تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۴۲۴۳۱
اختصاصی کبنانیوز؛

نامه غلامرضا تاجگردون به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ فاجعه در لایحه بودجه 1401 کهگیلویه و بویراحمد / حذف پروژه‌های مهم / می‌خواهم واقعیت پشت شعار و دروغ پنهان نشود / کنایه تاجگردون به نمایندگان مجلس؛ آیا توانایی اصلاح در خانه ملت هست

۵۴
۸
نامه غلامرضا تاجگردون به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ فاجعه در لایحه بودجه 1401 کهگیلویه و بویراحمد /  حذف پروژه‌های مهم / می‌خواهم واقعیت پشت شعار و دروغ پنهان نشود / کنایه تاجگردون به نمایندگان مجلس؛  آیا توانایی اصلاح در خانه ملت هست
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون نماینده سابق مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لایحه بودجه 1401  و آنچه سر پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد رفته، اشاره می‌کند و می‌نویسد: «این یادداشت را انتقاد یا تضعیف دولت محترم و یا مقام عالی استان کهگیلویه و بویراحمد تلقی نکنید و فقط  از موضع تظلم خواهی مردم این خطه بدانید و مابقی تحلیل در خصوص وضعیت اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط استان که به صلاح ندیدم در آن خصوص اظهار نظرکنم را به همکاران محترمتان می‌سپارم و نمی‌دانم آیا فرصت اصلاح در مجلس و در فرآیند بررسی بودجه حاصل خواهد شد و آیا توانایی اصلاح در خانه ملت هست یا خیر ولی هرچه باشد یک نکته مشخص است که آنچه که برای توسعه منطقه طراحی شده بود متوقف شده است و امید به تلاش جنابعالی که مدیری زحمتکش و دلسوز می‌باشید است و حقیر هم نمی‌دانم می‌توانم کمک کنم یا خیر ولی با تمام وجود برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در خدمتتان هستم.»



 بیشتر بخوانید:

لایحه بودجه سال 1401 کل کشور


برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمد زاده
استاندار محترم کهگیلویه و بویر احمد
 با سلام و احترام
لایحه بودجه تقدیمی توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کردم و فارغ از تحلیل کلان بودجه که در جایی دیگر به آن پرداخته خواهد شد طبق معمول حساسیتم نسبت به طرح‌های عمرانی استان و بخصوص حوزه انتخابیه گچساران و باشت بالا بوده و حیفم آمد طرح‌های مهم ملی که زحمات زیادی برای آنان کشیده شده است دچار آسیب شوند.
همچنان‌که در روزهای آغازین خدمت جنابعالی به حضور رسیده و تحلیلی نسبتأ کامل از طرح‌های مهم ارائه نمودم و اعلام کردم آمادگی همکاری و مشورت برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها داشته و احتمال تعرض به برخی از طرح‌ها را می‌دادم متأسفانه در آغازین سال فعالیت دولت محترم به هر دلیلی که ریشه آن را در بی‌توجهی و گاهأ بی‌اطلاعی و عدم پیگیری می‌دادم این اتفاق افتاد و از ابتدا عرض کنم کمترین تقصیر متوجه جنابعالی بوده و امیدوارم نمایندگان استان بتوانند به وظیفه ذاتی خود که متاسفانه به فرآموشی سپرده شده عمل کرده و نگذارند پیش از این حقی ضایع شده و امید مردم به یاس تبدیل شود.
از مقدمه گذشته فقط به چند اتفاق نامناسب اشاره کنم و توصیه می‌شود از تیم اجرائی خود بخواهید تحلیل کامل و بدون تعارف ولو محرمانه برایتان آماده کنند
تا بتوانید بر آن اساس برنامه‌های اجرائی را مشخص کنید.
ذکر این نکته ضروریست دلیل انتشار این نامه علیرغم اینکه تلفنی  موارد را خدمتتان عرض کرده‌ام و می‌توانستم این یادداشت را خصوصی تقدیم کنم این است که می‌خواستم با این یادداشت مانع از خاموش شدن روحیه مطالبه گری مردم در احیاء حقوق خود شده و مردم بتوانند سره از ناسره را شناخته تا واقعیت در پشت شعار و دروغ پنهان نشود.
