تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۴۴۳۷۸۵
تحلیلی بر فضای سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون؛

پاشنه آشیل روشنفکر؛ آیا سلسله انتصابات بی‌نتیجه ادامه‌دار خواهد بود؟

۹۳
۱۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آینده سیاسی روشنفکر؛ آیا سلسله انتصابات بی‌نتیجه ادامه‌دار خواهد بود؟
کبنا ؛ اگر چه مدت زیادی از پیروزی مهدی روشنفکر در دور قبلی انتخابات مجلس گذشته، اما مرور فرایندی که روشنفکر در دل آن پیروز انتخابات شد، مملو از درس‌هایی است که از یک طرف فضای فعلی سیاسی بویراحمد را به خوبی روایت می‌کنند و از طرف دیگر می‌توان از دل عواقب آن آینده سیاسی روشنفکر را پیش بینی کرد.
 بر همگان روشن است که ۲ عامل مهم روشنفکر را پیروز انتخابات کرد: عامل اول را می‌توان «معترضان خروشان» نامید. این گروه موجی از مردم بودند که به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از شرایط وقت به ستوه آمده بودند و به دنبال نسیمی می‌گشتند که بوی تغییر دهد. این نسیم را مهدی روشنفکر وزید و «معترضان خروشان» از آن استقبال کردند و بعدها کمپین «ندای وحدت» نام نهاده شد. این گروه توزیعی فراقبیله‌ای از مردم شهرستان بودند که نه تابعی از طایفه بود نه تابعی از مکان و جغرافیا. خیلی‌ها معتقدند که کاراکتر روشنفکر کمترین نقش را در این استقبال ایفا کرد: با این حال به عقیده نویسنده نقش زیرکی روشنفکر و کاریزمای او در شکل گیری آن را نمی‌توان انکار کرد.
 دومین عامل را می‌توان سیاسیون منفعت طلبی نامید که منافع خود را هم راستا با نسیم تغییر یافتند و با آن هم جهت شدند. این گروه یا اصول گرایانی بودند که از وحدت حزبی نا امید شده بودند یا هم از اصلاح طلبانی بودند که با پایان دولت روحانی و فشار بحران‌های اقتصادی، از استقبال دوباره مردم نا امید شده بودند. واضح است که نزدیکی این گروه‌های ثانویه به روشنفکر تنها زاییده تشکیلات قدرتمند در هسته اولیه کمپین او بود.
 اکنون که ۲ سال از سکاندراری روشنفکر بر کرسی مجلس می‌گذرد و رنگ لباس دولت هم همرنگ با لباس او است، راحت‌تر می‌توان عملکرد او را نقد کرد.
در یک دسته بندی می‌توان فضای فعال سیاسی این روزهای شهرستان بویراحمد را در شرایط فعلی به یک مثلث تقسیم کرد. مثلثی که در یک رأس آن مهدی روشنفکر نشسته، که به دنبال تحکیم پایه‌های خود برای تمدید جایگاه خود در انتخابات دور بعدی است.
یک رأس آن سیاسون موسوم به گروه انقلابی هستند که در تلاش‌اند تا به هر نحو کرسی دور بعد را از روشنفکر گرفته و به کاندید مورد تأیید خود که اتفاقاً در دوره قبل از روشنفکر شکست خورد، برگردانند. در رأس سوم نیز دو نماینده دیگر استان به عنوان رقبای روشنفکر قرار دارند که به طور جدی با روشنفکر در تقسیم قدرت در رقابتند. بنابراین هر تغییری در فضای سیاسی در شرایط فعلی، نتیجه بر هم کنش نیروی این ۳ ضلع است. برداشت غالب در جامعه این است که تاکنون روشنفکر میدان بازی را به وضوح از دو ضلع دیگر باخته است. مروری بر انتصابات اخیر مهر تاییدی است بر صحت این ادعا.
از یک طرف تاکنون زور دو نماینده دیگر بر روشنفکر در بسیاری از انتصابات چربیده و از طرف دیگر ضلع موسوم به انقلابیون در بسیاری از فرصت‌ها فضا را بر روشنفکر تنگ کرده‌اند.
