کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا رفتن «جعفر گوهرگانی» از استانداری کهگیلویه و بویراحمد و انتصاب جانشین وی را مورد بررسی قرار داد؛

ترکش‌های گوهرگانی برای «تاجگردون»

2 مهر 1398 ساعت 20:38

اینگونه بیان می‌کردند که از قبل پست‌های معاونت‌ها بین نمایندگان مجلس تقسیم شده است. اگر چه باید در انتخاب معاونت‌ها شایسته سالاری‌ها مدنظر قرار بگیرد و نگاه‌های قومیتی هیچ توجیهی ندارد، اما بالاخره این حرف‌ها بخشی از واقعیت‌های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.


 جامعه امروزی دچار دگرگونی، تغییر و تحولات زیادی شده در برخی حوزه‌ها از جمله؛ حوزه سیاسی، دیگر مثل سابق نیست و کار تشکیلاتی هم معنا پیدا نمی‌کند. در واقع ظهور و نفوذ بدلی‌ها در هر جریان سیاسی، آن جریان‌ها را از درون می‌پوساند. از این موضوع که بگذریم، جعفر گوهرگانی مدیریتش با همه در این استان فرق کرد. او هر طور که دلش خواست در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت کرد و بعد از رفتن از این سازمان و بازی سیاسی که برای تعیین جایگزینی وی به راه افتاد، الیاس تاج الدینی را جایگزین کرد تا همچنان سیاست‌های خودش را در این سازمان دنبال کند. البته اعتراض جمعی از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی در جلوی استانداری در زمانی که همه شنیده بودند، «جعفر گوهرگانی» قرار است جانشین «مجید محنایی» شود، نیز نتوانست در حکم معاونت گوهرگانی تأخیری به وجود آورد. حتی احمدی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد به طرفداری از «گوهرگانی» بلند شد و آن تجمع را کار غیراخلاقی دانست.
خبر رفتن «جعفر گوهرگانی» از استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یک مرتبه خبر تیتر یک رسانه‌ها شد. در حالی که همه منتظر بودند بعد از رفتن «گوهرگانی» سید حسین سهمگین این مسئولیت را برعهده بگیرد. گوهرگانی با همان شیوه که تاج الدینی را بر کرسی جهاد کشاورزی نشاند، با همان سیاست هم صمیمی دوست را به پست معاونت امور اقتصادی رساند.
نکته جالب این ماجرا اینجاست که «گوهرگانی» حتی بدون در نظر گرفتن نظر نماینده به ویژه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت اقدام به این کار کرده است. موضوعی که نگارنده آن را تأیید نمی‌کند. در هر حال ترکش رفتن «گوهرگانی» به هر دلیل، نصیب «غلامرضا تاجگردون» می‌شود و تن سیاسی او را قطعاً آزار می‌دهد. گوهرگانی به تهران رفت، اما شنیده‌های کبنا می‌گوید: انتصاب صمیمی دوست موجی از نگرانی‌ها را در بین یاران تاجگردون به وجود آورده است. چرا که اینگونه بیان می‌کردند که از قبل پست‌های معاونت‌ها بین نمایندگان مجلس تقسیم شده است. اگر چه باید در انتخاب معاونت‌ها شایسته سالاری‌ها مدنظر قرار بگیرد و نگاه‌های قومیتی هیچ توجیهی ندارد، اما بالاخره این حرف‌ها بخشی از واقعیت‌های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
در علت رفتن گوهرگانی حرف و حدیث زیاد است که برخی علت را پایان مأموریت وی می‌دانند و برخی دیگر هم این تغییر را در چارچوب سلسله تغییرات گسترده استاندار تلقی می‌کنند که معاونین و برخی مسؤولان ارشد استانی را از چرخه مدیریتی استان همانند معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی و انتخابات خارج می‌کند.
استاندار همانگونه که اعلام کرده تنها حامی وی برای تصدی مدیریت ارشد استان رحمانی فضلی وزیر کشور بوده و کسی در آمدن او به استان قدمی برنداشته و بر این اساس وامدار سیاسیون و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و به همین دلیل در تغییر مدیران چندان با افراد و جریان‌های غیر مرتبط هماهنگی ندارد.
 اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که پس از رفتن «جعفر گوهرگانی» از معاونت اقتصادی استاندار گزینه‌هایی برای تصدی این سمت در نظر گرفته شد و حتی کارهای مقدماتی انتصاب «سید حسین سهمگین» مدیرکل امور اقتصادی استاندار جهت تصدی معاون اقتصادی انجام شده بود که در دقیقه آخر با مخالفت غلامرضا تاجگردون جلوی این کار گرفته شد. مسئله‌ای که صحت و سقم آن را این پایگاه خبری تأیید نمی‌کند. اما این صحبتی است که می‌گویند و شنیده می‌شود.
«سید حسین سهمگین» هر چند از نیروهای منتسب به جریان سیاسی مقابل این نماینده مجلس است اما در انتخابات دوره قبل از تاجگردون حمایت کرده بود که بنا به گفته برخی نزدیکان «سهمگین» پس از این برخوردی که با وی شده احتمالاً با تصمیم خود از سمت مدیرکلی امور اقتصادی استاندار نیز کنار خواهد رفت تا در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان محل سکونت با فراغت بال بیشتری وارد کارزار انتخابات شود.
 حال با این شنیده‌ها و اعلام استقلال استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افراد ذی‌نفوذ و سیاسیون و به خصوص نمایندگان مجلس در چینش نیروها، معلوم نیست که به چه دلیل در این مورد استاندار از مواضع خود کوتاه آمده و نیروی دلخواه را به عنوان معاون خود انتخاب نکرده است.
در کنار «سید حسین سهمگین» شاید گزینه‌های دیگری این توقع را از غلامرضا تاجگردون داشتند که آنها را در همچنین موقعیت‌های حمایت کنند که فعلاً از بیان دلخوری آنها خودداری می‌کنیم.
 


کد مطلب: 413094

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/413094/ترکش-های-گوهرگانی-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1