وضعیت چند طرح مهم ملی:
برخلاف اعلام دروغ برخی از عزیزان که اظهار داشتند طرح ملی تونل دیل در سال 1400 استانی شده بود به استحضار می‌رساند این طرح به استناد قانون بودجه سال 1400 به شماره 13031663 تحت عنوان بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه _امامزاده جعفر _میشان _باباکلان -چرام در صفحه 52 پیوست شماره یک طرح‌های ملی درج گردیده بود و متاسفانه در لایحه بودجه سال 1401 این طرح از ملی به استانی تبدیل شده و گویا عزیزی که این موضوع را حدود یک‌ماه پیش اعلام کرده بود مطلع بود که این اتفاق در حال افتادن است و یا اینکه شاید دخیل در این پیشنهاد و اجراء بود. مزید استحضار این طرح در جدول 10-د صفحه 253 لایحه 1401 برای اولین بار و با اعتباری معادل 454 میلیارد ریال از ملی به استانی منتقل شده است.
جهت استحضار جنابعالی اعتبار این طرح در قانون بودجه سال 1400 معادل 550 میلیارد ریال بوده و این یعنی اینکه اعتبار طرح 22 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. و این اتفاق با توجه به مطالبات پیمانکار یعنی تعطیلی کامل طرح.
توصیه می‌کنم به دروغ و اعلان شانتاژهای دیگران توجه نکرده و فقط هدفتان این باشد که مجددأ دستگاه حفاری تونل وارد تونل شده و امید را به مردم عزیز استان از کهگیلویه، چرام، بویراحمد گرمسیر، باباکلان تا میشان برگردانید و حیف است آن‌همه امید و سرمایه گزاری بیهوده تلف شود.
مستحضرید از اهداف مهم سال‌های گذشته توجه به آب‌های روان، زمین‌های مستعد، بیکاری جوانان و ارتقاء سطح درآمد مردم بخصوص کشاورزان بود و در این رهگذر با اخذ تخصیص‌های مناسب از حوضه آبریز طرح‌های مهمی شروع شد.
 جناب آقای استاندار از این رهگذر و از محل این تخصیص آب، طرح‌های ملی در قالب پروژه‌های زیر شروع یا در قانون بودجه به عنوان طرح ملی درج شد.
طرح امامزاده جعفر فاز یک
طرح امامزاده جعفر فاز دو و خان احمدها
طرح باشت
طرح لیشتر
طرح دشت مور
نازمکان
دالان دیل، مارین زمین‌های اسپر
نیمدور
لیشتر
ساماندهی رودخانه‌های دیل و باشت
خوشبختانه همه ساله اعتبارات مناسب و خوبی در قانون بودجه گنجانده شد و عمدتأ از پیشرفت
خوبی نیز برخوردار بودند و این در حالی است که چندین سال است کیلومترها لوله حتی در حد فاز 3 و 4 در زیرزمین بدون آب دفن شده است و منفعت رها شده این طرح‌ها میلیاردها تومان بوده که تلف خواهد شد. در دو سال گذشته تنها چیزی که شنیدیم این است که معلوم نیست لوله‌ها از چه کسی خریداری شده است و یا اینکه تاجگردون این طرح‌ها را برای زمین خود اجرا کرده. آقای استاندار مجموع زمین‌های تحت پوشش این طرح حداقل 15 هزار هکتار می‌باشد. اگر فروشنده لوله تخلفی کرده است اعلامش کنید و مصوب کنید به باغ 5 هکتاری آقای تاج‌گردون آب ندهید ولی نگذاریم مردم مظلوم این خطه مأیوس شوند.
