تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۵۱۶۲۹
کبنا بررسی کرد؛

شهامت؛ از امور شهری تا امور فنی / اصلاح‌طلب یا انقلابی؟

۳۴
۳
شهامت؛ از امور شهری تا امور فنی / اصلاح‌طلب یا انقلابی؟
کبنا ؛
عیسی شهامت که مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد بود، بدون آنکه دستاورد ملموسی از خود بر جای بگذارد، مدیرکل امور فنی استانداری شد. این در حالی است که از نظر گرایش سیاسی با دولت سیزدهم نیز همسو نیست. 
به گزارش کبنا، دفتر امور شهری و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد که وظایفی همچون بررسی درآمدهای شهرداری‌های تابعه استان، نظارت  بر انجام امور پرسنلی و استخدامی شهرداری‌ها، مراقبت و نظارت در امور اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ایجاد وحدت رویه فرایندهای موجود در شهرداری ها و شوراها، انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور ارتقاء روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر و مواردی از این دست را در دستور کار خود دارد، سال‌ها توسط عیسی شهامت مدیریت می‌شد.
این دفتر که گویی بود و نبودش چندان محل اعتنا نبوده است، در دوران مدیریت شهامت عملاً به محاق رفته بود. چرا که در هیچیک از مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، دستاوردی از دوران مدیریت شهامت دیده نمی‌شود. یکی از مشکلاتی که شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر با آن روبرو بوده است، استخدام‌های بی‌ضابطه بود که در دوران شهامت نیز همچنان ادامه داشت. این در حالی است که یکی از وظایف اصلی مدیرکل امور شهری، نظارت بر چنین مواردی است. اما گویا شهامت چشم و گوشش را بر این بی‌ضوابطی‌ها بسته بود.
اختلافات شوراها به ویژه اختلافات اعضای شورای پیشین شهر یاسوج را در هر کوچه و برزنی می‌شد شنید. اما باز هم شهامت اقدام قابل توجهی در راستای رفع این اختلافات و دودستگی‌ها نکرده بود. تا اینکه پایان آن شورا خود حکمی بر اتمام این اختلافات بود.  
نظارت بر اوضاع و احوال شهرداری جهت جلوگیری از تخلفاتی که ممکن است در آنها رخ دهد، از جمله استخدام‌های بی‌ضابطه، فساد و ... از وظایف اصلی شهامت بود. از این رو شهامت باید شفاف توضیح دهد که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده و در نهایت چه نتیجه‌ای گرفته است.
یکی دیگر از وظایفی که مدیرکل امور شهری باید پیگیری می‌کرد، جمع‌آوری اطلاعات و داده در مورد شهرداری و شوراهای استان بوده که باز هم چنین چیزی نمی‌بینیم. این در حالی است که به طور کلی حکمرانی جدید را مبتنی بر حکمرانی داده می‌دانند. اما گویا بسنده کردن به برخی کلی‌گویی‌ها در این دفتر کافی بوده و شهامت نیازی به مستندسازی اقدامات و اطلاعات نداشته است.
فضای سبز نامطلوب در کنار حکمرانی شهری معیوب، چهره‌ای به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد داده است که مقبول هیچکدام از شهروندان نیست. به گونه‌ای که با کمترین آبگرفتگی ممکن است سیل رخ دهد و جان و مال مردم در معرض آسیب قرار گیرد.  
شهامت که عملکردش در دوره مدیریتش بر امور شهری روشن نشده بود، بلافاصله به عنوان مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب می‌شود. معلوم نیست که چگونه یک مدیر اصلاح‌طلب بازمانده از دولت قبل، با تغییر دولت، فقط پستش عوض می‌شود. چگونه است که از امور شهری به امور فنی نقل مکان می‌کند؟ واضح است که باید در این زمینه شفاف سازی شود که چگونه این تغییر و تحولات یک شبه ممکن می‌شود؟ از سوی دیگر نارضایتی‌هایی که برخی از پیمانکاران از عملکرد شهامت در پست امور فنی استانداری دارند، خود مزید بر علت شده است که واقعاً شهامت کیست و چگونه در دولت جدید ابقاء شده است.