 بنابراین در این شرایط باید این سؤال را پرسید که آینده سیاسی روشنفکر به چه سمتی می‌رود؟
 برای پاسخ به این سؤال باید وضعیت آینده روشنفکر را از ۳ زاویه بررسی کرد:
زاویه اول میزان محبوبیت او در بین هسته اصلی و اولیه ندای وحدت است؛ همان‌هایی که از ابتدای ظهور روشنفکر برای پیروزی او از زمان و مال خود به هر نحو سرمایه گذرای می‌کردند. تمام شواهد نشان می‌دهد اگر همین روند ادامه داشته باشد، نه تنها این گروه دیگر از او حمایت نمی‌کنند، بلکه در آینده در جبهه‌های مقابل او سرمایه گذاری می‌کنند.
بر همگان روشن است که امروزه نه تنها شیرازه کمپین ندای وحدت که مردم سطح خیابان در قلب آن بودند از هم پاشیده، بلکه نخبگان و تیم تولید ایده او هم روز به روز از او فاصله می‌گیرند؛ تنها دلیل این فاصله این است که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که روشنفکر توانایی پاسخ گویی به خواسته‌های آن‌ها را ندارد؛ چه سیاسی و چه اقتصادی. بنابراین در خصوص زاویه اول، اگر روشنفکر استراتژی جدید نچیند، از قلب کمپین خود شکست می‌خورد.
 زاویه دوم، گروهی ثانویه از اصولگرایان و اصلاح طالبانی بودند که در حاشیه و متاخرا به کمپین او پیوستند. از همان ابتدا معلوم بود که این گروه به کمپین ندای وحدت پیوستند، چون کمپین هسته قوی داشت. کمتر کسی شک دارد که اگر هسته کمپین روشنفکر از هم بپاشد، این گروه به جناح‌های سیاسی اصیل خود پیوسته و فضای انتخابات دوباره به دو قطب چپ و راست کلاسیک تبدیل می‌شود؛ فضایی که قطعاً روشنفکر هیچ جایی در آن ندارد.
زاویه سوم، عملکرد سیاسی و اقتصادی روشنفکر است. به این معنا که آیا او می‌تواند به حدی به لحاظ اقتصادی و سیاسی تغییر چشمگیر ایجاد کند، که جامعه به عنوان یک کل در دور بعدی به او «آری» بگوید؟ هیچ شاهدی از تغییر چشمگیر اقتصادی‌وسیاسی در دو سال آینده وجود ندارد. به لحاظ سیاسی، از یک سو تقریباً در همه انتصابات اخیر، روشنفکر زمین بازی را به دونماینده دیگر استان باخته و از سوی دیگر هم در انتصاباتی که سهم روشنفکر بوده، عمده انتصابات بیشتر با مداخله گروه موسوم به انقلابیون صورت گرفته و گزینه‌های انتخاب شده خود را بیشتر وفادار به این گروه می‌دانند تا روشنفکر. عملکرد سیاسی او به حدی ضعیف بوده که در جایگاه‌های کلیدی استان تقریباً هیچ نیرویی را نمی‌توان مثال زد که به صورت کامل به او وفادار باشد. در عمده انتصابات اگر چه او بسیاری از نیروهای وفادار خود را ابتدا برای گزینش معرفی کرده، اما در نهایت قدرت لازم برای حمایت از آن‌ها را نداشته است. بعضی‌ها استدلال می‌کنند که او سعی دارد صرفاً با معرفی گزینه‌های متعدد، رضایت بخش‌زیادی‌از هواداران هسته خود را جلب کند، اما بر همگان روشن است که استراتژی معرفی بدون حمایت، بیشتر به تولید تفرقه ختم می‌شود تا جلب نظر. بنابراین جامعه هم به این نتیجه رسیده که روشنفکر حداقل تاکنون قدرت کافی برای دگرگونی سیاسی یا اقتصادی نشان نداده است.
اتفاقاتی که در روزهای اخیر در خصوص انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش افتاده، بر ادعاهای ذکر شده صحه می‌گذارند.
