کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

چرا سیاسیون با زیاده خواهی جشن‌های مردمی را تبدیل به جشن‌های سیاسی می‌کنند؟ / تاجگردون به دنبال چه می‌گردد؟

3 فروردين 1401 ساعت 17:09

جشن‌های نوروزی شهرستان گچساران نیز از حواشی مسائل سیاسی به دور نماند. در سال جدید که بیماری کرونا کمتر شده و فرصتی دست داد تا برنامه‌های نوروزی و جشن‌های نوروزی برگزار شوند، اما متأسفانه افراد سیاسی با تبلیغات شخصی خود در فضای مجازی، نه به قصد خیرخواهی مردم، بلکه با محور قرار دادن خود، قصد به حاشیه کشیدن جشن‌های مردمی را دارند.


جشن‌های نوروزی شهرستان گچساران نیز از حواشی مسائل سیاسی به دور نماند. در سال جدید که بیماری کرونا کمتر شده و فرصتی دست داد تا برنامه‌های نوروزی و جشن‌های نوروزی برگزار شوند، اما متأسفانه افراد سیاسی با تبلیغات شخصی خود در فضای مجازی، نه به قصد خیرخواهی مردم، بلکه با محور قرار دادن خود، قصد به حاشیه کشیدن جشن‌های مردمی را دارند که نتیجه‌ای جز لغو این برنامه‌ها را ندارد.
غلامرضا تاجگردون در روزهای اخیر در صفحه شخصی خود جشن نوروزگاه دشتک دیل را تبلیغ کرده، که همین موضوع موجب شده برای این جشن حواشی ایجاد شود، که چه در صورت برگزاری این جشن یا عدم برگزاری جشن، تاجگردون از این وضعیت منافع سیاسی خود را تأمین می‌کند.
تاجگردون که بیش از دو سال است از فضای سیاسی گچساران و باشت به دور مانده، اما به دلیل باز بودن فضا و عدم مدیریت جریانات حاکم، همچنان تبلیغات سیاسی خود را دارد و حتی به این شکل، باعث می‌شود جشن‌های مردمی به هم بخورند. اینکه چرا اشخاص سیاسی که دیگر در صحنه حضور ندارند، همچنان می‌خواهند خود را در محور مسائل قرار دهند و جشن‌های مردمی را تبدیل به جشن‌های سیاسی کنند به دور از شأن و منزلت مردم و همین افراد است.
قطعاً، چه برنامه دیل برگزار شود و چه برگزار نشود، تاجگردون از این وضعیت منفعت سیاسی می‌برد، اما اینکه چرا مسئولان اعم از فرماندار و نماینده مردم و دیگر مسئولان، پیش از این، فضای سیاسی را مدیریت نکرده و نمی‌کنند تا وضعیت به این جا نکشد، خود جای سؤال دارد. اما آتش زیاده خواهی های افرادی که دیگر در رأس نیستند، دامن کسی جز مردم را نمی‌گیرد.
از طرفی مسئولان وقت بدون هیچ دلیلی، با وجود اینکه این جشن مجوزهای لازم را قبل از شروع سال جدید کسب کرده، فقط به دلیل این تبلیغات سیاسی، قصد لغو کردن جشن را دارند. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود بر کار و تلاش و مجاهدت جدی مسئولان تأکید کرد، اما در اینجا سخن رهبری فراموش می‌شود و افراد منافع مردمی و شادی و نشاط عمومی را به خاطر منافع جناحی از بین می‌برند.

حاتم حقگو دهیار منطقه دیل در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص این جشن اظهار کرد: بانی برگزاری جشن دشتک دیل دهیاری دیل بوده که فارغ از همه مسائل سیاسی و بعد از سالها قرار بر این بود که برنامه‌ای برگزار کنیم. متأسفانه این برنامه را به برنامه‌ای ربط دادند که در چاه‌تلخ باشت برگزار شد.
حقگو گفت: بنده تعهد دادم که برنامه دیل بر اساس شئونات اسلامی جشن برگزار شود.
وی اظهار کرد: شش روز قبل از عید تمام مجوزات این جشن داده شد، اما امروز مجوزات را لغو کرده‌اند، و بنده هم فقط 20 درصد احتمال می‌دهم جشن برگزار شود.
حقگو بیان کرد: متأسفانه می گویند جشن مشکل امنیتی دارد و برخی از میهمانان ممکن است تنش ایجاد کنند.
وی گفت: خدا شاهد است که ما هیچ دعوت رسمی از هیچ فردی نکردیم، بنده تعهد دادم، این جشن صرفاً برای مردم است و همایش نوروزی روستاییان بوده است که متشکل از غذاهای روستایی، لباس‌های روستایی، تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، تاریخچه دشتک دیل، دو موسیقی، شاهنامه خوانی از برنامه‌های این جشن است.
وی گفت: قطعاً مسائل سیاسی موجب شد که این جشن به این شکل شود، همه گروه‌ها می‌توانند در این جشن شرکت کنند و این برنامه هم در فضای باز است و بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم چه کسی بیاید یا نیاید.


کد مطلب: 446127

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/446127/چرا-سیاسیون-زیاده-خواهی-جشن-های-مردمی-تبدیل-سیاسی-می-کنند-تاجگردون-دنبال-می-گردد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1