کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

زیر پوست علوم پزشکی چه می‌گذرد؟ / چرا استاندار خواستار تداوم راه غلام نژاد شد؟

18 اسفند 1401 ساعت 18:35

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسد از اصلاحات انجام‌شده توسط غلام‌نژاد در دانشگاه علوم پزشکی راضی است، خواستار تداوم راه وی توسط رئیس جدید شد.


یادداشت؛ ساختار دولت جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پیچیده است. این ساختار متشکل از سیستم کنترل و توازن است و قدرت در آن به صورت شبکه‌ای بین افراد و گروه‌های مختلف توزیع شده است. سید علی احمدزاده استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قانون و عرف جمهوری اسلامی از قدرت بالایی برخوردار است، اما هر از گاهی، سخنان و توصیه‌های راهبردی ایراد می‌کند، از جمله، سخنانی که اخیراً در شورای اداری استان درباره دانشگاه علوم پزشکی گفت.
در میان توصیه‌های اصلی برای مدیریت‌های آینده، استاندار به تازگی در جلسه شورای اداری به انتصاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی و چینش صحیح نیروها و معاونان این دانشگاه در دوره غلام نژاد رئیس سابق دانشگاه اشاره کرد و خواستار تداوم راه آقای غلام نژاد در دوره رییس جدید شد.  وی خواستار توجه به نیروهایی شد که در عرف سیاسی به آنها نیروهای جریان انقلاب می‌گویند.
شاید برخی از واژه نیروهای انقلابی تصور نادرستی داشته باشند. اما باید توجه داشت جریان انقلاب پس از ناکارآمدی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در مقابل حوادث گوناگون از جمله مشکلات اقتصادی و فسادهای اداری و اقتصادی در دهه‌های گذشته در ساختار جریان‌های سیاسی ایران شکل گرفت و هدف اصلی آن بازگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب از جمله مبارزه با فساد و بی‌عدالتی،  نفی طایفه‌گرایی،  ترکیب تخصص و تعهد مدیران،  تلاش جهادگرایانه،  علم‌گرایی،  دین‌محوری،  اخلاق‌مداری و سایر ارزش‌های اصیل انقلاب ۵۷ است که چند دهه به کلی فراموش شده بود یا توجه چندانی به آن نمی‌شد و جریان انقلاب معتقد است مشکلات کنونی ریشه در این فراموشی دارد.
توجه به توانایی‌های درونی، مبارزه با فساد اقتصادی، مردم‌داری به جای مردم‌سالاری، توسعه مبتنی بر فناوری در ایران و همکاری با کشورهایی مانند چین و روسیه که با غرب، چندان هماهنگ نیستند دقیقاً همان انتخاب‌های درستی است که انتظار آن را داشتیم، چون قبلاً انقلاب اسلامی بر اساس آن ساخته شده است. سیاست امنیت منطقه‌ای سپاه قدس در خاورمیانه و حمایت دولت جدید از آن، شروع زایش دوباره ایران و برآمدن آن از دل خاکستر امپراتوری سابق در این کشور است و این اندیشه اصلی جریان انقلاب است.
در میان دستگاه‌های دولتی اصلی، دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر دچار برخی انحرافات شده بود که لزوم ایجاد تغییرات در آن احساس می‌شد و غلام نژاد نیز با چنین هدفی به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد. اما اصلاحات انجام شده برای وی گران تمام شد و کسانی که از این اصلاحات انقلابی دچار زیان شده بودند تلاش برای برکناری وی را آغاز کردند و در نهایت با لابی‌گری نیز موفق شدند اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسد از اصلاحات انجام شده راضی است خواستار تداوم راه وی توسط رئیس جدید شد.
می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که نماینده ارشد دولت در استان قصد ندارد در برابر زیاده‌روی‌های برخی گروه‌ها و افراد نرمشی نشان دهد. او رضایت خود از رویدادهای رخ داده دوران غلام نژاد و مدیریت‌ها توسط نیروهای انقلابی در این دانشگاه را کتمان نمی‌کند و اصلاحات بر مبنای شعارهای دولت انقلابی رئیسی را ادامه خواهد داد. به نظر می‌رسد هدف نهایی، مبارزه با فساد اداری و تلاش بر کارآمدسازی ساختاری و اجرای عدالت است.


کد مطلب: 459560

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/459560/زیر-پوست-علوم-پزشکی-می-گذرد-چرا-استاندار-خواستار-تداوم-راه-غلام-نژاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1