تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۴۶۸۷۳
در نشست مطبوعاتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح شد؛

باقری: 6 روستا عنوان بافت باارزش و 8 روستای گردشگری معرفی شدند / تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافت / اجرای طرح منظومه روستایی در 54 روستای استان

۱
۰
باقری: 6 روستا عنوان بافت باارزش و 8 روستای گردشگری معرفی شدند / تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافت / اجرای طرح منظومه روستایی در 54 روستای استان
کبنا ؛
پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 23 فروردین 1401) نشست مطبوعاتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس حساب 100 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در محل بنیاد مسکن استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، اسماعیل باقری مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت:  حضرت امام خمینی در فرمانی تاریخی اولین نهادی که تأسیس کردند بنیاد مسکن بود. حسابی باز کردند به نام حساب 100 امام برای کمک به محرومان. فلسفه تأسیس آن ساخت مسکن برای محرومین بود. اما اکنون خدمات دیگری در حوزه شهری و روستایی به بنیاد مسکن محول شده است. انشاالله در ادامه راه بتوانیم خدمت بیشتری به روستاییان و محرومان داشته باشیم.
وی افزود: از زمان تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا پایان سال 1399، حدود 400 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و تخصیصی که داشته حدود 25 میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: عمده فعالیت‌ها در بخش این اعتبارات که در روستاها انجام گرفته، بیس، آسفالت، ساماندهی فضا، جداره‌سازی و ... بوده است. عمده کاری که انجام گرفته تا پایان سال 1393، یک میلیون و 200 متر مکعب آسفالت در کل استان بوده است. البته تا پایان سال 1399 حدود 5 میلیون متر مربع آسفالت در استان داشته‌ایم.
باقری ادامه داد: تغییر و تحولات خوبی در مورد قیر رایگان داشته‌ایم. در سال 1400، 252 هزار متر مکعب قیر انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گفت: از اعتبارات سال 1400 هم حدود 60 درصد تخصیص داشته‌ایم. امیداوریم در سال 1401 همین روند اعتبارات با افزایش بیشتری ادامه داشته باشد.
وی افزود: در بحث بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی از 84 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان، 56 درصد آن را مقاوم‌سازی کرده‌ایم. سهمیه استان ما تا کنون 4 هزار واحد بوه است.
باقری گفت: ساخت مسکن محرومان را در سال‌های  1398 و 1399 داشته‌ایم که 3500 واحد سهمیه استان بوده است.
وی گفت: بنیاد مسکن علاوه بر این وظایف، در بهسازی روستا و تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی هم اقدام داشته است. علاوه بر این، بنیاد مسکن، روستاهای گردشگری و بافت باارزش را به این سبک طراحی کند و دست نخورده باقی بماند و آن را ترمیم کنیم. 6 روستا در استان به عنوان بافت باارزش و هشت روستای گردشگری به تهران معرفی کردیم.
باقری عنوان کرد: از سال 1395 طرح منظومه روستایی در  11 استان شروع شد و کهگیلویه و بویراحمد هم یکی از این استانها بود و در گچساران این کار انجام شد. از سال 1397 به صورت اجرایی با 6 نفر تسهیلگر این طرح انجام شد. 115 روستا مورد هدف بوده ولی تاکنون در 54 روستا این طرح انجام شده است؛ هم تسهیلات به آنها کمک شده است و هم راهنمایی‌های لازم به آنها داده شده است. از این 54 روستا که در آنها طرح انجام شده است، نزدیک 25 مورد از آنها به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: در بحث مسکن شهری هم، در استان کهگیلویه و بویراحمد 5342 واحد خودمالکی توسط مردم ساخته شده و ما تسهیلات پرداخت کرده‌ایم. 510 واحد هم در سطح استان ساخت و ساز انجام داده‌ایم و 150 واحد هم در داست اجرا داریم.
باقری افزود: در اقدام ملی هم زمین باید توسط مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن داده شود. واحدهای بنیادساخت ما فقط در شهر گچساران بوده است. فاز یک 288 واحد بوده که از بهمن سال 1399 عملیات اجرایی آن شروع شده است و این واحدها کاملا سقف آنها زده شده است. شورای مسکن مصوب نمود تا نماکاری هم توسط بنیاد انجام بگیرد. در حال حاضر شروع کرده‌ایم نمای آنها را انجام دهیم و بعد تحویل مردم دهیم.
وی گفت: در فاز دوم گچساران بر اساس طرح گروه ساخت بوده است که این گروه ساخت موفق نشده و مردم استقبال نکرده‌اند. فاز دو چهارطبقه بوده است. ولی هیچکدام از متقاضیان اقدام نکردند و اکثرا انصراف داده‌اند. اما فاز یک 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی فاز دو هیچ پیشرفتی نداشته است.
وی اظهار داشت: در بقیه شهرستان‌ها، دهدشت 478 واحد با 66 درصد پیشرفت، لیکک 16 واحد با 36 درصد،  چرام 6 واحد با 32 درصد و سیسخت 16 واحد با 32 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده‌اند.
باقری با اشاره به طرح هادی عنوان کرد: در خصوص اجرای طرح هادی، در 721 روستای بالای 20 خانوار، 100 درصد تهیه طرح و 480 روستا اجرای طرح هادی در آن انجام گرفته است.
یکی دیگر از مباحث مورد اشاره باقری واحدهای زلزله سیسخت بود. وی در این خصوص گفت: در زلزله سیسخت از 1700 واحد احداثی که داشته‌ایم، 1594 واحد آن تکمیل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 1400 حدود 100 میلیون تسهیلات بهسازی داشته‌ایم. ولی در اسفند ماه سال گذشته مصوب شد که تسهیلات روستایی 200 میلیون تومان پرداخت شود. ما امیدواریم به همه بانک ها ابلاغ شود. این 200 میلیون در قالب تکمیلی همان واحدهای سال گذشته است که 100 میلیون تومان دریافت کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسکن ملی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
(((مسکن ملی دهدشت )))هنوز برق ))وروشنایی ندارد آب هم مردم خودشان کشیدن بنیاد مسکن هم گفته 17.000.000 میلیون مردم به حسابشون بریزید.یکی سوال کنه کدوم خدمتو انجام دادید. زمینو اداره کل راه و شهرسازی داده وام رو سازمان ملی زمین ومسکن کشور نظارت هم ضعیفه ظوریکه ابعاد اتاقها وحیات خلوتها متفاوتند و ستونها دریک راستا نیستند مردم محروم مسکن ملی دهدشت
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1