تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۴۱۴۵۱
کبنا بررسی کرد

 انتصابات محل ایراد در کهگیلویه و بویراحمد

۲۲
۰
 انتصابات محل ایراد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ سید ابراهیم رئیسی توانست با شعار ایجاد تغییر و تحول اعتماد عمومی را برای حضور در مسند ریاست جمهوری به دست آورد. هدف از تغییر و تحول بیش از آن که ظاهری و فرمیک باشد یک تغییر باوری و محتوایی بوده است که نسبت به تغییر در سطح اول بسیار سخت و دشوارتر است.
اما بنظر می‌رسد که این تغییر در برخی سطوح دولت در حد یک شعار باقی مانده است. هر چند که دولت سیزدهم در ابتدای راه است ولی مردم تاکنون تغییری احساس نکرده‌اند و در مواردی شاهد تکرار و حتی عقب گرد نیز بوده‌اند.
 بررسی اتفاقات در سطح کشور به یک مطلب تفصیلی و تحلیلی کامل نیاز دارد و در این مطلب تنها به عنوان نمونه به کهگیلویه و بویراحمد و در بحث تغییر مدیران خواهیم پرداخت تا این موضوع باز شود که تا کنون خبری از تغییر و تحول و حتی امید به ان نبوده است.
مخاطب این مطلب نیز شخص رئیس جمهور است چرا که در استان از شخص استاندار و بویژه معاونین تازه منصوب شده وی محل بحث هستند تا بقیه موارد که در این مدت هر چند کم با احکام مدیران دولت سیزدهم منصوب شده‌اند. مطلب بیش از ان که در پی مچ گیری باشد جنبه هشدار و تذکر از بابت ادامه این روند را دارد. چرا که ادامه این روند جز پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در جامعه نتیجه دیگری نخواهد داشت.
باری و با هر فرآیندی هیئت دولت و شخص رئیس جمهور و وزیر کشور به سید علی احمدزاده به عنوان استاندار اعتماد نمودند و وی اینک مسئول و باید در مقابل اتفاقات استان پاسخگو باشد. با توجه به شعارهای دولت سیزدهم در ابتدا اینگونه تصور می‌شد که دولت بر نیروهای ایدئولوژیک تر و مستقل از نمایندگان مجلس تاکید داشته باشد ولی در گام اول ترجیح داده شد به یک نیروی بومی و مورد تأیید نمایندگان مجلس اعتماد شود تا در فرصت حضور وی این شکل از تعامل مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر نتیجه مطلوب حاصل شد اصطلاحاً چه بهتر و در غیر این صورت دیگر بهانه‌ای برای فشار وجود نداشته باشد.
در طول مدت حضور احمدزاده آنچه خروجی فضای سیاسی و رسانه‌ای استان بوده است تاکنون اعتراض و نامه نگاری و تذکر به استاندار تنها نسبت به کندی تغییرات مدیران بوده است و کسی نسبت به کیفیت آن تذکری نداده است که البته مورد دوم از اولی مهم‌تر است؛ که اگر قرار باشد تغییری انجام پذیرد و هزینه‌های زیادی ایجاد شود باید این تغییر با کیفیت باشد و در آینده تحولاتی را به همراه داشته باشد در غیر این صورت تغییرات تکرار گذشته خواهد بود. افراد تکراری از ابتدای شروع بکار دولت در دفاتر نمایندگان در جستجوی لابی و گرفتن حکم‌های مختلف هستند و جالبان که این نیروها بیشتر از جنس همان نیروهای قبلی هستند. اگر قرار باشد انتقادات خود رئیس جمهور و وزرا نسبت به دولت قبل را مبنا قرار دهیم تکرار آن رویه پذیرفتنی نیست و فلسفه تشکیل این دولت اساساً تغییر وتحول در مسیر دولت قبل بود.

انتصاب مدیران در کهگیلویه و بویراحمد

در مورد معاونین استاندار در وهله اول که جواد هاشمی بیشتر به عنوان یک نیروی با سابقه اداری در مجموعه وزارت کشور و نزدیک به نماینده کهگیلویه معرفی شد. معاونی که تاکنون ان گونه که باید و شاید چه در عمل و چه در بیان در قامت معاونت سیاسی و امنیتی استان نتوانسته است ظاهر شود. تصویری که مردم از معاون امنیتی  در ذهن دارند بیشتر شبیه افرادی چون احد جمالی و فتاح محمدی است که اهل مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، دانشگاهی ... بودند و هم اهل سخنرانی و تحلیل و تجزیه و مدیریت قاطع ومدبرانه بوده‌اند. قرار نیست معاون سیاسی به تکرار مکررات و کلی گویی مشغول باشد بلکه در موارد بسیاری بخش اعظم کار در استان بر دوش معاون سیاسی و امنیتی است.
