تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۴۵۲۲۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش دوم) جای خالی دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در میدان علم

۱۷
۰
بخش دوم) جای خالی دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در میدان علم
کبنا ؛
تنها دانشگاهی که در ایران بصورت خانوادگی وطایفه‌ای اداره می‌شود نامش دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش کبنا، دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از معدود دانشگاه‌های استان است که تقریباً می‌توان گفت هیچ نقشی در مناسبات استانی ندارد. البته هر چند نقش دانشگاه‌های دیگر استان نیز کمرنگ است، اما بحث بر سر این است که این دانشگاه علاوه بر اینکه به حال خود رها شده، فراموش نیز شده است. روشن نیست که دانشگاهی با این حجم از دانشجو که سالانه از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، نباید کوچکترین جایگاهی در حل مسائل استانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد؛ دانشگاه فراموش‌شده‌ی واقعی استان

حتی در موضوعی که این دانشگاه با هدف و فلسفه‌ی آن تأسیس شده، یعنی مهارت‌آموزی نیز سخن چندانی برای گفتن ندارد. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در فضای مجازی از کیفیت نامناسب آموزش در دانشگاه علمی کاربردی استان گلایه کرده‌اند؛ یکی از کاربران فضای مجازی با طعنه به این موضوع که اخذ مدرک در این دانشگاه به راحتی صورت می‌گیرد و کیفیت آموزش پایین است گفته است: «بی‌زحمت بفرمایید که مقطع کارشناسی ارشد رو هم اضافه کنند که یه ارشد مفتی هم بگیریم...».
یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشته بود: «دانشگاه علمی کاربردی [کهگیلویه و بویراحمد] صرفاً یک بازار هست برای منافع مادی عده محدودی و هیچ شباهتی به دانشگاه نداره، به استاد تاکید می‌کنند حتی دانشجو کلاس نیاد نمره بالا بدید ، چون فقط پول رو می‌بینن».
هدف این دانشگاه، فراهم كردن مشاركت سازمان‌ها، دانشگاه‌های اجرایی، دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور ممكن كند، به‌نحوی كه دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی كه به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را كسب كنند. اما در کهگیلویه و بویراحمد با چنین سطح نازلی از آموزش، مهارت‌آموزی دیگر معنایی ندارد. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه معتقدند که با وضعیت مدیریت حاکم بر دانشگاه، صرفاً پرداخت پول و اخذ مدرک مهم شده است و به کیفیت آموزش توجهی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که هدف دانشگاه علمی کاربردی، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های علمی کاربردی و به‌کارگیری اساتیدی است که مهارت‌های فنی لازم را دارند. اما فلسفه اصلی این دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد به فراموشی سپرده شده است.
گفته می‌شود به‌کارگیری نیرو در این دانشگاه بر اساس رابطه و فامیل‌سالاری بوده است؛ یکی از کاربران فضای مجازی در همین زمینه در انتقاد از دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد نوشته است: «تنها دانشگاهی که در ایران بصورت خانوادگی وطایفه‌ای اداره می‌شود نامش دانشگاه علمی کار بردی استان کهگیلویه و بویراحمد است». یکی دیگر از کاربران نوشته بود: «همه در استان و رسانه‌ها صحبت از فامیل‌بازی و طایفه‌گرایی می‌شود اصل طایفه‌سالاری در دانشگاه علمی کاربردی استان است که اجازه نمی‌دهند هیچ موضوعی به بیرون انقال داده شود چون همه آنها وابسته و فامیل همدیگر هستند».
تمامی این مواردی که به آنها اشاره شد، در سایه عدم نظارت، بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمدی است که یک دهه بر این دانشگاه حاکم بوده است.
