کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از سید کمال صالحیان‌فر؛

پاسخی به اظهارات بزرگواری؛ آیا شما حق‌السکوت نگرفته‌اید؟

6 آذر 1401 ساعت 20:43

جناب آقای بزرگواری چیزی که بیش از همه از شما در ذهن مردم این استان و حتی اغلب مردم کشور به یاد مانده همان تهدید رئیس جمهور وقت با چماق لری است.


سید کمال صالحیان‌فر یکی از مخاطبان کبنانیوز، با ارسال یادداشتی، به گفت‌وگوی حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه بزرگ با این پایگاه خبری، واکنش نشان داد. متن این یادداشت در زیر از نظر مخاطبان می‌گذرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه بزرگ در گفت‌وگویی که اخیراً با پایگاه خبری کبنانیوز داشت، مواردی را مطرح کرد که سعی می‌شود به آنها پاسخ داده شود.
وی در صحبت‌هایش بسیاری از مسئولین و مردم را متهم به گرفتن حق‌السکوت کرده است. پیش‌فرض او نیز این است که همه با شیوه مدیریتی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مخالف هستند و کسانی هم که با او موافق هستند، مورد داشته و گویا حق‌السکوت گرفته‌اند. جناب آقای بزرگواری شما بر اساس کدام پیمایش و نظرسنجی به این نتیجه رسیده‌اید؟ شما هشت سال نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی بودید، چنین اظهار نظرهایی از شخصی چون شما بعید است! مگر می‌شود بدون نظرسنجی‌ای که قابلیت تعمیم آماری داشته باشد، رأی به یک نظر بدهید و از جانب مردم سخن بگوئید. اگر هم نظرسنجیِ علمی انجام داده‌اید، داده‌های آن را منتشر نمایید، تا مردم به حرف شما اعتماد کنند.
از سوی دیگر در صحبت‌هایتان آورده‌اید که «شخص استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در تراز استاندار جمهوری اسلامی نیست». روشن نیست که آیا جناب بزرگواری خود را ملاک برای سنجش استاندار قرار داده‌اند یا خیر؟ وقتی که به انتخاب وزیر کشوری که رئیس جمهور انتخاب کرده، احمدزاده به عنوان استاندار منصوب می‌شود، یعنی وی در تراز دولت جمهوری اسلامی بوده است. جناب آقای بزرگواری چنانچه شما خود را ملاکی برای سنجش نمایندگان دولت در نظر می‌گیرید، لطفاً واضح اعلام کنید و اگر از جانب دولت حرف می‌زنید، خب حرف شما با دولت یکی نیست. چرا که استاندار منصوب همین دولت است. پس واضح بگوئید چرا وی را در تراز جمهوری اسلامی نمی‌دانید.
وقتی ادعا می‌کنید «امثال بنده که به این وضعیت گلایه و انتقاد دارند زیاد هستیم و حاضر هستیم که علناً گلایه و مطالبه‌گری و انتقاد خود را اعلام کنیم. ولی وقتی فریب خورده‌ها و دشمنان زیاد شده‌اند، مجبور شده‌ایم سکوت کنیم»، حتماً باید شواهدی برای ادعایتان داشته باشید. واضح است که نمی‌شود بدون دلیل و مصداق تجربی چنین ادعایی کرد. از سوی دیگر وقتی می‌گوئید امثال بنده که به این وضعیت انتقاد دارند، زیاد هستیم، دقیقاً منظورتان از «زیاد» چند نفر است؟ در استانی که حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد، به طور واضح بگویید شما که زیاد هستید، چند درصد از این جمعیت را شامل می‌شوید؟ وزن سیاسی شمایی که زیاد هستید چه میزان است و تا چه حد می‌توانید در معادلات سیاسی اثرگذار باشید؟ آیا شما نماینده مردمی که از جانب آنها سخن می‌گویید هستید یا خیر؟
در جایی گفته‌اید «‌امیدواریم که دلسوزان و روشنفکران ما هم به خود بیایند»، منظورتان دقیقاً چیست؟ شق دیگر این سخن شما این است: مردم دو دسته هستند؛ آنهایی که دلسوزند و آنهایی که دلسوز نیستند. از سوی دیگر، دلسوزان شما و همانهایی هستند که ادعا می‌کنید زیاد هستید. بقیه مردم همگی غیردلسوز هستند. جناب آقای بزرگواری پیش‌فرضی که صحبت‌های شما بر آن استوار است همین است که به آن اشاره شد. لطفاً در سخنانتان بازاندیشی کنید؛ شما دو دوره نماینده مردم در مجلس بودید.
در پایان صحبت‌هایتان آورده‌اید: «عده‌ای از ترس سکوت کرده‌اند و عده‌ای هم سهمی گرفته و سکوت کرده‌اند». آیا خود شما اگر سهم می‌گرفتید نیز سکوت می‌کردید؟ و یا حالا که سکوت نکرده‌اید، به این معناست که شجاع هستید؟ دیگرانی که سکوت کرده‌اند در نظر شما دو دسته‌اند؛ یا ترسو هستند و یا سهم گرفته‌اند. این چه منطقی است که مردم را اینگونه دسته‌بندی می‌کند؟ شما بر چه اساس می‌توانید افراد ساکت را ترسو به حساب بیاورید؟ نکند که شما دستگاهی در اختیار دارید که میزان ترس و شجاعت انسان‌ها را می‌سنجد؟ اگر دارید، از آن رونمایی کنید که جامعه جهانی از آن استفاده کند. جناب آقای بزرگواری، تمام این مطالبی که در این چند خط در مورد شما گفته شد، برگرفته از همین سخنانی است که در گفت‌وگو با پایگاه خبری کبنانیوز عنوان کرده‌اید. اما در فضای مجازی در واکنش به سخنان شما مواردی مطرح شد که به عنوان نمونه به یک مورد از آنها اشاره می‌شود. در یکی از کامنت‌ها به این موضوع اشاره شده که شما هم سهم‌خواهی داشته‌اید و به آن پاسخی داده نشده است؛ گویا یکی از نزدیکان شما مطالبه مدیرعاملی یکی از شرکت‌های استان از استاندار را داشته و این موضوع از جانب استاندار رد شده است (کبنانیوز صحت و سقم این ادعا را تأیید یا تکذیب نمی‌کند؛ صرفاً به موضوعی که در فضای مجازی آمده در اینجا اشاره شده است). ازاین‌رو لازم است که خود شما نیز به این موضوع واکنش نشان دهید و چنانچه صحت ندارد، آن را با سند و مدرک رد کنید.
در نهایت، شما خود باید پاسخگو باشید که در دوره هشت ساله نمایندگی‌تان چه دستاوردهایی داشته‌اید؟ اما چیزی که بیش از همه از شما در ذهن این مردم و حتی اغلب مردم کشور به یاد مانده همان تهدید رئیس جمهور وقت با چماق لری است.
از سوی دیگر، دوران کلی‌گویی به سرآمده و چنانچه نقدی به احمدزاده دارید با جزئیات منتشر کنید؛ احمدزاده در دستورش برای عدم خروج بوکسیت از استان، پتروشیمی گچساران، پتروپالایشگاه، گاز مختار، سد آبریز و ... نشان داده است. شما چه کار و اقدام بزرگی انجام داده‌اید؟ لطفاً پاسخ دهید.


کد مطلب: 454933

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/454933/پاسخی-اظهارات-بزرگواری-آیا-حق-السکوت-نگرفته-اید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1