هر چند شهامت دستاورد ملموسی از خود در دوره مدیریتش بر امور شهری از خود برجای نگذاشت، اما انتظار می‌رود دفتر فنی استانداری را به همین صورت مدیریت نکند.
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی آن را دارد نظر ذینفعان و افراد و اداراتی که در این نوشته از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فردی همیشه مسئول !!!!!
در تمام دولت ها و احزاب
استان بی در وپیکر
خواننده
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهامت پا رو دم کدوم پیمانکار گذاشته که اینجوری جیقش دراومده و حاضر شده سر کیسه را برای کبنا شل کنه تا تخریبش کنه. کبنا دیگه گندش دراومده یه جایی براش حد بگذار.
Iran, Islamic Republic of
علت چیست؟
نخبه بودن
Iran, Islamic Republic of
کاش یه تحقیق ساده از درآمد در آمد ناشی از انجام چند کار همزمان انجام میشد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی دوباره متنی که گذاشتی بخوان ببین خودت میدونی چی نوشتی کاری به عملکرد شهامت نداریم خوب یا بد
اما اینجور گزارشی در سطح پایین تو سایت کبنا ندیدم. خیلی تحلیل مبتدی و....
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
متن مغرضانه ایی هست
همکار استانداری
Iran, Islamic Republic of
علتش معاون عمرانی است که از قبل مانده!!
شما چطور غیر بومی بی عملکرد را نمی بیند یک مدیر ستادی را می بینید!؟
والا شهامت از از همه بالاسری هاش قوی تر است انصافاً راست می گم!!
البته نباید بماند اگه راست میگه که اصلاح طلب است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
نیروی نماینده که باشی, ربطی به دولت نداره که دولت اصولگرا هست یا اصلاح طلب. در واقع در استان ما چینش پستهای مدیریتی بر اساس تفکرات نماینده ها پیاده میشه نه بر اساس تفکرات دولت
حمیدی فر
Iran, Islamic Republic of
افنضاح شده این حوزه عمرانی
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی متاسفاته امور شهری در دوره گذشته واقعا ضعیف عمل کرد خصوصا در تبدیل وضعیت و بکار گیری نیروهای فله ای در شهرداری خیلی صعیف عمل کرد البته اگر جایگزین ایشان همین روند فله ای را ادامه ندهد.واقعا کارنندانش کلا الاف هستند و هیچ کاری نمی کنند هرکی به هرکی شده
دالون
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما طرفدار جناح خاصی هستید؟ آقای حاجی زاده از دولت قبل هستند دلیلش هم عملکرد آقای حاجی زاده بوده رسالت رسانه بی طرف هم باید آگاهی مردم بدون جناح بندی سیاسی باشه شایسته سالاری سرلوحه خودتون قرار دهید
آقای شهامت از مهندسان توانمند و جز نخبگان استان ميباشند.
شماها بارها تحلیل بر ضد جناح بندی های سياسي میذارید
بعد خودتون جناح بندی مطلب میذارید.
Iran, Islamic Republic of
بحث منافع هست وقتی خبرنگاری منافع اش تامین نشود اینجوری ....
البته خبرنگار با شرافت کم نداریم
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی افتخاری است که هرکسی به آن نائل نمیشه
. به اسم انقلابی مدیران را دسته بندی میکن. چکار این حرفها دارید؟!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
از پیمانکاران چقدر گرفتین تا این مطلب بزنین...آیا از همون پیمانکاران پرسیدین که حق بيمه و حقوق کارگر به موقع پرداخت می کنن یا نه
محمد علیزاده
Iran, Islamic Republic of
درووود بر شرفت
آقای کبنا
درووود بر قلمت
آقای کبنا
دررررررررررررود بر نگارشت
آقای کبنا

