تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۴۰۶۰۸
کبنا گزارش می‌دهد

بخش دوم) جذب هیئت علمی خارج از قانون در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / مدعی ریاست، کار بی‌قانونی می‌کند / واکنش تند دانشجویان؛ آقایان مدعی انقلابی‌گری چرا خلاف شأن عمل می‌کنند

۱۶
۲
بخش دوم) جذب هیئت علمی خارج از قانون در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / مدعی ریاست، کار بی‌قانونی می‌کند / واکنش تند دانشجویان؛ آقایان مدعی انقلابی‌گری چرا خلاف شأن عمل می‌کنند
کبنا ؛دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فراخوانی برای جذب اعضای هیئت علمی اقدام کرده بود که توسط دانشجویان و در فضای مجازی مورد بحث و انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:


بخش اول) عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بررسی می‌شود؛ از استخدام نیروها تا واگذاری پروژه‌ها

به گزارش کبنا، تهیه این گزارش دلیل بر این نیست که اقدامات خوب کارکنان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را نادیده بگیریم. کادر درمانی بیمارستان‌های استان در این ایام کرونا زحمات زیادی را متحمل شده‌اند. برخی اقدامات در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دایره قانون خارج است. در این بخش بکارگیری اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
طبق بند ۹ آن کسانی که در دیگر دانشگاه‌ها عضو هیات علمی هستند، نمی‌توانند در فراخوان شانزدهم استخدام عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور شرکت کنند و طبق توضیحات ذیل بند ۱۱ همین فراخوان دادن اطلاعات صحیح وظیفه شرکت کننده هست و هر گونه دادن اطلاعات غلط باعث کان لم یکن استخدامی خواهد شد. متاسفانه آقای س دکتری ... که قبلاً (بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸) عضو هیات علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر شده بود (می‌توانید کد ملی او را از هیات جذب وزارت علوم استعلام نمایید.  وی که قبل از ثبت نام در این فراخوان عضو هیئت علمی بوده و پرونده این فرد در هیئت جذب وزارت علوم تکمیل و با صدور دستور جهت حکم پیمانی صورت گرفته بود. و متاسفانه نامبرده بدون رعایت بند ۹ فراخوان و از طریق دادن اطلاعات غلط عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده است و متاسفانه شش ماه قبل از استخدام غیر قانونی او بر خلاف فراخوان توسط ریاست دانشگاه به عنوان معاون دانشکده بهداشت منصوب شده است. نظر به اینکه معاون دانشکده داری شرایط احراز بوده و وی که یک نیروی تعهد خدمت بوده و رابطه استخدامی نداشته و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بخاطر جمع آوری امتیازات به منظور شرکت در فراخوان هیات علمی شانزدهم بر خلاف قانون دستور داده تا او به عنوان معاون دانشکده منصوب شود. (در صورتی که معاون دانشکده باید حداقل ۵ سال سابقه هیئت علمی داشته باشد). بنابراین سه تخلف محرز توسط مدیریت دانشگاه انجام گرفته است؛
1- بر خلاف بند ۹ فراخوان هیات علمی شانزدهم اقدام به ثبت نام در این فراخوان نموده که متعاقب آن پذیرفته شده، 2- بدون داشته شرایط احراز (۵ سال سابقه) به عنوان معاون دانشکده منصوب شده است و ۳- در زمانی به عنوان معاون دانشکده منصوب شده که متقاضی ردیف پیمانی در فراخوان شانزدهم بوده و در واقع این انتصاب غیر قانونی به فرآیند جذب او کمک کرده است. (در واقع یک رانت جهت جذب هیأت علمی وی انجام شده است.)
نکته جالب‌تر اینکه؛ این فرد که قانون را رعایت نکرده، متقاضی ریاست دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌باشد.




بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در یک بیانیه‌ای به اقدام این دانشگاه در خصوص جذب فردی با مدرک دکتری علوم اجتماعی و رفتار جغرافیای سیاسی واکنش نشان داد و نوشت: «بسیج دانشجویی منتظر اقدام مقتضی و ابطال این اطلاعیه و اصلاح آن بوده؛ در غیر اینصورت به بیان مواردی که گفتن آنها به صورت عام به مذاق بعضی خوش نمی‌آید، خواهیم پرداخت.»


