تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۴۱۱۷۹
کبنا گزارش می‌دهد

آخرین جزئیات از وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دنا / کوهنوردان گرفتار همگی سالمند

۴
۱
آخرین جزئیات از وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دنا / کوهنوردان گرفتار همگی سالمند
کبنا ؛هفت کوهنورد که قصد صعود به ارتفاعات دنا را داشتند در کوه دنا برف گیر شدند و به گفته مسئولان این هفت نفر بدون اطلاع به ارتفاعات دنا رفته‌اند و به دلیل برف  و کولاک برگشت برای آنها ساخت بود که اکنون تیم‌های کوهنوردی برای نجات آنها دل به کوه‌های برفی زده‌اند.
پور ابراهیمی مسئول گروه امداد و نجات کوهستان و عضو کروه عملیات امداد هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به فارس گفت: هم اکنون یک تیم امداد و نجات از مسیر کوه گل به منطقه ای که گروه کوهنوردی شیرازی در آنجا گرفتار شده است اعزام شده ولی به دلیل بارش برف وسرما ریز عملیات به آرامی در حال اجراست و فردا هم در صورت مساعد بودن هوا عملیات امداد و نجات با بالگرد انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

گرفتار شدن هفت کوهنورد در ارتفاعات دنا

پور ابراهیمی اظهار داشت: به دلیل کمبود شارژ گوشی کوهنوردان تیم شیرازی هر یک ساعت فقط یک تماس با آنها داریم که طی آخرین تماس وضعیت  آنها مطلوب بود و همگی در چادر ساکن بودند و فقط یک نفر از آنها از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود که تحت مراقبت اعضای تیم می باشد.
مدیرعامل این جمعیت از گرفتار شدن یک تیم هفت نفره کوهنوردی در ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حین صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند.
 سید امان الله جهانبین شامگاه جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها بیان کرد: طی تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن هفت نفر کوهنورد اهل استان فارس در ارتفاعات قله دنا بلافاصله اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به طرف محل گرفتار شدن کوهنوردان حرکت نموده و در حین صعود به ارتفاعات قله دنا می‌باشند.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ارتباط برقرار شده از طریق پیامک و تماس تلفنی توسط فرمانده تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعضای گروه کوهنوردی گرفتار شده دربخشی از ارتفاعات دنا به نام کل خرمن و همچنین ارتباط با رئیس هیات کوهنوردی استان فارس خوشبختانه هر هفت نفر کوهنورد در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حال اجرای کمپینگ و برپایی چادر در همان منطقه جهت شبمانی تا رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر می‌باشند.
 اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در حال حاضر در ارتفاعات منطقه تنگ نول در حین صعود به محل (کل خرمن) می‌باشند.

 جهان بین اعلام داشت: تیم دوم امداد نجات کوهستان نیز به جهت پشتیبانی در پایگاه امدادو نجات کوهستان شهرستان دنا مستقر شده است و آماده انجام عملیات می‌باشد تا با تمام توان و به سرعت عملیات امداد نجات به پایان رسد.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر درپایان اشاره داشت ارتفاع منطقه‌ای که این تیم به دلیل برف وکولاک در آن گرفتارشده است نزدیک به چهار هزار متر است.
 فرماندار دنا هم در این ارتباط به ایرنا گفت: ۷ نفر از کوهنوردان حرفه‌ای در ارتفاعات دنا (کل خرمن قسمت‌های دمای شرقی پازن پیر) گرفتار شدند و هم اینک پیگیر وضعیت آنها هستیم.
 عبدالحمید پناهی اظهار داشت: بعدازظهر امروز (جمعه) با دریافت خبر گرفتار شدن هفت نفر از کوهنوردان حرفه‌ای بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای نجات جان آن‌ها انجام شد و مشخص شد که این کوهنوردان به رغم توصیه‌های هواشناسی و با بی اطلاعی از وضعیت نامساعد جوی، صعود کرده‌اند.
 وی افزود: با توجه به برف و کولاک، حدود ۲ ساعت پیش یک تیم پنج نفره امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان از مسیر گردنه بیژن برای نجات آن‌ها شتافتند و در پی آن‌ها گروه پشتیبانی پنج نفره دیگری از امدادگران اعزام شدند.
 فرماندار دنا تصریح کرد: برف و کولاک شدید، برودت هوا مانع از پیش روی هر دو گروه امدادگران شد و مجبور شده‌اند از مسیر دیگری (گردنه نول) برای نجات این هفت نفر کوهنورد عازم شوند.
 پناهی ابراز داشت: گروه پنج نفره امداد و نجات کوهستان به همراه تجهیزات لازم از هلال احمر استان اعزام شده‌اند و گروه پنج نفره پشتیبان نیز برای کمک رسانی به ارتفاعات کل خرمن قسمت‌های دنای شرقی پازن پیر رفته‌اند.
 وی ادامه داد: هم اینک بر اساس آخرین ارتباطی که با گروه هفت نفره گرفتار در ارتفاعات دنا برقرار شده بود، در محلی کمپ زده‌اند.
 وی با گلایه از کوهنوردانی که بدون اطلاع از وضعیت آب و هوا اقدام به کوهنوردی می‌کنند خواست قبل از صعود به ارتفاعات دنا وضعیت هوا را از هواشناسی جویا شوند و پس از آن اقدام به صعود کنند.
فرماندار دنا با تاکید بر اینکه کوهنوردانباید قبل از حرکت اداره ورزش و جوانان این شهرستان را در جریان بگذارند اظهارداشت: شواهد حاکی از آن است این تیم حرفه‌ای کوهنوردی بدون هیچ گونه هماهنگی با ورزش و جوانان دنا اقدام به کوهنوردی کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایشالا همگی صحیح و سالم نجات پیدا کنند، فقط اینکه بعد از نجات اونها و اطمینان از سلامتی شون وقتی ک اومدن پایین کوه یه دست حسابی کتک بخورن و با چوب انار فلک بشن تو همون برف ک دیگه جون خودشون و بقیه رو با بی توجهی به قوانین کوهنوردی به خطر نندازن، خونوادشون امشب چی میکشن..... باید کتک بخورن.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما خودتو ناراحت نکن دادا از پا بخاری هم تکون نخور لطفاً.
Iran, Islamic Republic of
ک بهتررررررر...
بهلیت تا هموچو بمونن تا یاد بگرن الان وقت کوهنوردی نی
محمد
Iran, Islamic Republic of
بشریت شانس آورده شما نیامدی تو هلال احمر
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1