تاریخ انتشار
جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۴۷۲۲۴
در نشست فعالان اقتصادی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد را فلج کرده‌اند / رئیس ستاد دولت اصلاحات هنوز در جایگاه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد

۲۴
۰
ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد را فلج کرده‌اند / رئیس ستاد دولت اصلاحات هنوز در جایگاه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد
کبنا ؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مسئولان بخش خصوصی را نه یار ذخیره بلکه یار اصلی خود قرار دهند.
به گزارش کبنا، جبار کیانی پور در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با فعالان اقتصادی این استان با اشاره به رابطه خوب میان بخش خصوصی و دولت در دوره کنونی افزود: مجموعه مدیریت اقتصادی، مجموعه حوزه کار و تأمین اجتماعی و تعاون و سایر مجموعه‌ها در این دولت ارتباط بسیار خوبی با بخش خصوصی دارند. نگاه و رفتار مدیریت اقتصادی استان نباید دستوری باشد.
 وی اظهار کرد: تاکنون سه دولت و مدیریت هشت استاندار را تجربه کرده‌ام که بهترین دوره برای همکاری میان بخش دولتی و خصوصی تاکنون این دوره بوده است چرا که مدیران به دنبال روش‌های نوین و نوآورانه جهت توسعه هستند.
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی داریم و اینکه رویکرد شورای برنامه ریزی استان باید تغییر پیدا کند و باید بودجه محور نباشد زیرا همه نیازها را نمی‌توان از طرف دولت تأمین کنیم.

 کیانی پور تصریح کرد: شورای اشتغال از آمار دادن صرف بیرون بیاید و باید سازو کارهایی را پیدا کنیم که از ۵۰ تومان درون جیب مردم برای سرمایه گذاری استفاده کنیم، باید برای استان یب و کارهای کوچک و خرد و مگاپروژه ها را تعریف کنیم باید از ظرفیت‌های قانون بودجه نهایت استفاده را ببریم چرا که باید ۱۳ هزار و ۲۵۰ شغل ایجاد کرده و یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه جذب کنیم بنابراین باید مدیران تمامی ظرفیت‌های قانون بودجه را مطالعه کنند چراکه از اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین تهاتر نوع اول و دوم کم استفاده کرده‌ایم.
 وی ادامه داد: باید ببینیم منابع چگونه در سراسر استان توزیع می‌شود برای اشتغال باید مناطقی مثل زیلایی و لنده، چاروسا و دیشموک بیشتر مد نظر قرار گیرند زیرا ظرفیت‌های خیلی بزرگی دارند برای این امر باید تعداد کارگروه‌ها را کمتر و کوچکتر کرده و منابع را به خوبی توزیع کنیم و بروکراسی را کمتر و توزیع عادلانه منابع را داشته باشیم.
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی بدون استفاده مانده‌اند، عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشاورزی داریم و متاسفانه به دلیل استفاده نکردن از این ظرفیت‌ها اکنون کشاورزان بدهکار و بیکار داریم، توریسم عشایری و روستایی ظرفیت‌های بسیار مهمی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است که هر چند برای آنها همایش‌های زیادی گذاشته‌ایم و حرف زدیم اما کمتر عمل کردیم اما اکنون هم قسم شده‌ایم تا کاری متفاوت انجام دهیم.
 کیانی پور خطاب به استاندار تاکید کرد: در بخش خصوصی نمی‌خواهیم یار ذخیره باشیم ما را یار اصلی خود قرار دهید. ۶۴۰ میلیارد اسناد خزانه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول نقد داریم در هیچ دوره‌ای وضعیت چنین نبوده است بنابراین باید همه در کنار هم باشیم.
 وی با اشاره به مطالبات بخش خصوصی از دولت تصریح کرد: آن گونه که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفته بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط ذیحسابان به بهانه دستگاه‌های نظارتی فلج شده‌اند و امکان حرکت به آن‌ها نمی‌دهند.
 کیانی پور ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب اخذ مجوزها در استان بیان کرد: یک سال و نیم زمان متوسط برای صدور یک مجوز در استان از شهرک‌های صنعتی، امور اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌هاست اگر پنجره واحد سرمایه گذاری راه اندازی کنیم قطعاً استان را از این وضعیت نجات خواهیم داد.