به گزارش کبنا، متن بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی یاسوج به شرح زیر است؛ آورده‌اند که شخصی می‌خواست با پرسش یک معما، به جواب‌دهنده هدیه ارزشمندی اهدا کند. از قبل به رفیق خودش گفته بود که جواب معما «بز» است و بعد رفت و رو به جماعت کرد و گفت که آن چه حیوانی است که شاخ دارد و چهار پا و حلال گوشت و نه گاو است و نه میش؟ پس همان شخص پرید وسط و گفت: آقا من می‌دانم و آن الاغ است حتماً.‌ گفت: نه... خودتی! آن بز است و این حکایت اطلاعیه جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده و این بار افکار عمومی و دانشجویی را به سخره گرفته‌اند.
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اقدامی مضحک، خنده دار و برنامه ریزی شده، اقدام به انتشار اطلاعیه جذب هیئت علمی در مهرماه ۱۴۰۰ کردند که این اطلاعیه جذب به گونه‌ای تنظیم گردیده که خروجی آن، یک نفر خاص بوده و این طنز تلخ، آنجا تلخند می‌شود که به صورت غیر حرفه‌ای آورده است که شخص باید لیسانس علوم پزشکی داشته باشد و دکترای جغرافیای سیاسی. فکر نکنیم غیر از این برادر هوشمند در سراسر جهان نفر دیگری پیدا می‌شود که لیسانس علوم پزشکی داشته باشد و دکترای جغرافیای سیاسی!
 حالا آقایان مسئول علوم پزشکی، دبیر و اعضای هیئت جذب که بعضی ادعای ریاست دانشگاه را هم داشته و داد انقلابی‌گری‌شان گوش عالم را کر کرده و خود را انقلابی می‌دانند نیز باید پاسخگو بوده که چرا خلاف شأن عمل می‌کنند.
در اطلاعیه جذب هیئت علمی مورد نیاز، یکی از شرایط، دکترای جغرافیای سیاسی و همچنین شاخص H ۳ و بالای ۳ و تحصیل در یکی از رشته‌های علوم پزشکی می‌باشد که متوجه شدیم تنها یک نفر با این شرایط در دانشگاه وجود دارد که هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه می‌باشد؛ همچنین برای سایر رشته‌ها نیز می‌توان حدس زد فرد مورد نظر کیست. اگر چه رئیس دانشگاه، دبیر هیئت جذب و معاون پژوهشی دانشگاه باید در این خصوص شفاف سازی کنند که چرا به جای تطابق شرایط افراد با معیارها، حداقل معیارها با توجه به شرایط فرد مورد نظر تعیین می‌شود، اما تعجب ما از دبیر محترم هیئت جذب دانشگاه است که داعیه انقلابی‌گری وافری از خود نشان می‌دهد. 
مسئولین پاسخ دهند که ارتباط رشته تحصیلی دکترای جغرافیای سیاسی با هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چیست درحالی که رشته‌های سیاستگذاری سلامت، رفاه اجتماعی و... به جهت این امر وجود دارد؟
اگر چنین رشته‌ای نیاز است، چرا تنها یک نفر شرایط جذب را دارد؟ که این امر نشان می‌دهد این اطلاعیه، برنامه‌ریزی شده و با هدف خاص تنظیم گردیده و سه شخص رئیس دانشگاه، معاون پژوهش و دبیر هیئت جذب باید پاسخگو باشند.
البته اینکه اول افراد را پیدا کرده و بعد قانون لازم برای منافع آنان را تصویب کنند، پدیده‌ی جدیدی نیست؛ اما این یک مورد بسیار مبتدیانه و مضحک صورت گرفته و افکار عمومی را نیز به سخره گرفته است.
بسیج دانشجویی منتظر اقدام مقتضی و ابطال این اطلاعیه و اصلاح آن بوده؛ در غیر اینصورت به بیان مواردی که گفتن آنها به صورت عام به مذاق بعضی خوش نمی‌آید، خواهیم پرداخت.
و السلام علی من اتبع الهدی.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Romania
مشخصه که هدف تخریب است!!!
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز چه تخریبی بروید سوابق این // را ببینید همه چی را می فهمید.
Iran, Islamic Republic of
افرین بر قلم نویسنده این متن انتقادی
این متن دفاع از حق و حقوق مردم هست
تخریب روزگار مردم به بی قانونییه
تخریب دانشگاه و سلامت مردم این هست که یکی با مدرک جغرافیای جذب مرکز تحقیقات سلامت مردم بشه!
محسن
Iran, Islamic Republic of
تازه برادر اون اگهی که برای // زده اند و ایشان را جذب کرده اند خلاف مفاد اگهی و با برنامه ریزی قبلی ایشان با وجود اینکه رشته تحصیلی اش با رشته خواسته شده یکی نبوده ثبت نام و از انجا که مطابق اگهی جذب هم رشته ای های ایشان نمی توانستند که ثبت نام کنند کلا جذب این اقا خلاف قانون بوده است
یک هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
