تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۶۸۴۰۹
نگاه کبنا به آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

دانشگاه موقت

۴۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دانشگاه موقت
کبنا ؛بی تردید مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عریض و طویل‌ترین مجموعه اداری، آموزشی، ستادی، درمانی، بهداشتی و حتی عمرانی در سطح استان است. مجموعه‌ای که اگر چه ذیل مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد اما از بسیاری جهات دارای استقلال و بعضاً برتری‌هایی نیز می‌باشد. رئیس دانشگاه حکم معاونت وزیر را دارد و جالب آن که یک رئیس دانشگاه این امکان را دارد روزی استاندار نیز شود اما هر استانداری نمی‌تواند رئیس دانشگاه شود. با وجود چنین اهمیتی اما دانشگاه یاسوج به چیزی شبیه گوشت قربانی تبدیل شده است که در حال دست به دست شدن و محلی برای آزمون و خطاست.
نیاز بالا به نیروی انسانی در دانشگاه و برخی کار‌های عمرانی و خدماتی و همچنین تعداد بالای سمت‌های مدیریتی و مهم در این دانشگاه سبب شده است چشم طمع و حریصانه‌ای از سوی کانون‌های قدرت نسبت به دانشگاه از گذشته تا کنون وجود داشته باشد. اوج این وضعیت را در دوره مدیریت ضعیف پرویز یزدان پناه باید دید که ابتدا و با وجود شانس پایین برای تأیید حکم در شورای انقلاب فرهنگی به مدد شرایط کرونایی کشور به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد همان شرایط بحرانی و سرریز حمایت‌ها و بودجه‌ها و مجوز‌های بکارگیری فرصتی طلایی به یزدان پناه داد تا کار‌هایی که پیش از وی به صورت مخفی و به سختی انجام می‌شد در دوره وی براحتی، فله‌ای و کاروانی انجام شود تا ضمن خلق یک بدعت خطرناک این موضوع به عنوان یک امکان و رویه برای جانشینان یزدان پناه در اذهان شکل بگیرد.
«محمد غلام‌نژاد» تلاش‌های زیادی کرد تا به اصلاح میراث «یزدان پناه» بپردازد اما مدیریت غیر علمی و احساسی وی سبب شد عمر مدیریتش به یک سال نرسد و عذرش به بدترین شکل ممکن خواسته شود تا کمترین عمر مدیریتی را در میان رؤسای دانشگاه به نام خود ثبت کند. حتی اگر زمزمه‌های این روز‌ها در مورد پایان دوران مدیریت «سعید جاودان‌سیرت» صحت داشته باشد و او باید کم کم وسایل شخصی خود را از اتاق بزرگ و آخر کریدور سمت چپ طبقه سه ساختمان قدیمی ستاد جمع کند باز رکورد «غلام‌نژاد» دست نخورده باقی خواهد ماند چرا که جاودان سیرت حکم سرپرستی دارد.
اما همین حکم سرپرستی و خواندن غزل خداحافظی برای کسی که خود را قهرمان مبارزه با کرونا می‌داند و کتاب خاطرات این مبارزات را زودتر از پایان جدال با کرونا به دست چاپ سپرد این شکل از خداحافظی خاطره تلخ و دردآوری خواهد بود. مهم‌تر از آن که افشای حرف‌های غلام نژاد در پشت سر «جاودان سیرت» نشان داد که این دو متخصص بیماری‌های عفونی باهم اختلافات شخصی هم دارند و حالا خوشحالی جاودان سیرتی‌ها از آن شکل عزل «غلام‌نژاد» به حالت معکوس بر خواهد گشت. متخصصین عفونی که قرار بود مانع از تداوم بیماری و زخم بستر و تشدید عفونت‌های حاشیه‌ای در دانشگاه شوند اما خود به مشکل اصلی دانشگاه تبدیل شدند.
در رسانه‌ها حتی از گزینه‌های جانشین «جاودان‌سیرت» نیز نام برده شد. صادقی و شهامت دو گزینه‌ای هستند که البته گفته می‌شود صادقی برای این مسئولیت در نهایت کنار کشید ولی «شهامت» گزینه محتملی است که البته اصل داستان را تکذیب کرد ولی وعده همکاری و همراهی با رئیس فعلی خود را داد.
پرسیدن و گلایه از اینکه چرا باید این حال و روز دانشگاه باشد دیگر محلی از اعراب ندارد و نه تنها دانشگاه که سرنوشت ناگزیر اکثر دستگاه‌های اداری استان به همین شکل است و با وجود وعده برای اصلاح این امور اما نه تنها‌امیدی به اصلاح نمی‌رود که یقیناً با تداوم وضع فعلی باید منتظر بدتر شدن این اوضاع نیز بود.
از دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند فارغ از اینکه این عمل چه اندازه غیر قانونی است و چه اندازه ممکن است با برخورد شورای نگهبان مواجه شود واقعیت آن است که این دخالت‌ها از گذشته بوده است و مجموعه وزارت خانه‌ها و بویژه وزارت بهداشت از این دخالت‌ها استقبال می‌کنند ولی کاش با فرض همین دخالت‌ها یک سقف و مبنایی برای انتصابات گذاشته می‌شد تا این گونه دانشگاه در تعلیق مدام به سر نبرد.
یقیناً کلید و راه حل این بحران می‌توانست معرفی یک نیروی مستقل و یا یک نیروی توانمند غیر بومی باشد ولی نه دخالت‌ها اجازه چنین تصمیمی را خواهند داد و نه وزارت خانه، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برایش مهم است و جاودان سیرت چه در این مرحله برود و چه بماند و اندکی دیگر برود آنچه محرز و قطعی است ضعف‌ها و حواشی در این دانشگاه بزرگ و مهم است که تمامی نخواهند داشت.
شرایطی که شکل دیگر و حادتری از آن را در دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، شرکت گاز، معاون استانداری و بسیاری از فرمانداری‌های دیگر استان به وضوح مشاهده می‌کنیم اما اراده‌ای برای پایان دادن به این وضعیت نه تنها وجود ندارد که پسا وضعیت هر اتفاق فعلی بسیار تیره‌تر و پر ابهام است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی که معاونت آموزشی آن مهندس صنایع غذایی است 😂، به گفته دانشجویان و کارکنان حتی سر کلاسهای درس تعریف بهداشت و بیماری و سلامت رو هم نمیدونستن و عنوان کردن من رشته مهندسی خوندمو این مباحث حیطه تحصیل من نیست!!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
معاون آموزشی حتماً نباید پزشک باشند
این مشکلی ندارد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این آقا هیأت علمی شدنش هم محل ایراد می باشد ای کاش سازمان بازرسی به این موضوع ورود کند
Romania
خود جاودان سیرت حتی از ایلامی و غلام نژاد و یزدانپناه هم ضعیف تر بوده.
در تاریخ نام این مدیران ضعیف خواهد ماند.
ارشد آموزش
Romania
اوضاع علوم پزشکی سالهاست که قاراشمیش شده و هرکی به هرکی شده متاسفانه شخصیت های بزرگی مثل دکتر چمن که دیگه هرگز بر نمی گردن و چندبار ازشون خواستن و نپذیرفتن شاید انتخاب گزینه غیربومی بهترین کار باشه در این وضعیت.
الان دیگه همه باید متحد بشیم و بگیم غیربومی غیربومی قوی و با سابقه
مهندس
Iran, Islamic Republic of
اگه اقایون دست از سر این ادارات بردارن همه چیز بر میگرده سر جای خودش ..افراد توانمند شایسته با تجربه و مدیر و دلسوز باید باشه اینهمه تغییر به چه مناسبته ؟؟؟ اگه کار بلد نیستن چرا ریس میشن اگه بلدن چرا عوض میشن .. پزشک پرستار پرسنل و مردم همه ناراضی همه هم فکر میکنن مشکلات تقصیر هم دیگست
احسان
Iran, Islamic Republic of
چه علی خواجه چه خواجه علی.هیچ فرقی به حال کادر درمانی نداره که معلوم نیست درآمد بیمارستانها به کدام خزانه واریز می شود و حقوق و زحمات پرداخت نمیشه.اینجا استانی ست که فقط حرف زده میشه و باند و منطقه گرایی این مردم رو بعد از سالها هنوز در رده محرومین قرار داده. کمی عقلانیت بد نیست
Iran, Islamic Republic of
میگن هرموقع جلو ضررو بگیری به نفعته
حالا قضیه مدیریت ضعیف جاودان سیرته که هرچه زودتر تموم بشه هم به نفع کارکنانه و هم به نفع درمان
کبنا جان لطفا خواهشن بررسی بفرمایید که باگذشت چندماه هنوز حقوق خرداد نیرهای شرکتی بیمارستان شهید رجایی گچساران پرداخت نشده حتما باید تحسن کنن ک مدیران ببینن
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که دانشگاه را ویرانه کرد روشنفکر بو د
Iran, Islamic Republic of
عقده روشنفکر کورت کرده
پرستار
Iran, Islamic Republic of
اگر عملکردش خوب بود میگفتیم درود بر هدایت خواه و انتخاب اصلح ایشان ، حالا که ضعیفِ بستین به ناف روشنفکر بیچاره !
