تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۵۹۵۶۰
یادداشت؛

زیر پوست علوم پزشکی چه می‌گذرد؟ / چرا استاندار خواستار تداوم راه غلام نژاد شد؟

۲۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
زیر پوست علوم پزشکی چه می‌گذرد؟ / چرا استاندار خواستار تداوم راه غلام نژاد شد؟
کبنا ؛
یادداشت؛ ساختار دولت جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پیچیده است. این ساختار متشکل از سیستم کنترل و توازن است و قدرت در آن به صورت شبکه‌ای بین افراد و گروه‌های مختلف توزیع شده است. سید علی احمدزاده استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قانون و عرف جمهوری اسلامی از قدرت بالایی برخوردار است، اما هر از گاهی، سخنان و توصیه‌های راهبردی ایراد می‌کند، از جمله، سخنانی که اخیراً در شورای اداری استان درباره دانشگاه علوم پزشکی گفت.
در میان توصیه‌های اصلی برای مدیریت‌های آینده، استاندار به تازگی در جلسه شورای اداری به انتصاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی و چینش صحیح نیروها و معاونان این دانشگاه در دوره غلام نژاد رئیس سابق دانشگاه اشاره کرد و خواستار تداوم راه آقای غلام نژاد در دوره رییس جدید شد.  وی خواستار توجه به نیروهایی شد که در عرف سیاسی به آنها نیروهای جریان انقلاب می‌گویند.
شاید برخی از واژه نیروهای انقلابی تصور نادرستی داشته باشند. اما باید توجه داشت جریان انقلاب پس از ناکارآمدی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در مقابل حوادث گوناگون از جمله مشکلات اقتصادی و فسادهای اداری و اقتصادی در دهه‌های گذشته در ساختار جریان‌های سیاسی ایران شکل گرفت و هدف اصلی آن بازگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب از جمله مبارزه با فساد و بی‌عدالتی،  نفی طایفه‌گرایی،  ترکیب تخصص و تعهد مدیران،  تلاش جهادگرایانه،  علم‌گرایی،  دین‌محوری،  اخلاق‌مداری و سایر ارزش‌های اصیل انقلاب ۵۷ است که چند دهه به کلی فراموش شده بود یا توجه چندانی به آن نمی‌شد و جریان انقلاب معتقد است مشکلات کنونی ریشه در این فراموشی دارد.
توجه به توانایی‌های درونی، مبارزه با فساد اقتصادی، مردم‌داری به جای مردم‌سالاری، توسعه مبتنی بر فناوری در ایران و همکاری با کشورهایی مانند چین و روسیه که با غرب، چندان هماهنگ نیستند دقیقاً همان انتخاب‌های درستی است که انتظار آن را داشتیم، چون قبلاً انقلاب اسلامی بر اساس آن ساخته شده است. سیاست امنیت منطقه‌ای سپاه قدس در خاورمیانه و حمایت دولت جدید از آن، شروع زایش دوباره ایران و برآمدن آن از دل خاکستر امپراتوری سابق در این کشور است و این اندیشه اصلی جریان انقلاب است.
در میان دستگاه‌های دولتی اصلی، دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر دچار برخی انحرافات شده بود که لزوم ایجاد تغییرات در آن احساس می‌شد و غلام نژاد نیز با چنین هدفی به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد. اما اصلاحات انجام شده برای وی گران تمام شد و کسانی که از این اصلاحات انقلابی دچار زیان شده بودند تلاش برای برکناری وی را آغاز کردند و در نهایت با لابی‌گری نیز موفق شدند اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسد از اصلاحات انجام شده راضی است خواستار تداوم راه وی توسط رئیس جدید شد.
می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که نماینده ارشد دولت در استان قصد ندارد در برابر زیاده‌روی‌های برخی گروه‌ها و افراد نرمشی نشان دهد. او رضایت خود از رویدادهای رخ داده دوران غلام نژاد و مدیریت‌ها توسط نیروهای انقلابی در این دانشگاه را کتمان نمی‌کند و اصلاحات بر مبنای شعارهای دولت انقلابی رئیسی را ادامه خواهد داد. به نظر می‌رسد هدف نهایی، مبارزه با فساد اداری و تلاش بر کارآمدسازی ساختاری و اجرای عدالت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسعود
Romania
خیلی خنده دار بود خخخحححح
Iran, Islamic Republic of
سایت کرونا به جناب استانداربفرماییدبقول قدیم ها آبی که ریخته شد نمیتوان جمعش کردغلام فقط نژادپرست ومغروربودیکسال نشده رفتنی شدچوب خداصدانداره جوری خوردش که نفهمیدچی شد.
بسیج دانشجویی
Iran, Islamic Republic of
گزینش و حراست علوم‌پزشکی مورد طمع یک جریان ساختارشکن قرارگرفته است