مجدداً جهت یادآوری جنابعالی عرض کنم متاسفانه این طرح در لایحه بودجه سال 1400 از ملی به استانی تبدیل شده است. (مستند ردیف شماره 290 جدول 10-د و اعتبار آن 454 میلیارد ریال می‌باشد)
 و بدتر از همه اینکه متأسفانه با انتقال این طرح از ملی به استانی که یک فاجعه برای ادامه طرح می‌باشد نیمدور، نازمکان، آبرسانی به دیل، آرو و سرتیب آباد به کل حذف شده. نقاطی که سال‌ها حقشان تضییع شده بود و این سال‌ها کورسوی امیدی پیدا شده بود که در حال از بین رفتن است.
جهت استحضارتان این طرح در سال 1400 در قانون بودجه طرح ملی شماره 1307002234 بوده و در صفحه 87 پیوست شماره یک درج شده است در سال 1400 دارای 770 میلیارد ریال بوده است که با توجه به مطالبات بسیار بالای پیمانکاران که فکر کنم بیش از 2000 میلیارد ریال باشد اعتبار آن در لایحه علاوه بر اقدام فاجعه آمیز ملی به استانی شدن به عدد 454 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است یعنی 41% کاهش اعتبار سال 1401 نسبت به 1400 آن‌هم با حذف نازمکان، دیل، آرو، نیمدور و سرتیب آباد.
فاجعه دیگر حذف فعالیت آبرسانی به دشت‌های اطراف گچساران یعنی سرآب ننیز، پشه‌کان، قره دشت، سعادت آباد تا دشت گز می‌باشد. سال‌های گذشته تلاش شد با اخذ تخصیص آب از سد چمشیر که تا قبل از آن حتی یک لیتر تخصیص برای گچساران در نظر گرفته نشده بود به اراضی این محدوده که قریب به 21 هزار هکتار می‌باشد از سد آبرسانی شده و حتی فاز یک طرح به قرارداد رسیده و پیمانکار عملیات اجرایی خود آغاز و امیدی به دل مردم گچساران که سد در کنار آنان زده می‌شد زنده شد و به همین خاطر تحت عنوان  ساختمان شبکه آبرسانی، زهکشی چم‌شیر و دشتهای سرآب ننیز، سعادت آباد و دشت گز تحت شماره 1307002146 در قانون بودجه سالهای 98، 99 و 1400 درج گردید. متاسفانه در لایحه بودجه 1401 عناوین دشت‌های سرآبننیز، سعادت آباد و دشت گز کاملاً حذف شده‌اند.  (مستند صفحه 59 پیوست
شماره یک لایحه 5 بودجه 1401
)
چه کسی باید پاسخگو تضیع حق مردم و کور شدن کورسوی امید این مردم باشد.
 شما بهتر از اینجانب می‌دانید تبدیل 20 هزار هکتار زمین دیم این منطقه به آبی چه آثاری بر اشتغال، معیشت و درآمد مردم خواهد داشت.
و باز بهتر از اینجانب می‌دانید این اتفاق یعنی حذف 65 میلیون متر مکعب تخصیص آب کشاورزی به منطقه گچساران از  سد چمشیر که با خون‌دل، ممارست و تلاش‌های فرآوان حاصل شد از بین خواهد رفت.
شهر باشت و مردم شریف این خطه همیشه نگران این بودند که چرا در مسیر محور اصلی ترددی نیستند. در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ طرحی تحت عنوان: احداث و بهسازی مسیر پل بریم، چرام، چاروسا، دیشموک_باغملک با شماره 13030116337 درج گردید که با اجرای این طرح عملأ ارتباط نقاط محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص شمال شهرستان کهگیلویه، مسیر فارس به مناطق شمالی و شمال شرقی خوزستان از طریق باشت انجام خواهد شد.
 جهت استحضار این طرح در لایحه بودجه 1401 حذف شده است. نمی‌دانم ولی امید دارم من اشتباه کرده باشم  ولی اگر این اتفاق افتاده باشد شک ندارم تعمدی در تحقیر و تضعیف این خطه صورت گرفته است که لازم است موشکافی و پیگیری شود.
