تاریخ انتشار
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۲۸۹۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

آیا سارقان خطوط لوله نفت گچساران دستگیر شده‌اند؟/ شرکت نفت گچساران و شبکه دنا خبر مستند به افکار عمومی ارائه دهند!

۱
۱
آیا سارقان خطوط لوله نفت گچساران دستگیر شده‌اند؟/ شرکت نفت گچساران و شبکه دنا خبر مستند به افکار عمومی ارائه دهند!
کبنا ؛در اوایل آذرماه جاری (1399)، خبر سرقت 5400 متر از خط لوله‌های نفت گچساران در کلیه رسانه‌های کشوری انتشار سراسری یافت و بازتاب بسیاری در سطح افکار عمومی یافت. 

بیشتر بخوانید:

سرقت 176 میلیاردی از لوله‌های نفت گچساران ( + جزئیات کامل )


توضیحات فرمانده انتظامی گچساران پیرامون سرقت لوله‌های شرکت نفت

این خط لوله 8 اینچی که بنا بر ارزش گذاری‌های گوناگون، بالغ بر 50 میلیارد تومان ارزش دارد، این سرقت به مرور زمان در طول بازه زمانی دو ساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهراً شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی بی حکیمه به گوره را متوقف کرده است.
بنا بر اطلاعات به دست آمده، با انجام تحقیقات توسط گروه بازرسی مستقر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشخص شد مقدار ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه گاه‌ها در ناحیه صنعتی این شرکت با برآورد قیمتی بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.
بر اساس این گزارش، با اخذ توضیح از ۲۶ نفر نیروی کارکنان اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله این شرکت و بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه‌های ترسیمی اداره کل حراست مصوبه وزارت نفت مشخص شد، عوامل حراستی و بازرسی این خط لوله مرتکب سهل انگاری شده‌اند.
در روزهای اخیر خبری غیرمستند و بدون ذکر حتی اسامی اختصاری متهمین از سوی روابط عمومی شرکت نفت گچساران به نقل از نیروی انتظامی و.... مبنی بر دستگیری سارقان این خط لوله انتشار یافته که صحت آن مورد تردید جدی است و به نظر می‌رسد شرکت نفت گچساران جهت فرار از فشار افکار عمومی بر آن است که به هر شکل ممکن اتهام سرقت این خط لوله را به دیگر متهمان و سارقان دستگیر شده در این روزها نسبت دهد.
ظاهراً در روزهای اخیر چند سارق که لوله‌های دیگری از جای دیگر در حدود چند ده متر سرقت نموده بوده‌اند و نوع و ارزش لوله‌های سرقت شده توسط آن‌ها کاملاً غیرقابل مقایسه با لوله‌های خط نفت (با ارزش ریالی و دلاری بالا) بوده است، به عنوان سارقان خطوط لوله نفت گچساران قلمداد شده‌اند و بدین وسیله به نوعی مساله سرقت خطوط نفت را تمام شده تلقی نمایند و از فشار افکار عمومی رها یابند!
اگر این خبر صحت دارد، می‌بایست که سارقان و سرگذشت لوله‌ها برای مردم مشخص شود و صرفاً به خبری تنظیم شده و ارائه دادن آن به برخی از رسانه‌ها اکتفا نشود.
شایسته است شبکه دنا که با بودجه دولت فعایت می‌کند و عوامل انسانی بسیاری در اختیار دارد به خبر روابط عمومی یک دستگاه اکتفا نکرده و صحت سنجی اخبار را مدنظر قرار دهد و از طرفی نیز کلیه رسانه‌ها می‌بایست در انتشار اطلاعات و اخبار دقت لازم را داشته باشند و به روابط عمومی دستگاه‌ها تبدیل نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینا با هم شریکن شریکا همو لو نمی دن برادر
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
1