تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۵۰۲۵۴

(عکس) اینستاگرام رهبری، سرمربی تیم ملی را تغییر داد؟

۱
(عکس) اینستاگرام رهبری، سرمربی تیم ملی را تغییر داد؟
کبنا ؛روز گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را زیر سوال برد و اعلام کرد از نظر این کمیته اسکو فاقد صلاحیت هدایت تیم ملی است و باید برکنار شود. حال قرار است تصمیم کمیته فنی در هیات رییسه فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد تا تکلیف نهایی سرمربی کروات مشخص شود. روز یکشنبه خداداد عزیزی در یک پیام ویدئویی گفت وزارت ورزش با کی‌روش در حال مذاکره است. او به «محسن معتمدکیا» مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی جزو تیم رسانه‌ای او به حساب می‌آمد گفت به چه حقی با مربی پرتغالی مذاکره می‌کنید و در نهایت تاکید کرد خاک بر سر فوتبال ایران که دو بازیکن برای نیمکت تیم ملی تعیین تکلیف می‌کنند. (اشاره به ملاقات طارمی و جهانبخش با وزیر و رییس‌جمهور)
از یک سمت دیگر خبر رسید فدراسیون و میرشاد ماجدی علاقه دارند هم‌وطن اسکوچیچ یعنی برانکو به نیمکت تیم ملی برگردد. بعد از آن بود که بهرام رضاییان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای تاکید کرد کی‌روش و برانکو هرگز گزینه سرمربی‌گری تیم ملی نبوده‌اند و نیستند. وزارت ورزش هم در بیانیه‌ای گفت حق شکایت از خداداد عزیزی بابت اتهاماتی که وارد کرده محفوظ است. وزارت هرگونه مذاکره با کی‌روش را تکذیب کرد.
وسط دو قطبی برانکو-کی‌روش، عصر یکشنبه صفحه رسمی رهبر انقلاب در اینستاگرام پستی مربوط به سخنرانی ایشان در سال ۹۸ و در دیدار با تیم ملی جوانان والیبال که با هدایت بهروز عطایی قهرمان جهان شده بود به اشتراک گذاشت. در بخشی از این پست به عنوان فتوتیتر آمده: «موفقیت خوشحال‌کننده با سرمربی ایرانی» و در بخش دیگر به بیانات رهبری در رابطه با استفاده از مربیان داخلی اشاره شده است: «واقعا معتقدم که شایسته است برای کشور ما که در ورزش، سرمربی‌های باشگاه‌ها، مسوولان فدراسیون‌ها و مجموعه‌ها ایرانی باشند... از اینکه الحمدلله یک سرمربی ایرانی و همکارانش توانسته‌اند این جوان‌ها را به اینجا برسانند من خیلی خوشحال هستم. ان‌شاءالله موفق باشید و پیشرفت کنید.»
قسمت سوم این پست هم اختصاص داده شده به عکس تیم ملی والیبال بعد از صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها. در ظاهر به نظر می‌رسید انتشار این پست مربوط می‌شود به موفقیت تیم ملی والیبال، اما همزمانی آن با روز‌های نابسامان فوتبال ملی و بلاتکلیفی تیم در انتخاب سرمربی باعث شد خیلی‌ها این پست را به عنوان یک گوشزد به مسوولان امر در رابطه با انتخاب سرمربی در نظر بگیرند. از ساعتی بعد تعداد گزینه‌های ایرانی لینک شده به تیم ملی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. برخی منابع خبری گفتند مقامات فدراسیون با علی دایی وارد مذاکره شدند. یکی از مجریان صداوسیما گفت امیر قلعه‌نویی یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی است.
صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک روز گذشته گفت: «تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت داخلی برای انتخاب مربیان و سرمربیان است» و ابراهیم قاسمپور سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال که همین دو هفته پیش تاکید کرده بود زمانی برای تغییر در کادرفنی وجود ندارد و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در جام جهانی است اظهار داشت: «من معتقدم می‌شود برای اسکوچیچ جایگزین داشت و بهتر است از مربی ایرانی استفاده کنیم.»
همچنین شنیده شد جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان می‌تواند سرمربی تیم ملی در جام جهانی باشد. در نهایت عصر دیروز همه این شایعات به واقعیت پیوست و قرار شد بین سه گزینه قلعه‌نویی، دایی و نکونام یک نفر هدایت تیم ملی را در جام جهانی برعهده بگیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1