تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۲۲۹۲۲
جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد

خوبانی: شورای شهر یاسوج، پویا و قوی است / آقای اکبری شما نخود هر آشی هستی / نگین‌تاجی: پروژه باز آفرینی شهری محصول تلاش همه اعضا است / آقای اکبری شما مخالف ساماندهی محمود آباد یاسوج بودی / انتقاد عضو شورا از فرد معلوم الحال / تذکر قانونی اکبری تبار در باره پاداش بازنشستگان/ اکبری: آقای خوبانی من توانمند هستم

۸
۰
خوبانی: شورای شهر یاسوج، پویا و قوی است / آقای اکبری شما نخود هر آشی هستی / نگین‌تاجی: پروژه باز آفرینی شهری محصول تلاش همه اعضا است / آقای اکبری شما مخالف ساماندهی محمود آباد یاسوج بودی / انتقاد عضو شورا از فرد معلوم الحال / تذکر قانونی اکبری تبار در باره پاداش بازنشستگان/ اکبری: آقای خوبانی من توانمند هستم
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج مطابق با هر هفته روز یکشنبه (15 تیرماه 99) به ریاست مسعود خوبانی در محل این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، جلسه شورای شهر یاسوج با مدیریت مسعود خوبانی رئیس این شورا همانند سایر جلسات گذشته با شفافیت نظر و آرا همراه بود، به گونه‌ای که در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج دستورکارهای جلسه را مطرح می‌کرد و اعضا پیرامون آن بحث و تبادل نظر می‌کردند و در نهایت تصمیم گرفته می‌شد، در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج انتقادهای تند و تیزی نسبت به هم داشتند که یقیناً افکار عمومی در مورد حرف هر کدام از این اعضا تحقیق و بررسی خواهند کرد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این جلسه مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج به قرائت نامه‌های رسیده به شورا پرداخت و اظهار کرد: بازنشستگان شهرداری یاسوج در نامه‌ای خواستار پرداخت پاداش (هدیه) بازنشستگان طبق روال هر ساله شدند که گویا سه سال است شهرداری دیگر این پاداش را پرداخت نمی‌کنند.
 فرشاد احمدی کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در مخالفت با این موضوع گفت: این عرف است، قانون نیست. برخی وقت‌ها ادارات و نهادها پول دارد و پاداش و یا هدیه‌ای را در پایان خدمت کارکنانش می‌دهد، گاهی هم این پول در اختیاران دستگاه دولتی نیست، و پرداخت نمی‌کند، اجباری نیست. پس این یک عرف است نه قانون. این اطلاع کاری من است.



در ادامه علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تذکر قانونی داد و گفت: موضوع پاداش (هدیه) بازنشستگان شهرداری یاسوج در قانون بودجه شهرداری آمده و مصوب شده است. اتفاقاً موضوع کاملاً قانونی است.


هدایت اکبری عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اگر در قانون بودجه شهرداری یاسوج این موضوع آمده، باید پرداخت شود.
**خوبانی رئیس شورا گفت: در بودجه شهرداری یاسوج این موضوع آمده، اما در قانون بودجه به جزئیات آن پرداخته نشده است.
احمدی کیش در تکمیل صحبت‌هایش گفت: این بحث‌های مالی را به شهرداری ارجاع دهید تا با قانون آن را مطابقت بدهد و به شورا پیشنهاد بدهد و ما هم مصوب کنیم.
در ادامه کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: شهرداری یاسوج معتقد است که بعد از اتمام پروژه و کارها اگر پولی داشتیم، پاداش هم می‌دهیم. در بودجه شهرداری 800 میلیون تومان برای این مقوله آمده است. اما شهرداری فعلاً پولی ندارد و بهتر است که این موضوع را مصوب نکنیم چرا که مسئولیت می‌آورد.
اکبری‌تبار در تکمیل صحبت‌هایش در این خصوص گفت: وقتی در بودجه شهرداری آمده، نمی‌دانیم چرا شهرداری پاداش بازنشستگان را پرداخت نمی‌کند.
