تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۸۹۹۴
کبنا از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش هفتم) آقای معاون اقتصادی شهرک‌های صنعتی بیمار هستند، به فکر درمان باش / این وضعیت دستپخت مدیران فعلی است / استفاده از متخصصین تنها راه درمان است

۲۵
۰
بخش هفتم) آقای معاون اقتصادی شهرک‌های صنعتی بیمار هستند، به فکر درمان باش / این وضعیت دستپخت مدیران فعلی است / استفاده از متخصصین تنها راه درمان است
کبنا ؛
استان کهگیلویه و بویراحمد با چالش‌های اقتصادی نسبتاً بزرگی روبه‌رو است. از نرخ تورم 48 درصدی آن که باعث صدرنشینی استان در تورم 12 ماهه کشوری شد، تا عملکرد نامناسب واحدهای اقتصادی در استان، همگی در حال هم‌افزاییِ یکدیگر و تبدیل چالش اقتصادی به بحران اقتصادی هستند. از سوی دیگر واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با چالش‌هایی اساسی روبرو هستند. مشکلات این واحدها بارها از سوی این پایگاه خبری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این مشکلات از سوی عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تأیید شد.
استخدام‌های بی‌رویه‌ای که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد آن را تأیید کرده و گفته می‌شود همچنان هم این رویه نادرست ساری و جاری می‌باشد؛ هدررفت بیت‌المال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به سهولت در این شرکت از بین می‌روند، پروژه‌های نیمه‌کاره، غیرفعال بودن 124 فقره از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که به بهره‌برداری رسیده‌اند، تبدیل شدن برخی از این واحدها به انبار و محل نگهداری حیوانات، مدیریت خاله‌خرزویی، عدم شفافیت در برخی از انشعابات این واحدها، اعتباراتی که به راحتی بر باد می‌روند و قراردادهای بدون نتیجه و بلاتکلیف، همگی موجب شده‌اند که چرخ تولید در این شرکت به درستی نچرخد. از همین روست که ضرورت تغییر مدیری که یک دهه است در این شرکت حکمرانی می‌کند و از بانیان وضع موجود است به شدت احساس می‌شود.
گفتنی است عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی بازدیدی که از برخی از واحدهای تولیدی در این شهرک‌ها داشت، مشکلات آنها را تأیید کرد. وی که در نشست با خبرنگاران از برنامه تحولی حوزه اقتصادی استان خبر داده بود، در قالب کارگروه تسیهل و رفع موانع تولید، بازدید از شهرک صنعتی فرودگاه را در دستور کار قرار داد.
بازدید از واحد فولاد دنا یکی از طرح‌های بازدیدی بود. واحدی که ضایعات شمس را به میلگرد تبدیل می‌کرد اما با آزاد شدن ورود میلگرد در دولت نهم و دهم واحد که فعال بود تعطیل شد و بیش از ۱۰ سال است که غیرفعال و ماشین‌الات آن هم مستهلک شده است. خواجه‌احمدی سرمایه‌گذار این طرح با اشاره به اینکه این واحد بیش از ۱۰ سال است که تعطیل شده گفت: زمانی که کارخانه فعال بود  ۲۸ نفر در این واحد کار می‌کردند و حالا در صورتی که تسهیلات معادل ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد زمینه برای اشتغال ۵۰ نفر فراهم است.
بازدید از کارخانه مونتاژ موتورسیکلت دیگر برنامه تیم اقتصادی استان در شهرک صنعتی فرودگاه بود، متاسفانه این واحد صنعتی که روزی بیش از ۶۰ کارگر داشت تعطیل شده و سوله آن به محل نگهداری کالا تبدیل شده بود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس در جمع خبرنگاران با تایید اینکه حال شهرک‌های صنعتی استان خوب نیست، گفت: در راستای احیاء واحدهای راکد و رفع مشکلات واحدهای تولیدی برنامه بازدید از شهرک‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت واحدهای مستقر در شهرک‌ها مختل شده است، گفت: برخی از این واحدها دچار اختلال ۱۰۰ درصدی و به طور کامل تعطیل شده‌اند، برخی واحدها هم نیمه فعال هستند.
