تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۴۳۳۳۴۰
گزارش کبنا از تزریق واکسن کرونای پاکبانان کهگیلویه و بویراحمد؛

سهمیه واکسن کرونای پاکبانان کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟ / واکسن پاکبانان گچساران را چه کسانی دریافت کردند؟ / کدام معاون شهردار واکسن دریافت کرده / دانشگاه علوم پزشکی شفاف‌سازی کند

۴
۱
سهمیه واکسن کرونای پاکبانان کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟ / واکسن پاکبانان گچساران را چه کسانی دریافت کردند؟ / کدام معاون شهردار واکسن دریافت کرده /  دانشگاه علوم پزشکی شفاف‌سازی کند
کبنا ؛استفاده از سهمیه واکسن کرونا توسط مدیران شهرداری‌ها در برخی از شهرهای کشور با حواشی زیادی روبرو شد، پایگاه خبری کبنا، موضوع واکسن کرونای پاکبانان استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش کبنا از چرام؛ پاکبانان را می‌توان در زمره زحمتکش‌ترین افراد جامعه جای داد، کسانی که با کم‌ترین توقع بیشترین خدمت را به شهرنشینان ارائه می‌دهند، بدون هیچ چشم داشت و توقعی خاص!.
نارنجی‌پوشانی که از ساعت‌ها پیش از طلوع آفتاب در حالیکه غالب مردم خوابند، کار خود را آغاز کرده و چندین ساعت به صورت مداوم در حال خدمت رسانی در قسمت‌های مختلف برای پاکسازی و زیباسازی شهر هستند.
تزریق واکسن سهمیه پاکبان‌ها توسط برخی مدیران شهرداری‌ها در کشور این روزها حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده و موجب واکنش‌های متفاوتی در سطح جامعه شده است.
ابتدا واکسن خوری پاکبانان از شهر آبادان از سوی برخی مدیران شهرداری این شهر رسانه‌ای شد که در چند روز اخیر حواشی‌های بی‌شماری را به همراه داشته، این در حالی است که چندی قبل سرپرست شهرداری اهواز نیز اقدام به تزریق واکسن سهمیه پاکبان‌ها به خود کرد، ولی با وجود واکنش‌های رسانه‌ای برخوردی در این زمینه با وی صورت نگرفت.
در سایر شهرهای کشور اخبار رسیده حاکی از این است که برخی مدیران شهرداری‌ها از سهمیه پاکبانان ها استفاده کرده‌اند.
 برای پیگیری چگونگی استفاده واکسن پاکبان های شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری‌های استان نحوه استفاده واکسن را جویا شدیم.
که البته راستی آزمایی آمار برخی شهرداری‌ها را می‌توان مجدد از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به لحاظ میزان تخصیص سهمیه واکسن به شهرداری‌های استان را پیگیری کرد.
هر چند هنوز برای اصحاب رسانه و مردم شفافیت لازم در تخصیص واکسن کرونا برای پاکبانان و گروهای اعلامی بیان نشده است که لازم است برای شفافیت، آماری توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام شود تا در این بین سوء استفاده‌ای انجام نشود.
 