در نهایت قرار شد که شورا در این خصوص با شهرداری یاسوج مکاتبه کند.

 به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه دو تذکر دارم و می‌خواهم آن را در صحن علنی شورا مطرح کنم، اظهار داشت: تذکر من به آقای نگین تاجی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر یاسوج است که اگر قرار است جلسه‌ای برگزار شود و کسی از بیرون شورا دعوت شود، این انتظار می‌رفت که با ما هم هماهنگی می‌شد. تا در این خصوص هم اندیشی می‌کردیم و یقیناً با هم اندیشی می‌توان به پیشبرد اهداف کمک کنیم. ما هم عضو این کمیسیون هستیم. [هدایت اکبری: این تذکر آئین نامه‌ای هست.]

[در ادامه پیرامون این تذکر آشنا دقایقی صحبت شد.] خوبانی رئیس شورا خطاب به سایر اعضا گفت: اگر برایتان خیلی مهم است، مباحث عمرانی، شرکت کنید.
در ادامه کیوان آشنا به صحبت‌هایش ادامه داد و گفت: زمانی یک دانشجویی از من پرسید، اگر رفتید شورا، تنها بودید، چه کار می‌کنی، گفتم باز هم حرفم را می‌زنم و دادم را می‌زنم، کما اینکه در جلسه هفته گذشته حرفم را زدم. بنده چه عضو کمیسیونی باشم، چه نباشم در خدمت این مردم هستم. انتظار می‌رفت که ما را در کمیسیون دعوت می‌کرد.
وی در ادامه افزود: آقای خوبانی شورای شهر هفت نفر عضو دارد و قائم به شخص نیست، اگر رئیس نباشد، نائب رئیس باید جلسه یا شورا را اداره کند، اگر شما نیستید، اجازه بدهید که آقای دهراب پور جلسه را برگزار کنند و تجربه او از همه ماها بیشتر است.
**خوبانی عضو شورا در این باره توضیح داد و گفت: آقای آشنا شما همیشه بالای نیم ساعت تأخیر دارد، ما 3 نفر به جلسه رفته بودیم و بنا بر ضرورت آنجا حضور داشتیم.
آشنا صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: آقای لاریحانی سیاسی‌ترین فرد این مملکت بود، [البته خدا رحمت کند، بعد از آن فرد سیاسی.] او وقتی در مجلس رئیس بود، زمانی که غیبت داشت، نایب رئیس جلسات را برگزار می‌کرد، اگر حاج دهراب پور را به عنوان نائب رئیس قبول ندارید، بگوید. اگر قبول دارید، چرا جلسات را او نباید، برگزار کند.
خوبانی پاسخ آشنا را داد و گفت: آقای دهراب پور بزرگ ما هست، او را بنده به شخصه خیلی قبول دارم، شما دارید، فرافکنی می‌کنید.
آشنا جواب داد و گفت: پس نیت شما این است که وقتی یکی از شماها حضور ندارد، جلسه برگزار نشود. قرار بود که جلسه ساعت 10 برگزار شود، اما پیام می‌فرستید که جلسه به ساعت 11 و 30 دقیقه صبح موکول شد. چونکه دو نفر از اعضای گروه اکثریت حضور نداشتند، جلسه را به این ساعت موکول دادید. خوبانی توضیح داد که به دلیل حضور برخی از اعضا در چلسه دیگری (کمیسیون ماده 5) جلسه به تعویق انداخته شد. در مجموع خواهش می‌کنم که برای شورا حرمت قائل شوید. باید جلسات سر وقت قانونی خود برگزار شود.
خوبانی تاکید کرد: بنده برای آقای دهراب پور احترام قائل هستم. [آشنا: احترام قائل نیستید.]
خوبانی در ادامه در باره تأخیر در برگزاری جلسه توضیح داد.
هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: آقای خوبانی اطلاعاتتان در باره جلسات ضعیف است، اگر بتوانیم در جلسات کمیسیون ماده 5 حضور پیدا کنیم، به نفع شهر است. بنده به عنوان مشاور شورای استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه حضور پیدا کردم. یقیناً اگر من در این جلسه حضور داشته باشم، بهتر می‌توانیم به نفع شهر نظر بدهم.
اکبری با بیان اینکه شمات اطلاعات کاملی از شهر ندارید، گفت: دوستان بهتر است تعامل در شورا باشد در جلسات غیر شورایی هر چه اعضای شورا بیشتر باشند، بهتر می‌تواند، نظر بدهند و کمک به منافع شهر و مردم کنند. پس بهتر است که ماها در همچنین جلسات حضور پررنگی داشته باشیم.
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج حرف هدایت اکبری را نپذیرفت و گفت: شما می‌خواهید به هر طریقی که شده در کمیسیون حضور داشته باشید و در آنجا اعلام نفود کنی، نه اینکه گره‌ای از مشکلات مردم را بر دارید. فرا فکنی نکنید، آقای اکبر شما نخود هر آشی هستید و هر جا می‌روید، غیرقانونی ورود می‌کنی.
رئیس شورا گفت: آقای اکبری مسئول طرح بازآفرینی شهری کس دیگری است، شما مخالف این طرح در مناطق شهر یاسوج بودید، حالا چگونه شده است که در محله محمود آباد حاضر می‌شود و عکس و فیلم تهیه می‌کند و اقدامات را به نام خودتان مصادره می‌کنید.
هدایت اکبری در باره علت حضورش در منطقه محمود آباد توضیح داد و گفت: مردم محمود آباد با بنده تماس تلفنی داشتند و تقاضای همکاری کردند که بنده به عنوان نماینده مردم با شهردار تماس برقرار کردم و موانع مرتفع شد، تا آسفالت انجام شود کارها را که انجام می‌دادیم، آن خبرنگار آمد و مصاحبه گرفت که آقای رشته دراز صحبت کردند، بنده مسئول تیتر خبرنگار نیستم. و بنده در مصاحبه با این خبرنگار گفتم، به نمایندگی از اعضای شورا دست تک تک کارکنان مسکن و شهرسازی را می‌بوسم، آقای خوبانی زمانی که شما در خواب تشریف داشتی، من شهرداری را آوردم تا زیر سازی را متوقف نکردند.
خوبانی در ادامه تصریح کرد: آقای اکبری شما همه چیز را می‌خواهید به نام خودتان مصادره به مطلوب کنید، این کار درست نیست.
رئیس شورای یاسوج اضافه کرد: هر جا جلسه‌ای هست شما حضور پیدا می‌کنید، نباید بدون دعوت حضور پیدا کنید، من شرمم می‌شود شما بدون دعوت به جلسات می‌آیید. واقعاً شرمم می‌شود.
اکبری پاسخ خوبانی را داد و گفت: تو اصلاً می دانی شرم چیست؟ اگر می‌دانستی باید به آقای فیلی بگویی چرا اکبری در جلسات حضور دارد.
[خوبانی جواب اکبری را داد و گفت: طبق قانون شما نباید در جلسه‌ای که عضو نیستید، حضور داشته بادشد.]
اکبری پاسخ داد: بنده حضور پیدا می‌کنم، و به شما هم مرتبط نیست، من می‌خواهم در این جلسات باشم، آخه تو چکاره هستی، من قبلاًبا آقای فیلی هماهنگ کردم؟
کل کل خوبانی و اکبری ادامه پیدا کرد، خوبانی گفت: اگر اینجوری باشد، همه می‌خواهند که در این جلسات حضور داشته باشند، اما قانونی وجود دارد و آقای کریم پور به شما هم تذکر داد. [اکبری گفت: تا شما نگفتید، آقای کریم پور حرفی نزد، با مهندس فیلی رئیس جلسه هماهنگ بودم من مشاور شورای استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.]