اولا آقای س ق که عضو هیات علمی بصورت غیر قانونی رشته/ دانشگاه هست . ثانیا طبق بند ۵ فراخوان رشته تحصیلی ایشان با رشته مندرج در فراخوان مطابقت نداشت که با طرح در کمیته و بصورت غیر قانونی و برخلاف فراخوان ایشان را بخاطر وابستگی فامیلی و سیاسی جذب نموده است .
صادق
Iran, Islamic Republic of
مهمترین مطلب عدم ارتباط رشته آقای س ق با مدرک درج شده در فراخوان هست که متاسفانه با اعمال نفوذ دانشگاه و سکوت اعضای جذب حق بسیاری از رشته های منطبق که سالها در نوبت هستند و از طرف دیگر رشته کنترل کیفی که بخاطر وظایف وزارت بهداشت و نظارت بر کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی و .... نیاز اساسی دانشگاه بوده و متاسفانه هیچ کدام از اعضای فعلی گروه تغذیه دانشکده بهداشت مدرک مرتبط در این خصوص ندارند و دود ان بر چشم مردم محروم استان می رود .
یک کارشناس بهداشت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه الان مشخص میشود که دلیل این همه سرطان شایع در استان بخصوص سرطان گوارش و.... نداشتن افراد مرتبط در دانشکده بهداشت بمنظور کنترل کیفی مواد غذایی و...‌ هست . آقای استاندار واقعا اولویت ورود به این مبحث جدی هست و انتظار میرود به این بکار گیری ها که علاوه بر اینکه حق دیگر متقاضیان را ضایع میکند مستقیم بر سلامت مردم استان موثر هست ورود جدی نمایند .
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
حال که پیگیر امور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده اید ، لطف کنید به امور شبکه بهداشت گچساران هم ورود کنید تا ببینید
چگونه یک متخصص پزشکی را تعویض و بجایش یک نفر با مدرک لیسانس و کسی که ۳ سال از بازنشستگی اش می گذرد، گذاشته اند !!!
چگونه در حساس ترین جای اداره ( حراست) نیروی قرارمعین یک ساله گذاشته اند !!
و ... ادامه دارد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
بیسج محترم بفرمایید زمانی که دکتری جنگلداری و فلان منطقه را هییت علمی کردندن کجا تشریف داشتید یا تامین بودین
Iran, Islamic Republic of
واقعا این مورد اخیر جغرافیای سیاسی دیگه نهایت تخلف آشکار هست.
دستگاه های نظارتی باید بررسی کنند و نهایت جرائم را برای برگرداندن حقوق دولت و بیت المال به عمل بیاورند.
چطور م پ شده مدیر مرکز تحقیقات اجتماعی؟
با چه پیشینه ای؟
با چه تحصیلاتی؟
این سالها چه دریافتی هایی داشته؟
درود بر رسانه ها
Iran, Islamic Republic of
خودش هم نمیدونه چی گفته یکی از نمایندگان این استان ۳۰۰ نفرو بصورت غیره قانونی بدونه شرایط وبارابطه دردوشرکت استخدام کرده شما اگه راست میگید اونو پیگیری کنید نه اینکه ریس یک دانشگاه یه فردی که دکتری هم داره دارید سنگ اندازی می کنید خدا شاهده من این آقای س دکترای.... نمی شناسند ولی این حرفها دردی از این استان را حل نمی کنه ما نباید مغرضانه یک متنی را بنویسیم اون هم به نام بسیج
سجاد
Iran, Islamic Republic of
این استان با سایر مناطق را در صحبت‌های امامان جمعه اردبیل و یاسوج و نیز نمایندگان مجلس ایلام و یاسوج به وضوح می‌توانید ببینید.



ْ
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسیج دانشجویی خداخیرتان دهد حتما ریشه تخلفات اون مورد جغرافیای سیاسی را تا آخرش پیگیری کنید
دو کلمه حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
اگر در این دولت انقلابی حساب همین دو مورد را رسیدند و تکلیف این ظلم به مرکز تحقیقات دانشگاه با بکارگیری مدرک های بی ربط و به قول این بیانیه جغرافیای سیاسی! را بگیرند می شه بهشون امیدوار شد. اگر با مقصرین و متخلفین نصب و بکارگیری اینگونه افراد سیاست باز و خود اون برخورد انقلابی بکنند معلوم می شه که در برخورد با فساد عزم جدی دارند.
Iran, Islamic Republic of
کارمند شبکه گچساران، متخصص شما در طول هفته 12 ساعت تو شبکه نمی آمد و به مدیر 3 ساعتی معروفه و بیشتر اوقات دنبال عمل‌های زیبایی بود
جعفر
Iran, Islamic Republic of
معاون پژوهشی دانشگاه گفته جغرافیای سیاسی بی ارتباط به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت نیست....
رشته شیلات ارتباطش بیشتر به سلامت
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1