تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۴۵۱۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

کدام استان‌ها بالاترین و پایین‌ترین تورم را دارند / کهگیلویه و بویراحمد در کجای جدول قرار دارد + نمودار‌

۰
کدام استان‌ها بالاترین و پایین‌ترین تورم را دارند / کهگیلویه و بویراحمد در کجای جدول قرار دارد + نمودار‌
کبنا ؛براساس آمارها حرکت تدریجی کاهش تورم سالانه، ماهانه و نقطه‌ای شروع شده و در این بین هنوز 24 استان در بهمن امسال تورمی بالاتر از میانگین کشوری را تجربه کردند.
به گزارش کبنا، حرکت تدریجی اما امیدوارکننده کاهش نرخ تورم از ماه‌های قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد به طوری که در بهمن ماه نرخ تورم سالانه، ماهانه و نقطه به نقطه‌‌ نسبت به دی ماه کاهش یافت. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۱٫۴ درصد رسید. 

تورم کل کشور 

در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۹۶٫۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۱ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان مازندران با ۴٫۱ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ۱۰۰ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۵٫۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (۴۲٫۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۲۸,۷ درصد) است.
بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۹٫۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۳۷٫۸ درصد) است.
 در حال حاضر نرخ تورم سالانه ۲۴ استان بالاتر از نرخ میانگین کل کشور محسوب می‌شود. باید توجه داشت که تورم کنونی میراث سیاست‌های نادرست دولت روحانی است که در دولت سیزدهم برنامه ریزی برای کاهش آن و افزایش قدرت رفاه عمومی جامعه در دستور کار قرار گرفت.
 
 تورم خانوار شهری

در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل تورم برای خانوارهای شهری (۱۰۰-۱۳۹۵) به ۳۹۱٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۰٫۸ درصد رسید.
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران با ۴۰ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۰٫۸ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۵٫۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (۴۲٫۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۲۸٫۹ درصد) است.
 بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام (۴۷,۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۳۷,۷ درصد) است.
تورم خانوار روستایی

‌در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۰۰-۱۳۹۵) به ۴۲۲٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۷ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۴٫۲ درصد رسید.
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان قم با ۵٫۵ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان شمالی با ۰٫۹ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۳۵,۸ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۴٫۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (۲۶٫۴ درصد) است.
 بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵۲٫۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (۳۷٫۷ درصد) است.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1