روشنفکر که حوزه تخصص و محل مورد نفوذ خود را آموزش می‌دانست، هیچ استراتژی منسجمی برای معرفی مدیر این حوزه ندارد.
 از معرفی نیروهای اصلاح طلب گرفته، تا سرمایه گذاری روی گزینه‌هایی که در عمل به گروه اصولگرایان وفادارست همه حکایت از یک فضای بدون استراتژی، رهاشده و عاری از رهبری سیستماتیک دارد.
فضایی که در آن نه تنها اصول توزیع منطقه‌ای و طایفه‌ای فراموش شده، بلکه روشنفکر قدرت انتخاب گزینه‌های همسو با برنامه‌های توسعه‌ای خود را هم ندارد.
این‌در حالی است که در تمامی سیستم‌های سیاسی، اولین معیار انسجام سیستم، کاریزمای رهبر سیاسی در چینش افراد همگرا و همسو با خود است. واقعیت این است که جامعه به این باور رسیده که روشنفکر حتی قدرت لازم برای انتخاب مستقل نیروی وفادار به خود را ندارد. فضایی که اگر ادامه دار باشد، از کمپین متشکل ندای وحدت یک روشنفکر تنها به جای می‌گذارد و زمینه را برگشت به فضای دوقطبی سنتی فراهم می‌کند.
 اگر چه از هر ۳ زاویه بررسی شده، تاکنون پایه‌های تشکیلات روشنفکر متزلزل شده و چشم انداز بر او مات، اما آینده قابل پیش بینی نیست. به نظر می‌رسد روشنفکر هنوز فرصت دارد تا با کاریزمایش ستون‌های متزلزل تشکیلاتش را مستحکم سازد؛ همان کاریزمایی که روشنفکر در سایه‌اش در زمان درست و در مکان مناسب ظهور کرد و موج سوم فضای سیاسی را رهبری کرد. تحلیل عمده این است که انتصاب مدیر حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های آزمون روشنفکر از منظر افکار عمومی است. باید دید آیا یک انتصاب ضعیف حوزه مورد تخصص روشنفکر را به پاشنه آشیل او تبدیل می‌کند، یا خیر؟ آیا روشنفکر قدرت انتخاب یک نیروی مقبول بدنه ندای وحدت و هسته مرکزی وفادار و همسو را از خود نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
چرا فقط به افراد و انتصابها گیر میدین...اصل ساختارها و راهبردهاست که باید اصلاح شود
یعنی اگر روشنفکر نباشد مثلا هدایت خواه باشه گل و بلبل میشه...یا اگر هدایتخواه نباشه یه اصلاحطلب اسمی بیاد درست میشه....نه جانم بیشتر تحلیلها در مورد انتصابها نه منصفانه هست و نه دلسوزانه....
Iran, Islamic Republic of
این متن از سوی فروغ فر هست برای تعیین مدیر کلی ولی چاره ساز نیست و اموزش و پرورش یک گزینه قوی و بدون چالش می خواهد
حاج علی یاری
Iran, Islamic Republic of
تنها بانتخاب دکتر فروغی فرد که از همان روز اول همسوی ایشان بودن میتوانن محبوبیت خودشون را نگهدارن در غیره این صورت طیف انقلابیون پیروز میشوند
Iran, Islamic Republic of
این متن از سوی فروغ فر هست برای تعیین مدیر کلی ولی چاره ساز نیست و اموزش و پرورش یک گزینه قوی و بدون چالش می خواهد
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
شیر دیت حلالت با این تحلیل زیبایت
حاج روشنفکر اگر به خود نیاد قبل از انتخابات باید جمع کند بساطش را
مگه میشه بویراحمد همش یه چی بگه حاج مهدی یه چی
ایلم دشمنزیاری
Iran, Islamic Republic of
ما ایل بزرگ دشمنزیاری حمایت قاطع خود را از جناب اقای دکتر فروغی فرد اعلام میکنیم وجوون میدهم برای فروغی درصورت انتخاب دکتر فروغی ماهم برای دکتر روشنفکر جوون میدیم زنده باد فروغی زنده باد روشنفکر
من
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم ایشا کیزی نیم کیز هم نیکنیت
مردی مث روشنفکر لنگه نداره
زنده باد مرد زونی دار
Romania