Iran, Islamic Republic of
دوران ریاست دکتر یزدان پناه با وجود شرایط سخت کرونا، بسیار خوب و پربار بود و به خصوص معاونین مختلف هر کدام در حیطه مسئولیت خود توانا و شاخص بودند و صرفا تغییر دولت باعت تغییر آنها شد.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر جاوان سیرت چرا هنوز حقوق خردادماه نیروی شرکتی پرداخت نشده لطفا توضیح بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
دکتر صادقی بهترین گزینه ست ولی متاسفانه راضی نشد
...
Iran, Islamic Republic of
دروران طلایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج زمان دکتر چمن بود دکتر یزدان پناه هم نسبتا خوب بود ،دکتر غلام نژاد که حلقه به گوش آقای س،ه بود و هر چه ایشان امر می‌کردند انجام میداد
زمان دکتر جاودان سیرت هم بنده خدا را سیاسیون نه نمایندگان نمیزارن کارش به نحوه احسن انجام دهند. از طرفی بیمارستان ها که بحال خودشان رها شده اون از. بیمارستان امام سجاد و‌داستانهای متعددش ونارضایتی بیماران ،شهید بهشتی که خالی از بخشهای تخصصی شده مدیران و کارمندان بیکار شهید جلیل که هر سه ماه مدیر رییس عوض میکند کاشی یکی بیاد به داد مردم و مراجعین برسد
آرمان
Iran, Islamic Republic of
این س .ه استان رو در قالب انقلاب و نظام داغون کرد و کلی ادم رو از انقلاب ناراحت کذد با باند بازیهاش
عضو هیات علمی
Romania
متاسفانه دوره شدید افت علوم پزشکی را ایلامی شروع کرد و این سه تایی که عکسشونه زدید دنباله روی ایلامی شدند مقصر اصلی این ماجراها از تاجگردون خودخواه شروع شد و بعدش هم روشنفکر و حسینی پور و زارع خواستن جا پای جای تاجگردون بزارن در خرابکاری.
البته یزدانپناه تاحدودی خرابکاریهای ایلامی را برطرف کرد ولی ادامه نداد.
جاودان سیرت مشکل اصلیش نداشتن حداقل ضوابط انتصاب روسای دانشگاه هاست که اصلا انتصابش برابر شرایط قانونی شورای انقلاب فرهنگی نبوده.
عزیزی
Romania
واقعا دوران عظمت دانشگاه فقط در زمان ریاست استاد دکتر چمن بود که کاملا تخصصی و با برنامه مدیریت می کرد و خدا لعنت کنه اون کسانی که از بیرون دانشگاه تحمل قانونمندی و آزادفکری و عدالت دکتر چمن را نداشتند.
دنا
Italy
بلایی این نمایندگان علی الخصوص روشنفکر و حسینی بهمراه این استاندار بروز این استان آوردند که سالهای سال عملکردشون وجه تمثیل و ضرب المثل ورد زبان مردم خواهد بود !! قبیله گرایی و نژادمرستی ده ها سال مارا به عقب پرت کرد ، هرکس نصب میشه روشنفکر میگه کار خودم بود ، هرکس میره باز میگه کار خودمه ، هرکی میمونه باز کار خودشه ، ....
به یزدانپناه قول داده بود که مثل کوه پشتشه ، وقتی رفت ، گفت : چون گوش بفرمانم نبود خلعش کردم و غلام نژاد را خودم آوردم ، بعد از مدتی که بین غلام نژاد و حسینی شکراب شد ، و حسینی خلعش کرد ، روشنفکر گفت انتقام یزدانپناه را گرفتم و که جاودان سیرت مال منه و خودم اوردمش ، حالا که جاودان هم نمیتواند زیر بار دستورات ویران کننده آنها برود ، حسینی میگوید خلعش میکنم و روشنفکر میگوید دبحش خواهم کرد ، روشنفکر گاهی میگوید گزینه من و موحد شهامته ، گاهی میگوید با حسینی دنبال یه غیربومی هستیم ، دوباره الان که همه جانشینان احتمال اعلام برائت کرده اند ، کم کم بیان میفرمایند که جاودان سیرت عین کاکامه !!!
