اسم خودشانرا را مسئول گذاشته اند ‌ .
Iran, Islamic Republic of
سلطان مرد طرفدار حق علی کریمی
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
.
رضا امیرخانی کارشناس سیاسی گفت: گفتگو اصلاً راه‌حل نیست و مسئله‌ای را که در خیابان می‌بینیم حل نمی‌کند.

آقای امیرخانی،
فقط زمانی می‌توانید گفتگو را راه حل ندانید که راه حلی بهتر و منطقی‌تر و عملی‌تر ارائیده باشید مطمئناً مسئله‌ی خیابان فقط یک راه حل دارد که آنهم گفتگو با مخالفان جمهوری اسلامی می‌باشد.
عالمی بر باد رفت از سعی‌ی بی‌پا و سری، خامه‌ها در مشق لغزش‌گم شد از بی‌مسطری.
گفتگو بنیاد تمکینت به توفان می‌دهد، گر همه‌کهسار باشی زین صداها می‌پری.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
فایل های مرتبط
1