تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۴۴۷۵۱
یادداشت ارسالی؛

اعتبار شخصیتی - شخصیت اعتباری❗

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اعتبار شخصیتی - شخصیت اعتباری❗
کبنا ؛ رحیم جهانبازی - فعال اجتماعی و رسانه: در طول تاریخ انسان‌های بزرگی وجود دارند که از شخصیت خاص و ممتازی برخوردار هستند. این افراد از همان ایام نوجوانی به دلیل داشتن ویژگی های فردی و اخلاقی در بین هم سالان از وجاهت خاصی برخوردار بوده؛ به طوری که هم سالان و آشنایان دور و نزدیک برای هم نشینی و مجالست با آنها رقابت می کنند. این افراد کم کم با گذر زمان به مدارج و جایگاه والای علمی و اجتماعی نائل آمده و می توانند در سرنوشت و توسعه‌ی جامعه تاُثیرگذار باشند. چنانچه این افرادبه درستی در مجموعه و مناصب اداری - سیاسی به کار گرفته شوند، می توانند موُثر، و زمینه‌ی پیشرفت و توسعه‌ی بیش از پیش آن مجموعه را فراهم آورده و باعث رشد و شکوفایی و افزایش عملکرد بهره وری و کیفیت شوند. در واقع جایگاه و اعتبار آن مجموعه را ارتقاُ می دهند. این در حالی است که در طول سالیان متمادی بکارگیری افراد در مشاغل حساس و مهم نه از روی شایسته سالاری که از روی ویژگی های دیگر و با استفاده از اهرم های سیاسی، حزبی، گروهی و خویشاوندی صورت گرفته و فرد منتصب در پی کسب جایگاهی برای شهرت و اعتبار بخشیدن به وجهه‌ی شخصیتی خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی بوده است. ناتوانی، ضعف علمی و مدیریتی چنین افرادی باعث ناکارآمدی و کاهش عملکرد وبه دنبال آن نارضایتی عمومی و بحران آفرین خواهد شد.
اعتبار شخص به منش، تفکر و شخصیت اوست نه به مقام و جایگاهی که در آن قرار دارد. این شخص است که به مقام و جایگاه اعتبار می‌بخشد نه جایگاه به شخص❗
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
1