اخی روشن کجایی بیدار شو برادر کشی تا کی
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
احسن بر هدابت خواه و انتخابش
اسکندر تیموری
Iran, Islamic Republic of
بنام روشن فکر به کام رقیبان
Romania
خوشحالی جاج اقا شجاعیان از انتخاب عزت خواه چیست
Romania
ندای وحدت دوباره با انتخاب دکتر فروغی فرد جون میگیره
محمد اذری
Iran, Islamic Republic of
اگر زور اقای روشنفکر نمی رسید چرا سید نظام مرادی را معرفی میکرد
Romania
اگه زور روشنفکر نمیرسید چرا نظام مرادی را معرفی کرد
بهرام بیگی
Romania
روشنفکر صادق ، تیزهوش ، سیاس و آینده نگره دوستان توقعشان را بالا برده اند هر کس باید سطح نگه وارد برای خودش، روشنفکر فرا جناحی عمل میکند و برای ۱۰۰هزار رای میجنگد ان شا الله آینده از آن بچه حزب الهی های خانواده شهید است. امروز دیدمش با سه معاون وزیر با قاطعیت تماس میگرفت
United Arab Emirates
یا ابوالفضل، تکبیررر
Romania
جناب روشن اگه نمیتونستی دفاع کنی از نیروی معربی شده چرا از تنگ سرخ تا ضیلایی معزفی میکردی
حمیده پوریا منش
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختت ک خدا هیچه سیت نکه (روشنفکر) با ای انتخابت
خان
Iran, Islamic Republic of
بخدا اگر عزتخواه ابلاغ بگیرد یعنی شکست زود هنگام جریان ندای وحدت
Romania
جناب اقای روسن فکر انتخاب عزت خواه یعنی چه اخ وای وای چکار کردن طایفه سرکوهکی
محمد اقا جانی
Iran, Islamic Republic of
اخخ از تبعیض پست های خانوادگی
Romania
عزت خواه همان دردمنی است که دراموزش پرورش لوداب که توسط ایسان مدیزیت میشه در اخرین رتبه استان انتخاب میشد
مهدی وفایی
Iran, Islamic Republic of
عزت خواه برگشت اموز پرورش به ۱۰ سال پیش
Romania
ای کاش استاندار ای نظر خواهی از پرسنل اموزش پرورش انجام میدادبعد عزت را معرفی می نمود
حسینی علی
Iran, Islamic Republic of
روشنکفر اگر دوره بعدی هم رو میخواد باید حواسش رو جمع کنه
تالیشاهی
Iran, Islamic Republic of
با انتخاب بجا وشایسته جوان جهادی وانقلابی دکتر فروغی اقای روشنفکر موفق خواهند شد
Romania
سرکوهوی =تامرادی (عزت =فروغی)عجیب نیست
هاشم رحمتی
Iran, Islamic Republic of
هممم سیت ایارن با این انتخابت
محمد رجایی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر یادت هست یال که اقای زارع نتوانست ابلاغ مدیر کل اموزش پرورش را برایت بگیرد زمزمه ی جدایی با ایشان را غاز کردی...؟
جلالی
Romania
اگه در اموزش و پرورش بازهم از نیروی منتظریان استفاده شود باید فاتحه جریان ندای وحدت را خواند
نسیمم
Iran, Islamic Republic of
وقول هالویلم سیت ایارن 😂😂
Romania
استاندار ونماینده مرکز استان چطور حرف از توازن منطقه ای میزنند....پس سهم شهرستان مارگون کو
Romania
مگه میشه همش سرکوهکی بیدار شو روشن
بازیار
Iran, Islamic Republic of
مگ قرار نبود تواضن منطقه ای وجود داشته باشه پس کو ...؟؟
Romania
من نمیدانم اقایان عزت خواه ...در انتخاب ۹۴ و۹۸ در راستای پیروزی ندای وحدت چه نقشی داشتن
Romania
اخه کجا رفت ان روشن چی شد ۱۴۰۲نزدیک است
حسن خالقی
Iran, Islamic Republic of
تش=کوچیک ترین عضو یک طایفه
دو انتخاب مهم و کلیدی از یه. تش واقعا قابل باور نیست حاج مهدی فکرسال ۱۴۰۲ رو بکن
Romania
واقعا هم باید پیروزه وحاج اقا غفاری از این انتصاب خوشحال باشن
حیف نون
Iran, Islamic Republic of
کبنا چند میگیری مطلب میزنی .
