تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۷۰۹۸۲
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت؛

چه کسی معادله چندصدایی در جریان اصولگرایی گچساران و باشت را حل می‌کند؟

۲۰
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چه کسی معادله چندصدایی در جریان اصولگرایی گچساران و باشت را حل می‌کند؟
کبنا ؛پیروزی «سیدناصر حسینی‌پور» در انتخابات میاندوره مجلس یازدهم نتوانست جریان اصولگرایی را از انزوای دوران «غلامرضا تاجگردون» رها کند و اینگونه تصور می‌شد که با آمدن «سیدناصر» انسجام بیشتری بین نیروهای اصولگرای گچساران و باشت برقرار شود. اما خیلی زود برخی از سران اصولگرایی از «سید ناصر» فاصله گرفتند. نامه‌ی بلند غلامرضا پاکدل به «سید ناصر حسینی‌پور» اوج نارضایتی نیروهای اصولگرا از سیدناصر بود.
حدود دو ماه دیگر تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اصولگرایان رسیدن به وحدت است. اصولگرایان گچساران و باشت اگر در انتخابات پیش‌رو راهی برای موفقیت پیدا نکنند، بعید به نظر می‌رسد که بتوانند در دوره‌های بعدی موفقیتی حاصل کنند..
علیمراد جعفری، اردلان زینل‌زاده، سید قدرت حسینی‌بحرینی، سید ناصر حسینی‌پور، علی فولادی‌وندا، اکبر علیزاده، ریحان محمدپور، محمدباقر شریفی و چند گزینه دیگر با تفکر و پیشینه اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم نامزد شدند و 15 دی‌ماه تکلیف صلاحیت آنها مشخص می‌شود. اینکه کدام یکی از آنها به‌عنوان گزینه نهایی اصولگرایان فعالیت می‌کند و آیا اصولگرایان گچساران و باشت بر روی گزینه واحدی به اجماع می‌رسند یا خیر، هنوز مشخص نیست و نشانه‌های مبنی بر وحدت بین اصولگرایان فعلاً که در جامعه مشاهده نمی‌شود. با اعلام اسامی افراد تایید صلاحیت شده از فردای همان روز علاوه بر اینکه شاهد رقابت داغ و سنگین‌تری بین کاندیداها خواهیم بود، موضع‌گیری‌ها هم شفاف‌تر می‌شود.
در دوره‌های گذشته اختلافات فکری و عملکردی بین کاندیداها و لیدرهای اصولگرایی باعث شده که به راحتی نتوانند در کنار هم قرار بگیرند و شاید همین مسئله دلیل ناکامی آنها در مقابل تاجگردون بوده است. اصولگرایان گچساران و باشت در هر انتخاباتی تلاش‌ها و سازوکار‌هایی را برای رسیدن به وحدت ایجاد می‌کنند. نتیجه این سازوکار‌ها در بسیاری موارد افتراق یا رسیدن به وحدت ظاهری است؛ به گونه‌ای که بعد از پایان انتخابات گلایه‌ها شروع می‌شود. در حال حاضر هر کدام از کاندیداهای اصولگرا راه خودشان را می‌روند و عملکرد سیدناصر بر خلاف انتظارها اجماع‌ساز نبود، اتفاقاً عامل شنیدن چندصدایی از اردوگاه اصولگرایان شد. در این میان گزینه‌های مانند؛ «ریحان محمدپور» تنها گزینه‌ای است که می‌تواند سران اصولگرایی را متقاعد کند که با او همراه شوند. بالاخره فردی باید مسئولیت‌ها را تحویل بگیرد که یک ارزیابی کامل از شرایط جامعه و کشور داشته باشد. کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود، باید به مردم بگوید مسیرهای غلط را چگونه می‌خواهند اصلاح کنند و خسارت‌های به جا مانده را چگونه می خواهند جبران کنند و از همه مهم‌تر چگونه مسیرهای درست رفته را می‌خواهند تداوم بخشند؟ مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در این سال‌ها چوب تبعیض و پارتی‌بازی را خورده‌اند و به همین دلیل شایستگان و نخبگان دور نگه داشته شدند. یکی از موضوعات مهم که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است. مسئله مبارزه با فساد و ایجاد عدالت است. باید کسانی این مسئولیت را برعهده بگیرد که اشراف کامل بر قوانین داشته باشد و مسیرهای نظارت درست را بلد باشد. چه کسی بهتر از «ریحان محمدپور».
چیستی گفتمان نامزدهای انتخابات مجلس مهم‌تر از کیستی آن است. کاندیداهای فعلی با کدام گفتمان وارد عرصه انتخابات شده‌اند و در دوره‌های گذشته هم از گفتمان تهی بودند و شاید به همین دلیل بود که نتوانستند، آرای مدنظر را کسب کنند. بالاخره نامزد انتخابات مجلس باید روی مسائل اصلی و بنیادی کشور دست بگذارند. برخی دست‌شان از برنامه و گفتمان خالی است و اجازه نمی‌دهند که مباحث به سمت چیستی برود. محمدپور هم گفتمان دارد و هم فردی شناخته شده و مورد وثوق نظام است.
تبلیغات زیادی با محوریت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای محمدپور شروع شده و با نزدیک‌تر شدن به انتخابات از او به عنوان یک گزینه جدی در میان محافل سیاسی نام برده می‌شود. تصور ناظران سیاسی بر این است که محمدپور در این دوره، شرایطی به مراتب بهتر از دوره گذشته دارد.