سال‌هاست به دو طرح فاضلاب دهدشت و دوگنبدان شهرهای لنده و باشت اضافه شده بود و قریب به 3 سال است عملیات اجرایی فاضلاب باشت شروع شده است. (طرح شماره 1503002089 در قانون بودجه 1400) متاسفانه در لایحه بودجه سال 1401 فاضلاب باشت حذف شده است (مستند 82 پیوست شماره یک لایحه 1401) و اعتبار آن از 200 میلیارد ریال به 90 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است یعنی بیش از 50% کاهش اعتبارات علاوه بر حذف فاجعه آمیز فاضلاب باشت.
 ختم کلام:
امیدوارم آزرده خاطر نشده باشید و این یادداشت را انتقاد یا تضعیف دولت محترم و یا مقام عالی استان تلقی نکنید و فقط  از موضع تظلم خواهی مردم این خطه بدانید و مابقی تحلیل در خصوص وضعیت اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط استان که به صلاح ندیدم در آن خصوص اظهار نظرکنم را به همکاران محترمتان می‌سپارم  و نمی‌دانم آیا فرصت اصلاح در مجلس و در فرآیند بررسی بودجه حاصل خواهد شد و آیا توانایی اصلاح در خانه ملت هست یا خیر ولی هرچه باشد یک نکته مشخص است که آنچه که برای توسعه منطقه طراحی شده بود متوقف شده است و امید به تلاش جنابعالی که مدیری زحمتکش و دلسوز می‌باشید است و حقیر هم نمی‌دانم می‌توانم کمک کنم یا خیر ولی با تمام وجود برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در خدمتتان هستم.
 
برادر شما
غلامرضا تاج‌گردون
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مردی مرد فقط حیف که .... جایت رو گرفتن
Iran, Islamic Republic of
احسنت، احسنت،،، فقط تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اعتبارات سد آبریز کهگیلویه هم کلا حذف شد. اونم بعد از اعتراضات مردم خوزستان
سلام
Iran, Islamic Republic of
بازهم معلوم شد که تاجگردون‌کلا نگاه ودغدغه اش .نگاه منطقه ای وجغرافیایی بوده ومی باشد
این نامه خودش گویای همه‌چیز هست
گچساران باشت
باشت گچساران
باشت گجساران گچساران باشت
Romania
قدر گل بلبل بداند قدر گوهر گوهری قدر زرزرگر بداند قدر قنبر یاعلی خیانت مسولین ایران با سکوتشان در رد اعتبار نامه تاج گردون علی الخصوص هئات ریسه مجلس انتصابی و حداقلی مجلس یازدهم به مردم گچساران و باشت حتی با آب زمزم و نوس هم پاک نمی شود
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
و اینجاست که باید از رسانه ها قدردانی کرد ::::: تا تشکل‌هایی که رهبرشان زاکانی وتوکلی ومالک بودند ::::را به التماس گیرند :: ببینیم کدوما چوپان دروغگو بودند ؟؟؟؟؟؟ ((((برادر )))یا. ((( نا برابر ))))
Iran, Islamic Republic of
خدا سایه تاجگردون را بر مردم گچساران مستدام بذاره گچساران بدون تاجگردون یعنی هییییچچچچچ
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایشان را برای همیشه از صحنه محو کنه.
که خوشبختانه محو هم شده
کبنا دست بردارش نیست
Iran, Islamic Republic of
الهی هرکسی که باعث وبانی این ظلم در حق گچساران بود به زمین گرم بخوره
Iran, Islamic Republic of
دوباره هم قوم خیشی صحبت کردی،آن بودجه های که گرفتی وبه دوستانتان دادی که صحبت نمی کنی؟
بهادران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که به اسم استان همه اعتبارات ملی واستانی را به دو شهرستان حوزه انتخابیه خودت بردی حالا هم میخواهی استاندار را به همانمسیر هدایت کنی پس بقیه استان چی
روزبه
Romania
در مجلس انقلابی طرحی برای آبادانی کشور تصویب نمیشه که دولت انقلابی به زحمت بیفته..مجلس خالی شده از متخصص و دلسوز..