از فردای رستاخیزت بترس.....
مادوان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کجا را خوب کار کرده که آموزش و پرورش دومیش باشد...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حیات سیاسی روشنفکر عبرتی است برای سیاسیون.
چه دیر آمد زود رفت
نزدیکان روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
با این حرکتهای نزولی(نابود کردن لیدرهای اصلی خودش) شک نکنید دکتر روشنفکر رو به افول هست
شک نکنید من خیرخواه دکتر روشنفکر هستم
سرکوهکی
Iran, Islamic Republic of
عزت خواه به درد مدیریت لوداب هم نمیخورد چه کسانی اطلاعات غلط دادند به اقای استاندار با اینده آموزش و پرورش بازی نکنید
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
احسنت تحلیل بسیار نزدیک به واقعیت.
فرهنگی انقلابی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین گزینه عزت خواهه اقای هدایت خواه و منظریان لا اقل شما به فکر فرهنگیان باشید
نزدیکان روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت ثمره دکتر روشنفکر بود ولی نه ندایی دیدم ونه وحدتی
احمدی
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید معاون عمرانی رو میده دست نا اهلش
Iran, Islamic Republic of
این مدل نوشتنای روان نویسی دیگه جواب نمیده،
samad.esmaeily69@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
فعلا زوده براتون بفهمین دکتر روشنفکر کیه و انتخاباش چقد درست بوده و هست
واین مطالب فک کنم سوزش این انتخاب های روشن روشنفکر برا مخالفانش هست
یاسوجب
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت در انتخابات آینده از او حمایت خواهیم کرد چون میبینیم که چه دارد میگذرد و چه تلاشهایی بر علیه او صورت میگیرد.. مردم آگاه هستند و همه چیز را میبینند و درک میکنند و مردم تصمیم خواهند گرفت نه خواص....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی پیروز دور بعداست
یاسوج اماده تغییر باشد
اگه بگوم کی ام دعوا میشه
Iran, Islamic Republic of
بخدا روشنفکر فقط،داره نیروهای خودشو نابود میکنه،صلاحش من دست چنتا بچه ای😃
د
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم چون افراد بی لیاقت رو بهشون بها میده،افرادی که . براشون ارزش قائل نیست داره بها بهشون میده
Iran, Islamic Republic of
با سلام
منظور شما از انقلابیون کیانند به ریش یا یقه بسته یا بعداز سال ۵۷به انقلاب پیوستند
شما هم از آب گل آلود خوب ماهی میگیری
مختار
Iran, Islamic Republic of
درود دقیقا این نقش زیبا کلام را در این مقاله ارائه کردی- جون زیبا کلام اصول گرای محض است و همگان فکر می کنند که اصلاح طلب است و نقاط ضعف اصول گرایان را برای اصلاح گوش زد می کند . در این متن آینه ی روشنفکر بودی بهش گفتی خودت راجمع نکنی - تمامی
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه گزینه تو رو معرفی می‌کرد الان کلا فقط تعریف میدادی
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
کا بلیت روشنفکر فقیره ده همه چی ودسش رفته!!!
