کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سرنوشت کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به کجا رسید؟ / سازمان اقتصادی کوثر این کارخانه را رها کرده

9 دی 1398 ساعت 13:04

پیشنهاد می‌گردد مدیریت جدید با ارائه راهکار مناسب و به جهت بهبود وضعیت شرکت نسبت به بکارگیری مجدد نیروهای اخراج شده تصمیم مناسبی اتخاذ کند تا با خروج از حاشیه‌های موجود، این شرکت هر چه سریعتر مسیر تعالی را طی کند و با تحقق شعار «رونق تولید» باعث نجات این کارخانه گردد.


بعد از انتشار مطالبی در خصوص کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در پایگاه خبری کبنانیوز، با پیگیری حسین کلانتری استاندار استان که نشان داده رونق واحدهای تولیدی برای او در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است. و همچنین تلاش‌های سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار، مدیریت این کارخانه تغییر کرد و اقداماتی در راستای اینکه کارخانه چرخش با نظم بیشتری بچرخد، انجام گرفت. با این وجود متأسفانه سازمان اقتصادی کوثر این سرمایه عظیم را که در بهترین جای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و می‌تواند با تزریق تسهیلات و اعتبارات زمینه اشتغال صدها جوان را فراهم کند، به امان خدا رها کرده و کمترین حمایت را از این کارخانه می‌کند. البته در گذشته کارهایی برای سرپا نگه داشتن کارخانه انجام داده اند. اما هیچ کدام از آن کارها مثمر ثمر نبود و کارخانه الان زیان‌ده و حتی بعضی از فازهای آن از حرکت باز داشته شد.
به گزارش کبنا، در راستای پیگیریهای انجام شده اخیر، توسط پایگاه خبری کبنانیوز، درخصوص کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا، مشکلات موجود در این شرکت، از زوایای پنهان دیگری مورد بررسی قرار داده‌ایم، تا از این رهگذر مشکلات این کارخانه قدیمی که جزء سرمایه‌های این استان قلمداد می‌شود، به حداقل برسد و دوباره چرخ آن با شتاب بیشتری بچرخد.
رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان انقلابی فرمودند: «اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان، متفق هستند که عامل همه مشکلات کشور تحریم‌ها نیست، بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است. مبارزه با فساد، مدیرانی معتقد می‌خواهد، من قبلاً نیز بسیار گفته‌ام اما مبارزه با فساد کار دشواری است، کاری است که برای انسان مخالف پیدا می‌کند، شایعه درست می‌کنند، دروغ می‌گویند و آن کسی که در میدان جلوتر از دیگران حرکت کند، بیشتر از همه مورد تهاجم قرار می‌گیرد.»
 همچنین رئیس قوه قضاییه نیز اخیراً گفته‌اند: «رونق تولید در پرتو امنیت اقتصادی است، و امنیت اقتصادی حاصل نمی‌شود مگر اینکه مبارزه با فساد صورت گیرد و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم.»
بنا بر این گزارش، بیش از 3 ماه از رونمایی کردن برخی تخلفات این کارخانه می‌گذرد، هر چند اقداماتی که سازمان اقتصادی کوثر برای اصلاح امور این کارخانه در کوتاه مدت انجام داد، اما همچنان این کارخانه با مشکلاتی همچون جذب بی ضابطه نیروها، دست و پنجه نرم می‌کند که بعداً مفصل درباره آن گزارش می‌دهیم.
 قبل از هر چیز جا دارد از مدیران ارشد سازمان اقتصادی کوثر به جهت تغییرات مدیریتی انجام شده در این کارخانه بزرگ استان، که پس از پیگیریهای مکرر این پایگاه خبری و مسئولان ارشد استانی صورت گرفت، قدردانی کرد، با این حال سوالاتی همچنان باقیست که برای روشن سازی این موضوعات، نکاتی را در ادامه می‌آوریم.
در خصوص تخلفات اداری صورت گرفته در این شرکت، پس از بررسی‌های بسیار و اسناد موجود، نقش پر رنگ عضو هیئت مدیره این مجموعه در انجام چنین تخلفاتی ملموس بوده، حال سازمان اقتصادی کوثر به کدام دلیل متقن از تغییر وی سر باز زده است، معلوم نیست، شاید حمایت‌های بی چون و چرای برخی از صاحبان قدرت و نفوذ تاکنون از تغییر وی و همچنین از رسیدگی به تخلفات وی جلوگیری کرده‌اند.
با توجه به تخلفات مدیریت سابق این شرکت از قبیل ضرر و زیان وارده به شرکت و همچنین آلودگی‌های ایجاد شده در محصولات تولیدی نیز تاکنون اقدام موثری از سوی نهادهای مربوطه اقدامی صورت نگرفت و گویا همه چیز به دست فراموشی سپرده شده است.
و اما فردی که به واسطه مدیریت سابق شرکت به عنوان یک نیروی عادی از سال 95 به این شرکت ورود کرده، بدون سواد آکادمیک و صلاحیت تخصصی و تنها بر اساس روابط، تنها با گذشت 2 سال به عنوان مدیریت یکی از واحدهای مؤثر شرکت منصوب شد و ضمن دریافت حقوقی بالا به نسبت سایرین، سعی در ایجاد بی نظمی و تخریب نیروهای توانمند شرکت و گماردن نیروهای ناکارآمد فامیلی و به صورت غیرقانونی داشته است، لیکن همچنان در این مجموعه حضور داشته و این کم لطفی به نیروهای کاردان و توانمند این مجموعه تولیدی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