علی یار
Iran, Islamic Republic of
برادر تاجگردون اگر ساکت بشینی میگن کر ولالی لطفا سکوت سکوت فقط خیانت کردی و رفتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
بشکند دستی که کهگیلویه و بویراحمد را از وجود غلامرضا تاجگردون محروم کرد
ارباب حلقه ها
Romania
درود حاج غلام ..واقعا در حق گچساران وباشت اجحاف شده .استاندار محترم پیگیری بفرمایید
Romania
آقای تاجگردون هیچ گوشش شنوایی نیست، خدا داند چه شود.....
Iran, Islamic Republic of
سلام در تاریخ استان نماینده ای مثل شما نخواهد اومد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا در زرنگی و رانت خواری و منفعت طلبی و دور زدن قانون و تبعیض و ترویج بی عدالتی و پارتی بازی تاجگردون لنگه نداشته.
هنوز هم بعضی ساده دل تشریف دارن متاسفانه واقعیت تاجگردون را نمیخوان باور کنن
بهزاد
Romania
سلام هنوز هیچ چیز مشخص نیست. ممکن است بعضی از این پروژه ها از اعتبارات محرومیت زدایی سفر آیت الله رئیسی که برای استان که ۲۱ هزار میلیارد تومان بود برخوردار شوند.
کرمی
Iran, Islamic Republic of
سلام عالی بود هم نماینده باید به دنبال حقوق تضییع شده ی مردم باشد و هم استاندار محترم سزاوار است نگران نشوند و به جد مطالبه گری نمایند که از خداوند برایشان صبر مسالت میکنیم و برای همسر مرحومشان طلب مغفرت .از جناب آقای دکتر تاجگردون هم بابت همه ی خدماتش و ایضا وقت گذاشتن بر موضوع بودجه و اعلام همکاریش به سهم خودم به عنوان یک شهروند تشکر میکنم کرمی
United Arab Emirates
جناب آقای دکتر تاجگردون وضعیت امروز استان حاصل بنیانگذاری اصول و قواعد غلط و باند بازی های شما هم هست لطفا نقش ناجی را برای استان بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
اصل داغ تاجگردون فقط و فقط بخاطر آبیاری زمینهای خودشه که در لابلای همین نامه هم اشاره کرده.
تاجگردون بهتره که برای همیشه سکوت کنه و یه گوشه ای خودشه قایم کنه و حرف نزنه با اون پرونده های آنچنانیش.
Iran, Islamic Republic of
کرو همو گپ گانه بزن! بگو آبیاری زمینل زمین خواری مو چه وابی؟
دست د سی همه رو واببه
ممو
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون وجدانا میشه دست از سر ما بردارید
اقای برادر شما برید دنبال معامله ورانت بازی ات چکار ما دارید
Iran, Islamic Republic of
بعد خوت این شهر ول وابی
Romania
تورو خدا این شانتاژ بازی هارو جمع کنید ....بابا الان به استاندار تسلیت می گفتی ..نه خود نمایی می کردی ...زمینهای اجدادی شما کجاش طرح ملیه....وچه ربطی به دلیل و بقیه جاها داره
شایسته سالاری!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور،رئیس مجلس،رئیس قوه قضاییه،اعضایرمجلس انقلابی همه وهمه دور همن ومثلا جمع شدن که انقلابی اساسی به پا کنن،پس کو وکجاست اون امیدی که در دل مردم گذاشتید.سید ناصر وقتی هیچ حرفی برای گفتن وعملی برای انجام دادن نداشت چرا به مجلس رفت چرا الان جسمی است که روحش برادرش است وجز فرمان او هیچ فرمانی نمیبرد،چرا سیاست ر شده سیاست احمدی نژاد که با حاشیه سازی ودر حاشیه بودن وداد وفریاد حاشیه ای کردن میخواهد مثلا خود را در دنیای سیاست حفظ کند.این دوران که کل سران مملکتی وزیر دستاشون مثلا انقلابی هستن و مثلا هماهنگ هستن باهم مردم نه انقلاب را بلکه درویی مدیران ونمایندگانی را میبینند که لذت صندلی قدرت ،لذت دلخوش کردن مردمانشان را گرفته ازشون.