گفته می‌شود رئیس کنونی این دانشگاه بدون هیچ طرح و برنامه‌ای ریاست دانشگاه را بر عهده گرفته است. این در حالی است که رئیس دانشگاه پیش از هر چیزی طرح و برنامه داشته باشد؛ از روی طرح و برنامه کاری و مدیریتی انتخاب شود و دارای برنامه چند ساله باشد و بعد در دانشگاه علمی کاربردی استان؛ کارکنان کیفی وجود داشته باشد و اگر وجود ندارد کارمندان کیفی جذب نمایند تا واقعاً وظایف شغلی وکاری و نظارتی؛ آموزشی و دانشجویی و اداری خودشان را خوب انجام بدهند که اگر وجود ندارد رئیس بعدی حتماً در این زمینه چنین کارکنانی جذب نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماد کامل دانشگاه طایفه ای در استان این دانشگاه علمی کاربردی است
اسامی وطایفه همه ی کارمندانش مشخص ومعلوم‌است
United Kingdom
من میدونم این کامنت رو کی نوشته 😉😃
Iran, Islamic Republic of
واقعا بهره بردیم. ندیده بودیم کامنتهای کاربران اون هم گزینشی بیاد بشه مقاله یک سایت خبری. اگر خبر کم دارید، بفرمائید کمک کنیم. شما حتی از نحوه استخدام کارمند نیز اطلاعی ندارید. اگر اینجور بود که باید بسیاری از کارمندهای ادارات مملکت مرخص میشدند و کارمندهای جدید به قول شما کیفی به کار گرفته میشدن. انشالله کت شلواری جدید میاد و نحوه مدرک دادن رو اونجوری که شما میفرمایین اصلاح میکنه
Iran, Islamic Republic of
نهادهای نظارتی به دانشگاه علمی کاربردی استان ورود کند تا ببییند فامیل گرایی یعنی چه؟
Iran, Islamic Republic of
اگر یک تیم منصف و بی طرفی؛ تحقیق وتفحصی دقیق از دانشگاه علمی کاربردی استان انجام میدادندآن وقت خیلی از مسائل و حقایق روشن می شد
سید
Iran, Islamic Republic of
به خدا وجود دانشگاه علمی کاربردی خیانت بود در حق علم و دانش باید تعطیل بشه
Iran, Islamic Republic of
تاکو شود هرآن که نتواند ببیند
به آمید خدا
و
حتما با کت وشلوار می آید خدمتتون .
مگه خواستی باآستین کوتاه بیاید؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این دانشگاه هیچگونه خدمتی به علم نداشت
علتش هم فقط ضعف مدیریتی است
Iran, Islamic Republic of
رئیس بعدی که برای این دانشگاه انتخاب میشود مسائل را با رسانه ها درمیان بگذارد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علمی کاربردی کیفیت آموزشی ندارد
قابل توجه
Iran, Islamic Republic of
بزودی رئیس جدید که انتخاب ومعرفی میشود با کت شلوار هم خواهد آمدتا بعضی ناراحت نشوند!!!!!
خبر
Iran, Islamic Republic of
چون به کنایه گفته ای :بعضی دوست دارند
رئس جدید با کت شلوار بیاید
حتما با کت وشلوار می آید
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما واقعا تمامی افراد در دانشگاه علمی کاربردی استان از دوستان و اقوام همدیگر هستن که بصورت خصوصی داره اداره میشود و بنوعی به همدیگر وصل هستن و هر کاری دوست داشته باشن انجام میدن .چون با هم ارتباط نزدیک دارن و برا هم کارشکنی نمیکنن و نیروی جدبد هم بخان بگیرن بصورت فوق العاده خصوصی جذب میکنن و کسی هم صداشو در نمیاره .و ضمنا مدتی است حکم ریسس آن تمام شده ولی بقولی کسی پیدا نمیشه که بپرسه اصلا چه خبره تو دانشگاه و کاملا به حال خودشون که خودشونی بودن رها شده .درود بر شما که رفکر دانشگاه علمی کاربردی افتادین که سرمنشه اصلی ان اداره استانی ان می باشه .نماینده ها احتمالا این واحد دانشگاهی رو به فراموشی سپردن چون براشون مهم و رای جمع کن نیست
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
علمی کاربردی ازیک مدرسه غیرانتفاعی متوسطه اول هم ازنظرعلمی وهم مدیریتی ضعیف ترهست واقعا باید دراستخدام ها دررابطه با مدرک این دانشگاه محدودیت هایی قایل بشوند اصلا شبیه دانشگاه نیست متاسفانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چی شده حالا گیر دادید به علمی کاربردی، دنبال چی هستید؟ قول چیزی بهتون دادند
Romania
درود بر این رسانه که واقعیات رو اطلاع رسانی می‌کنه .
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز یعنی راستی نویس
کبنا واقعیت ها را می نویسد
کی می تواند قبول نکند ونبیند که کارمندان این دانشگاه همشون فامیل وقوم‌ وهم‌طایفه نیستند
سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

مردم ایران که سال آینده باید برای اصلی‌ترین نیازهای انسانی خودشان مثل دارو چندین برابر ...
تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
1