کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی‌ها نشان می‌دهد

قرار گرفتن استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه برتر کشور ( + سند )

23 مهر 1399 ساعت 5:11

با اعلام وزارت کشور و ارزیابی عملکرد صورت گرفته سال 98 در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی با کسب ۱۸۲۸ امتیاز و اختلاف ناچیزی از استان کرمانشاه رتبه دوم کشور را کسب کرد و در جایگاه عالی قرار گرفت.


با اعلام وزارت کشور و ارزیابی عملکرد صورت گرفته سال 98 در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی با کسب ۱۸۲۸ امتیاز و اختلاف ناچیزی از استان کرمانشاه رتبه دوم کشور را کسب کرد و در جایگاه عالی قرار گرفت.
22 خرداد 98 با تصویب هیئت دولت حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد، حسن روحانی رئیس جمهور نظام اسلامی در اقدامی بی سابقه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری، کشاورزی و نفت به تمجید از حسین کلانتری پرداخت که سابقه طولانی کار در وزارت کشور را دارد. روحانی در وصف کلانتری گفت که او نیروی فعال، پُر کار، خستگی ناپذیر، پیگیری است.
حسین کلانتری جایگزین علی محمد احمدی شد که بر حسب اتفاق هر دوی آنها هم استانی و از استان ایلام هستند. هر چه احمدی وقت کمی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشت، اما «حسین کلانتری» تمام وقت کارهای استان را پیگیری می‌کرد. او علی رغم سایر استانداران پیشین با خانواده‌اش به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و شاید یکی از دلایل موفقیت کلانتری همین موضوع بود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426537-1.jpg
صراحت لهجه کلانتری در ابتدای شروع به کارش در استان، تقریباً تکلیف همه را روشن کرد. او گفت: من هیچ منافعی در استان کهگیلویه و بویراحمد جزء خدمت به مردم استان ندارم و به موضوع انتخابات اسفند 98 اشاره می‌کند و می‌گوید: اجازه نمی‌دهم که یک رأی هم ناحق در استان کهگیلویه و بویراحمد جابه جا شود. قاطعیت کلانتری در برگزاری انتخابات 98 رضایت همه جریانات سیاسی، گروه‌ها و مردم را در پی دارد به طوریکه برخی از سیاسیون نیز به این مسئله اذعان کردند.
کلانتری به استان کهگیلویه و بویراحمد قشون کشی نکرد و کارش را با مدیران وقت شروع می‌کند و از همان ابتدا می‌دانست آزمون بزرگی به نام انتخابات اسفند 98 در راه دارد و از مسائل انتخابات مجلس دهم هم با خبر بود. توجه ویژه به پروژه‌های بزرگ استان، راه اندازی مجدد فرودگاه یاسوج که جزو اولویت‌های اصلی توسعه به شمار می‌رفت، توجه به مناطق دور دست همانند دیشموک، زیلایی، بهمئی و... را در دستور کار خود قرار داد.
انتصاب «احد جمالی» به عنوان معاون سیاسی که یکی از شناخته‌ترین معاونین سیاسی وزارت کشور به شمار می‌رود، نوید برگزاری یک انتخابات سالم را می‌داد که بارها عنوان سالم‌ترین انتخابات بر زبان سیاسیون در وصف انتخابات یازدهم جاری شد. اعتراضات آبان 98، سهمیه بندی بنزین که در سطح کشور مشکلاتی را به وجود آورد، در استان کهگیلویه و بویراحمد با درایت استاندار و معاون وی و همکاری تنگاتنگ سایر نیروها به خوبی مدیریت شد.
اسفند 98 بود که زمزمه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور همزمان با سراسر جهان شنیده می‌شود و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اقدام سریع و به موقع توانست استان را از ورود به بحران و فاجعه انسانی نجات دهد و تا جایی که عملکرد تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد تمجید رئیس جمهور و مسئولان کشوری قرار گرفت. برگزاری مستمر ستاد مقابله با کرونا در استان سبب شده که کهگیلویه و بویراحمد وارد شرایط بدتری نشود.
فعال کردن فرودگاه یاسوج بعد از ماه‌ها تعطیلی، پروژه‌های بزرگ استان، جذب اعتبار و انعقاد تفاهم نامه‌های مؤثر در شرایط بد اقتصادی و تحریم و ارتباط مستمر و نشست‌های مکرر با وزرا، معاونین رئیس جمهور و... سبب شده تا در یک سال اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از گذشته مورد توجه مسئولان ارشد کشور قرار بگیرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426537-3.jpg
سیل مخرب و باران‌های طوفانی فروردین 98 و تلاش‌های شبانه روزی مدیران وقت بحران در کنترل حوادث مرتبط، تلاش برای حبران خسارات در زیر بخش‌های مسکن، راه و کشاورزی و اخذ و جذب اعتباراتی بالغ بر ۶۰ ملیارد ریال از محل حوادث سیل ۹۸ در زیر بخش‌های کشاورزی، مسکن شهری و روستایی آب و آب منطقه‌ای، کنترل و مدیریت آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها و تلاشهای مجموعه مدیریت بحران استان، تشکیل مرتب جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران و تعدد مصوبات و پیگیری و اجرای آنها از جمله مواردی بود که به ارتقای شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد استاتداری کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 منجر گردید.
 رتبه عالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به استناد مصوبه شورای عالی اداری و ارزیابی مذکور توسط معاونت‌های تخصصی ستاد وزارت متبوع و مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی وزارت کشور به استناد مستندات صورت گرفته است.
در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه‌های اجرایی، موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای برنامه‌ها و اهداف کمّی و تخصصی اصلاح نظام اداری در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی استانداری‌ها، مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور همه ساله اقدام به ارزیابی استانداری‌های سراسر کشور بر اساس چندین شاخص می‌کند که با توجه به نتایج اعلام شده از سوی این مرکز، استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۲ هزار امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی و اختصاصی بیش از ۱۸۲۸ امتیاز را کسب کرد که با توجه به امتیاز کسب شده و به استناد مصوبه شورای عالی اداری در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ در سطح عالی و رتبه دوم کشور قرار می‌گیرد. در واقع این رتبه در پی بهبود عملکرد در سطوح مختلف، نظام مند کردن فعالیت‌ها و اقدامات، تصحیح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها بوده و سبب شد تا بعد از 40 سال از طول عمر با برکت نظام اسلامی جایگاه استانداری ارتقا یابد.
بی شک رتبه به دست آمده به دلیل همکاری، همدلی و همفکری همه نیروها بوده و نباید از نقش احد جمالی، عزیز فیلی و سید حشمت الله صمیمی دوست، حسام الدین عظیمی فر و سایر مدیران، رسانه‌ها و... غافل شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426537-2.jpg


کد مطلب: 426537

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/426537/قرار-گرفتن-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-جایگاه-برتر-کشور-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1