تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۷۴۷۱۰
یادداشت؛

بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد یا حبابِ مدیریت

۸
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد یا حبابِ مدیریت
کبنا ؛یادداشت - وقتی به وضعیت معیشت و حال‌وروز مردم استان نگاه کنیم، فقر و نیازمندی را با زندگی و بخت و اقبالشان، همراه و هم‌زاد می‌بینیم. معلوم نیست که این آسیب دهشتناک تا کی باید همراه مردم باشد. هرچند بخواهیم خدمات نظام را که فقط در این 45 سال صورت گرفته است، مرور کنیم، باز می‌بینیم که غیرقابل وصف و شمارش، در مقایسه با استان‌های اطرافمان، عقب مانده‌‌ایم. حتی وقتی تک چهره‌های نخبه و فوقِ علمی را که در ساختارهای مختلف، به کشورمان و حتی جهان معرفی شده اند، در نظر آوریم، باز می‌بینیم که اگر یکی از مسئولان کشوری مثل مقام معظم رهبری، رؤسای محترم جمهور، قوۀقضائیه، مجلس شورای اسلامی، ورزا و حتی معاونین و مدیران میانی وزارتخانه‌ها به استان سفری داشته باشند، از تعدد و تکثر نامه‌های ملتمسانه و متضرعانه می‌توانیم بفهمیم که چقدر محرومیم و نیازمند.
نرخ آسیب‌هایی چون خودکشی، اعتیاد، طلاق، بیکاری، درخواست‌های حمایتی ثبت شده در دستگاه‌های خدمات رفاهی و... که محور دیگری از محرومیت استان هستند.
اما بررسی اجمالی از میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بیانگر مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی ساختاری استان کهگیلویه و بویراحمد است. اگر در بین تمامی دستگاه‌های اداری، در 10 سال گذشته، تنها به سراغ ادارات متعهد به حوزه‌های اجتماعی برویم و در بین این همه این ها، بهزیستی استان را تحلیل کنیم و از مجموع تعهدات سازمان بهزیستی، به بحث آسیب‌های اجتماعی و آن هم در دو سال گذشته به صورت تخصصی بنگریم، علت تامه فقر مردم و محرومیت استان را می‌شناسیم.
بی شک، بی‌توجهی که در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی به بهزیستی استان شد، در 45 سال گذشته بی سابقه بوده است. متأسفانه، نمایندۀ دولت در استان، هیچ وقت به کیفیت خدمات رسانی در این دستگان توجه نداشتند. تا جایی که مدیر وقت بهزیستی در گزارشی مشروح اعلام می‌کند که برای اولین بار، تمامی مددجویان و معلولان تحت پوشش قرار گرفته اند، در حالیکه بعداً مشخص شد بیش از 5000 پرونده پشت نوبت فقط در بهزیستی شهرستان بویراحمد وجود داشته است. متأسفانه کسی نیست که تناسب بین اعتبارات بالایی که به حساب بعضی از  NGO های خاص برای انجام برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی واریز می‌شود و افزایش بی‌رویه نرخ این معضلات اجتماعی را تحلیل کند! متأسفانه به نحوۀ واگذاری وام‌های اشتغالزایی که به منظور بازتوانی و حمایت از خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش و معلولان پرداخت می‌شود، اندک محاسبه ای هم بعمل نیامد! متأسفانه به نحوۀ پرداخت‌های خارج از حکم کارگزینی که در 10 سال گذشته با بی عدالتی و تبعیض پرداخت شده است، نظارتی نیست. متأسفانه به چگونگی اخذ رتبه در جشنواره شهید رجایی، در 10 سال گذشته، با وجود پسرفت‌هایی که در شاخص‌های تخصصی دارند، تعمقی نمی‌شود! بدبختانه به  نحوۀ جذب نیروهای خاله خورزویی که در سراسر بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و در 10 سال گذشته صورت گرفته است، نظارتی نکرده‌اند! و ...