عسکری با بیان اینکه سیاست حوزه اقتصادی احیاء واحدها در مقیاس‌های مختلف است، افزود: در سیاست حوزه اقتصادی واحدهایی که فعال هستند باید  فعال‌تر و واحدهای راکد باید به چرخه تولید بازگردند.
عسکری بیان کرد: کارخانه موتورسیکلت مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه بالغ بر ۱۰ سال تعطیل شده و این تعطیلی زیبنده اقتصاد استان نیست،برنامه داریم به هر نحو ممکن این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم تا هم اقتصاد استان به شرایط بهتری برسد و هم اشتغال ساماندهی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عمده مشکل واحدهای تولیدی استان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی متنوع است به همین دلیل نمی‌توان یک نسخه خاص برای همه واحدها تجویز کرد برخی از واحدها مدت زیادی تعطیل بوده به همین دلیل خطوط تولید فرسوده و مستهلک و کارخانه از چرخه تولید خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهایی تولیدی فعال هستند اما نتوانستند بازاریابی خوبی در سطوح مختلف داشته باشند که متناسب با مشکلات موجود راه‌حل ارائه می‌دهیم.
به گزارش کبنا، همانطور که معاون اقتصادی استاندار نیز خود گفته بود، برخی از این واحدها 10 سال است که تعطیل شده‌اند. در حالی که در استان‌های همجوار سرمایه‌گذار را غنیمت می‌شمارند، در کهگیلویه و بویراحمد واحدی 10 سال است که تعطیل شده، اما عزمی برای راه‌اندازی مجدد آن دیده نمی‌شود. گویی فراری دادن سرمایه‌گذاران در این استان تبدیل به رویه شده است. آقای معاون اگر می‌خواهید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار بیندازید، بسم‌الله از همین شهرک‌های صنعتی شروع کنید. از تغییر مدیریت در این شرکت استارت بزنید؛ در اغلب تئوری‌های توسعه، مدت زمان مدیریت بر یک واحد را چهار سال در نظر گرفته‌اند، اما مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قریب به یک دهه است که صندلی مدیریت را به دست گرفته و گویی هنوز هم دل از آن نمی‌کند.

در بخش‌های پیشین انتقادات کبنا نیوز به شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به ابهامات در واگذاری زمین‌ها برای زیرساحت شهرک‌های صنعتی اشاره شد. بودجه‌ای که باید در سه شهرستان توزیع می‌شد، چرا که سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در آنها دارند، به منطقه لیکک برده شده که یک شهرک صنعتی بیشتر ندارد و علیرغم داشتن همه زیرساخت‌ها، یک واحد آن غیرفعال است و زیرساخت‌های آن، از جمله چاه آن چندین بار مورد سرقت قرار گرفته است؛ از این رو متقاضی و سرمایه‌گذار هم برای آن رغبتی ندارد.
از سوی دیگر شهرک صنعتی شماره سه یاسوج سه که معاون استاندار از آن بازدید کرد، واحد موتورسیکلت‌سازی سوجی است؛ این واحد بر خلاف ضوابط و بدون رعایت حقوق عمومی به شرکت پخشی که کار خدماتی انجام می‌دهد، تغییر کرده است. شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که در استقرار و تغییر این واحد، رانت‌هایی از سوی مدیریت این شرکت وجود داشته است.
عدم رعایت عدالت در تخصیص و توزیع منابع، صرف نظر از حقوق عمومی، حقوق واحدهای تولیدی‌ای که در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و در چارچوب قانونی با رعایت کلیه نظام‌ها حق و حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند در حال از بین رفتن و تضییع می‌باشند.
آقای معاون، اگر به دنبال تحول اقتصادی در این استان هستید، نخست بانیان وضع موجود و مدیرانی که به هر قیمتی به دنبال ابقاء خود در صندلی مدیریت هستند را برکنار کرده و تیم اقتصادیِ همسو با دولت جدید را به کار بگمارید. چرا که اگر مدیریت موجود توانایی تحول اقتصادی داشت، این واحدهای صنعتی به چنین وضعیتی دچار نمی‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ستاری
Iran, Islamic Republic of
چرا باید این مدیر همچنان باشد و پاسخگو هم نباشد
مسئولان‌ لطفا توصیح دهید
..