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که کاربر اصلی سامانه سیب در این استان است می‌گوید: ۱۸۶ هزار و ۸۶۱ نفر در استان جزو هشت گروه اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا هستند. از طرفی به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 13 هزار و 546 دوز واکسن وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده که از میزان 7 هزار و 207 دوز آن تزریق شده، و او تاکید کرده که کار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و مابقی گروه‌های هدف در دست انجام است و طبق سند ملی به گروه‌های مشخص شده واکسن تزریق می‌شود. خارج از چارچوب سند ملی هیچ مقامی و هیچ شخصی حق دریافت واکسن خارج از برنامه زمانبندی ندارد و تاکنون در این باره موردی از تخلف مشاهده نشده است.
 هر چند حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته فرآیند واکسیناسیون باید شفاف سازی و به اطلاع مردم رسانده شود تا در این باره دغدغه‌ای نداشته باشند. اما تاکنون رسانه‌ها و افکار عمومی دسترسی به سامانه سیب و هر سامانه مربوطه در این خصوص دسترسی نداشته و کسی اطلاع دقیقی از واکسیناسیون کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد.
اطلاعات جدول زیر از مدیران شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است، و این احتمال وجود دارد که آمارها دقیق نباشد. شهرداریهای استان کهگیلویه و بویراحمد 630 نفر پاکبان دارند که از این تعداد حدود 116 نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. 9 نفر پاکبان شهر سی سخت در دو نوبت واکسن کرونا دریافت کردند و 8 نفر از پاکبانان شهر باشت نیز دو نوبت واکسن کرونا زده‌اند، سایر پاکبانان یک نوبت این واکسن را دریافت کرده‌اند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار کبنا، شهرداری یاسوج 250 پاکبان دارد که از این تعداد 50 نفرشان در یک نوبت (دوز اول) واکسن کرونا زده‌اند و 15 نفر از نیروهای غسالخانه و رانندگان مرتبط نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و مابقی پاکبانان هنوز واکسن نزده‌اند.
در شهر دوگنبدان، 200 پاکبان خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد 7 نفر واکسن دریافت کردند. همچنین گفته شده که 3 نفر نیروی غسالخانه و راننده این واکسن را زده‌اند. 10 نفر نیروی خدمات اداری شهرداری دوگنبدان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. مشخص نیست که آیا این 10 نفر جزء گروه‌های اولویت دار بودند یا خیر؟ مسئولان مربوطه باید در این خصوص پاسخ دهند.
شهرداری دهدشت 50 نفر پاکبان دارد که 12 نفر واکسن دریافت کرده‌اند.
به طور کلی 28 نفر نیروی غسالخانه‌ها و رانندگان شهرداری‌ها که مرتبط با کرونا بودند، واکسن کرونا را در یافت کرده‌اند.
همانطوری که گفته شد؛ اطلاعات فوق را خبرنگار کبنا نیوز از مدیران، مسئولان و روابط عمومی‌های شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دست آورده، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز آمار دریافت کنندگان واکسن کرونا را اعلام نکرده و مشخص نیست که دانشگاه علوم پزشکی به طور مثال؛ چند دوز واکسن برای پاکبانان شهرداری یاسوج بر اساس کدام لیست در نظر گرفته و آیا دریافت واکسن توسط 65 نفر آمار دقیق هست یا خیر؟
هنوز پاکبانان بعضی از شهرداری‌ها مثل؛ سرفاریاب، قلعه رئیسی و... واکسن دریافت نکرده‌اند. در شهر چرام، هم معاون شهردار واکسن دریافت کرده در حالیکه بعضی پاکبانان هنوز استفاده نکرده‌اند.
که ظاهراً معاون شهردار دلیل استفاده را اینطور اعلام کرد چون کار سرکشی از غسالخانه و نظارت را انجام می داده دریافت کردم
 امید می‌رود به زودی با تخصیص سهمیه بیشتر برای جامعه هدف همه پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری‌ها از این واکسن استفاده کنند.
--------------------------------
گزارش: علی یاری‌زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

نا شناس
Iran, Islamic Republic of
این مشکل تزریق واکسن در اکثر ادارات وجود دارد حتی در واحد های تابع علوم پزشکی از جمله فوریتهای پزشکی استان که ابتدا برخی مسیولین اقدام کردند و سپس پرسنل را خبر کردند
Romania
درود بر سایت کبنا
از نهادهای نظارتی خواهشمندیم به سهمیه واکسن شهرداری یاسوج واینکه چه کسانی از پرسنل خود شهرداری یاسوج دریافت نموده‌اند ورود پیدا کند حتما این موضوع را پیگیری کنند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا بفرمایید چرا تعداد دریافت کنندگان واکسن در گچساران اینقدر کم بوده؟ تخصیص ندادن یا اینکه به از ما بهتران تزریق شده؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی در کل گچساران و باشت به اندازه بهمئی واکسن تزریق نشده؟ پس چی شده؟
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1