تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۵۰۵۸۱
انتقاد مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چنین جلساتی؛

کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری جلسات اول؛ در آمار تصادفات رتبه اول

۱
۱
کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری جلسات اول؛ در آمار تصادفات رتبه اول
کبنا ؛توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از سیاست‌های کلی نظام اسلامی است. استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب از جاده، راه و سایر زیرساخت‌های عمران و آبادی بی‌بهره بود. بعد از انقلاب این استان از نعمت بزرگراه، فرودگاه و سایر راه‌های ارتباطی بهره‌مند شد و به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. متأسفانه بعضاً مسئولان مربوطه در دوره‌های مختلف نتوانسته‌اند از فرصت‌ها برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بهره ببرند. بعضی راه‌های این استان از ایمنی بالایی برخوردار نیستند.
به گزارش کبنا، در نشست کمیسیون ایمنی راه‌‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد در این نشست مدیر کل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ساعت حرکت اتوبوس های یاسوج به سمت تهران انتقاد کرد و گفت چرا باید این ساعت به گونه‌ای باشد که مردم استان ما در تهران و در ساعات اولیه صبح در سرما سرگردان باشند در حالی که ساعت حرکت اتوبوس‌ها هم از یاسوج مصادف با پیک تصادفات است چرا چند شرکت مسافربری باید برای مردم تصمیم گرفته و فقط راحتی خود را در نظر بگیرند.
در این نشست همچنین نسبت به عدم نصب جدا کننده یا نیوجرسی در جاده های استان به خصوص جاده‌هایی که به تازگی به بهره برداری رسیده شده‌اند انتقاد شد جاده هایی که به دلیل عدم نصب نیوجرسی کشته های زیادی تاکنون گرفته است.
در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان که برخی از مسئولان به خصوص مدیرکل راه و شهرسازی حضور داشت نسبت به عدم تکمیل بسیاری از امکانات در جاده ها همچون روشنایی‌ها، عدم نصب نیوجرسی و تحویل تونل‌ها انتقاد به عمل آمد راهها و جاده‌هایی که تحویل گرفته شده اما همچنان ناقص بوده و همین نواقص موجب بروز حوادث و تلفات جانی شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت برگزاری چنین جلساتی به شدت انتقاد کرد که چرا ما باید به جای اتخاذ تصمیم های بزرگ در چنین کمیسیون هایی تنها به دنبال نصب نیوجرسی و یا روشنایی در تونل‌ها باشیم در برگزاری جلسات رتبه اول و دوم کشور را داشته اما در آمار تصادفات رتبه های اول کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.
یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت عدم آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلفی از راه‌ها بود که معاون عمرانی از این وضعیت هم انتقاد کرد و گفت چرا باید در سه راهی مختار در جایی که جزئی از شهر یاسوج است تلفن های همراه جوابگو نباشد و پلیس با مشکل روبرو شود.
بعد از انتقاد معاون عمرانی استاندار یکی از مسئولان مرتبط با تلفن همراه در استان گزارشی ارائه کرد که نشان داد باید ماه‌‌ها و شاید سالهای آینده منتظر رفع این نقیصه در راه‌های استان بود برای مثال قول داده شد که مشکل عدم آنتن دهی در منطقه مختار طی چهار ماه آینده برطرف شود!!.
مدیرکل دفتر فنی استانداری هم خطاب به مدیران حاضر در کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت منتظر ننشینید تا تصادفی رخ دهد آنگاه به رفع مشکل بروید بلکه باید خودتان از هم اکنون به سراغ این نقاط رفته و از تصادفات بیشتر پیشگیری کنید.
بنا بر این گزارش، در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی مهم و البته نگران کننده در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران نیز مطرح شد که در نوع خود نیاز به کارشناسی بیشتر از سوی مسئولان و چاره جویی بیشتر دارد.
در این نشست به موضوع فرسوده شدن برخی ساختمان‌های این شهر اشاره شد که از جمله آنها می‌توان به ساختمان شهرداری دوگنبدان اشاره کرد که در سال ۱۳۴۶ ساخته شده و حدود ۵۵ سال از عمر آن می‌گذرد.
ساختمانی که بنا به دستور معاون عمرانی استاندار به عنوان رئیس شورای فنی استان باید ظرف آینده تخلیه و به مکان دیگری نقل مکان کند در غیر این صورت اگر بر اثر فروریختن احتمالی این ساختمان حادثه‌ای رخ دهد جوابگوی آن خود شهرداری دوگنبدان است.
در این نشست از شهردار دوگنبدان خواسته شد به صورت موقت فضایی را برای استقرار شهرداری اجاره کنند که البته شهردار به دلیل نبود اعتبارات این کار را نشدنی دانست.
اما به موضوعی مهم و شاید کمی نگران کننده هم اشاره شد که یکی از کارشناسان معتقد بود این ساختمان نه به دلیل قدمت بالا بلکه به دلیل نشست زمین چنین وضعیتی پیدا کرده و گرنه خود ساختمان مقاوم بوده است.
با این توضیحات کارشناس شورای فنی، نوبت به مدیرعامل آب منطقه‌ای استان رسید که توصیفی در خصوص این وضعیت داشته باشند.
آرش مصلح اظهار کرد: شاید بتوان یکی از دلایل نشست زمین را در شهر گچساران بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی در این شهر دانست که طی سالهای اخیر به خصوص ۲۰ سال گذشته این آب به صورت چشمگیری در سطح شهر بالا آمده است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست به عنوان یک کارشناس سخن می گفت افزود: همچنین به دلیل املاح زیادی که در این آب وجود دارد خاصیت خورندگی آن بسیار زیاد است.
وی افزود: امسال چند نفر در منطقه کارکنان جنوبی دوگنبدان ساخت و ساز هایی داشتند که به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی عملا امکان فعالیت از آنها گرفته شد چرا که سطح آب همچنان در حال بالا آمدن است.
این کارشناس افزود: از آن‌سو «سنگ پی» شهر در حال خورده شدن بوده و حتماً باید برای این موضوع مشاور گرفته شود و در کوتاه مدت در منطقه کارکنان جنوبی می‌توان از زهکش برای رفع مشکل استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا راههای استان نامناسب هستند
چطور کمربندی یاسوج با این همه تلفات رفت و برگشت نیست
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1