در رابطه با معاون اقتصادی نیز این گزینه و چگونگی معرفی وی جای بحث دارد. اصحاب رسانه و فعالین اقتصادی و مدیران خاطره نحوه اتفاقات در یک نشست مربوط به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان موسی خادمی در رابطه با احسان عسکری را از یاد نخواهند برد و عسکری هم در مدت حضور در استان و در این منصب که در نهایت حکم وی نیز به تأیید وزیر کشور رسید هیچ طرح، ایده و برنامه خاصی برای اقتصاد استان ارائه نکرده است.
 معرفی عین الله درخشان هیچ نشانه‌ای از تغییر و تحول با خود به همراه نداشت و تکرار همان مدیریت آزمون پس داده گذشته است.
 همچنین در رابطه با رئیس جدید دانشگاه یاسوج نیز نمی‌توان وی را در هیچ گروهی تعریف کرد که تنها امتیاز وی نزدیکی به موحد و فشار به موحد برای معرفی وی بوده است که در غیر از این صورت هیچ امتیاز و یا ویژگی دیگری از کرمی گفته و نوشته نشده است. وی حتی با افتخار در جلسه معارفه خود را غیر سیاسی خواند که اگر این گونه باشد پس رئیس غیر سیاسی به چه درد دانشگاه خواهد خورد. کرمی در طول سال‌ها در دانشگاه و بویژه ۸ سال گذشته جز اینکه همیشه از وی به عنوان گزینه موحد برای دانشگاه نام برده می‌شد هیچ بروز و نمودی در محافل و رسانه‌ها نداشته است.
در شهرستان‌ها هم احکامی که در حال صادر شدن هستند تنها مبنای منطقه‌ای و حمایت نمایندگان را دارد که نمونه آن را برای رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه برای سومین بار می‌توان مشاهده کرد. چگونه می‌توان تکرار سه باره یک حکم برای یک فرد در شبکه بهداشت کهگیلویه را در مسیر تغییر و تحول تعبیر کرد؟
در مورد سایر حوزه‌ها نیز گزینه‌ها کاملاً شبیه موارد ذکر شده است و بیم یک تجربه تلخ برای استان وافزایش بی اعتمادی تهران به استان می‌رود.
بنابراین تا دیر نشده است باید در این زمینه تجدیدنظر اساسی صورت پذیرد و به مدیرانی که هم خود زود عذرشان خواسته خواهد شد و هم سبب بر باد رفتن برخی ظرفیت‌ها از جمله اعتماد به نیروی‌های بومی است نباید تن داد.
 تعریف نیروی انقلابی وجهادی و یا مقابل آن را بهتر است فعلاً برای مدیران این دولت بکار نبریم اما در عمل تاکنون یک مدیر که بتوان مصادیق تاکید شده در طول سال‌ها را در تعریف مدیر انقلابی وجهادی به عینه دید مورد توجه قرار نگرفته است و گویا مبنا و ملاک موضوعات و فشارهای دیگری است.
کاش حداقل افرادی که در خود هیچ توانایی سراغ ندارند تا این اندازه راحت زیر بار پذیرش مسئولیت نروند و سبب تشدید یاس و ناامیدی در مردم نشوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
مدیر سایت معلومه منافع ات پیش حزب و روسای جدید تامین نشده اومدی دست ب خودزنی زدی..
همه میشناسنت
Romania
هنان افراد تکراری دارند تصمیم میگیرند ونشخصه که دنبال مدیریت نیروهای خودشان وطرفداران نماینده ها هستند خودنماینده ها هم به هرقیمتی دتبال پست برای اطرافیان هستتد واین رویه ۴۳ساله تکرار میشود اینبار شدت آن بیشتر است ونیروهای ضعیفتری بکار گرفته میشه چون اکصر نیروهای باسواد درطیف آتها وجناحشان نیستند ویا وابسته به هیچ جناحی نیستند این افراد درهر دوره مغفول واقع میشوند ونیروهای ضعیف و وابسته به نمایندگان دراولویت هستند
Iran, Islamic Republic of
خبرهایی از انتصاب معاونین اصلاح طلب دانشگاه یاسوج به گوش میرسد
جناب استاندار دنبال هیچگونه کیفیتی نیست چرا ک اگر دنبال کیفیت بود حداقل کار ایشان عزل چند مدیر حاشیه دار و گذاشتن سرپرست ب جای آنها بود ما علوم پزشکی را میبینیم ک چطور بی عدالتی و انتصابهای فامیلی در اون صورت گرفته ولی کسی نظارت ندارد حاشیه جهاد کشاورزی و .... مدیری ک در راس یک استان است باید جسارت و جنم تغییر مدیر و برخورد قاطع داشته باشد
استاندار انقلابی باید خیلی شجاعتر میبود اینهمه سستی و انتصابهای فامیلی طایفه ای توهین ب شعور مردم استان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی نماینده در مدیریت دخالت می کند چه کسی باید نظارت کند بازرسان کل کجا هستند که وظیفه خود خوب انجام دهند
حامد
Iran, Islamic Republic of
اقای کبنا نیوز میشه توضیح بدی هنوز یکماه نشده، با بررسی کدوم اتفاقات به این جمع بندی مغرضانه و بی محتوا و بعضا خارج از اخلاق و ادب سیاسی رسیدی؟
