تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۷۲۲۶۸
یادداشت؛

برنامه‌های توسعه محورانه «نبوی‌زاده» برای کهگیلویه بزرگ

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برنامه‌های توسعه محورانه «نبوی‌زاده» برای کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛توسعه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از ویژگی‌های مهم جهان مدرن است. کشورهایی که با برنامه‌ریزی و تدبیر پا در این مسیر گذاشتند هم اینک به‌عنوان کشورهای مهم و تأثیرگذار در جهان نقش ایفا می‌نمایند.
ولی کشورها و جوامعی که از این مهم غفلت ورزیدند امروز در یک عقب‌ماندگی و فاصله با کشورهای توسعه‌یافته قرار دارند و عملاً دستشان برای بسیاری از برنامه‌ها و تحرکات بسته است. عذر عدم توسعه از هیچ کشور و کارگزاری پذیرفته نیست و نقش کارگزاران در پروسه توسعه یک نقش مهم و اساسی است.
در جوامعی به‌مانند ایران بحث توسعه دارای یک سابقه بلند تاریخی به همراه فرازوفرودهای بسیار است. در این جوامع کمیت توسعه معمولاً لنگ بوده است و در مواردی نیز تنها مناطق مرکزی و مهم از نعمت توسعه برخوردار گردیده‌اند و مناطق حاشیه‌ای فرصت حضور در این مسیر را بنا به دلایل مختلف پیدا نکرده‌اند. از جمله در شهرستان‌های کوچک به‌مانند چهار شهرستان حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ که عبارتنداز کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام ما شاهد یک عقب‌ماندگی تاریخی و ازدست‌رفتن فرصت‌های توسعه در ساحات مختلف هستیم.
عدم نقش‌آفرینی نمایندگان مجلس که اتفاقاً در موارد زیادی خود و عملکردشان از جمله رفتارهای ترویج فرهنگ ضد توسعه‌ای بوده‌اند بزرگ‌ترین مشکل این مناطق در عدم توفیق توسعه بوده است. نمایندگانی که در وهله اول علم و شناخت درستی نسبت به مباحث توسعه و زیر ساخت‌های آن و توسعه پایدار نداشته‌اند و در ادامه نیز با دامن‌زدن به قومیت‌گرایی و منطقه‌گرایی و همچنین ترجیح کارهای شخصی بر امورات عمومی عملاً سبب انسداد مسیر توسعه گردیدند.
نگاهی به شرایط چهار شهرستان حوزه انتخابیه به‌خوبی گواه همه چیز است. حوزه انتخابیه فاقد ابتدایی‌ترین زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، راه، گردشگری، آموزش و بهداشت و... است. حوزه انتخابیه با این وسعت فاقد یک جاده مواصلاتی مناسب و یا یک فرودگاه کوچک است. با وجود زمین‌ها و دشت‌های پهناور و حاصلخیز هیچ تمهیداتی برای آب این زمین‌ها و یا صنایع مربوط به کشاورزی در نظر گرفته نشده است. لیست بلندبالایی می‌توان از فقدان و نداری در حوزه انتخابیه آماده کرد. لیستی که مردم خود بهتر از هر کسی آن را می‌دانند و لمس می‌کنند و یادآوری این موضوعات تکرار مکررات است. آنچه که در اینجا مهم است برداشتن یک گام مهم و جدی برای عبور از این شرایط تأسف‌برانگیز و نگران‌کننده است و برای عبور، فرصتی برای شعاردادن و تکرار اشتباهات گذشته وجود ندارد.
بلکه عبور از این شرایط سخت و پا گذاشتن در مسیر توسعه پایدار نیازمند برنامه و طرح علمی و کارشناسی است. طرحی که ذوالابعاد باشد و از کوچک‌ترین موضوعات تا موضوعات کلان در آن غفلت نشده باشد.
نگاهی به برنامه‌ها، طرح‌ها، سخنان و اظهارات آیت‌الله نبوی‌زاده نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نشان می‌دهد که این نامزد انتخاباتی با علم کامل به آسیب‌ها و مشکلات واقعی حوزه انتخابیه و با بررسی کامل و کارشناسی و البته با دست پر و داشتن راه‌حل‌های جدی و اساسی برای عبور از این مرحله پا در وادی انتخابات گذاشته است. حتی از موضوع مهم خانواده در طرح و نگاه نبوی‌زاده غفلت نشده است و تمامی موضوعات و ضرورت‌ها حوزه انتخابیه در منشور انتخاباتی و ادبیات آیت‌الله نبوی‌زاده دیده شده است و برای حل آن چاره‌اندیشی و راه‌حل اساسی ارائه گردیده است.
دست گذاشتن بر مسئله اصلی و بزرگ حوزه انتخابیه یعنی مقوله توسعه که سایر مباحث را در ذیل خودپوشش می‌دهد نشان می‌دهد که نبوی‌زاده برای تحول و اصلاح وضعیت فعلی در انتخابات حاضر شده است. ایجاد فضای گفت‌وگویی در سطح جامعه و به‌ویژه شبکه دنا می‌تواند فرصتی برای مردم باشد تا بادقت بیشتر به طرح‌ها و برنامه‌ها نگاه کنند و این بار با نه بزرگ به لیدرها و تطمیع و تهدیدها و تبلیغات پر سروصدای نامزدها طرح و برنامه درست و اصولی را انتخاب نمایند تا در چهار سال آینده امیدوار به بهبود شرایط حوزه انتخابیه بود تا شاید اندکی از بار این محرومیت و عقب‌ماندگی کاسته و گامی هر چند کوچک اما ابتدایی در مسیر توسعه پایدار برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حقیقت
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت شما که نتونستی چهار کلمه توی جلسه بزنی .فقط میگفتی به هرحال به هرحال به هرحال
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختت اخه یا چیزی بگو که مضحک نباشه ایشون که تواون جلسه بهترین بود سخندانی سخنران دکتر نبوی زاده
محمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا هر که هستی کینه توز و بیچاره ای
این سخنان این سطح سواد را نمیبینی
چرا حسادت
چرا کینه ورزی
بابا جان ایشان نخبه ای در سطح ملی اند
بزرگمردی هستند که منطقه را نجات میدهد
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1