[آشنا به کمک اکبری آمد و گفت: شما در جلسه‌ای که خودتان رئیس و یا دبیر آن هستید، حق اظهار نظر دارید، در باره سایر جلسه این حق برای شما وجود ندارد. آقای خوبانی برای حضور همه اعضا در کمیسون ماده 5 کمک کنید، نه اینکه از حضور اعضای شورا جلوگیری شود، این به نفع شهر، مردم و شورا هست.]
بعد از همه این صحبت‌ها، فرشاد نگین تاجی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یاسوج صحبت‌هایش را ارائه داد و گفت: ما شورای هفت نفره هستیم و وظیفه هر شخصی هم در این شورا به ظاهر مشخص است.
وی افزود: من از ابتدا نماینده شورا در بازآفرینی شهری هستیم، و در بحث بازآفرینی شهری جلسات متعددی از گذشته تا کنون برگزار شده و در تمامی جلسات به عنوان یک عضو فعال حضور داشتم و به خوبی موضوعات و مشکلات را پیگیری و رصد می‌کردم و هر جا هم لازم بوده نظرات کارشناسی خودم را ارائه دادم، و قرار است در محلات مختلف از جمله شرف آباد، نجف آباد، محمود آباد، بنسنجان، و... پروژه بازآفرینی شهری اجرا شود، منطقه محمود آباد یاسوج یکی از محلات است که کار آن شروع شده، بر اساس UTM، کد مسکن و شهر سازی و نمایندگان این اداره کل که حضور داشتند، برای اجرای پروژه در این منطقه در کمیسیون‌ها موانعی بوجود آمد، این موانع از طرف استانداری، معارضات اجتماعی، آب و فاضلاب و... به وجود آمد، که با تلاش‌های انجام گرفته موانع برطرف شدند و همانطوری که اطلاع دارید در بحث بازآفرینی شهری مقولاتی همانند؛ مسکن، جدول، مبلمان شهری و... مدنظر قرار می‌گیرد.
نگین تاجی با گلایه از هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، اضافه کرد: محمود آباد از هسته‌های مرکزی شهر یاسوج می‌باشد که از ادوار گذشته مورد ظلم واقع شده است، بنده هیچ وقت نگفته‌ام من این کار را کرده‌ام تا اعضای محترم شورا با بنده همکاری نکردند و حمایت نشدم، نمی‌توانستیم کاری انجام بدهیم. همه جا گفته‌ام که شورای شهر این کار را کرده و حقیقتاً هم همینطور بوده است.
 وی در ادامه با قدردانی از زحمت و تلاش‌های صدا و سیمای استان که منشأ خدمات فراوانی شده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه فردی که خودش را خبرنگار می‌داند، و خودش را به این سازمان ارزشی منتسب می‌کند، پول می‌گیرد و کارها را به پای فرد دلخواه می‌نویسد و اینگونه منشأ اختلاف می‌شود. خبرنگاران باید انصاف، تدبیر و بصیرت داشته باشد. چرا باید فردی باید با سوء استفاده از جایگاه خبرنگاری، به این جایگاه ارزشمند لطمه بزند. چرا با تیترهای هدف دار همه چیز را به پای آقای اکبری نوشته است و در خبر خود، طوری وانمود کرد که گویا فقط آقای اکبری این کار را انجام داده، و تلاش سایر اعضا را ندیده و این ظلم به همه اعضای شورا هست. بنده و سایر اعضا در تمام مراحل این کار حضور داشتیم و داریم، اما چرا باید همه چیز پای یک نفر نوشته است.
نگین تاجی عضو شورای شهر یاسوج گفت: آقای اکبری شما خودتان بعضی جاها مانع اجرای پروژه بازآفرینی شهری بودید، چرا باید، متأسفانه فردی که نام خود را خبرنگار گذاشته و خبرنگاری یه اسم مقدس با رسالت سنگینی است، رسالت خبرنگار پول گرفتن و خدمات را به پای کسی نوشتن، نیست. آقای اکبری شما یک عضو هستید، در پروژه بازآفرینی شهری من و سایر اعضای شورای شهر تلاش کردند.
