تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۲۰۷۴۴
جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد؛

خوبانی: ما از سازمان بازرسی گلایه‌مند هستیم / مناقصات شهرداری ابهام‌اور و سفارشی است / اکبری‌تبار: بخش اداری و مالی شهرداری در آنالیزهای فضای سبز دست می‌برند / هیچ اطلاعی از کم و کیف مناقصات نداریم

۲
۰
خوبانی: ما از سازمان بازرسی گلایه‌مند هستیم / مناقصات شهرداری ابهام‌اور و سفارشی است / اکبری‌تبار: بخش اداری و مالی شهرداری در آنالیزهای فضای سبز دست می‌برند / هیچ اطلاعی از کم و کیف مناقصات نداریم
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی رئیس این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 99) جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور 4 عضو دیگر این شورا برگزار شد.
در این جلسه هدایت اکبری و کیوان آشنا غائبین جلسه بودند.
بررسی انتخاب نمایندگان شورای شهر یاسوج در کمیسیون‌های مختلف همچون کمیسیون ماده 100 و 77 یکی از دستورات این جلسه بود.
علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه اظهار کرد: حضور هر کدام از اعضای شورای یاسوج در کمیسیون‌های مختلف همانند کمیسیون ماده 100 و 77 خلاف قانون است.
وی افزود: تا زمانی که مصوبات شورا در این زمینه به تصویب شورای تطبیق شهرستان بویراحمد نرسد، نباید اجرایی شود. بنا بر این مصوبه شورا در خصوص نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها هنوز از سوی مقامات بالادستی تعیین و تکلیف نشده است.
اکبری تبار در ادامه این جلسه گفت: چرا باید اداره مالی و اداری شهرداری یاسوج در آنالیزهای مالی فضای سبز شهر دست می‌برند. سه ماه از مناقصات و قراردادهای فضای سبز می‌گذرد، اما هیچ کاری در راستای وظایفشان انجام نداده‌اند.
وی افزود: حقوق و مطالبات 6 ماه نیروهای خدماتی فضای سبز و 2 ماه نیروهای رسمی این حوزه پرداخت نشده است، بیمه آنها بدون تکلیف است و دفترچه خدماتی نیاز روزمره آنها است، الان دچار مشکل هستند. چرا شهرداری به فکر کارگران و مردم نیستند. والله ما باید جوابگو خداوند سبحان باشیم به دلیل این گونه مسائل.
اکبری تبار تصریح کرد: قریب به سه ماه که این شرکت‌ها برنده شده‌اند. اما متأسفانه نه شهرداری و نه امور قراردادها پاسخگو نیستند.
وی در ادامه گفت: با این شرایط ما امسال شاهد آسیب جدی به فضای سبز خواهیم بود. باید آنالیزهای مالی فضای سبز بر اساس قانون و کار کارشناسی انجام بگیرد.
وی پیشنهاد داد: یک گروه تخصصی بازرسی و مالی مشخص کنیم که این مسائل را مورد بررسی قرار دهد. ما نمی‌دانیم بنا به چه دلایلی حوزه اداری و مالی شهرداری به آنالیزها دست برده است. با این روند شاهد تجمع کارگران نیز خواهیم بود.
اکبری تبار تاکید کرد: شهرداری یاسوج باید جزئیات مناقصات را در اختیار اعضای شورا بگذارد. ما هیچ اطلاعاتی از کم و کیف مناقصات و شرکت‌ها نداریم. لذا این‌ها سبب می‌شود که اعضای شورا به وظایف قانونی‌شان که همان نظارت است، نتوانند به خوبی عمل کنند. من علت اینکه چرا شهرداری یاسوج این کار را انجام نمی‌دهد، را نمی‌دانم.
محمد رحیم دهراب پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: نماینده شورا در کمیسیون معاملات مشخص شود و بعد این مسائل را تعیین تکلیف کنیم.
 مسعود خوبانی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما از نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی گلایه مند هستیم، اظهار داشت: من در کمیسیون معاملات بودم و ایراداتی هم گرفته‌ایم و همواره بحثمان با آقایان بر روی دخل و تصرفی بود که در معاملات انجام می‌گرفت. اقدامات و فعالیت‌های کمیسیون مناقصات شهرداری یاسوج، برای ما ابهام آور است و کارها به شکل سفارشی و توصیه‌ای انجام می‌گیرد.
وی افزود: من در خصوص فضای سبز گفتم، در فضای سبز این کار را نکنید، آقایان [پیمانکاران] ورشکسته می‌شوند. ما عضو ناظر بودیم و به عنوان عضو ناظر مخالف مناقصات و معاملات شهرداری یاسوج بودیم.
باید شرکت‌ها را از قبل توجیح می‌کردیم تا گرفتار ورشکستگی نمی‌شدند و یا نشوند. این مسائل را به سازمان بازرسی گزارش دادیم، اما متأسفانه کسی تا الان پاسخگو نبوده است.
در ادامه فرشید احمدی کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: مساختار معیوبی در شهرداری یاسوج هست و اگر می‌خواهیم اصلاح کنیم باید ساختارها را اصلاح کنیم. نه فقط جلوی دوربین‌ها همچنین مسائلی مطرح شود. این ساختار معیوب از گذشته پایه گذاری شده است و باید در صدد رفع آن برآئیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش ی مجلس قوی بیادومهرباطل بزنه برقانون شوراها که ایران راهمین شوراهافلج کرد.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
از سازمان بازرسى خواهشمنديم در مورد نيروهايى كه شوراها وارد كردن به بدنه شهردارى و مناقصات واگذارى دكه هاى شهر هم ورود كنه و لطفا خود سازمان شفاف سازى كنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1