کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چه کسانی معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند؟ / آیا احمدزاده مستقل عمل می‌کند؟

15 مهر 1400 ساعت 12:29

یک هفته، از معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و احمد وحیدی وزیر کشور سکان مدیریت این استان را با امضاء و اذن سید ابراهیم رئیسی به سید علی احمدزاده سپرد. همه منتظر هستند که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد دست به تغییرات بزند و معاونین خود و مدیران آینده این استان را برای پیشبرد اهداف دولت متبوعش برگزیند.


یک هفته، از معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و احمد وحیدی وزیر کشور سکان مدیریت این استان را با امضاء و اذن سید ابراهیم رئیسی به سید علی احمدزاده سپرد. همه منتظر هستند که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد دست به تغییرات بزند و معاونین خود و مدیران آینده این استان را برای پیشبرد اهداف دولت متبوعش برگزیند.
به گزارش کبنا، (سه شنبه 6 مهر ماه 1400) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، حکم اولین استاندار کهگیلویه و بویراحمد که توسط سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم به امضاء رسیده بود به دست سید علی احمدزاده گذاشته شد. 
احمدزاده کار سختی در پیش دارد. او باید ترکیب مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد را به شکلی بچیند که هم وعده‌های دولت سیزدهم را عملی کند و هم نظر نمایندگان مجلس، سیاسیون و اصحاب قدرت را لحاظ کرده باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی، معاون امور اقتصادی و معاون پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد چهار معاون اصلی سید علی احمدزاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد است که باید ببینیم او چه تاکتیکی برای انتخاب 4 معاون خود به کار خواهد برد.
احمدزاده در دیدارهایش با گروه‌های مختلف سیاسی مواضعش را پیرامون انتصاب مدیران آینده روشن بیان کرده است. او در دیدار اعضای شورای ائتلاف [کلیک کنید] گفت: 
به دنبال استفاده از نیروهای جوان هستیم، دنبال گزینه‌های تحصیل کرده  در انتصابات هستیم، یقین داشته باشید از نیروهای غیر ارزشی استفاده نخواهد شد و همچنین در انتخاب‌های خودمان طوایف و منطقه‌ها را در نظر نمی‌گیریم. تنها به استفاده از نیروهای جهادی و انقلابی و عملگرا می‌اندیشیم جریانی این کشور را رنج می‌داد و تلاطم ایجاد کرد و اکنون یک جریان جهادی و انقلابی حاکم است که در رأس آن رئیس جمهور انقلابی حضور دارد. تحت هیچ شرایطی از جریان تفکر حاکم گذشته در استان استفاده نمی‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به صراحت گفت که از نمایندگان مجلس در انتصابات دستور نمی‌گیرم و تنها با آنها مشورت می‌کنم. 

بیشتر بخوانید:

دیدار هدایت‌خواه و یارانش با استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد/ احمدزاده: به زودی تغییر مدیران آغاز می‌شود / تحت هیچ شرایطی از مدیران دولت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد استفاده نمی‌کنیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کسی برای من تصمیم نمی‌گیرد، اما با نمایندگان مشورت می‌کنم / بزرگواری: آقای استاندار عده‌ای به عنوان شوراهای مختلف برای خود دکان باز کرده‌اند، مواظب باشید / دهراب‌پور: با عملکردتان مردم را خوشحال نگه دارید / نیروهای توانمند را برگردانید / حبیبی: حصارها را بشکنید و تعارفات را کنار بگذارید، برای جوانان کاری کنید.


لیست مدیران آینده کهگیلویه و بویراحمد (+ اسامی )

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مراسم معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که  آیت الله رئیسی خودش شناخت از آقای احمدزاده داشت. این صحبت روشنفکر [کلیک کنید] را می‌توان اینگونه در نظر گرفت که نمایندگان مجلس نقش چندانی هم در معرفی احمدزاده به هیئت دولت نداشتند و آنها شاید در حد تأئید با احمدزاده همراهی کردند. احمدزاده خیلی بدهکار نمایندگان مجلس نیست و همین موضوع می‌تواند در استقلال نظر و رأی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی ایفا کند. موضوعی که سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران هم گفت. حسینی‌پور گفت: من آقای احمدزاده را می‌شناسم، او حرف‌ها را می‌شنود، اما استقلال دارد.[کلیک کنید] با همه این شرایط، باید ببینیم که سید علی احمدزاده حرف نهایی را در انتصاب معاونین و مدیران‌کل می‌زند و یا زیر پوشش خرد جمعی و مشورت پذیری از نمایندگان و سیاسیون، مدیران انتخاب می‌شوند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد آورد که در حفظ و ارتقای وحدت و انسجام طوایف مختلف استان مجدانه تلاش کند. با این داده‌هایی که رئیسی در دست احمدزاده گذاشت او باید نهایت دقت را در انتخاب معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. کلیدی‌ترین پست و معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی است.
احمدزاده در انتخاب معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند، بی‌گدار به آب بزند. انتخابات 1402 مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم. ذوالفقار زمان محتمل‌ترین گزینه معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. زمان فردی با تجربه در حوزه سیاسی، انتخابات و اجتماعی است. نام افراد دیگری همانند؛ سید کرامت فدایی، شهرام مهدوی‌مطلق و حجت‌الاسلام عبدی‌پور نیز برای این مهم در محافل سیاسی می‌آید. 


احسان عسکری نیز برای معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح است. او نظریه‌های اقتصادی خود را در نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور بیان کرد. نام سید رازق بهیار مقدم که از جوانان تحصیل کرده و مدیران ارشد وزارت اقتصاد است، نیز برای این مهم شنیده می‌شود.
علی محمدروستا محتمل‌ترین گزینه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. او عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج می‌باشد. نام‌های محمدعلی جاوید و عیسی شهامت نیز برای این مسئولیت شنیده می‌شود.
شنیده می‌شود که سید علی احمدزاده از یکی از بانوان برای معاونت پشتیبانی و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد استفاده کند. نام مریم گشتاسبی و همچنین فاطمه گرجی‌پور برای این معاونت شنیده می‌شود.
مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و از او به عنوان قلب تپنده استانداری و امین استاندار نام می‌برند.  سید علی احمدزاده یقیناً این مسئولیت را به امین‌ترین فرد نزدیک به خود می‌دهد. شنیده شد که احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احتمالاً این جایگاه را به سید افضل حسینی خواهد داد. حسینی این روزها بیشتر از هر کس دیگری به سید علی احمدزاده نزدیک‌تر است و برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد را رصد و نظارت می‌کند.
سید افضل از نیروهای صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد است و در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد تمام وقت در استانداری حضور داشت و نقش ایفا می‌کرد.
حسینی تهیه کننده صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدتی نیز به عنوان مدیر تولید در این سازمان فعالیت می‌کرد که به نظر می‌رسد به زودی به ساختمان مجاور محل کار خود یعنی استانداری نقل مکان می‌کند. حسینی داماد سیدقدرت حسینی نماینده اسبق گچساران و باشت است.


کد مطلب: 439888

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/439888/کسانی-معاونان-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-می-شوند-آیا-احمدزاده-مستقل-عمل-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1