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا چه هزینه ای کرده که هر جوری شده مدیر اینده این مجموعه بشه. هر روز خبر . چقد تابلو
صنعت گر استان
Iran, Islamic Republic of
باید خجالت بکشید .خسته نمیشید از این همه کذب نوشتن چقد پول گرفتین ک دارین این چرندیات مینویسن
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
استفاده از متخصصین.
/
این جمله شد جک سال 1401
صالح‌
Iran, Islamic Republic of
از استاندار عزیز درخواست می شود به جای این‌حرفها فکری به حال بازنشستگانی کند که به فکر یک‌پست یا معاونت جهت حق مدیریتی به مبلغ یک‌میلیون‌تومان‌هستند باشد.
خدا خیر دنیا و آخرت عطا فرماید
همکار
Iran, Islamic Republic of
مگه مشخصه کی میخادمدیربشه بگیدتاماهم بدونیم که این مدیرشهرک که میخادبره کی میتدسرجاش
خسرو
Iran, Islamic Republic of
با سلام تورم گرانی نبود ثبات اقتصادی کمبود مواد اولیه گرانی انرژی تقسیم ناعادلانه بیت‌المال تصویب قوانین دست و پاگیر ورود قانونی و قاچاقی کالا بی کیفیت بودن کالا یا تولید ایرانی همه این موارد و بعضاً در سطح کلان ایراد مدیریتی دانست و این مشکلات در کل کشور دامن‌گیر بخش صنعت شده مختص استان نبوده و باید توجه داشت که وظیفه و رسالت شهرکهای صنعتی ایجاد و توسعه زیر ساخت هست برای تسهیل و واگذاری زمین که از زمانی که آقای دکتر موسوی آمده صنعتگر در تمام نقاط استان میتواند سرمایه گذاری کند و کلی زیر ساخت ایجاد کرده و جا داره از ایشان تقدیر و تشکر شود که جهادی و پرتلاش و دلسوز بوده دوستان در اشتباه نکنید اگر کارخانه ای تعطیل شده به خاطر سود و بهره بانکی و مشکلات اقتصادی هست شهرک صنعتی فقط زیر ساخت باید ایجاد کنه آقای موسوی 100 میلیارد پول بلاعوض گرفته که از بدو تاسیس شهرکهای صنعتی استان تاکنون سابقه نداشته ایشان با توجه به اینکه روابط خوبی با سازمان و خارج از استان دارن برای شهرک بهترین گزینه هستند حالا اگه عوض بشه قطعا جایگزین ایشان خارج از استان یک میلیارد هم نمیتونه بودجه برای استان بگیره این که تا الان هم مونده بخاطر لیاقت ایشان هست قطعا کسی در حد و توان مدیریتی ایشان وجود ندارد و این را هم وزیر هم ریس سازمان تهران و هم استاندار و کسانی که با ایشان کار کردند میدانند کاش تو استان نمیگم ده تا حداقل سه تا مثل ایشان بود تا مردم خدمت بی منت را درک میکردنند ممنونم
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
موسوی مرد عمل موسوی با اصالت
کیانی
Iran, Islamic Republic of
مشکلات تو کل کشور هست همش هم بانک باعث شده کل کشور بیماره شهرک صنعتی کارش درسته سود بانکی کم بشه همه صنعت جون میگیره
رحمت
Iran, Islamic Republic of
بیمار آن کسی هست که فقط حاشیه درست می‌کنه جا داره خدمات شهرک صنعتی را هم بنویسید از زمانی که دکتر موسوی اومده چند جلسه برای رفع موانع تولید با بانکها با سپاه با استاندار و معاونین ایشان و ... برگزار کرده و کلی از واحد های راکد را به چرخه تولید رسونده خوبه ده موردش را با کمک سپاه پاسداران عزیز به چرخه برگردونده
مهران
Iran, Islamic Republic of
حتما یکی از فامیل هاتون کار غیره قانونی از آقای موسوی خواسته ایشان هم انجام نداده که پشت سر هم مغرضانه و غیره منصفانه تیتر میزنید هر گاه دیدید کسی را تخریب می‌کنند بدانید که کار درست هست و کسی منافعش یا در خطره یا تامیین نشده
منصف
Iran, Islamic Republic of