این سه نماینده الان که برنامه هفتم در مجلس جریان دارد بعلت ناتوانی و کم سوادی ، اصلا در صحن حاضر نیستند و صبح تا شب همینجا یا فاتحه خونی اند و یا به همکاری استاندار دنبال تعویض و جابجایی مدیران و کارمندان و سرایدارانند !!
India
تا روشنفکر نماینده هست این دانشگاه روی خوش نمیبینه‌.آفرین به درایت دکتر صادقی که کنار کشید
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله با پیروزی منتظریان بساط گروه ندای پسرفت برای همیشه از دانشگاه برچیده خواهد شد و دانشگاه رنگ آرامش و پیشرفت خواهد دید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
منتظریان ۱۰ هزار رای بیشتر نداره
آگاه
Iran, Islamic Republic of
ابلاغ دکتر شهامت تا پایان هفته زده خواهد
جاودان سیرت باید جمع کنه بساط ش را
انشاالله که دکتر شهامت در دام گروه مافیایی از حوزه خودش نیفته،
و کمی متفاوت تر از معاونت درمان عمل کنه
ایشان در معاونت درمان از افراد اصلاح طلب مانند جمشید نژاد ، رضا محمدی ، امین ال یوسفی ، فرامرز عزیزی ، جاوید ، بهمن دستنبوی ، و ..... که از مسولین 8 ساله دولت روحانی بودند نیز حمایت کرد
و مسولین بیمارستان ها رو هم از افراد کهگیلویه انتخاب کرد اینم اشتباه فاحش و ضعف روشنفکر بود
حقگو
Iran, Islamic Republic of
نماینده های این استان به جای هم نظر شدن باه م برلی پیشرفت جنگ قدرت بین خودشون راه میندازن
United Kingdom
خدا وکیلی برای یک استان و استاندار زیبنده نیست که در کمتر از یکسال دو رییس دانشگاه رو برای خواسته های نابحق نماینده ها لغو ابلاغ کنند .اقای استاندار عزیز شما سکان دار یک استان هستید نا حالا شده دلایل اختلاف نماینده ها رو با رییس دانشگاه از زبان خود رییس دانشگاه بشنوید ؟یا شنیده اید و کاری نمیکنید و یا نشنیده اید و میخواهید نشنوید !!!!
خواسته های نماینده ها عین ذلم و بی قانونیست و چون رییس ها ی دانشگاه نمیتوانند بر خلاف قانون حرکت کنند ،نماینده ها با اجازه شما میفتند دنبالشون که حذف بشوند .
چطور امکان داره که عملکرد یک مدیر رو در شش ماه بررسی کنیم ؟؟؟
چطور امکان داره که عملکرد یک مدیر رو کمتر از یکسال بسنجیم ولی هیچ وقت مدیریتی به مدیر ندیم ؟؟؟
هر چه مدیریت سالم تر و قانونی تر باشه عمرش کمتره
چرا همه ما درمان مردم رو به بازی گرفته ایم
تو را به خدا درست ببینیم و درست فکر کنیم
غلام نژاد ،جاودانسیرت و یزدانپناه همه اومدن برای کشورشون کار کنند ،ایا سیاسیون گذاشتند ؟؟؟
خدا وکیلی یکی از نماینده ها بپرسه تا الان تماسی با رییس های دانشگاه در خصوص مشکلات درمانی و بیمارستانی داشته و اگه داشته بیان کنه ؟؟؟
ولا فردای قیامت بدهکار مردم هستیم
کبنا خواهشا حذف نکن …
Romania
چاودان سیرت از اولش هم شرایط ریاست را نداشت و اصلا هیات علمی نبود- نیروی طرح تعهد بود- الان هم نه شرایط هیات علمی را داره نه شرایط ریاست دانشگاه
Romania
عزیز دل اتفاقا اگر استان سر و صحاب داشته باشه باید هر چه زودتر جاودان سیرت برکنار بشه.
کسی که فقس به قصد انتقام اومد و هیج برنامه ای نداشت.
