تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۹۹۱
یادداشت ارسالی؛

غلام نژاد معیار نگاه مدیریتی در استان؛ علم بهتر است یا سیاست؟

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
غلام نژاد معیار نگاه مدیریتی در استان؛ علم بهتر است یا سیاست؟
کبنا ؛ یادداشت ارسالی: سیاست و سیاست زدگی در ادبیات عملیاتی دو واژه کاملاً مجزا از یکدیگر بوده که هر عنصری در باکس‌های دستگاهی می‌تواند خزان یا افول سنگینی بر آن مجموعه تحمیل کند.
در کهگیلویه و بویراحمد نیز چارت‌های اداری خواه یا ناخواه مورد توجه نمایندگان و دوست داران اتوریته قرار دارد. در حالی که گردش نخبگان با تغییر دولت‌ها در تمام کشور مرسوم است، در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دستیابی به برخی صندلی‌ها نگاه جناحی. سیاسی و فردی بر تخصص‌ها می‌چربد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان قلب تپنده موازنه مدیریت‌ها در ادوار مختلف دست به دست و با چاشنی‌های مختلف گردیده است.
بررسی چارت این مجموعه به وضوح گواه بر چیدمان گروهی و با نگاه چپ و راستی است که تنها در سالهای ابتدایی فعالیت این مجموعه خلاف آن ثابت شده است.
طی ماه‌های اخیر زمزمه تغییر در ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نگاه‌های گروه‌های مختلف را به خود معطوف کرد.
دانشگاهی که طی سالهای اخیر تجارب مختلفی در پوست اندازی با نگاه قومی را به خود دیده و با نگاهی در صفر تا صد چارت‌های آن می‌توان پرواضح به شرایط آن پی برد.
در حال حاضر گزینه سازی‌ها و گزینه سوزی‌ها بر مدار برخی رسانه‌ها و خطوط فکردهی آنها عبور کرده تا شاهد شکل گیری یک نخبه کشی دیگر در حوالی نگاه افراد رطب خورده‌ی منبع رطب کن باشیم.
در حال حاضر چندین گزینه برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح بوده که نام دکتر محمد غلام نژاد به عنوان محتمل‌ترین گزینه دیده می‌شود.
غلام نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوده و دهها مقاله بین المللی و داخلی را در کارنامه خود می‌بیند که سوابق پر و پیمانش نیز در این یادداشت نمی‌گنجد. حال با در نظر گرفتن نگاه‌های حاکم بر انتصابات دانشگاه علوم پزشکی و جریانات شکل گرفته، متولیان وزارت خانه‌ای و استانی در یک آزمون سخت علم بهتر است یا سیاست قرار گرفته‌اند.
از سویی چانه زنی برخی افراد و احزاب بر شکل گیری جوی سنگین برای انتخاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزوده و از طرفی یک آزمون سخت برای متولیان در جریان است.
در این میان دبیر جبهه پایداری استان با طرح واژه اصلاح طلب و اصولگرا که اغلب به شایسته سالاری‌ها در دستگاه‌ها ضربه زده، خواهان بکارگیری نیرویی از بدنه اصولگرایی در دانشگاه علوم پزشکی شده است.
حال سؤال اینجاست، آیا با برچسب‌های چپ و راستی ضربه مهلکی به توان نیروهای با کیفیت ادارات زده نمی‌شود؟
آیا این تفکر یک تمامیت خواهی نخبه‌کش را رقم نمی‌زند؟
آیا متولیان بار دیگر سیاست را بر علم ترجیح می‌دهند؟ البته شاید خیلی‌ها در جریانات سیاسی، سیاست را عین علم می‌دانند.
با این حساب باید دید سکان مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دستان چه کسانی و به چه کسی سپرده می‌شود و این سؤالات به زودی با انتخاب رئیس دانشگاه پاسخ داده خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز، ماهیت خودتون را با درج هرگونه مطلب ارسال زیر سوال نبرید. بررسی رزومه علمی اساتید کار سختی نیست. به لینک زیر بروید و رزومه علمی گزینه های ریاست دانشگاه را بررسی کنید،دقیقا برعکس این مطلب ارسالی، ضمن احترام،دکتر غلام نژاد ضعیف ترین رزومه علمی را نسبت به بقیه گزینه های مطرح ریاست دانشگاه دارند:
https://scholar.google.com/
Iran, Islamic Republic of
به دست غلام نژاد رقم میخوره
رزمنده
Romania
بنظر من هردولتی در دنیا برسرکار میآید قطعا از هم حزبی خود به کار می‌گیرد بنابراین این نحبه کشی نیست دوم اینکه سایت خبری استدلال یک جانبه نباید داشته باشه واقع بین و تحلیل جامع داشته باشه البته مشخص هست که بطوری زیرکانه حرف خودش را نقد و بررسی مخاطبین عنوان کرده بحرحال بااحترام به جامعه پزشکی میبینم آقای دکتر غلام نژاد هم این همه تعریف از خودش را درخودشون نمیبینن زیرا مدیریت آنهم مدیریت دانشگاهی به وسعت علوم پزشکی دراین شرایط بحرانی کار ایشون نیست ما باید بدون حب وبغض حرف بزنیم هرپزشکی صرف اینکه پزشک هست دلیل نداره مدیر خوبی هم باشه ایشون در شرایط بحرانی توان مدیریت ندارند ضمن اینکه در مدت سه ماه از تاجگردون به حسینی پیوست دیگه قضاوت با مردم این دکتر عزیز که بسرعت موشک کروز تصمیم اون هم مهم را تغییر داد در مدیریت چه خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
از طرز صحبت کردنت معلومه که خودتون خیلی بغض داری ان شاءاله که خفه تون میکنه...
از نگاه شما مدیریت چی هست؟
ایا جناب یزدان پناه کار مثبتی بجز انتصابات و استخدامیای فامیلی کار دیگری کردن؟ توی این بحران کرونا چکار کردن؟! چنتا بیمارستانو تکمیل کردن؟! چنتا بیمارستان تجهیز کردن؟
بفرما یزدان پناه چکار کرده که گزینه بعدی از پسش برنمیاد؟
بدون حب و بغض بفرما کدوم گزینه مطرح شده امتیاز مدیریتی بیشتری داره؟
ولی بعید میدونم بگی..
Iran, Islamic Republic of
تو هم معلومه داری میترکی از بغض
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1