Iran, Islamic Republic of
با درایتی که از آقای روشنفکر سراغ دارم قطعا تصمیم مناسبی برای آموزش و پرورش می گیرند.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکرتمام شد
انصاف
Romania
جمع کن بساطت را
همراه ولی منتقد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و بررسی کاملا منطقی و بجایی بود .چون نماینده محترم دنبال حداکثری برا خود می باشد و خواهان جذب ولی متاسفانه یاران خود رو به فراموشی سپرده و افرادی رو همراهی میکند که اصلا به ندای وحدت وفایی نکرده و نخواهد کرد و طبق وعده ها و قول های خود بر مبنای عملکرد موثر نمیباشد.و فقط و فقط طیف خاصی رو در نظر گرفته که کاملا در اشتباه بوده و مسبر رو اشتباه سپری خواهد کرد .آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم
Romania
دده بسه دیه ککایل سرکوهکی طاقتم وسر رهته
پارس
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه آقای عزت خواه رییس حزب موتلفه شهرستان است و همسو با آقای علی محمد دانشی است و ایشون با دکتر هدایت خواه یکی است و از طائفه سرکوهکی است و بیش از ده مسولیت سایر هم تباراتش گرفته اند نیاز است که دکتر روشنفکر از گزینه های سایر ایلات استفاده کند چون با توجه به جمعیتشان هرچند سهمیه ای نیست ولی آینده را ایلات و طوایف رقم میزنند و تاکنون توجهی به سایر ایلات و طوایف همانند تامرادی دشمن زیاری طیبی و بادلانی و طوایف بویراحمد بالای همسو با جریان نشده و از همین الان صدای خردشدن استخوان های ندای وحدت به گوش میرسد و اینبار باید خود روشنفکر بساط را جمع کند .
Romania
....کجایی روشن فکر
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حیفم سیت
Romania
اخی دکتر فروغی داغته نبینم واقعا برازنده جنابعالیست
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حق دکتر بود مدیر کلی اپ
Iran, Islamic Republic of
آقای آذر فر مدیر کل امور عشایر
آقای ارمغانی مدیر کل اداره کار
آقای بهروز حهانبخش مدیر کل ورزش و جوانان
آقای هادی خسروی مدیر عامل پست
آقای منصور دانش آموز مدیر عامل بانک ملی استان
آقای جانی پور مدیر کل راهداری
آقای جهانبین مدیر عامل حلال اهمر
آقای مهدوی فرماندار
آقای یزدانپناه مدیر کل علوم و پزشکی
فردا هم ک آقای عزت خواه برای آموزش و پرورش انتخاب میشود
اگه اینه انتخاب های حاج روشنفکر نیستن و از بدنه ندای وحدت نیستن پس کی اینکارا رو کرده؟
حالا اینم ب جای خود ک همه معاونین ادارات کل بازم سهم آقای روشنفکر شدن و همشون از بدنه ندای وحدت هستن
Romania
ارمونت من دلم فروغی با غیرت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر اولین وآخرین دوره اش خواهد بود بای بای روشنفکر بای بای مجلس
کمپین پشیمانیم
کمپین نه به طایفه گری
کمپین ملحق به شایسته سالاری
Iran, Islamic Republic of
هزاران درود براین قلم این است که روشنفکر تک دوره ای خواهد شد اولین نماینده تک دوره ای درتاریخ بویراحمد به ثبت میرسد نه قدرت کاراجرایی دارد نه گماشتن نیرو را
وحدت
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی بعیده دیگه نماینده بشی خیلی ها منتظر این تصمیم بودن که متاسفانه بازم از طایفه ات انتخاب کردی، درسته علیا و سفلی نداریم اما مشاورانت نذاشتن بوبراحمد رو ببینی یا خودت چشم بستی ،کل بویراحمد رو برات خلاصه کردن لوداب و مارگون و پاتاوه بقیه هم هبچ ،حیف رای که ببهت دادیم
Romania
مارگون را جمع نبند یک شهرستان بزرگه بدون هیییییچ مدیری
محمد
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی!!!
