تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۴۶۸۲۴
در آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه یاسوج مطرح شد؛

اندرزیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج: دانشجویان با پایبندی به عفاف و حجاب، حرمت خود و دانشگاه را رعایت کنند

۰
اندرزیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج: دانشجویان با پایبندی به عفاف و حجاب، حرمت خود و دانشگاه را رعایت کنند
کبنا ؛
با حضوری شدن دانشگاه‌ها، شامگاه امروز (دوشنبه 22 فروردین 1401)، آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج، در دانشگاه یاسوج برگزار شد. 
به گزارش کبنا، در این آیین حجت‌الاسلام قلندری مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اظهار داشت: قرار بود کشور ایران در سال 2018 به تولید برسد. اما نرسیدیم چون دولت وقت اعتقادی به تولید نداشت و نگاهش به بیرون از کشور بود. دولت گذشته، تفکر نئولیبرالیستی داشت؛ یعنی می‌خواست مستقیماً با کدخدا وارد معامله شوند و از این طریق جذب سرمایه کند. در حالی که ما سال 2018 باید به این مرحله برسیم، مقام معظم رهبری هر سال را به نام سال تولید نامگذاری کرد. حال وظیفه دانشگاه است که باید تلاش کند تا به این مهم برسیم.
وی گفت: تنها کشوری که در کل جهان کمترین بدهی را به بانک جهانی دارد ایران است. تقریبا ما هیچ بدهی را به بانک جهانی نداریم. در خاورمیانه نیز بهترین وضعیت اقتصادی را ایران دارد. ما مشکلاتی داریم اما این مشکلات طوری نیست که ما احساس ناامیدی کنیم.
وی ادامه داد: ما در سال جدید شاهد کاهش نرخ تورم بوده‌ایم و امیدواریم که انشاالله به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کنیم.
در ادامه ظریفی معاون آموزشی دانشگاه یاسوج در این نشست عنوان کرد: علت تأخیر یکی دو ساله در برگزاری این جلسه مهم، شیوع ویروس کرونا بوده و همچنان باید تأکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد. امیدواریم یک بار دیگر دانشگاه را با حضور دانشجویان بالنده و سربلند ببینیم و ارتباط صمیمی و گرم بین دانشجویان و اساتید برقرا خواهد شد. طبیعتاً به این رونق کمک خواهد کرد.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم دانشگاه حضور اساتید جوان در آن است و اساتید برتر در حوزه پژوهش است که برخی از این اساتید در رنکینگ علمی و پژوهشی جز دو درصد برتر در جهان هستند.
ظریفی گفت: علاوه بر حضور اساتید برتر، امکاناتی که در دانشگاه وجود دارد از جمله آزمایشگاه، کتابخانه و سایت‌های کامپیوتری را در دانشکده‌ها داریم که برای استفاده دانشجویان در نظر گرفته شده است. امکانات رفاهی در حد توان در اختیار دانشجویان خواهد بود.
وی گفت: از دانشجویان برتر و استعدادهای برتر آموزشی دانشگاه تجلیل خواهیم کرد. در دانشگاه یاسوج، تنوع رشته‌ای وجود دارد و به نسبت این تنوع، مقاطع تحصیلی هم در هر سه مقطع در این دانشگاه وجود دارد.
ظریفی در ادامه گفت: جمعیت اساتید در دانشگاه بالغ بر 251 استاد است و شاید بالغ بر 30 درصد اساتید ما فارغ التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند؛ حقیقتا در باب اساتید در دانشگاه یاسوج هیچ چیزی کم نداریم.
معاون آموزشی دانشگاه یاسوج گفت: در مقطع کارشناسی بالغ بر 4700 نفر و در مقاطع تحصیلات تکمیلی 1600 دانشجو داریم که شاید بیش از 370 نفر از آنها در مقطع دکتری باشند.
وی افزود: 15 ثبت اختراع، 3300 مقاله ISI  و 31500 مقاله کنفرانسی از طرف این دانشگاه به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به رتبه دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های کشور گفت: بر اساس آخرین رنکینگ که مورد تأیید وزارت علوم هم است، رتبه دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های کشور 45 است.
ظریفی در پایان گفت: ما هم از دانشجویان انتظار داریم فعال و اثرگذار و باخبر از اوضاع اطراف خود باشند.
حجت‌الاسلام اندرزیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج در این نشست عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم مرکز مشاوره دینی، اعتقادی و مذهبی داشته باشیم. هفته فرهنگی خواهیم داشت. طرح کمند را نیز داریم. این طرح مربوط به نوآوری و خلاقیت دانشجویان دختر است؛ دانشجویان خلاق دختر از همین الأن آمادگی داشته باشید.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه گفت: خط سیاسی ما خط اسلام و ولایت شهدا است. در مسائل اخلاقی، مراقبت و صیانت کنید. مخصوصاً در بحث عفاف و حجاب. ما کمیته صیانت از حجاب و عفاف را انجام داده‌ایم. خواهش می‌کنم حرمت خود را حفظ و آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کنید.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه پوشش را رعایت کنید و لباس رسمی بپوشید. حرمت خود و دانشگاه را رعایت کنید.
حجت‌الاسلام اندرزیان در ادامه گفت: روابط دختر و پسر یعنی محرم و نامحرم را رعایت کنید. بعضی از دانشجویان عزیز علناً روزه‌خواری می‌کنند. ترک روزه گناه کبیره است. انشاالله حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت کنید. اگر کسی علنا روزه‌خواری داشت، از لحاظ قانونی و شرعی جرم است؛ دانشجویان حتماً مسائل اسلامی را رعایت کنید.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: فضای دانشگاه فضای بازی است. تقوا و عفاف و حجاب را رعایت کنید. ما همین امروز هم گزارش داشتیم که دانشجوی پسر چنین روابطی داشته است. سعی کنید در فضای دانشگاه فضای معنوی، الهی و خدایی وجود داشته باشد. 
معصومی معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه عنوان کرد: از وام‌های دانشجویی اطلاع پیدا کنید. در خوابگاه‌ها هنوز آن ایده‌آلی که مدنظر ما هست به وجود نیامده است. لطفاً پیشنهادات را بگویید. این امکاناتی که در اختیار شما است، وسع ما در همین حد است. بخش مرکز مشاوره و سلامت را هم در دانشگاه داریم و در نظر داریم با یک پزشک قرار ببندیم و در این مرکز مستقر باشد. خواهشا با مرکز مشاوره ارتباط جدی داشته باشید.
معاون دانشجویی دانشگاه گفت: یکی از بخش‌های مهم ما اداره ورزش ما است. دوستان از امکانات ورزشی هم استفاده کنند. در کنار آن امکانات فرهگی هم فراهم است. ما در یکی دو ماه آینده میزبان مسابقات ورزشی منطقه هفت خواهیم بود. البته همه این‌ها مقدمات است؛ برای اینکه دانشجویان مطالعه و تحصیل کنند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1