تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۲۷۲۸۲
افزایش نرخ شن و ماسه در بویراحمد قلب مردم را به درد آورده!

سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد آرامش بخش بازار هست یا تشنج آفرین؟

۳
۰
سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد آرامش بخش بازار هست یا تشنج آفرین؟
کبنا ؛زیاده خواهان آنقدر رانت دریافت کرده‌اند که خوی سیر نشدنی گرفته‌اند. از افزایش قیمت پی در پی و گاه و بیگاه قیمت شن و ماسه گرفته تا تخریب بستر رودخانه و... . انگار در بویراحمد کسانی تصمیم گرفته‌اند تا نگذارند آب خنک از گلوی مردم پایین برود و همواره مردم را روی خط "بالاترین تورم کشوری"  نگهدارند.
به گزارش کبنا نیوز بنا بر گزارش مردمی؛ هر از چندگاهی کارخانجات شن و ماسه به بهانه‌های واهی بصورت سرخود قیمت شن و ماسه را تغییر می‌دهند و این افزایش قیمت هم بصورت درصد و با مقادیری که کم نیست و اغلب بصورت 100 درصدی و یا کمی بیشتر یا کمتر از این مقادیر افزایش قیمت صورت می‌گیرد.
مطابق بررسیهای صورت گرفته طیف خاصی از این کارخانه داران هر ساله اقدام به این عمل می‌نمایند و به گونه‌ای عمل می‌نمایند که برنامه ریزان و مسببین اصلی این برنامه‌ها، کمتر بر سر زبانها میافتند.
این کارخانه داران هرساله به دلیل احساس حمایت و پشتیبانی که در گذشته از آن‌ها می‌شده و با تخلفات و زیاده خواهی های آنان برخوردی صورت نمی‌گرفته، اکنون این افزایش قیمت ادواری را به نوعی حق خود می‌دانند و شرایط بسیار بد اقتصادی و فشارهای روحی و روانی مردم را درک نمی‌کنند و فقط و فقط به فکر سود بیشترند.
این کارخانه داران در سنوات گذشته، با اعمال فشار به ادارات ذیربط موضوع قیمت گذاری و اعمال فشار از طرف حامیان خود که بسیار نزدیک به این ادارات بودند، توانستند بر تصمیمات اداری تأثیر بگذارند و افزایش قیمت را اعمال و فشار بر مردم را عملیاتی نمودند و به دلیل نزدیکی تصمیم سازان و تصمیم گیران در خصوص قیمت و .... پیگیری‌های مردم و دستگاههای مرتبط با شکایت، به نتیجه مطلوبی منتهی نمی‌گردید
اکنون که فشارهای گوناگون اقتصادی، فشارهای روحی ناشی از بیماری کرونا، روح و روان مردم را تحت تأثیر قرار داده و متاسفانه بار تورم و گرانی و گرانفروشی بر بازار استان ما سایه افکنده و مسئولین بخش عمده‌ای از مشکلات و تورم، گرانی و گرانفروشی را ناشی از نوسانات قیمت دلار و واردات می‌دانند و بر این اساس وضع موجود را توجیه می‌کنند، مردم توقع دارند محصولات تولیدی منطقه‌ای مثل شن و ماسه را که کمتر تأثیرپذیری از موارد فوق دارند بتوانند با قیمت مناسب خریداری نمایند ولی متاسفانه باز هم مشاهده می‌شود این کارخانه داران در این شرایط حساس و بحرانی که تمام مشکلات و فشارها به مردم وارد شده است و تحمل فشار دیگری را ندارند، باز هم  همچنان گلوی مردم را می‌فشارند تا بتوانند سود خود را بیشتر کنند، بی شک انجام این فشارها از طرف کارخانجات شن و ماسه بدون حمایت پنهانی و چراغ سبز سیستم اداری امکانپذیر نیست.

تغییر قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد کذب است

شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان صنعت معدن و تجارت استان که می‌بایست در این شرایط بحرانی تکیه گاه مردم باشد و با مقاومت در مقابل خواست‌های غیرقانونی زیاده خواهان به عنوان تکیه گاه نظارتی مردم عمل نماید، با سکوت خود موجبات تجری و پیشروی زیاده خواهان شده و به دلایل واهی و ارتباطات پیدا و پنهان و عدم توان مدیریتی در برخورد با این زیاده خواهان، در امور و وظایف و مأموریت‌های نظارتی و حاکمیتی خود، اهمال می‌کند و این مهمترین نقطه کور برای به نتیجه نرسیدن پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی است.
بی شک دولت در آرامش بخشی به مردم و جامعه نقش بسیار پررنگی می‌تواند بازی کند، ولی متاسفانه بخشی از دولت در استان ما در این شرایط بحرانی نه تنها در کنار مردم نیست و آنچنانکه در چند روز اخیر رسانه‌ها هم به آن اشاره نموده‌اند، با سکوت خودت بر نگرانی مردم افزوده‌اند و با سکوت خود، با برهم زنندگان آرامش روحی مردم، خود را هم‌نوا و همصدا نموده‌اند، به گونه‌ای که گاهاً مردم تصور می‌کنند این بخش از دولت نه تنها در کنار مردم نیست بلکه علیه مردم و همراه با تشدیدکنندگان وضعیت بغرنج اقتصادی و بلکه جهت دهنده آنان است.
گرچه رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی، دغدغه‌های مردم را اطلاع رسانی نمودند ولی آنچه که مشهود است و در میدان عمل، به وضوح قابل مشاهده است، عقب نشینی نکردن کارخانه داران و تولیدکنندگان شن و ماسه است زیرا احساس می‌کنند در این حرکت جدید خود، از پشتوانه مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایل تیرتاجی
دشت
Iran, Islamic Republic of
یه5تن ماسه برایم آورده اندشهرک صنعتی بلکو290هزارتومان تنی حدود60هزارتومان نمیدانیم به کی شکایت کنیم لطفا اگرکسی میتونه رسیدگی کنه اقدام کنه
Iran, Islamic Republic of
فقط اسمش سازمان صمت و الا وجود خارجی نیاره
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1