منتقد
United States
5 اشتباه مهلک جاودان سیرت در دانشگاه علوم پزشکی پس از انتصابش انجام داد و قطعا بعد از عزل بارها به این 4 اشتباه اذعان خواهد کرد
1: عدم برکناری مدیر روابط عمومی ضعیفش
2: انتصاب رءیس دفتر فعلی به جای حسینی پور چرا که حسینی پور فردی بی حاشیه و تابع مدیر بود و هیچ خطری برای وی نداشت
3: برکناری ا ب از معاونت توسعه
4: عزل ننمودن سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد با مشاوره یکی از مدیران نظارتی اش
چرا که سرپرست بهداشت بویراحمد حاشیه های بسیاری برای محمد غلام نژاد و جاودان سیرت ایجاد کرد که در آن مرکز پرسنل توانمندی وجود دارد و توانایی به چالش کشیدن مدیران را دارند
5: توجه بیش از حد به بیرون از دانشگاه برای جلب حمایت و ماندگاری در پست
Russian Federation
واقعا مرکزبهداشت بویراحمدبا این حجم گستردگی نیروی متخصص وکاردان انسانی ومراکزبهداشتی ودرمانی تحت پوشش مثل مادوان،شهیداشرفی شهیددستغیب اکبرآباد،روداب سپیدارو........ پیشران ومحرک مسائل بهداشتی ودرمانی مرکزاستان وحتی کل استان هستش ومدیریت ضعیف نیازی ومسائل حاشیه ای مرکزبهداشت رابه حاشیه برده واشتیاق ،وجدان کاری ،انگیزه وحتی کارکزدن راازنیروهای کاربلدوشاخص این مجموعه عظیم بهداشتی گرفته ونیروهای باتجربه وکاربلد مثل خانم عمادی که همه به مدیریت،درایت وتخصصش اذعان دارند ررکنارمیکنه ...
الان مرکزشهید اشرفی مستقردربلوار بویراحمد به عنوان مرکزثقل ومعین شهرستان بویراحمد که آزمایشات ازدواج بارداری اصناف را انجام میده متلسفانه قریب ۶ماه هست با اون حجم ازگستردگی نیرو وجمعیت تحت پوشش که مسئول ندار وبدون سرپرست هستش....
حتی خود نیازی الان نزدیک به ۲سال هست که با سرپرستی غیره قانونی دراون جایگاه حضور داره که نهادهای نظارتی وامنیتی باید ورود کنند وعذرایشان را که هیچ کدام ازمسئولین معاونت بهداشتی وستاددانشگاه ازآن راضی نیستن برکنارکنند تا دودش توچشم مردم وجمعیت تحت پوشش شهرستان مرکزاستان نره انشاءالله .
دانشجویان
Iran, Islamic Republic of
سلام جدا از بحث سیاسی همه شما
بهترین گرینه برای ریاست دکتر نیکویی هست که تازه به سمت رییس اورژانس استان شد
جوانی انقلابی
باسواد
باتحریه
داخل این شرایط خراب دانشگاه بهترین گزینه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
که مه خوا غضبت کرده؟ علوم پزشکینه رو بوره بهتره ای گپه
منتقد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات با این نظر دادنت
م.ن.
Iran, Islamic Republic of
محمد امین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه بهترین گزینه هست
حمایت کنین از شهامت بهتر است
شهامت معاون درمان بود چیکار کرد که الان رییس هم بشه
مش رجب
Iran, Islamic Republic of
این موضوع باعث میشه علوم پزشکی اگر چه با سرعت کندی رو به افوله با انتصاب این بچه به ورطه نابودی کشیده بشه
سرافراز
Iran, Islamic Republic of
سرپرست دانشگاه ماندنی است و به زودی حکم ریاستش ابلاغ خواهد شد شک نکنید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
دوره دکتریزدانپناه وتیم مدیریتی ایشان طلایی ترین دوران کارکردوحفظ سلامت ودرمان مردم بود که دربدترین شرایط کرونایی ، مدیران توانمند وپاکدست وپایکار ایشون همراهی وهمکاری داشتندکه این عملکردبرهیچ کسی پوشیده نیست دانشگاه اداره کردن مدیری قوی باتیم مدیریتی پایکارومردمی نیاز دارد.
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش نابود است و تغییر مدیرکل و مدیران شهرستان ها و معاونانشان که همسو با دولت نیستند از نان شب هم واجب تر است آموزش و پرورش را به تباهی و فلاکت کشانده اند
United Kingdom
احتمالا با زد و بندی که پشت پرده اتفاق افتاده جاودان سیرت خواهد ماند و چند معاونت یا مدیر قربانی خواهند شد. منبع اگاه
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که دانشگاه علوم پزشکی استان را به قهقرا برد دکتر یزدانپناه بود با بی کلاس بازی و قومیت گرایی دانشگاه را نابود کرد
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که دانشگاه علوم پزشکی استان را به قهقرا برد دکتر یزدانپناه بود با بی کلاس بازی و قومیت گرایی دانشگاه را نابود کرد
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1