در سال گذشته، و پس از اینکه ماجرای آمارگرایی‌ها در بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برملا شد، مدیریت این دستگاه در سکوت محض و پنهان از دید مردم و جامعه هدف، تغییر کرد. با کمال تعجب معلم آموزش‌وپرورش که حضورشان در بهزیستی شهرستان بویراحمد موجب تضعیف جایگاه کارشناسان بهزیستی بود، به‌عنوان سرپرست معرفی شد. این در حالی است که ایشان نه قدرت ایجاد تحول دارند، نه می‌تواند فعالیت‌های تخصصی را تحلیل کنند و نه با ابتدایی‌ترین شیوه‌های مدیریتی آشنایی دارند. آیا استاندار محترم استان و یا ریاست محترم بهزیستی کشور می‌دانند که ادارۀ بهزیستی مرکز استان در ماه‌های گذشته بدون از رئیس و معاون حراست و بازرسی بوده است؟ آیا از بی‌توجهی به مجموعه بهزیستی استان به‌ویژه جامعه هدف آن که از عزیزترین مخلوقات خداوند هستند، خسته نشده‌اید؟ ان‌شاءالله که استاندار محترم استان و نمایندگان منتخب مردم بدانند که مدیریت بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و نظارت بر آن، بسی ارزشمندتر از دستگاه‌هایی است که مستمراً موردتوجه قرار می‌دهند. اگر نگاهتان تنها به آسیب‌های اجتماعی باشد، می‌بینید که هدف از تشکیل بهزیستی با سه برنامۀ کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است. این آسیب‌ها دارند سلامت زندگی مردم و جامعه را به مخاطره می‌اندازند. چرا به مدیریت این دستگاهِ مهم، غافل هستید؟ چرا برای مردم استان بحران‌زدایی نمی‌کنید؟ چرا به تکلیف عملی خود مبنی بر نظارت، بازرسی و پیگیری مشکلات مردم و نهاد متولی آن بی‌مسئولیت شده‌اید؟
امیدواریم که در ابتدای سال تحول اقتصادی با مشارکت مردم، این حباب مدیریتی را بترکانید و به این دستگاه مهم و جامعه هدف گسترده و پرسنل خدوم و زحمت‌کش آن، عنایت ویژه‌ای بشود. لازم به ذکر است که این مطلب نافی خدمات کارکنان پُرتلاش و خدوم اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اتابک ، موسوی امجد ، افشارمهر . و آریا و دامیار بهزیستی را به قهقرا یردند
Iran, Islamic Republic of
بهزیستی همیشه سکو پرتاب دیگران بود از بس بی صاحب ه
پیمان
Iran, Islamic Republic of
کم کاری و مسولین استان خمونه...
هیچ وقت و فکر مردم خمو نبیین
Iran, Islamic Republic of
مدیرکلی بهزیستی/ تا بتونی مدیرکل بشی به همین خاطر است که راننده مدیرکل می شود یا معلمی که در طی سی سال خدمت خود در آموزش و پرورش معاون یک مدرسه ابتدایی روستایی هم نبود یه باره میشه مدیر کل
Iran, Islamic Republic of
نامه مینویسن نه اینکه نیازمندند چون خیلی حریصن90%اونایی که نامه مینویسن مثل خودت حریصن ودنبال منفعت تکی
ص.صصصص
Iran, Islamic Republic of
ای کا کبنا، خوت دونی که چقد هدفمند متن ایزنی.
Iran, Islamic Republic of
ای خدایی که آریا مدیرکل شد…!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بهزیستی از رده های بالایش هستن چ برسه به آخرین شهرستان ش در استان محروم ما ،
وگرنه قادری با اینهمه کارنامه منفی که داره هرگز نباید میموند
هر چند در حال حاضر باید هم ناتوان باشی تا پیشرفت کنی
و بهزیستی الان اینجوری هست ،
شایذ روزی درسته بشه اونم با ظهور اقا امام زمان، امیدوارم
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1