 همچنین علی ارشدی، رئیس اتاق اصناف یاسوج نیز در ادامه این نشست گفت: اگر ما بخش خصوصی منتظر دولت بوده‌ایم، الان ما بخش خصوصی سر گردان بوده‌ایم.

 وی با اشاره به زمینهای خریداری شده برای صنوف آلاینده افزود: ۴۰۰ قطعه زمین عمدفروشان را در سال ۸۷ به قیمت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریده‌ایم و در سالهای اخیر وعده‌هایی داده شد اما عمل نشد.
 ارشدی اظهار کرد: ۳۳ هزار واحد صنفی در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند که با مشکلات زیادی مواجهند.
 رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: نیروهایی را برای بازرسی اصناف به ما تحمیل کردند که قرار بود براساس ماده ۷۲ قانون صنفی از محل یک سوم جرائم تعزیرات حقوق آنها پرداخت شود اما تاکنون این ماده قانونی برای ما اجرایی نشده که امیدوارم تدابیر در این زمینه اتخاذ شود. 
همچنین امین الله محمدی رئیس اتاق تعاون یاسوج در این نشست از ادامه کار مدیران گذشته در استان انتقاد کرد و گفت: باید هر چه سریعتر تیم مدیریتی استان اصلاح شود.
محمدی گفت: باید به دنبال تحول مردم محور در استان باشیم از خواسته‌های مهم مردم تغییر رویکردهای مدیریتی در استان است اما متاسفانه بعد از گذشت ۷ ماه همچنان مدیران دولت قبل بر مصدر امور قرار دارد و مدیران دولت قبل در استان حکمرانی می‌کنند.
 وی افزود: رئیس ستاد دولت اصلاحات هنوز در جایگاه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد آنهایی که دیگر نه انگیزه کار دارند و نه تفکرشان با دولت مردمی همخوانی داشته و نمی‌توانند برای برون رفت از مشکلات تدبیری داشته باشد.
 رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای تحول و قرار گرفتن در روی ریل توسعه نیاز به مدیرانی با نگرش جدید و همخوان با دولت مردمی داریم یادآور شد: باید هر چه سریعتر تیم مدیریتی استان اصلاح شود. 
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نقش بخش تعاونی در توسعه استان تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۳۳۲۳ تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد در گرایش‌های مختلف داریم که از این میان ۲۲۸۰ تعاونی فعال بوده و بقیه در دست اجرا می‌باشد و ۲۳ هزار و ۳۸۰ نفر نیز اشتغال زایی ایجاد کرده است.

 محمدی با بیان اینکه تعداد پنج تعاونی سهام عدالت در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم یادآور شد: ۵۵۳ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و یا به عبارتی ۹۰ درصد از جمعیت استان عضو این تعداد شرکت‌های تعاونی هستند.
 وی در ادامه با انتقاد از رویه‌ای که برخی بانک‌ها برای عدم همکاری با تعاونی‌ها دارند یادآور شد: باید مسئولان ارشد استانی بانک‌ها را پای کار بیاورند تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات چرخ توسعه استان که را به حرکت درآوریم چرا باید با عملکرد یکی از بانک‌های ما، ۵ میلیارد تومان اعتبار برگشت بخورد که جای تأسف دارد! این چنین مدیرانی باید پاسخگو باشند.
 محمدی در ادامه اظهارات خود به صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: چرا نباید از محل کمک‌های فنی و اعتباری به صندوق‌ها کمک شود متاسفانه این صندوق‌ها در استان در حال ورشکستگی هستند.
 محمدی در ادامه اظهارات خود به برخی از طرح‌ها در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: با وجود مدیرانی با تفکر قبل، این پروژه‌ها هیچ گونه خاصیتی برای استان ندارند که این ظلم به جوانان بیکار است.
 همچنین منوچهر یاری، رئیس کمیسیون فنی و مهندسی اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست گفت: بالغ بر چهارهزار شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است که از این تعداد دو هزار شرکت فعال هستند و حدود ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌اند که باید برای رفع مشکلات این حوزه توجه ویژه شود.
 وی افزود: حدود یک هزار میلیارد تومان بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد از دولت طلب دارد که انتظار داریم در جهت پرداخت این مطالبات همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد.
