تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۴۸۲۲۴
در شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مسئولانی که فقط از درد می‌گویند؛ فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد / معاون استاندار از فاجعه زیست محیطی در یک روستا خبر می‌دهد!

۳
۰
مسئولانی که فقط از درد می‌گویند؛ فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد / معاون استاندار از فاجعه زیست محیطی در یک روستا خبر می‌دهد!
کبنا ؛دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به برخی تخلفات در کارخانجات شن و ماسه شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: محدوده منابع به صورت واقعی مشخص نیست و به راحتی به سایر عرصه‌ها تعرض می‌کند.
 به گزارش کبنا، نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد که وضعیت کارخانه‌های شن و ماسه شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت در این نشست سید انتظام سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از عدم حضور بعضی دستگاه‌ها در این نشست به مانند محیط زیست انتقاد کرد.
 وی در ادامه به برخی تخلفات در کارخانجات شن و ماسه شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: محدوده منابع به صورت واقعی مشخص نیست و به راحتی به سایر عرصه‌ها تعرض می‌کند.
 سهمگین تصریح کرد: در بحث درختکاری حداقل باید ۲۵ درصد از فضا را درخت کاری کنند که این کار را انجام نداده‌اند باید عمق و ارتفاع برداشت مشخص باشد که گاه تا عمق ۵۰ متری را برداشت کردند و در کنار جاده یک گودال عمیق ایجاد شده و بعضی روستاها نیز ممکن است دچار رانش شوند.
 وی در ادامه افزود: حوضچه‌های رسوب‌گذاری در هیچ کارخانه‌ای به صورت اصولی نبوده و پساب آنها وارد رودخانه می‌شوند.
 دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت‌های غیر اصولی مرتفع و عمیق وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده و باید منتظر ناهنجاری‌ها در طبیعت باشیم که در هیچ کجای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد.
 سهمگین در ادامه تصریح کرد: جانمایی برخی کارخانه‌ها اشتباه بوده و در مسیر وزش باد قرار دارد و موجب آلودگی شدید هوا در کنار روستاها و مناطق می‌شوند. 
وی گفت: اعتقاد داریم که رودخانه بشار تا ۵۰۰ سال دیگر هم قابل احیا نیست.
 این مسئول خاطرنشان کرد: تجهیزات آنها هم کاملاً کهنه شده و باعث می‌شود که مصالح استاندارد تولید نکنند بیش از ۳۰ درصد مصالح فروخته شده آب است در حالی که سالانه افزایش قیمت را هم داریم و همچنین آزمایشگاه محلی ندارند که کنترل اولیه برای استاندارد داشته باشند و کسی هم آنجا جوابگو نیست.
 وی افزود: از ۲۱ واحد ۶۵ درصد گواهینامه آنها معتبر نیست.
 فاجعه زیست محیطی کنار یک روستا
 در این نشست کیامرث حاجی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب کارخانجات تولید شن و ماسه در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ستاد مبارزه با کوه خواری و زمین خواری در استان ایجاد شده برخی‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف مثل گردشگری اراضی را در اختیار گرفته و بعد از ۲۰ سال هنوز روی آنها انجام نشده است بعضی تغییر کاربری داده‌اند که این موضوع را به جد در دستور کار قرار می‌دهیم همه چیز باید در مدار قانونی باشد چرا که امسال مربوط به همه مردم است
 معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مصالح از جمله شن و ماسه باید استاندارد باشد اکنون آقایان قیمت‌ها را با مجوز و بدون مجوز بالا برده‌اند و دیگر بهانه‌ای برای تولید مصالح استاندارد ندارند در گذشته همواره بهانه‌ی قیمت‌ها را داشتند.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین شهر زلزله زده سی سخت برخی مصالح پایه‌ای دارای مشکلات فراوانی بود که باید دستگاه‌های نظارتی به جد وارد میدان شوند چرا که استان روی گسل زلزله واقع شده است الان دیگر بهانه‌ای برای بی کیفیتی نیست.
 این مسئول افزود: همه چیز بر وفق مراد کارخانجات شن و ماسه است چرا باید تولید نامرغوب داشته باشند. بهانه‌ای برای شن و ماسه بی‌کیفیت در کهگیلویه و بویراحمد نیست
 حاجی‌زاده یادآور شد: در همین مسیر جاده یاسوج به سمیرم آسیب جدی به جاده وارد شده است به هوش باشد نزدیک یکی از روستاها آنقدر برداشت صورت گرفته که زیر باغات روستا خالی شده است و فاجعه محیط زیستی صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بهتره یه سری هم به روستای دلی بجک سپیدار بزنید تا ببینید چطور اون طبیعت زیبای دلی بجک و تنها مکان علوفه دام .کانون گیاهان دارویی روستای دلی بجک زیر تیغ لودر و بیل سنگ شکنها به تارج رفت .امان از بی تدبیری مسولین .و چطور بی رحمانه طبیعت را پودر میکنند بدون از محدودیت برداشت و بدون از درخت کاری
Romania
آقای استاندار؛
اگر واقعا دلسوزی هست کاری بکن!!!!
کنار جاده که عبور میکنی عمق وحشتناکی کنار جاده درست کرده اند اگر ماشینی درون آن پرت شود هیچ‌سر نشینی در آن ماشین‌جان سالم به در نمی برد
وزشت ترین چهره را برای طبیعت درست کرده اند
با دیدن تخریت این طبیعت بکر ؛بوسیله کارخانه های شن وماسه
اِنگار که برصورت کودکی چاقو‌کشیده اند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی و محیط زیست ملی هستن و همه حق استفاده از اونا را دارند چرا عده ای از صاحبان مشاغل حق عموم را چپاول می کنند و گران فروشی می کنند من از کجا بیارم ماسه بی کیفیت را تنی ....خرید کنم
چرا در کنار رودخانه بشار و در حریم دارند اینده این رودخانه را نابود می کنن و ناظرین بی درد هم سکوت کردند ایا پدیده نفوذ هست و گنگ شده اند
چرا اینا را از حریم رودخانه خارج نمی کنید
چرا ماسه بی کیفیت را ب نرخ شیراز ب مردم تحمیل می کنید
و هزار چرایی دیگه
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1