Iran, Islamic Republic of
اصل غصه تاجگردون از اینه که بخور بخورش در بودجه تموم شده وگرنه خودش خوب میدونه که بودجه مملکت را به فنا داد و چیزی تهش نمونده که استانی بشه یا ملی!
Iran, Islamic Republic of
اقا غلام خود جنابعال برای استان چه کردید؟!!!استان محروم کهگیلویه و بویراحمد فقط گچساران بود که۱۰۰منابع تخصیص می یافت!!!و حتی بودجه سایر طرحها ی سایر شهرستانها از جمله طرحهای مهم گشاورزی کهگیلویه و حومه غرب کهگیلویه رو می بردی گچساران!!!و بودجه تنگ سرخ بویراحمد رو می بردی گچساران و به ابیاری دشتهای گچساران می دادید!!و دنبال طرحهای غیر اولویت دار برای سایر شهرستانها بودید برای سرکوب افکار عمومی!!!
Iran, Islamic Republic of
دلتان برای استان سوخته و یا دلتنگ صندلی سبز مجلس شدید!!!!
amir
Romania
آقایان نماینده پیشین و فعلی طرح های مطالعه نشده و تبلیغاتی داشته اند بازدهی و تبعات منفی و مثبت آن باید دیده شود
Iran, Islamic Republic of
ما محدودیت آب داریم و واقعا تخصیص اینهمهبودجه و اب به باغات خواص که تاثیری بر پیشرفت و توسعه استان عملا ندارد چه فایده ای دارد؟
صاحبان باغ پولدارتر شوند باغ هم فقط کارگر میخواهد
چرا باید طرحهای ملی ما اینها باسد تاجگردون

محیط زیست و اب و بودجه را نابود کنیم که باغ خواص توسعه پیدا کند

مگر چهارمحال و اصفهان با مسابقه توسعه باغ زاینده رود را نخشکاندند و یکعده نوباغدار باعث جنگ اب نشدند
اینهمه انتقال و توسعه کشاورزی در بی ابی یعنی چه

یعنی کل مغز تاجگردون و بقیه این بوده راه توسعه اصفهان و شیراز که مناسب چهل سال پیش در توسعه باغ و پتروشیمی بوده را ما الان بریم
Iran, Islamic Republic of
آبیاری زمینهای خود تاجگردون و اطرافیانش براش مهمتر از آب آشامیدنی بقیه مناطق بوده.
هر چه زمان میگذره ظلم های تاجگردون مشخصتر می شه.
Iran, Islamic Republic of
آبیاری زمینهای خود تاجگردون و اطرافیانش براش مهمتر از آب آشامیدنی بقیه مناطق بوده.
هر چه زمان میگذره ظلم های تاجگردون مشخصتر می شه.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز.زمین های اقای تاجگردون احتیاجی ب اب لوله کشی ندارند محض اگاهی 3حلقه چاه عمیق و در حال بهره برداری دارند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر بیشه
مقدم
Iran, Islamic Republic of
کاش ردیف اعتباراتی ک توبویراحمدودناومارگون
حذف شده جناب تاجگردون میفرمودتد
تامابویراحمدیهاهم فریادمون رابرسرروشنفکر
ک چیزی ازش ندیدیم بزنیم واگ نتونه دفاع کنه ازالان باکارت قرمزازدورنماینده حذفش کنیم
Iran, Islamic Republic of
اگرکل ایراد آقای تاجگردون همین چندموردبوده مهم نیست.برفرض درست بودن ادعای ایشان پس نتیجه وجود ایشان درمنصب مهم کمیسیون برنامه وبودجه درحد دوسه طرح بوده که این همه طرفداران شون دربوق وکرنا می کردند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد یه بار دیگه تاج بزرگ برگرده
Iran, Islamic Republic of
خدا اون روزه نیاره که امثال تاجگردون که از سلاطین رانت بودند دوباره برگردند و یقینا برای همیشه از صحنه سیاست محو شدند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه خدمتگزاران را محفوظ بفرماید.حاچ غلام ازچهره های نامی نظام هستند و ازسرمایه های ملی و استانی هستند
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
جاده یاسوج سی سخت رو اگر با دست و توسط کارگران و برادران افغانی هم شروع کرده بودند الان تموم شده بود در صورتی که آدم دیگه خجالت میکشه بگه این پروژه ۱۸ سال روش کار شده
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که طرح جاده یاسوج به سی سخت استانی شد تا آقای نیک اقبال نتونه با جابجا کردن اعتبارات آن و باج دادن به نمایندگان ابقا بشه چرا که چندین سال در استانداری به عنوان معاون فنی و الان هم به عنوان مدیر راه و شهرسازی ..
