تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۲۸۰۷۰
هر هفته با مسئولان؛

رکود و تعطیلی کسب و کارها و اشتغال و فشار صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد برای بازپرداخت وام‌ها/ ارسلان حسن پور و حسین کلانتری به مردم پاسخ بگویند!

۴
۱
رکود و تعطیلی کسب و کارها و اشتغال و فشار صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد برای بازپرداخت وام‌ها/ ارسلان حسن پور و حسین کلانتری به مردم پاسخ بگویند!
کبنا ؛مقدمه: پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بنا دارد هر هفته مشکلات و سهل انگاری‌های موجود را در راستای مطالبات مردم نسبت به دستگاه‌های اجرائی منتشر نماید و دستگاه مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این راستا گزارش مطالبه منتشر شده متوجه رئیس دستگاه مذکور و استاندار (به عنوان عالی‌ترین مقام استان) که می‌تواند مقام مسئول مربوطه را بازخواست نماید و مردم نیز از وی مطالبه گری می‌نمایند، خواهد بود و مردم از ایشان نیز پاسخگویی و عمل را خواستارند. مردم می‌خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مسوولان را بازخواست می‌کند و یا صرفاً این شورا گعده و دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و...؟
روزها و ماه‌هاست که کرونا عرصه را بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تنگ کرده و رونق کسب و کارها را به شدت تهدید کرده و در کلیه عرصه‌های اقتصادی در تمام نقاط کشور و دنیا اثرات خود را گذاشته و تا حدود زیادی توانسته سختی‌های بسیاری را متوجه صاحبان حِرَف و کسب و کار نماید و رونق آنها را از بین برده؛ به گونه‌ای که بیشتر مشاغل از پرداخت حداقل‌های هزینه‌های اولیه کسب و کار خویش بازمانده‌اند.
در کل کشور و بلکه در کل دنیا برای اثرات کرونا بر رونق حرفه‌ها و کسب و کارها و حمایت از آنها تدابیری اندیشیده شده و دولت نیز در این راستا از اوایل سال بر تنفس برای بازپرداخت وام‌های خود اشتغالی تأکید داشته است. این تدابیر از ابتدای سال 99 که شیوع کرونا محدودتر بود اتخاذ شد و این روزها که شیوع این ویروس شدت بیشتری گرفته و به تعطیلی و محدودیت بازارها منجر شده، چنین تدابیری ضرورت بیشتری دارد.
به عکس شیوع گسترده و توسعه بیشتر کرونا و اتخاذ تصمیمات گسترده‌تر و محدودکننده‌تر از سوی ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد که منجر به هفته‌ها تعطیلی کامل و نیمه تعطیلی بازار و کسب و کارهاست، صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد تحت مدیریت ارسلان حسن پور فشار خود بر بازپرداخت وام‌های خوداشتغالی و قضایی کردن این پرونده‌ها را مضاعف کرده و با تعطیلی گسترده بازار و رونق کسب و کارها هم راستا شده تا فشار بیشتری را بر افرادی که از این صندوق وام گرفته‌اند، بیاورد.
صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد باید بداند که در کنار لگوی این صندوق نوشته شده «حامی کسب و کارهای خرد و کوچک» و ضمن وظیفه برای اعطای وام از محل بودجه عمومی کشور که متعلق به مردم است و از کسیه همین مردم بوده، باید مدارا کرده و شرایط را تشخیص دهد و همچنان که خود در ایام تعطیل حقوق دریافت می‌کنند، تصور نکنند که با تعطیلی بازار و فعالیت کلیه کسب و کارها، درآمدی برای گیرندگان وام‌ها قابل پیش بینی است که مرتب مورد پیگیری اداری، قضایی و ... قرار گیرند! نباید اجازه دهند که حرفه‌ها و کسب و کارهای نوپا که با وام برپا شده‌اند، زمین زده شوند و این افراد به سختی و تنگدستی بیفتند!
شایسته است ضمن اینکه استاندار (جناب آقای کلانتری) از معابر و محله‌های شهر در روز بارانی دیدن می‌کند، گوشه نظری هم به بازار و مغازه‌ها و محل‌های کسب روزی بسته شده شهر داشته باشد و به مدیران مربوطه بگوید که حال این صاحبان کسب و کار را دریابید و درک کنید و اگر امری از امور (همچون مالیات، بازپرداخت وام، عوارض و..) متوجه آنهاست مدارا کنند و نه اینکه فشار را بر آنها مضاعف کرده و درد آنان را بیشتر کنند که به تعبیر امام خمینی (ره) این مردم ولی نعمت مسئولین و انقلاب هستند.
درخصوص چگونگی وام‌های اعطایی و بازپرداخت و پیگیری آنها از سوی صندوق کارآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد و تبعیضات احتمالی، گلایه‌ها و نوشتارهایی فرستاده شده است که در وقت مقتضی مورد انتشار و بررسی قرار خواهند گرفت.
پی نوشت:
کبنا نیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن اینکه پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه نهایی به تکرار گزارش و به چالش کشیدن مسئولان مربوطه تا دستیابی به نتیجه درخور و رضایت مردم، ادامه خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
صندوق کارآفرینی امید.
استاندارم مگه داریم؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسيار به جا وبه وقت نوشتين
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسيار به جا وبه وقت نوشتين
امیر همایون
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم الان قسط معوق داشتید و بهتون زنگ زدن اومدید خبر زدید اگر راست میگید تو فکر مردمیت از بازار روغن خبر بزنید که میگن همراه هر روغن باید کنسرو لوبیا و تن ماهی بخرید
وامم تو مراحل آخرشه خیلی هم باهام همکاری کردن هر بانکی خو میرفتم میگفتن کرونایه وام نیست اما اینا همه جوره باهام همکاری کردن
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1