صنعت بیماره درست اما این ویروس و بیماری منشأ اصلی ش از بانکها هست سود سرسام‌آور سود اندر سود صنعت را نه تنها بیمار کرده بلکه کشته اگه صنعت یک طبیب داشته باشد اون هم شهرک صنعتی هست که زمین را با کمترین قیمت اقساطی میده صنعتگر و آقای موسوی سرآمد تمام مدیرانی هست که تاکنون اومده اند شهرک
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی
خیلی از رسانه ها علیه شما حرف میزنن
این موارد راست باشه یا دروغ بهتره دیگه نمونی
آبروی خودت رو حفظ کن و از مجموعه برو بیشتر موندن و در افتادن با کبنا و سایر رسانه فقط به ابروی خودت لطمه میزنه
صنعتگر
Romania
با سلام
راه نجات از این وضعیت استفاده متخصصین می باشد. و گزینه ای بهتر / که از بدنه این شرکت بوده وجود ندارد. کاردان و با برنامه
ب
Iran, Islamic Republic of
اگر خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد
ب
Iran, Islamic Republic of
اقای فلانی عملکرد و شاخص ها را نسبت به دوره ها گذشته مقایسه کنید بالاترین عملکرد را بین مدیران کشوری دارد
ما افرین
Iran, Islamic Republic of
کبنا چه سرنوشتی، چه خوابی برای شهرکهای صنعتی دیده‌ای از تیترهای پشت سر هم چه خوانش هایی از آن بارز می‌شود. چنانچه لپ کلام افزایش تنش و در مصادره درآوردن خصومت و اقدامات تلافی جویانه ای در کار است که روند افزایش تنش و کم رنگ کردن شهرکهای صنعتی و در رأس آن مدیر عامل محبوب این مجموعه استنباط میشود تراژدی از پیش تعیین شده ای که درک میشود تفوقی در کار است برای هموار کردن گزینه مدیر عاملی که از طرف صنعتگران و کارآفرین ها واقع در شهرکهای صنعتی سخت محکوم میشود چرا که مهندس موسوی بهترین گزینه هستند لازم نیست از طرف ما صنعتگران تیتر بزنید . خ
همکاری او
Iran, Islamic Republic of
اگه اینهایی که هفت بار تیتر زده ای واقعیت داشت بقیه سایتها هم سرتیتر خبرشون می‌زدند پس بقیه سایتها خوب میدانند که نشر اکاذیب جرمش سنگینه وقتی سایتت درش تخته شد اونوقت باید بگی این اکاذیب را چه کسی در شهرک صنعتی برای شما می‌فرستاد اون وقت ری دیش سه ایابو
این خبرت ایرادی نداشت اما اون شش بخش قبلی دقیقا نشر اکاذیب هست که با برخورد قضایی مشخص میشه منبع خبرت کجا بوده یه بردی بینه سر حدش تا اون موقعی که مقام محترم قضایی حدش را نشونت بده که البته با تحقیق و تفحص همه چیز مشخص میشه
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
به صورت تبلیغی با یه دوربین می رند یه کارخونه ی ورشکسته رو استارت زنند دو روز بعد تعطیل می شه..
دنا
Iran, Islamic Republic of
تنها راه حل مشکلات حاج نادر منتظران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای خدا لعنتتون کنه که این همه خبرهای کذب میدین ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط خاص فامیل خودش هست
Iran, Islamic Republic of
برید و بنگرید مدیران اقتصادی استان را خدا شاهده در حد یک معاون هم نیستند به جز مدیر مالیاتی که تجربه و تخصص داره باید به حال این استان گریست و چوبش را مردم خواهند خورد واقعا باید گفت تاسف تاسف تاسف
ع ش
Iran, Islamic Republic of
چرا این مدیرو عزل نمیکنن هر کسی پشتش باشه/خواسته مردم عزل چنین مدیریه
کارمند شهرک صنعتی
Iran, Islamic Republic of
من کارمند به شخصه از وضعیت و بی عدالتی های این اداره واقعا ناراحتم آقا فقط فامیل گرا و اصلا در رفتار و گفتار نداره با یک بررسی ساده مشخص هست که چه کسانی در اینجا نورچشمی هستند
خدا کنه به زودی عزل بشه
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1