اگر شما اجازه میفرمایی اول سکان کار را کامل در دست بگیرند بعد اگر کار به آن سمت که حضرتعالی دوست داری نرفت، بشین و طبق معمول تحلیل های بی محتوا و تخریبهات را شروع کن.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز
شک نکن هر کسی قراره مدیر بشه باید حتما با نمایندگان ببنده
استانداری
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه پیام نور و آزاد خونده اند معاونین محترم. کاش استاندار قبول نمیکردند
خهع
Iran, Islamic Republic of
خود استاندار هم دانشگاه پیام نور و آزاد خونده
Iran, Islamic Republic of
موحد قوه قضاییه مجریه و مقننه و مردم . و خودش انقلابی هم میداند قابل توجه مسولین والامقام کشور صرف بر زبان آوردن شعار و دم زدن انقلابی گری نیست انقلابی گر در عمل است که قول قلم و عمل انقلابی و در خدمت نظام و انقلاب و مردم باشد نه انقلاب نظام و قانون همه در خدمت او باشد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنانیوز، پس چه باسم کرده؟!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امیدی به این دولت نیست .مردم بدبخت و بیچاره میخوان فقط شکم بچه هاشون سیر بشه نه تنها رئیسی قیمت‌ها رو کنترل نکرد بلکه با سرعت بسیار بالا نسبت به قبل افزایش قیمت وجود دارد
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
عسکری که مشخصه حمایت امام جمعه را داشته...!!!
محسنی
Iran, Islamic Republic of
سلام، متاسفانه واقعیت ها را که نمیشه هم گفت، فاجعه بارتر از این است، پس شایسته سالاری، تخصص، تعهد و تجربه وکجاست؟؟؟!!!!!!!!!!!! آیا واقعا" از اینها قوی تر برای این جایگاه ها وجود ندارد؟!! آیا نیروهایی که در صف پستها و به دنبال لابی با نماینده ها برای پستهای مختلف هستند، شایستگی بیشتری نسبت به مدیر قبلی دارند؟!!!!!!! آیا ........ و صدها آیاهای دیگر......
احمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام، بیشتر انتصاب نیروهای آقای موحد هست تا افراد شایسته به لحاظ تجربه، تخصص، دست پاکی و .....
Iran, Islamic Republic of
حیف حاج فتاح محمدی و سید جواد هاشمی
دانا
Romania
سال گند وپیشه است😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
مطلع
Iran, Islamic Republic of
باید تشکر کرد که گزینه معاون عمرانی یک اصلاح طلب بود یعنی اقای روستا که دو دور که اقای روحانی رییس جمهور شد رای به روحانی داد و جوان اصلاح طلب بود و آقای استاندار قبول نکرد فقط نباید نگرش اصلاح طلبی در قدرت قرار گیرد که با دولت همخوانی نداشته باشد
ا
Iran, Islamic Republic of
روز به روز بدتر هیچ کاری اقایون برا این شهرستان و استان انجام ندادن بدلیل اینکه از روی شایسه سالاری انتخاب نشدن همه اینو میدونن
ا
Iran, Islamic Republic of
روز به روز بدتر هیچ کاری اقایون برا این شهرستان و استان انجام ندادن بدلیل اینکه از روی شایسه سالاری انتخاب نشدن همه اینو میدونن
سینا
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود به مدیر سایت که یک انسان روشنفکری هستن واقیعتها را داره میگه زدن استانو با این نیروهای ضعیف نابود کردن
دنا
Iran, Islamic Republic of
ککا وقتی کسی استاندار میشود که ۱۵ سال در استان نبوده و همه چیو در استان فراموش کرده و یه شبه و بدون اطلاع قبلی با چتر بر کرسی استان فرود میاید چه انتظاری دارید ؟؟!!!!!!
مگه خودش با میکرفن و بلندگو اعلام نکرد که تصمیم داشتم یه مدیر جوان را در جایی ( احتمالا دانشگاه علوم پزشکی که صدای همه را درآورده ) منصوب کنم ولی جرات نکردم !!!
استاندار چه اعتراف دیگری باید میکرد که ما قانع شویم که دودی از کنده بلند نمیشود !!!!
همه برویم فکر نان کنیم که خربزه ، هندوانه ، گوجه ، پیاز ..... همه آبند !!!!!
رحمت
Iran, Islamic Republic of
به نظرم ابتدا باید یک تعریف از نیروی جهادی و انقلابی انجام می دادید. بعد مقایسه می کردید.
تخصص بارزه مشخص همه کسانی اند که انتخاب شدند.
گرچه جناب اقای احمدی در تغییر و تحولات خیلی کند دارند کار می کنند.
شاید بهترین و تخصصی ترین انتخاب، انتخاب دکتر تقوی بود با توجه به تخصص و سابقه روشن مدیریت که داشتند.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1