چرام
Iran, Islamic Republic of
عمو غلام برو بنشین سر جات، همه ی تحرکات جنابعالی ضد توسعه ی متوازن ، امنیت پایدار و صرفاً به نگاه پوپولیسیمی می باشد؛ کسی از جنابعالی نظر نخواست...!!!
Iran, Islamic Republic of
این اقا در مورد گچساران داره صحبت میکنه..جنابعالی در چرام چرا داری میسوزی..من تعجب میکنم یک نفر از گچساران در مورد کهگیلویه و چرام نظر نمیده ولی هر بار بحث گچساران و باشت میشه تا نظرات همه از چرام و دهدشت هست..اقا شما اگر بیل زن هستید باغچه شهرهای خودتون را بیل بزنید که اینطور مردم شهرهاتون سرازیر نشن به بقیه شهرها و نظم بقیه شهرها را بهم نریزن
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً در پایان کامنت تون به دغدغه ای کلان ما در سایر مناطق که ضدیت تحرکات جناب تاجگردون با توسعه ی پایدار و متوازن می باشد اشاره فرمودید( همون جا که گفتید سرازیر شدن مردم مناطق ما سمت شما...) مرادتون جناب تاجگردون دقیقاً در این حد متوجه هستند که چه موضوعی را به عرض رساندم؛ اگه متوجه عرایضم نیستید؛ که واقعا همینطوره تشریف ببرید خدمت مرادتان تا برایتان تشریح فرمایند؛ البته اگه قابل بدونند و به اصلح پاسخگویی اعتقاد داشته باشند...!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این عمو غلام و مریدان فکر می کنند خودشون علامه دهرند!!! نه بزرگوار نگاه منطقه ای نداشته و نداریم صرفاً سعی بر این بود کارشناسی در مورد نظرات ایشون کامنت بگذاریم؛ باز هم احاله تون میدم به جناب تاجگردون تا اگر صلاح دونستند برایتان توضیح بفرمایند که چرا تحرکات و اقدامات ایشون ضد توسعه متوازن و ... می باشد.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
شما ها که کامنت گذاشتید . اصلا فهمیدید تاجگردون چه گفته ؟ خلایق هر چه لایق . واقعا حیف تاجگردون .
مرشد
Iran, Islamic Republic of
نه عامو-فقط تو ایفهمی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو بفهم! مردم مشکل شان حله- برو مشکلت رو جای دیگری حل کن.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ممنون از دلسوزی دکتر تاجگردون، یقین داشته باشید کمتر از دو سال دیگر دکتر تاجگردون با اقتدار کامل و رای حداکثری مردم بر میگردد و امید را در مردم گچساران و باشت زنده میکند ،درود بر دکتر تاجگردون با اقتدار
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در مورد تعویض لوله های آبرسانی امامزاده جعفر و دوباره کاری و تحمیل هزینه های اضافی که فقط جیپ پیمانکار و سازنده لوله ( هردو از فامیل های درجه یک تاجگردون) بودند هم توضیح می‌دادی

در خصوص جیپ خالی جوانان این شهرستان هم اظهار نظر میکردی
در خصوص حیف کردن بودجه زیرگذر و بازارچه شهر دوگنبدان هم می‌فرمودید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جناب تاجگردون در این مورد قطعاً. گفته. آدرس این طرح ها پیوست ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ صفحه ۲۵۳ از ردیف های ۲۸۸تا ۲۹۱ ذکر شده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به بیت المال دست درازی کرد ودستش هم قطع شد . تاجگردون فقط حرف درمانی می کرد.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1