هدایت اکبری در پاسخ به نگین تاجی توضیح داد: اهالی محمود آباد با بنده تماس گرفتن و درخواستی پیرامون پل و... داشتند و من هم پیگیری کردم، با شهردار هم تماسی گرفتم و حرف مردم را به شهردار انتقال دادم، وقتی اداره‌ای و یا مسئولی کاری انجام می‌دهد، باید دست او را بوسید، به دنبال نام هم نیستم، من حاضر نشدم با خبرنگار صحبت کنم.


به گزارش کبنا، در همین حین خوبانی به میان حرف اکبری آمد و گفت: همه چیز مشخص است، نمی‌خواهد طفره بروید، نباید با زیرکی همه چیز را به نام خودتان تمام کنید. اکبری عصبانی شد و گفت: آقای خوبانی بنده توانمند هستم، شما نمی‌توانید با بنده کل کل کنی، شما خیلی ضعیف هستی.
در ادامه خوبانی پاسخ داد: اتفاقاً شورای شهر یاسوج، یک شورای پویا، زنده و قوی هست، مباحث به خوبی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و شما هم نمی‌توانی با داد و فریاد همه چیز را به نام خود به دست بیاوری، دوران این ترفندها گذشته است، مردم می‌دانند چه کسی می‌خواهند خدمات را با بی انصافی به نام خود، بنویسند. این شورا هم یک شورای قوی هست، شما نمی‌خواهید ببینید.
[اکبری: هوف. من در گفت و گو با خبرنگار فقط از مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولان تشکر و قدردانی کردم.]
فرشاد نگین تاجی نماینده شورای شهر یاسوج در پروژه بازآفرینی شهری گفت: این خبرنگار دلسوز نیست، اگر هست، چرا عملکرد دیگران را به نفع کس دیگری مصادره به مطلوب می‌کند، من به او تذکر جدی می‌دهم که تکرار نکند.
نگین تاجی گفت: من نگران این هستم کسانی که مانع اجرای پروژه‌ها در آنجا بودند، الان مدعی عمران و آبادی در این منطقه هستند. [اکبری پاسخ داد: اگر من نمی‌رفتم، در آنجا زیرسازی انجام نمی‌گرفت.]
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در پایان این بحث، از تلاش‌های فرشاد نگین تاجی و سایر اعضا تشکر و قدردانی کرد و گفت: در خصوص زیرسازی محمود آباد به شهردار یاسوج نامه زدم، موجود است، همچنین به شهردار نامه‌ای زدم و نوشته بودم که اعتبارات برگشت می‌خورد، شهردار ناراحت شد، که بعد از مکاتبات و تلاش‌های صورت گرفته، زیرساخت‌ها آماده شد، همچنین با مدیرعامل آب و فاضلاب در خصوص مشکل فاضلاب این منطقه صحبت‌ها و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

20
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا لطف کن تو تصویر اولیه عکس آقای احمدی کیش را هم بزار یا همه را بزار یا هیچ کس
Iran, Islamic Republic of
حاج محمدرحیم دهراب پور هم دیگه از دست همکارانش خسته شده و چیزی نمیگه
Iran, Islamic Republic of
انگار داشتم گزارش دعوای پیرزن های 30 سال پیش را میخوندم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شش در شورا .
کریم
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بساط شورا و شهردار را صبح تا پسین غیره خلقی کار دیگه ندارین
Iran, Islamic Republic of
شورای جرکاری شهر بی صاحب یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ایشا اشتباهی اومیت من شورا
&&&
Iran, Islamic Republic of
خدایی جمع کنید بند بساط تون با خود چه کار موثر انجام میدین اقای خوبانی به غیر از بیرون کردن مقدم خداوکیلی دغدغه دیگری داری آیا چرا جای دور بریم سی متری یه دستشویی عمومی هست وای حال آدم بهم میخوره مقدم بد شما خوب حداقل یه یکیو بگیرین تمیزش کنه بوش خودتون اذیت نکنه
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1