تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۶۸۵۱۹
بررسی تحولات انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده؛

بخش اول) چهار جریانی که انتخابات کهگیلویه بزرگ را شکل می‌دهند

۱۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بخش اول) چهار جریانی که انتخابات کهگیلویه بزرگ را شکل می‌دهند
کبنا ؛کهگیلویه بزرگ، منطقه‌ای با چهار شهرستان بزرگ و با قدمت تاریخی و فرهنگی غنی، در سال‌های اخیر شاهد تحولات سیاسی مهمی بوده است. این تحولات، که عمدتاً به دلیل نارضایتی مردم از وضعیت موجود استان بوده است، منجر به ظهور جریان‌های سیاسی جدیدی در استان شده است.
در این میان، چهار جریان عمده سیاسی در حال حاضر در این منطقه فعالیت می‌کنند که شامل جریان اول: نیرو‌های محمد موحد، جریان دوم: حامیان عدل هاشمی، جریان سوم: حامیان علی محمد بزرگواری و جریان چهارم: اصلاح‌طلبان و نیرو‌های کوچک دیگر می‌شود.
این چهار جریان، اهداف و برنامه‌های خاص خود را دارند و آینده انتخابات در کهگیلویه به نتیجه رقابت این جریان‌ها بستگی دارد.
جریان اول: نیرو‌های محمد موحد
محمد موحد، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و یکی از چهره‌های اصلی جریان اصولگرا در کهگیلویه و بویراحمد است. او بیش از ۳۰ سال است که در عرصه سیاست استان حضور دارد و همواره یکی از نامزد‌های اصلی انتخابات بوده است. نیرو‌های حامی موحد، یک شبکه پیچیده و قدرتمند را تشکیل می‌دهند که شامل افراد و نهاد‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. این شبکه در طول سال‌های گذشته توانسته است کنترل بسیاری از ارکان قدرت در استان را در دست بگیرد.
جریان دوم: حامیان عدل هاشمی
عدل هاشمی، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و یکی از چهره‌های اصلی جریان اصولگرا در کهگیلویه و بویراحمد است. او در سال ۱۳۹۴ توانست موحد را در انتخابات شکست دهد و به مجلس راه یابد. هاشمی در حال حاضر یکی از‌امید‌های اصلی جریان تحول خواه برای پیروزی در انتخابات آینده است. نیرو‌های حامی هاشمی، عمدتاً از جوانان و فعالان سیاسی هستند که خواستار تغییر در وضعیت موجود استان هستند.
جریان سوم: حامیان علی محمد بزرگواری
علی محمد بزرگواری، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و یکی از چهره‌های اصلی جریان اصولگرا در کهگیلویه و بویراحمد است. او تقریباً از ابتدای انقلاب، همپای موحد وارد کارزار انتخابات شد و با چالش‌های عمده‌ای دست و پنجه نرم کرد. دو بار به مجلس راه یافت. بزرگواری در حال حاضر یکی از نامزد‌های اصلی انتخابات آینده است. نیرو‌های حامی بزرگواری، عمدتاً از افراد و نهاد‌های سنتی استان و هم طایفه‌ای وی هستند که خواستار تغییر ریل قطار قدرت به سمت خود هستند.
جریان چهارم: اصلاح‌طلبان و نیرو‌های کوچک دیگر
علاوه بر سه جریان اصلی ذکر شده، نیرو‌های اصلاح‌طلب و برخی نیرو‌های کوچک دیگر نیز در حال فعالیت برای پیروزی در انتخابات هستند. این نیرو‌ها عمدتاً خواستار تغییر در وضعیت موجود استان هستند و‌امیدوارند بتوانند با اتحاد و انسجام، به موفقیت دست یابند.
تحولات اخیر انتخاباتی و مواضع افراد و جریان‌های مختلف در کهگیلویه نشان می‌دهد که این منطقه در آستانه یک تحول بزرگ سیاسی قرار دارد. چهار جریان عمده سیاسی در حال حاضر در حال فعالیت برای پیروزی در انتخابات هستند و هر کدام از آن‌ها اهداف و برنامه‌های خاص خود را دارند. آینده انتخابات در کهگیلویه به نتیجه رقابت این جریان‌ها بستگی دارد.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگواری وتمام
United States
فقط شیخ عبدی پور
Romania
تو دهدشت با این همه تحصلیکرده فقط این ۳ نفر
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
موحد بای بای ....
جمهوری اسلامی پیروز است.
Iran, Islamic Republic of
سلام
یعنی دیگران که واقعا باسوادتر و با صلاحیت تر از این سه نفر هستند را اصلا حساب نمی کنی ؟؟؟!!! طوری فقط به این سه نفر می پردازی مثل اینکه این سه نفر کهگیلویه را گلستان کردند یا اینکه هیچ وقت چنین فرصتی بهشون داده نشد ! و باید گفت هر سه نفرشون مردود هستند و نباید هیچ وقت کاندیدا بشن !! توقع از یه سایت خبری انتشار مطالب منصفانه است و نه اینکه برای سه نفر پیرمرد بازنشسته هر روز مطلب بزنه بابا اینا باید چند مدت باقیمانده عمرشون را صرف استغفار کنند شاید خدا ار تقصیراتشون بگذره البته حق الناس که وای وای !! من که بین جوان ها هستم و مشکلات فقر و عقب ماندگی شهرستان های چهارگانه را می بینند و می گویند هرگز حلالشون نمی کنیم این ها امتحانشون رو پس دادند و رفوزه شدند و باید به دیگران فرصت داد و صندلی نمایندگی مجلس ارث باباشون نیست فقط دنبال منافع شون هستند و نه خدمت وگرنه الان وضع ما اینجوری نبود انشاءالله یه نفر جدید که شایستگی خدمت به مردم مظلوم شهرستان های چهارگانه را داشته باشه قبول بشه و این ها برای همیشه به تاریخ بپیوندند.
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
کبنا ی محترم جریان سازی نفرما.موحد بزرگواری.هاشمی یک جریان هستند رقابتشان فقط برای منافع شخصی و گروهی است.هیچ اختلاف گفتمانی ندارند.مهم ترین مولفه ی هر سه نفر تشدید قوم گرایی است که یکی از دلایل اصلی پسرفت کهگیلویه است.جریان اصلاحات هم در رخوت سیاسی هست به دلایلی که خارج از توان و اراده ی انهاست...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تا ساختار موجود اجازه ورود نخبگان واقعی را به عرصه انتخابات فراهم نکند و تمایل به مشارکت در مردم وجود نداشته باشد، نه کهگیلویه و نه هیچ حوزه انتخابیه دیگری رنگ پیشرفت را نخواهد دید و قطعا شاهد شکل گیری مجلسی به مراتب ضعیف تر از مجلس ضعیف فعلی خواهیم بود و سرنوشت محتوم کهگیویه هم مانند سالیان اخیر به دست یکی از این آقایان امتحان پس داده خواهد افتاد.
سادات
Iran, Islamic Republic of
در آینده نزدیک از حاج آیت الله سعادتیان بسیار می شنوید...اصلاح طلب ناب
Iran, Islamic Republic of
فقط سعادتیان
Iran, Islamic Republic of
نه به این سه نفر
لیکک
United Kingdom
بزرگواری پیروز میدانه
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که مدرک عالی دانشگاهی دارد آیت اله سعادتیان هستش