یاری بیان کرد: در اکثر پروژه‌ها عمرانی استان تملک زمین از سوی کارفرمایان انجام نمی‌شود که به همین دلیل در ادامه پروژه با معارض و به دنبال آن با تأخیر و کندی مواجه می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاکنون سه دولت و مدیریت هشت استاندار را تجربه کرده‌ام.....
Iran, Islamic Republic of
یکی نیس بپرسه کیانی خب چه خاکی به سر استان زدی؟
تو فقط یک کار که کرده باشی بدرد بخوره چیه؟
اصلا به پیر به پیغمبر فقط بگو کارتون چیه...
همین
حقوق مفت
Iran, Islamic Republic of
کاش منم مثل شما میتونستم حقوق بگیرم
صنعتگر یاسوج۳
Iran, Islamic Republic of
والا اقای موسوی مدیر شهرک صنعتی صنعت و مجوز و.. را تعطیل کرده هر چی ما هم داد میزنم کسی گوشش بدهکار نیست جالبه آقای موسوی بازنشسته است ولی همچنان می تازد واقعا متاسفم
ذیحساب
Iran, Islamic Republic of
ذیحسابان فلج نکردن جناب کیانی شما پیمانکار هستید و و ذیحسابان جلو کارهای غیرقانونی می گیرن نه اداره فلج کردن هر چیزی قانونی باشه ذیحساب همکاری می کنی
دارایی
Iran, Islamic Republic of
چطور تا دیروز که آرام مدیر دارایی بود این حرف ها نمی زدی
سیسمونی
Iran, Islamic Republic of
. امثال شما هم اقای قالیباف فقط قشنگ حرف میزنید و خونه و کاشانه و خریدهاتون در دبی و ترکیه هست 😔
فکر کنم منزلتون توی دبی بالای ....... دلار ارزش داره 👌
این همه ملک توی یاسوج از کجا آوردید از همین اتاق کوچک بازرگانی یا از پیمانکارهای بی حساب و کتاب 😔
سنجیده حرف بزنید آقای همدرد مردم 👌
ذیحساب
Iran, Islamic Republic of
حتما انتظار داری همینطور بی حساب و کتاب صورت وضعیت های شنا رو پرداخت کنند؛نه برادر عزیز از این خبر ها نیست
کلش یه بازرس بود که املاک و اموال رو بررسی کند
همیشه در همه دولتها نفع کافی بردید چه اصلاحات و چه اصلاح طلب
اتاق
Iran, Islamic Republic of
این اتاق به اصطلاح بازرگانی فقط شده منبع درامدهای برای خیلی از اعضاء ؛والا هیچ سودی برای این استان با تورم و گرانی بالا در کشور نداشته اید
پرداخت
Iran, Islamic Republic of
جناب کیانی بفرمایید کدام ذیحساب بر طبق قانون صورت وضعیت شما رو پرداخت نکرده؛ ؟مردم نفهمیدن شما پیمانکار هستید یا رءیس اتاق بازرگانی ؟
لطفا بر اساس منافع شخصی حرف نزنید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی رءیس اتاق تعاون یاسوج؛والله بالله شماها با هر سازی نفع خودتون رو میبرید چه اصلاح طلب و چه اصولگرا
زیاد خودتون رو حلال مشکلات جلوه ندید؛ شما شدید هر روز گرانتر از دیروز
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم جبار کیانی دو دهه بر مسند اتاق بازرگانی استان است و با تغیر هر دولت اصلاح طلب و اصوالگرا. و میشه طرفدار همان دولت آیا در این استان آدم سواد دار و پولدارتر و با صداقت تر و شجاع تر نیست . متاسفم
ذیحساب
Iran, Islamic Republic of
می خوای با شلوغ کاری و داد فریاد کارهای خلاف خودت رو پیش ببری ولی ذیحساب جلو کارهات میگیرن .برو خودت درست جناب جبار
Iran, Islamic Republic of
کیانی چکار کردی برا کهگلیویه و بویراحمد
حسابدار
Iran, Islamic Republic of
ذیحساب فقط ذیحسابهای قدیم،قانونمند،قانون بلد،اهل مطالعه و کارگشا درچهارچوب قانون،الان فقط سه چهار تا خوبند که قدیمی هستند بقیه فقط اسمشون دیحسابه،مطالعه شون کم هست و بن بست در اسناد قرار میدن قدنیها مثل صادقی،شفیعی،کرمنیا،مرحوم گرامی،قلم فرسا،محمدی نژاد،پورغلام، دولتخواه،همه عالی و استاد و اخلاق مدار و کاربلد بودند..