هیأت مدیره ضعیف کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج را فشل کرده / وجود انباری پر از آرد ضایعاتی نشانه ضعف مدیریتی است

راه اندازی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بعد از 50 روز / ابهاماتی که باید سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد، معاونت غذا و دارو و تعزیزات حکومتی پاسخ دهند؟


چه کسی پاسخگو هدر رفتن بیت‌المال در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج است / بسیج دانشجویی کوتاه نمی‌آید

نکته مهم؛
نظر به مطالب منتشره کبنانیوز و به زعم مدیران ارشد استانی، ضعف مدیریت‌های سالهای اخیر شرکت مذکور، باعث شده نه تنها پیشرفتی در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا شاهد نباشیم، بلکه روز به روز تولید در این مجموعه از رونق افتاده و به جزء واحد تولیدی آرد، سایر دوایر تولیدی آن محل لانه کبوترها و پرندگان شده است. اینکه سازمان اقتصادی کوثر با تغییرات اخیر تا چه حدی بدنبال پوشش ضعف مدیریت طی سال‌های اخیر بوده در آینده‌ای نزدیک قابل مشاهده خواهد بود. ولی از آنجا که این مجموعه صنعتی نیازمند یک مدیریت توانمند در حوزه صنعت می‌باشد بر کسی پوشیده نیست و با تغییرات انجام شده اخیر، مشاهده می‌شود همچنان روابط سیاسی و داخلی این سازمان، مبنای انتخاب مدیریت بوده است، ضمن اینکه اخباری مبنی بر استفاده از مدیریت سابق که اخیراً و به دلیل مشکلات ایجاد شده از کار برکنار شده بود، مجدداً به عنوان مشاور به این شرکت برگشته است، لیکن این حکایت همچنان باقیست مگر اینکه خلافش ثابت شود. نگرانی موجود، از این حیث شدت میابد که ترکیب هیات مدیره و مدیریت جدید فاقد تخصص و تجربه لازم در این صنعت می‌باشند، هر چند که برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال " رونق تولید " در این شرکت، وجود و استفاده مناسب از سرمایه‌های انسانی، کمک شایانی به تیم مدیریتی شرکت خواهد نمود، اما اخراج دو نفر از مدیران این مجموعه در زمان مدیریت سابق که هنوز دلایل منطقی و قابل قبولی برای اخراج آنان ارائه نشده است، موجب گردیده در حوزه‌های فنی، تولید و اداری، مالی این شرکت ضعفهایی به وجود آید، لذا از آنجا که آن دو مدیر اخراجی مورد وثوق کارکنان و پرسنل کارخانه هستند، پیشنهاد می‌گردد مدیریت جدید با ارائه راهکار مناسب و به جهت بهبود وضعیت شرکت نسبت به بکارگیری مجدد نیروهای اخراج شده تصمیم مناسبی اتخاذ کند تا با خروج از حاشیه‌های موجود، این شرکت هر چه سریعتر مسیر تعالی را طی کند و با تحقق شعار «رونق تولید» باعث نجات این کارخانه گردد.
خبرها حاکی از آن دارد که: اخیراً نیز هیأتی از مدیران ارشد استانی (هیات اندیشه ورز استان) جلسه‌ای در این کارخانه و با حضور مدیران شرکت و نماینده سازمان اقتصادی کوثر در خصوص کمک به رفع موانع تولید برگزار و مقرر گردید مسئولین استانی هرگونه همکاری لازم را جهت افزایش ظرفیت تولید و راه اندازی واحدهای راکد این کارخانه را در دستور کار قرار دهند، ضمن اینکه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان علاوه بر بازسازی ماشین آلات تولید، استفاده از مدیران اخراج شده شرکت و بازگشت به کار آنان را از زیر ساختهای اساسی «رونق تولید» دانسته و لزوم استفاده از دانش کارکنان باسابقه، توانمند و سرمایه‌های انسانی را یکی از مهمترین عوامل اساسی موفقیت هر مجموعه‌ای دانست.
در پایان امید آن داریم که با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در این کارخانه موجبات رونق تولید و راه اندازی سایر واحدهای تولیدی فراهم آمده تا با سرمایه گذاری در این شرکت، شاهد به کار گماردن نیروهای تحصیل کرده و کاردان استان باشیم.
این پایگاه خبری به جهت روشنگری مالی، مطالبه گری عمومی و مبارزه با برخی تخلفات صورت گرفته در گذشته این مطالب را منتشر می‌کند و امید می‌رود مسئولان پاسخ روشن و صریح به افکار عمومی بدهند.
کبنانیوز در روزهای آتی گزارش‌هایی را پیرامون به کارگیری نیروهایی که به تازگی به این مجموعه تحمیل شده و همچنین مدیریت آن، منتشر می‌کند.
 


کد مطلب: 416023

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/416023/سرنوشت-کارخانه-آرد-نشاسته-گلوکز-یاسوج-کجا-رسید-سازمان-اقتصادی-کوثر-این-رها-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1