احسنت
افرین

واقعا جناب شهامت به افکار عمومی پاسخ دهید
چیکاره هستید
کدام توانایی
کدام عملکرد مثبت

نه اینکه چند شهرداری در دوران مدیریت جنابعالی در انور شهری با //ی پرده از تخلفات آنان برداشت

جناب شهامت
چگونه با مدرک معماری در مسند مدیرکل فنی تکیه زدی

و چندین موضوع دیگر جناب شهامت
Romania
شهردار پاتاوه بدون یک روز سابقه اجرایی تایید شدن ایشون حتی کارمند هیچ اداره ای نبوده و دهیار یک روستای کوچک بودن رشته تحصیلی ایشان هم امدادو نجات هست که ربطی به شهرداری نداره و در زمان آقای شهامت تایید شدن الان ۹ ماهه شهرداره بدون هیچ کار عمرانی و ۶ماه حقوق معوقه کارکنان که با توجه به عدم سابقه و نداشتن تجربه الان مونده چکار کنه
Iran, Islamic Republic of
احسن کاملا درسته
Iran, Islamic Republic of
واقعا که شورای خیانت کرد وهمه کسانی که در تاییده این شخص بعنوان شهردار پاتاوه نقش داشتند دراین خیانت شریک هستند . شهر بی صحاب
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
شهردار پر ادعا و مردم بیخیال
Iran, Islamic Republic of
لطفا فکری بحال کارکنان شرکتی شهرداری پاتاوه بکنید یکسال حقوق نگرفتیم ...
Iran, Islamic Republic of
مهندس شهامت رو بخاطر اینکه با معاون شهر داری گچساران مخالف بود استاندار به همراه نماینده گچساران تغییر دادن تا معاون شهرداری گچساران ابقا بشه دریغ از اینکه نماینده گچساران نمیدونه با این کار چقدر آرای اون ریزش کرده و مشخصه چه افرادی اطراف نماینده گچساران هستن .آقای نماینده لطفا قبل از حمایت از به سوابق طرف مقابل دقت کنید .مبنا لطفا همانند گذشته منعکس کنید .
Iran, Islamic Republic of
راه وشهرسازی را دریابید.اونقدر سرپرست جدید سرد وبی حاله که هنوز همه معاونین اصلاحاتی اداره به کارشکنی برای دولت جدید ادامه میدن. به جز با دستگیری حوزه مسکن آنها مدیرکل متوجه گردد.
Iran, Islamic Republic of
بعضیا را باید مثل بچه های پایانه ها و راه وترابری زورچپن بگیری تا ول کن پست بشن.
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
شهامت به معنی واقعی کلمه نمونه بارز یک‌ مدیر توانمند و انقلابی و کارامد است . اشرافیت تام به موضوعات عمرانی و شجاعت و توانمندی ایشان در حوزه عمرانی از ایشان یک مدیر بی بدیل ساخته است. شهامت یگانه فردی بود که در مقابل انتخاب نادرست بعضی از شوراهای شهرها در خصوص انتخاب شهرداران هزینه های زیادی داد و مردانه ایستاد و حتی چندین بار استعفا کرد
شهامت نمونه بارز مدیری است که نه به خواست و پیگیری های شخصی جهت تصدی این پست ها بلکه بنا به عملکرد و شناخت صحیح مدیریت ارشد استان به این جایگاهها رسید و قطعا در اینده خواهد درخشید اگر ما قدردان این نیروهای توانمند باشیم و در جهت تخریب انها نکوشیم
در حوزه معاونت عمرانی مسائل سیاسی جایگاهی ندارند و همچنان که وزیر فعلی کشور اقای دکتر جمالی نژاد را بعنوان معاون عمرانی وزیر کشور حفط کردند قطعا وجود با وجود افراد توانمندی همچون دکتر شهامت قطعا به صلاح استان و باید خدا رو شاکر باشیم که چنین استعدادها و مدیرانی در سطح استان به خوبی میدرخشند.
خواهشا منتشر کن کبنا
man
Iran, Islamic Republic of
همه چی رو زیر پا میزاری واسه چندرغاز ...
مادوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی فرمودی کبنا..
بببین در دوره تصدی آقای شهامت در شهرداری ها چقد نیرو بدون مجوز بکار گماشته شده.در شهرداری مادوان با همدستی شهردار اسبق 25 نیرو کاشته شده که 4 نفر از بستگان جناب. میباشدو بقیه از اقوام شهردار سابق و شورای گذشته.
تا همین الان که در حوزه امور شهری حضور ندارد مدام پیگیر تبدیل وضعیت آنها میبااشد جناب شهامت.

باید اینطور باشه هر که هر چی دلش میخاد انجوم بده.
از سازمان بازرسی بپرسید در این راستا چه اقدامی انجوم داده که صد بار بهش گزارش واصل گردیده.
شرکت شهرکها
Iran, Islamic Republic of
والا یه دشمن زیاری هم تو شرکت شهرکهای صنعتی هست اصلا مشخص نشده هنوز با چه حزب و جناح و دولتی هست با اصلاح طلبان دولت 12 بود الان هم پرچم دار دولت رییسی شده
رضا
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از کبنای عزیز بخاطر اطلع رسانی خوبشان ، درد نه درد شهامته ؟ متاسفانه اکثر کارگزاران بی عمل استان اصلاحاتیند و شهامت از همشون بهتره بابستی به حال استاندار گریست.
عباس
Iran, Islamic Republic of
کبنا فقط یه خاطر منافع خودتون می نویسید
اگر دروغ نمی گین از تشکیلات تاجگردون در سازمان مدیریت استان بنویسید ...
Iran, Islamic Republic of
مگه این برادر محمود شهامت نیست
یکی اونوری یکی اینوری
ایل سترگ دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
بله اما هر دو از خانواده نخبه پرور هستند
و هر دو جز نفرات برتر کنکور سراسری بودند.
Iran, Islamic Republic of
پشتش به کوه دنا زده هست
و با اصالت
حمید کامیابی
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس شهامت انسانی شریف و مردم دا ر هستن لیاقت دارن که ازشون در همه دولت‌ها استفاده میشه .این مطلب هم که کبنا زده از روی خصومت هست .واقعادلسوز مردم هستن خدا خیرش بده بنده چندین بار ارباب رجوع ایشان بودم و همیشه گفتم کاش ۱۰ تا مثل ایشان بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه چیز از جعل پیمانکار شروع شده شریف تر باشید و لقمه حلال ببرید سر سفره
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1