Iran, Islamic Republic of
باید...
باید...
باید....
خسته نشدید از این همه حرف
کارمند
Iran, Islamic Republic of
فقط می خوای با شلوغ کاری و داد و فریاد کارهات انجام بدی کارت درست انجام بده تا ذیحساب تایید کنه اگه از راه درست بری هیشکی نمی تونه جلوت بگیره این حرف ها جای بزن ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
... بهش زور میگن میاد داد بیدادش تو اداره خالی می کنه و میگه ذیحسابان ادارات را فلج کردند.
Iran, Islamic Republic of
آقاي کياني حناي شما ديگه رنگي نداره ذيحسابان براساس قانون وآيين نامه و بخشنامه هاي ذيربط بايدعمل کنند نه مطابق ميل واراده حضرتعالي،اگه قراربود مطابق ميل ومنافع شما عمل کنند نيازي به داشتن ذيحساب وتصويب قانون هم نبود.
آب قطع .....
Iran, Islamic Republic of
اتاق بازرگانی ..... آبم قعطععععععععععع
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم حیرت میکنه موقعی بعضی از حرف‌ها
تا اصلاح طلبا در مسند قدرت بودن از اونا تعریف ‌تمجید می‌کرد و به همون نشون در زمان انتخابات مجلس سال ۹۴ حسن خمینی را دعوت می‌کرد به یاسوج ویک هفته مهمانش بود و از دولت روحانی همیشه تعریف می‌کرد و میگفت زمان احمدی نژاد چه شد و چه نشد واون دولت و ضعیف بیان میکرد
حالا هم از دولت ریسی تعریف میکنه دولتی که هنوز هیچ کدوم از اقداماتشون به ثمر ننشته ‌خود دولت ‌اکثر وزرا واستانداران ‌مدیران کل میگن ما تازه شروع کردیم و مهلت میخان تا کارهاشون به ثمر بشینه
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
با وجود ذیحساب ها اینهمه دزدی واختلاس میشه اگر این نباشند که خدا به داد ملت برسد،اقای کیانی شما هم
Iran, Islamic Republic of
سلام
جامعه محترم ذیحسابان،این قشری که متخلص به شهرت شیدایی خداترسی وپاکدستی که اکثرٱ دارای تخصص و تجربه لازم وبه روز وتحصیلکرده،که مسیر آنها ،فقط حرکت در حیطه قانون است و اهل زد و بند ومعامله گری نیستند، قطعا نه ترسی از تهدیدها دارند و نه هراسی از تهمتها.
اینکه منافع غیر قانونی کسی قطع و بخطر بیفتد( بعضآ پیمانکاری که فقط دنبال سودآوری بیشتر ومطلوبیت وکیفیت کمتر در اجرای پروژه هست و فقط قسمت سود آور پروژها را اجرا و بقیه پروژه که منافع کمتری دارد را به امان خدا ول می کند تا مشمول مرور زمان و فرسودگی ومستمل گردد ومردم مستحق را نسبت به مسولین ونظام بدبین کند )ناشی از نظارت ضعیف وعدم برخورد قاطع از سوی متولیان امر بوده،
انشاالله در دولت مردمی ،با جدیتی که در روحیه مسولان انقلابی ودستگاههای نظارتی بخصوص ذیحسابان متعهد ، وجود دارد برای امیدواری مردم مستحق ومحروم،قطعا جلوی رانت ونفوذ وسواستفاده وحیف
ومیل ها و ارتباطات غیر معمول وغیر مرسوم در مناسبات و تشکیلات گرفته میشود تا اینکه شاهد رونق وفعال شدن پروژه ها و...باشیم
دارایی
Iran, Islamic Republic of
بخش خصوصی که شما یکیش باشه باید فاتحه اش خوند
Iran, Islamic Republic of
کیانی جان
بشین با خودت خلوت کن ببین با خودت چند چندی
همه جنابعالی را کاملا میشناسند.
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1