مردم فهیم کهگیلویه بزرگ در این دوره به سه نفر که بیش از ۳۲ سال نماینده بود و کهگیلویه بزرگ به فلاک کشاندند جواب دندان شکنی خواهند داد. مهاجرت بیکاری جوانان خودکشی نتیجه ۳۲ سال نمایندگی افرادی بود ک جز بدبختی چیزی عاید مردم نشد
United States
عدل انتخابات را برد تمام شد
در روستاهای کهگیلویه یک بار فقط داخل ماشین عبوری از مردم بپرسید که چه کسی را انتخاب کردند متوجه تفاوت آرای عدل با رقیبان می‌شوید
حتی احساس میکنید که غیر عدل کسی ثبت‌نام نکرده ؟
United States
در حومه غربی و شرقی دهدشت آرای عدل نود درصد رسیده پس انتخابات برای چی هست؟
سوق
United States
عدل آرای مردم سوق را م قاپید دوسوم آرای لنده را تصاحب کرده ؟
آرای کهگیلویه مرکزی را هم به نود رسانده ؟رقابت کجاست ؟
رقیبان عدل برای کدام آرا می‌جنگند
United States
بخدا در حومه غربی دهدشت بالاتر از نود درصد آرا را عدل هاشمی تصاحب کرد و در حومه شرقی دهدشت ۸۵درصد را فعلا تصاحب کرده که تا روز انتخابات آنها را به صد می‌رساند!
دیگر کاندیداها برای چه ایستادند ؟
آرا رفت تمام شد عدل برد؟
رابطان عدل در روستاها خانه به خانه پاکسازی می‌کنند از یک خانه نمی‌گزرند بقیه هم فقط تماشا می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
شتر درخواب بیند
مراد
Iran, Islamic Republic of
بدون شک هاشمی پور برنده میدانه
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1