تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۴۶۱۲۷
کبنا گزارش می‌دهد؛

چرا سیاسیون با زیاده خواهی جشن‌های مردمی را تبدیل به جشن‌های سیاسی می‌کنند؟ / تاجگردون به دنبال چه می‌گردد؟

۱۱
۰
چرا سیاسیون با زیاده خواهی جشن‌های مردمی را تبدیل به جشن‌های سیاسی می‌کنند؟ / تاجگردون به دنبال چه می‌گردد؟
کبنا ؛
جشن‌های نوروزی شهرستان گچساران نیز از حواشی مسائل سیاسی به دور نماند. در سال جدید که بیماری کرونا کمتر شده و فرصتی دست داد تا برنامه‌های نوروزی و جشن‌های نوروزی برگزار شوند، اما متأسفانه افراد سیاسی با تبلیغات شخصی خود در فضای مجازی، نه به قصد خیرخواهی مردم، بلکه با محور قرار دادن خود، قصد به حاشیه کشیدن جشن‌های مردمی را دارند که نتیجه‌ای جز لغو این برنامه‌ها را ندارد.
غلامرضا تاجگردون در روزهای اخیر در صفحه شخصی خود جشن نوروزگاه دشتک دیل را تبلیغ کرده، که همین موضوع موجب شده برای این جشن حواشی ایجاد شود، که چه در صورت برگزاری این جشن یا عدم برگزاری جشن، تاجگردون از این وضعیت منافع سیاسی خود را تأمین می‌کند.
تاجگردون که بیش از دو سال است از فضای سیاسی گچساران و باشت به دور مانده، اما به دلیل باز بودن فضا و عدم مدیریت جریانات حاکم، همچنان تبلیغات سیاسی خود را دارد و حتی به این شکل، باعث می‌شود جشن‌های مردمی به هم بخورند. اینکه چرا اشخاص سیاسی که دیگر در صحنه حضور ندارند، همچنان می‌خواهند خود را در محور مسائل قرار دهند و جشن‌های مردمی را تبدیل به جشن‌های سیاسی کنند به دور از شأن و منزلت مردم و همین افراد است.
قطعاً، چه برنامه دیل برگزار شود و چه برگزار نشود، تاجگردون از این وضعیت منفعت سیاسی می‌برد، اما اینکه چرا مسئولان اعم از فرماندار و نماینده مردم و دیگر مسئولان، پیش از این، فضای سیاسی را مدیریت نکرده و نمی‌کنند تا وضعیت به این جا نکشد، خود جای سؤال دارد. اما آتش زیاده خواهی های افرادی که دیگر در رأس نیستند، دامن کسی جز مردم را نمی‌گیرد.
از طرفی مسئولان وقت بدون هیچ دلیلی، با وجود اینکه این جشن مجوزهای لازم را قبل از شروع سال جدید کسب کرده، فقط به دلیل این تبلیغات سیاسی، قصد لغو کردن جشن را دارند. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود بر کار و تلاش و مجاهدت جدی مسئولان تأکید کرد، اما در اینجا سخن رهبری فراموش می‌شود و افراد منافع مردمی و شادی و نشاط عمومی را به خاطر منافع جناحی از بین می‌برند.

حاتم حقگو دهیار منطقه دیل در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص این جشن اظهار کرد: بانی برگزاری جشن دشتک دیل دهیاری دیل بوده که فارغ از همه مسائل سیاسی و بعد از سالها قرار بر این بود که برنامه‌ای برگزار کنیم. متأسفانه این برنامه را به برنامه‌ای ربط دادند که در چاه‌تلخ باشت برگزار شد.
حقگو گفت: بنده تعهد دادم که برنامه دیل بر اساس شئونات اسلامی جشن برگزار شود.
وی اظهار کرد: شش روز قبل از عید تمام مجوزات این جشن داده شد، اما امروز مجوزات را لغو کرده‌اند، و بنده هم فقط 20 درصد احتمال می‌دهم جشن برگزار شود.
حقگو بیان کرد: متأسفانه می گویند جشن مشکل امنیتی دارد و برخی از میهمانان ممکن است تنش ایجاد کنند.
وی گفت: خدا شاهد است که ما هیچ دعوت رسمی از هیچ فردی نکردیم، بنده تعهد دادم، این جشن صرفاً برای مردم است و همایش نوروزی روستاییان بوده است که متشکل از غذاهای روستایی، لباس‌های روستایی، تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، تاریخچه دشتک دیل، دو موسیقی، شاهنامه خوانی از برنامه‌های این جشن است.
وی گفت: قطعاً مسائل سیاسی موجب شد که این جشن به این شکل شود، همه گروه‌ها می‌توانند در این جشن شرکت کنند و این برنامه هم در فضای باز است و بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم چه کسی بیاید یا نیاید.

نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اگه قرار باشد جشنی برگزار شود باید همه افراد هم در ان جشن شرکت کنند
اگه جناب حسینی نماینده و همفکرانش مخالف شادی مردم هستند دیگه به تاجگردون ربطی ندارد
تاجگردون هم مثل بقیه افراد می تواند شرکت کند و اگه مردم تاجگردون را همراهی می کنند و دوستش دارند به امثال فرماندار و نماینده ربطی ندارد
تاجگردون محبوب بوده و محبوب خواهد بود
جناب حسینی که مردم و منطقه را نابود کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام چرا بیسوادان از حضور تاجگردون نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد و توابع آن میترسند علتش از علم تاجگردون و دیگری آنکه در قلب مردم جادارد مثل بقیه نیست با زور سلاح می خواهند خود را همه کار مردم می دانند مگر شما وکیل مدافع مردم هستید
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنید ،تا قیامت تاجگردون در راس امر گچساران است .چه نماینده باشد و چه نباشد .
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی
دیل
Iran, Islamic Republic of
جناح راس و اصولگرایان شهر به جای اینکه برای خودشون محبوبیت درست کنند سعی در خفه کردن دیگران دارن مگه میشه یه ایل به خاطر یه نفر نادیده گرفت
دیل
Iran, Islamic Republic of
با این کار ها محبوبیت تاجگردون بیشتر میشه و تنفر از اصولگرایان بیشتر ..مگه میشه در جشنواره گفته بشه فلانی بیاد و فلانی نیاد
Iran, Islamic Republic of
بیچاره قسم هم خه کسی هم باور نکه
Iran, Islamic Republic of
ای قلم هرگز ننویس اظهار شرمندگی کن ای کاغذ اظهار روسیاهی و خجالت کن از اسارت در دست هرکس و هرچیزی کاش کاغذها را پاک صادرات انبار نسارا کنند تا دیگر به دست هرکسی نیفتد که بخواهد بر روی آن بنویسد مگر همه مردم ما سیاسی نیستند مگه مردم ما از سیاست بی خبر و بی بهره اند همه ما مردمیم و همه ما حق دید و بازدید و برگزاری جشنها و جنگ های شادی هستیم هرکسی هرجا دوست داشت حضور پیدا می کند و هرکس هم دوست نداشت آزاد هست چه لزومی دارد عده ای کوته فکر خود شیفته دست به قلم میمون و مبارک بزند و اندرون نامیمون و نامبارک خودش را عریضه نویسی کند بشکند قلمت که نامیمون و نامبارک بود در قرن جدید و سال جدید
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدین گیر بدین....یعنی زمین و زمان دست شماست ایرادی نداره...عکس یک برنامه محلی را گذاشتن محل اشکاله برای تاجگردون؟؟مگه شما بهره برداری همه جانبه از همه چیز نمیکنید
مگه تاجگردون شهروند این استان نیست
...
زنبور
Iran, Islamic Republic of
برگزاری جشنهای ملی ومذهبی مخصوصا آن موقعی که با استقبال عمومی مردم مواجه وباشکوه بر گزار شوند بسیار شادی آفرین وامید آفرین است مخصوصا در موقعیتی که خیلی ها در داخل وخارج از کشور تلاش می کنند از از اسقبال مردمی مراسمات کاسته شود ،قطعا در مراسمات شخصیتهای سیاسی ومذهبی هم که از متن مردم رشد کرده اند شرکت می کنند ویکی از نکات بسیار مثبت جشنها هم حضور همیشگی سیاسیون است!
Iran, Islamic Republic of
مگه در میان دوره ای همه کاندیدا یک طرف نبودن ..بجز یک نفر
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1