کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

شهامت؛ از امور شهری تا امور فنی / اصلاح‌طلب یا انقلابی؟

30 مرداد 1401 ساعت 12:44

عیسی شهامت که مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد بود، بدون آنکه دستاورد ملموسی از خود بر جای بگذارد، مدیرکل امور فنی استانداری شد. این در حالی است که از نظر گرایش سیاسی با دولت سیزدهم نیز همسو نیست.


عیسی شهامت که مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد بود، بدون آنکه دستاورد ملموسی از خود بر جای بگذارد، مدیرکل امور فنی استانداری شد. این در حالی است که از نظر گرایش سیاسی با دولت سیزدهم نیز همسو نیست. 
به گزارش کبنا، دفتر امور شهری و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد که وظایفی همچون بررسی درآمدهای شهرداری‌های تابعه استان، نظارت  بر انجام امور پرسنلی و استخدامی شهرداری‌ها، مراقبت و نظارت در امور اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ایجاد وحدت رویه فرایندهای موجود در شهرداری ها و شوراها، انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور ارتقاء روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر و مواردی از این دست را در دستور کار خود دارد، سال‌ها توسط عیسی شهامت مدیریت می‌شد.
این دفتر که گویی بود و نبودش چندان محل اعتنا نبوده است، در دوران مدیریت شهامت عملاً به محاق رفته بود. چرا که در هیچیک از مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، دستاوردی از دوران مدیریت شهامت دیده نمی‌شود. یکی از مشکلاتی که شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر با آن روبرو بوده است، استخدام‌های بی‌ضابطه بود که در دوران شهامت نیز همچنان ادامه داشت. این در حالی است که یکی از وظایف اصلی مدیرکل امور شهری، نظارت بر چنین مواردی است. اما گویا شهامت چشم و گوشش را بر این بی‌ضوابطی‌ها بسته بود.
اختلافات شوراها به ویژه اختلافات اعضای شورای پیشین شهر یاسوج را در هر کوچه و برزنی می‌شد شنید. اما باز هم شهامت اقدام قابل توجهی در راستای رفع این اختلافات و دودستگی‌ها نکرده بود. تا اینکه پایان آن شورا خود حکمی بر اتمام این اختلافات بود.  
نظارت بر اوضاع و احوال شهرداری جهت جلوگیری از تخلفاتی که ممکن است در آنها رخ دهد، از جمله استخدام‌های بی‌ضابطه، فساد و ... از وظایف اصلی شهامت بود. از این رو شهامت باید شفاف توضیح دهد که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده و در نهایت چه نتیجه‌ای گرفته است.
یکی دیگر از وظایفی که مدیرکل امور شهری باید پیگیری می‌کرد، جمع‌آوری اطلاعات و داده در مورد شهرداری و شوراهای استان بوده که باز هم چنین چیزی نمی‌بینیم. این در حالی است که به طور کلی حکمرانی جدید را مبتنی بر حکمرانی داده می‌دانند. اما گویا بسنده کردن به برخی کلی‌گویی‌ها در این دفتر کافی بوده و شهامت نیازی به مستندسازی اقدامات و اطلاعات نداشته است.
فضای سبز نامطلوب در کنار حکمرانی شهری معیوب، چهره‌ای به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد داده است که مقبول هیچکدام از شهروندان نیست. به گونه‌ای که با کمترین آبگرفتگی ممکن است سیل رخ دهد و جان و مال مردم در معرض آسیب قرار گیرد.  
شهامت که عملکردش در دوره مدیریتش بر امور شهری روشن نشده بود، بلافاصله به عنوان مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب می‌شود. معلوم نیست که چگونه یک مدیر اصلاح‌طلب بازمانده از دولت قبل، با تغییر دولت، فقط پستش عوض می‌شود. چگونه است که از امور شهری به امور فنی نقل مکان می‌کند؟ واضح است که باید در این زمینه شفاف سازی شود که چگونه این تغییر و تحولات یک شبه ممکن می‌شود؟ از سوی دیگر نارضایتی‌هایی که برخی از پیمانکاران از عملکرد شهامت در پست امور فنی استانداری دارند، خود مزید بر علت شده است که واقعاً شهامت کیست و چگونه در دولت جدید ابقاء شده است.
هر چند شهامت دستاورد ملموسی از خود در دوره مدیریتش بر امور شهری از خود برجای نگذاشت، اما انتظار می‌رود دفتر فنی استانداری را به همین صورت مدیریت نکند.
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی آن را دارد نظر ذینفعان و افراد و اداراتی که در این نوشته از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.


کد مطلب: 451629

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/451629/شهامت-امور-شهری-فنی-اصلاح-طلب-یا-انقلابی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1