محمدپور به دلیل توانایی‌ها و شناخت کافی و لازم که از تهران دارد، قادر است که هم‌‌صدایی را جایگزین چندصدایی در جریان سیاسی اصولگرا کند. او شاید تنها گزینه‌ای باشد که تمام طیف‌های اصولگرایی را برای وحدت قانع کند. علیمراد جعفری با پیشینه طولانی در جریان اصولگرایی هنوز نتوانسته پایگاه اجتماعی قابل اعتنایی را برای خود دست و پا کند، او در دوره‌های گذشته رأی قابل قبولی از باوی‌ها جذب نکرده و مشخص نیست که در این دوره چه تاکتیک و برنامه‌ای دارد. اردلان زینل‌زاده با وجودی که اطرافیانش تلاش دارند او را شهردار افسانه‌ای گچساران معرفی کنند، کلیپ‌های با عنوان مستند گچساران نگین‌سبز به بیان عملکرد زینل‌زاده در شهرداری گچساران می‌پردازد. بیان این صحبت‌ها آورده‌ای برای او در پی نداشت، فعالیت‌های وی در دوره‌های گذشته موج انتخاباتی برای او ایجاد کند و باید طرحی نو دراندازد، با این وجود نواصولگرایان به او بیشتر تمایل دارند.
باید منتظر بمانیم و ببینیم  چه کسی از گردونه رقابت انتخاباتی خارج می‌شود و سه روز دیگر باید صبر کرد. وجود کاندیداهای متعدد با پیشینه اصولگرایی کار را برای این جریان سیاسی در شهرستان‌های گچساران و باشت سخت کرده است و الان آنها در ایستگاه دوازدهم قرار دارند و رویای شکستن «غلامرضا تاجگردون» را در سر می‌پرورانند. اصولگرایان با کدام گزینه می‌خواهند به رقابت تاجگردون بروند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با ارتباط ترین فرد بین کاندیدها در تمام کشور دکتر محمدپور
باشت
Iran, Islamic Republic of
الان با پیشرفت علم وتکنولوژی وسایرفنون رسانه ای وماهواره ای دانش آموزان ابتدایی نه تنها ادارات مرکز کشور(تهران) بلکه ادارات خارج از کشور را هم بلدند وارتباط دارند
اسدی آبدهگاه
Iran, Islamic Republic of
با نظرتان موافقم شاید نوبت آن شده که گزینه ای جدید سکان مجلس را به دست بگیرد والا که دیگه خسته شدیم از صداقت و پاک دستی ریحان محمدپور زیاد شنیدم و شاید مهم ترین نیاز منطقه ما کسی مثل ایشان باشد که با جوانان با صداقت باشد و مشرف به پایتخت موفق باشد
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا تقریبا یک پست میانی دارد بجز فامیل درجه یک خود برادر برادر زاده ها عموزاده ها خواهرزاده های خو و به نسبت نسب سببی با عنا یکی دو مورد در بهره عنا بکار گرفت چگونه می تواند حتما عدالت داشته باشد و هم توانایی گذر از فامیل خود را داشته باشد ظرفیت اهمین بوده و هست از کوزه همان طراود که دروست طرواش درونیر مبتنی بر فامیل گرایی است و اصلا چنین تفکری قابل اعتماد نیست و توانایی چنین مسئولیت بزرگی را هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا تقریبا یک پست میانی دارد بجز فامیل درجه یک خود برادر برادر زاده ها عموزاده ها خواهرزاده های خو و به نسبت نسب سببی با عنا یکی دو مورد در بهره عنا بکار گرفت چگونه می تواند حتما عدالت داشته باشد و هم توانایی گذر از فامیل خود را داشته باشد ظرفیت همین بوده و هست از کوزه همان طراود که دروست طرواش درونی مبتنی بر فامیل گرایی است و اصلا چنین تفکری قابل اعتماد نیست و توانایی چنین مسئولیت بزرگی را هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
درود بر ریحان محمد پور
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله پیروزی قطعیست
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برای خدمت به عموم مردم ریحان محمدپور هست
Iran, Islamic Republic of
ریحان محمد پور شخصیتی آرام و منطقی و با نفوذ
Iran, Islamic Republic of
با تمام توان در حمایت از ایشون تلاش میکنیم
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت دکتر عزیز
Iran, Islamic Republic of
کاش صدتا امثال محمد پور در باشت و گچساران بود
Ukraine
محمدپور فارغ ازاینکه ببینه طرف عضو چ جناحی است کار میکنه و همین باعث شده از منطقه تا پایتخت مورد قبول هردو جناح باشه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شما هم محمدپور وشریفی را گیر آوردین و دارین جیبشان را خالی میکنید عزیزم نمایندگی در گچساران خانوادگی است یا تاجگذدون برنده است یا حسینی شما رساناها جهت برداشتن سد خانوادگی گام بردارین
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدپور دربین اصلاح طالبان هم رای خوبی دارد مرد عمل دوست داشتنی موفق باشی ایشالله
رمضان
Iran, Islamic Republic of
جعفری انسانی ،افتاده،کوچک نظم،پرنفوذ،برادر دوشهید،انقلابی،زجرکشیده،پاک دست،رزمنده،جانباز را انتخاب کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
بنظر من تنها کاندیدی م از همه لحاظ شایستگی ای مقام رو داره دکتر محمدپور هستند هم جوان هم باتجربه هم کاردان
Iran, Islamic Republic of
خدا و ریحون نخو
Iran, Islamic Republic of
با بودن تاجگردون نه حسینی ونه جعفری در صحنه نمی مانند ودلاویز ویا محمدپور را نگه میدارند تا خودشان را ازشکست نجات دهند وبگویند ما نبودیم شما هم نتوانستید وازطرف دیگر هزینه هم نکنند وخودشان را برای دوره بعد آماده کنند
Iran, Islamic Republic of
1500 رای نه یک رای بالا نه یک رای پایین :))))
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1