تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۴۳۶۱۵
کبنا عملکرد مدیریت فرودگاه یاسوج را بررسی کرد

یک مدیر با کلی حسنات و چند ضعف

۱
۰
یک مدیر با کلی حسنات و چند ضعف
کبنا ؛
حدود یک سال از مراسم معارفه عنایت انصاری فرد مدیر فرودگاه یاسوج می‌گذرد. پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج در بیست و نهم بهمن سال ۱۳۹۸ که منجر به قربانی شدن همه سرنشینان آن شد، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نگاهی منفی و تردیدبرانگیز نسبت به این فرودگاه پیدا کردند. اما هم‌اکنون با گذشت یک سال از مدیریت جدید حاکم بر این فرودگاه شاهد توسعه، تجهیز و رونق آن هستیم. با وجود اینکه در 9 ماهه نخست سال 1399، تعداد 5015 نفر طی 108 پرواز از فرودگاه یاسوج استفاده کرده بودند، در 9 ماهه نخست 1400 با رشدی 300 درصدی تعداد پروازها به 412 و تعداد مسافران به 18455 نفر افزایش یافته است. علاوه بر این رشد در بار در فرودگاه نیز در سال جدید 135436 مورد بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال پیش، 35336 مورد بوده است. رشدی قابل توجه که در این مدت محدود خرسند کننده است. البته به طور کلی رشد پروازها در فرودگاه‌های کشور وجود داشته است و این رشد تنها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد نیست. اما نکته‌ی مهم آن است که رشد پروازها در اغلب فرودگاه‌ها در نقاط دیگر کشور، بسیار پایین‌تر از رشدی است که فرودگاه یاسوج در این مدت محدود داشته است.
با مدیریت جدید، طرح مطالعاتی تبدیل فرودگاه یاسوج به فرودگاهی بین المللی تدوین شده است و پرواز از فرودگاه یاسوج به کربلا، نجف و سایر کشورهای خارجی نیز به زودی انجام می‌شود. هم اکنون هر هفته ۶ پرواز از فرودگاه یاسوج به تهران انجام می شود و مجوز پرواز از یاسوج به شهر مشهد نیز وجود دارد اما به دلیل شیوع کرونا این پرواز مدتی است که لغو شده است گفتنی است که تاکنون حدود 20 پرواز از یاسوج به مشهد صورت گرفته است، اما با شیوع کرونای دلتا در کشور این پروازها لغو شدند ولی قرار است که دوباره از سرگرفته شوند. علاوه بر این، براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است پرواز از این فرودگاه به مقاصد کیش و عسلویه نیز در آینده نزدیک محقق شود. به‌علاوه، طرح مطالعاتی ترمینال مسافران خارجی به ظرفیت ۲ هزار نفر در این فرودگاه شروع شده است.
از مزایای بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج، افزون بر رفاه حال مسافران به ویژه زائران کربلا و نجف با فراهم شدن زمینه ورود جهانگردان منجر به توسعه اقتصادی و ارزآوری می‌شود و افزایش حضور گردشگران خارجی نقش مستقیمی در توسعه اقتصادی از طریق استفاده از امکانات خدماتی نظیر هتل، رستوران و همچنین تولیدات محلی شهروندان دارد.
انصاری فرد در مورد طرح بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج گفته بود: با تصویب این مجوز و مستقر شدن گمرک و نیروهای مرز هوایی و گذرنامه در فرودگاه و همچنین قرنطینه و یک شعبه ارزی بانک به منظور تأسیس باجه ارزی در محل سالن فرودگاه، شاهد برقراری پروازهای بین المللی از فرودگاه یاسوج خواهیم بود و علاوه بر برقراری پروازهای عتبات عالیات عراق، کربلا و نجف و همچنین سوریه و مکه مکرمه و مدینه منوره، می‌توانیم با راه اندازی پروازهای بین المللی به مقاصد کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه دبی، کویت، قطر و عمان، علاوه بر رونق گردشگری و جذب گردشگران خارجی، می توانیم در خصوص صادرات محصولات باغی و گیاهان دارویی و همچنین ایجاد سفرهای توریست درمانی باعث رشد و رونق اقتصادی این استان چهارفصل و داری ظرفیتهای طبیعی و گردشگری شویم.
با این تفاصیل فرودگاه یاسوج در حال حاضر مشکلی از نظر ناوبری ندارد؛ هفته قبل نیز تصویب شد که این فرودگاه یک فرودگاه بین‌المللی است. اگر ایرادی وجود داشت این تأییدیه را نمی‌گرفت..
انصاری فرد سابقه‌ی قابل قبولی در دوره مدیریت خود در فرودگاه شهرستان لار در استان فارس دارد؛ او در آن دوره توانست فرودگاه لار را که در شهرستان لار قرار دارد، اداره کل کند. به نظر می‌رسد اگر فشار و قدرت سیاسی با او همراه باشد، بتواند کارهای بزرگی در خصوص توسعه فرودگاه یاسوج انجام دهد.
اما با این وجود ضعف‌هایی نیز در مدیریت فرودگاه وجود دارد. هنوز فرودگاه گچساران با مشکلات زیادی روبه‌رو است؛ بر اساس گزارش‌های به دست رسیده، در خصوص این فرودگاه، شرکت نفت به تعهدات خود عمل نکرده است. قرار بر این بود که شرکت نفت مبلغی به شرکت فرودگاه کشور بدهد، آنها هم به فرودگاه یاسوج بدهند تا با آن، فرودگاه گچساران بهسازی شود و ترمینال و باند آن را درست شود. اما گویا شرکت نفت هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.
اما هنوز شهروندان یاسوجی از کیفیت خدمات در ترمینال فرودگاه یاسوج رضایت چندانی ندارند. در صفحه نخست سایت این فرودگاه سؤالی تحت عنوان «از کیفیت خدمات در ترمینال فرودگاه یاسوج چقدر راضی هستید؟» قرار داده شده، پاسخ‌های آن نشان می‌دهد که حدود نیمی از افراد پاسخ دهنده از کیفیت خدمات ترمینال رضایت کافی ندارند.

از دیگر مسائل موجود در این فرودگاه، بحث ابهام در استخدام دو نفر از کارکنان آن است؛ گفته می‌شود چند نفر در این فرودگاه با رابطه مشغول به کار شده‌اند. علاوه بر این گفته می‌شود که انصاری فرد هنوز در حال و هوای انتخابات مجلس قرار دارد و نیم‌نگاهی نیز به شرکت در انتخابات مجلس آینده دارد. انصاری فرد پیش از انتصاب به عنوان مدیر فرودگاه یاسوج، کاندیدای انتخاب در مجلس شورای اسلامی بوده است.
با همه این تفاصیل، دغدغه اصلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش تعداد پروازها است که با قول مساعدی که مدیر این فرودگاه داده است، به زودی این مهم نیز تحقق می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایشان چون مدیریت کردن و مدیریت بلدند مدیر موفقی هستند
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1