به آقای دکتر جاودان سیرت اعلام‌میداریم که ساختارشکنی نکنند و در دام سیاسیون‌نیفتند
علی
Lithuania
باز هم حرف زیادی زدین؟!
اتفاقا استاندار به همراهی نماینده گچساران از غلامنژاد خواستند سامر مرادیان را بردارد و نیرو بگیرد...حالا اینو از جاودان سیرت میخوان
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان سیر نباید به بانیان دیروز که دانشگاه را ملمواز اقوام طایف ای کردند نزدیک شود چرا اگر این کارا کرد مدیریتش دیام ندارد
Iran, Islamic Republic of
ولا برفر می گوید من همه کار جاودان سیرت هستم
مارگون
Iran, Islamic Republic of
یکی ازمن بگوید //یا دکترجاوان سیرت که خودش را چسبند به جاوان سیرت
دنا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمام پایگاه هایش را داره از دست می دهد حنایش پیش استاندار انقلابی رنگ ندارد
صیفی
Iran, Islamic Republic of
دهرابپور هنگام خروج از جلسه برگشت و گفت:
غلام نژاد چون بی ضابطه استخدام نکرد عزل شد که در این هنگام استاندار پاسخ داد: این هم دروغ است.....
بععله... این هم دروغ است پس لطفا از عزل شدنگان قدیس نسازید..
اقای کبنا گزینش نکن و کامنت رو نمایش بده.. متاسفم براتون که بیشترین تخریب دکتر احمدزاده رو در سایه همین رسانه شما انجام داده
Iran, Islamic Republic of
کار دکتر غلام نژاد درست بود و دکتر جاودان سیرت نیز باید همان مسیر را برود؛چون علوم پزشکی با سلامت عمومی سر و کار دارد و مثل بقیه ی ادارات از جمله آموزش و پرورش،نباید فدای منافع شخصی،عشیره ای و قومی شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار ! اگر شما استاندار دولت رئسی هستید،آموزش و پرورش بویراحمد را از وجود سبزها(نه اصلاح طلب)؛ و آموزش و پرورش عشایر را هم از دست همین گروه پاکسازی کنید.
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استاندار استان
میلاد
Russian Federation
بنظرم خیلی مهم نیست
چون سه نماینده بخصوص نماینده بویراحمد این همه دست پا می زنند جهت بهره برداری انتخاباتی هستند که با قاطعیت عرض کنم شکست ایشان قطعی و حتمیست
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش بویراحمد را نجات دهید تبعیض و بی عدالتی و اجحاف به شدت بالاست و فرهنگیان بالای نود درصد ازاین قبیله گرایی ناراضی اند؛ در واگذاری امتیازات اصلا"شایستگی ملاک نیست؛ دو سال سابقه ها را بر خلاف همه ی اصول قانونی حاکم کرده اند و حق قانونی بیست و هفت هشت ساله ها را به راحتی آبِ خوردن پایمال می کنند.
Iran, Islamic Republic of
/ اصلاح طلب را از آموزش و پرورش بویراحمد کنار بگذارید
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر اصلاح طلبی که بخواهد در ضعیف ترین دولت ایران پست بگیرد
سیما ک
Romania
حرف درسته چون دانشگاه علوم پزشکی مستقیما با جون مردم سر و کار داره
پزشک
Romania
علوم پزشکی گزینه های خوبی رو به کار گرفته بوده و این نشون میده استاندار از این چینش خوب در علوم پزشکی خبر داره
Romania
و باز هم اقتدار استاندار
Romania
چنین دستوری باعث افتخار ماست و نشون میده جناب استاندار از خدمات کادر درمان خبر دارند.
United Kingdom
ضعیف ترین فرماندار در استان روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران است
علی
Iran, Islamic Republic of
چه عجب... حتما ترکیب تعهد و تخصص میشه عبدالملکی، خاندوزی، مخبر، رضایی، فاطمی‌امین و وووووو
با وجود اییین همه دانششششمند و اقتصاددان متخصص و متعهد، نمیدونم چرا دلار رفته بالای پنجاه هزار و گوشت شده پانصد هزار و پیاز نزدیک چهل‌هزار و پراید سیصد و پنجاه میلیون ووووووووو
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب جاودان سیرت با توجه به سوابق و عملکرد خوب جنابعالی در گذشته برادرانه خدمتت عرض می نمایم که از کاسبان دیروز فاصله داشته باش جناب برفر سوابق خوبی در علوم پزشکی ندارد لطفاً مراقب باش مستقلاً تصمیم بگیر
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
1