کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش نرخ شن و ماسه در بویراحمد قلب مردم را به درد آورده!

سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد آرامش بخش بازار هست یا تشنج آفرین؟

17 آبان 1399 ساعت 16:39

هر از چندگاهی کارخانجات شن و ماسه به بهانه های واهی بصورت سرخود قیمت شن و ماسه را تغییر می‌دهند و این افزایش قیمت هم بصورت درصد و با مقادیری که کم نیست و اغلب بصورت 100 درصدی و یا کمی بیشتر یا کمتر از این مقادیر افزایش قیمت صورت می گیرد.


زیاده خواهان آنقدر رانت دریافت کرده‌اند که خوی سیر نشدنی گرفته‌اند. از افزایش قیمت پی در پی و گاه و بیگاه قیمت شن و ماسه گرفته تا تخریب بستر رودخانه و... . انگار در بویراحمد کسانی تصمیم گرفته‌اند تا نگذارند آب خنک از گلوی مردم پایین برود و همواره مردم را روی خط "بالاترین تورم کشوری"  نگهدارند.
به گزارش کبنانیوز بنا بر گزارش مردمی؛ هر از چندگاهی کارخانجات شن و ماسه به بهانه‌های واهی بصورت سرخود قیمت شن و ماسه را تغییر می‌دهند و این افزایش قیمت هم بصورت درصد و با مقادیری که کم نیست و اغلب بصورت 100 درصدی و یا کمی بیشتر یا کمتر از این مقادیر افزایش قیمت صورت می‌گیرد.
مطابق بررسیهای صورت گرفته طیف خاصی از این کارخانه داران هر ساله اقدام به این عمل می‌نمایند و به گونه‌ای عمل می‌نمایند که برنامه ریزان و مسببین اصلی این برنامه‌ها، کمتر بر سر زبانها میافتند.
این کارخانه داران هرساله به دلیل احساس حمایت و پشتیبانی که در گذشته از آن‌ها می‌شده و با تخلفات و زیاده خواهی های آنان برخوردی صورت نمی‌گرفته، اکنون این افزایش قیمت ادواری را به نوعی حق خود می‌دانند و شرایط بسیار بد اقتصادی و فشارهای روحی و روانی مردم را درک نمی‌کنند و فقط و فقط به فکر سود بیشترند.
این کارخانه داران در سنوات گذشته، با اعمال فشار به ادارات ذیربط موضوع قیمت گذاری و اعمال فشار از طرف حامیان خود که بسیار نزدیک به این ادارات بودند، توانستند بر تصمیمات اداری تأثیر بگذارند و افزایش قیمت را اعمال و فشار بر مردم را عملیاتی نمودند و به دلیل نزدیکی تصمیم سازان و تصمیم گیران در خصوص قیمت و .... پیگیری‌های مردم و دستگاههای مرتبط با شکایت، به نتیجه مطلوبی منتهی نمی‌گردید
اکنون که فشارهای گوناگون اقتصادی، فشارهای روحی ناشی از بیماری کرونا، روح و روان مردم را تحت تأثیر قرار داده و متاسفانه بار تورم و گرانی و گرانفروشی بر بازار استان ما سایه افکنده و مسئولین بخش عمده‌ای از مشکلات و تورم، گرانی و گرانفروشی را ناشی از نوسانات قیمت دلار و واردات می‌دانند و بر این اساس وضع موجود را توجیه می‌کنند، مردم توقع دارند محصولات تولیدی منطقه‌ای مثل شن و ماسه را که کمتر تأثیرپذیری از موارد فوق دارند بتوانند با قیمت مناسب خریداری نمایند ولی متاسفانه باز هم مشاهده می‌شود این کارخانه داران در این شرایط حساس و بحرانی که تمام مشکلات و فشارها به مردم وارد شده است و تحمل فشار دیگری را ندارند، باز هم  همچنان گلوی مردم را می‌فشارند تا بتوانند سود خود را بیشتر کنند، بی شک انجام این فشارها از طرف کارخانجات شن و ماسه بدون حمایت پنهانی و چراغ سبز سیستم اداری امکانپذیر نیست.

تغییر قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد کذب است

شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان صنعت معدن و تجارت استان که می‌بایست در این شرایط بحرانی تکیه گاه مردم باشد و با مقاومت در مقابل خواست‌های غیرقانونی زیاده خواهان به عنوان تکیه گاه نظارتی مردم عمل نماید، با سکوت خود موجبات تجری و پیشروی زیاده خواهان شده و به دلایل واهی و ارتباطات پیدا و پنهان و عدم توان مدیریتی در برخورد با این زیاده خواهان، در امور و وظایف و مأموریت‌های نظارتی و حاکمیتی خود، اهمال می‌کند و این مهمترین نقطه کور برای به نتیجه نرسیدن پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی است.
بی شک دولت در آرامش بخشی به مردم و جامعه نقش بسیار پررنگی می‌تواند بازی کند، ولی متاسفانه بخشی از دولت در استان ما در این شرایط بحرانی نه تنها در کنار مردم نیست و آنچنانکه در چند روز اخیر رسانه‌ها هم به آن اشاره نموده‌اند، با سکوت خودت بر نگرانی مردم افزوده‌اند و با سکوت خود، با برهم زنندگان آرامش روحی مردم، خود را هم‌نوا و همصدا نموده‌اند، به گونه‌ای که گاهاً مردم تصور می‌کنند این بخش از دولت نه تنها در کنار مردم نیست بلکه علیه مردم و همراه با تشدیدکنندگان وضعیت بغرنج اقتصادی و بلکه جهت دهنده آنان است.
گرچه رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی، دغدغه‌های مردم را اطلاع رسانی نمودند ولی آنچه که مشهود است و در میدان عمل، به وضوح قابل مشاهده است، عقب نشینی نکردن کارخانه داران و تولیدکنندگان شن و ماسه است زیرا احساس می‌کنند در این حرکت جدید خود، از پشتوانه مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت برخوردارند.


کد مطلب: 427282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/427282/سازمان-صمت-کهگیلویه-بویراحمد-آرامش-بخش-بازار-هست-یا-تشنج-آفرین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1