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختت که همه گزینیله هدایت خواه هی سیت اینه ضربشه دوسال ده ایخری
عظیم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر دیگر در اطلس سیاسی شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون جایی ندارد نیازی نیست تحلیلی در خصوص آینده سیاسی ایشان زده شود جریان ندای وحدت مسیر خود را بزودی مشخص خواهد کرد . ما امروز نیازمند بویراحمد واحد با تمامی سلایق گروهها و طوایف هستیم نه افراد منتصب به یک بخش (ل) و روشنفکر طی چند مدت اخیر هم انتصابات خودش را به خوبی انجام داده و در یک ترکیب طلایی با موحد دوستان و همشهریان خود از حوزه گرمسیری را انتخاب کرده است و بعدها مشخص خواهد شد که ایشان چه با سیاست تیری به قلب بویراحمد زد .
کریم‌آباد
Iran, Islamic Republic of
به // بگیید لااقل قسم جوون پسرش را به دروغ نخورد. نخواستیم‌چیزی
فضو
Iran, Islamic Republic of
برای اولین و اخرین بار شاهد حضور روشنفکر در مجلس و ان هم به عنوان نماینده بویراحمد هستیم ایشان سر در گم است و نیروهایی برای مدیریت معرفی مینماید که مورد قبول کارمندان ان اداره نیست و یا مشکلات عدیده ای دارند نماینده نباید به خاطر رای اوری قولهایی بدهد که بعدا نتواند اجراییش بنماید بالااخص در ادارات اقتصادی و اجتماعی
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
درود کبنا
روشنفکر در حقیقت فکری نداشت که اینده ای را در پی داشته باشه رشته انتصابات طایفه ای ایشون همه چی رو نمایان کرد واقعیت شعار ندای وحدت سرابی بیش نبود که روز به روز از شکاف و ریزش طرفداران ایشون بیشتر نموده است
Iran, Islamic Republic of
مطالب خیلی خوبی با تحلیل جالبی نگاشته است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست تحلیل کرده
براستی کدوم نیرو از وفاداران ندای وحدت است؟
عزتخواه که نیست و خیلی محرز است که نیروی طیف هدایتخواست پس، نماینده بویراحمد روی چه کسی سرمایه گذاری کرده است؟؟،!
س ر
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی دور از واقعیت بود همه می دانند که رای روشنفکر رای طایفه ای قبیله ای بود و تکرار نخواهد شد چون نتوانست به خواسته های قبیله خود پاسخ دهد
س ر
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی دور از واقعیت بود همه می دانند که رای روشنفکر رای طایفه ای قبیله ای بود و تکرار نخواهد شد چون نتوانست به خواسته های قبیله خود پاسخ دهد
Iran, Islamic Republic of
واقعا برات متاسفم روشنفکر با این عملکرد هات
Romania
سی همتون میارن سر فلکه راهنمایی روشنفکر سیاسی تر از همیشه اینده اذعان همه چی خواهد بود
Romania
سی همتون میارن سر فلکه راهنمایی روشنفکر سیاسی تر از همیشه اینده اذعان همه چی خواهد بود
اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
همه نظرات را یه نفر نوشته بعدش آقای عزت خواه از بزرگان آموزش و پرورش و هم طایفه روشنفکر نیست بنابراین انتخاب طایفه ای نبوده دوم نیروی روشنفکر بوده و هست زیاد فشار به خودتون نیارید
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفر ضربه عزت خواه را ۲سال دیگه میبینی که شیر نری مثل فروغینه پشت وش کردی اخ سی فروغی کر غیرتیم
Romania
نیروی روشنفکر تیموری بود ک رای نیاورد
حالا فروغی بدو بدو واسع معاونت ها
مرادی هم کلا سر کار بود
راهی نیست
بویراحمد
India
/ حمایت و گذاشتن حتی یک نفر از طایفه و ایل خودش رآ نداشته و تازه اونای که اطلاعی ندارن برچسپ طایفه گری هم بهش میزنن. هم خودت را نابود کردی ..
من
Iran, Islamic Republic of
بیایید شبکه بهداشت و درمان دنا را نگاه کنید. ميخوان کاری کنند که فقط / در راس باشه. ميخوان همه را جم کنند.
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت نویسنده متن حالا دونم چه فشاری روش که ای متن نوشته بقیه که جواب دادن اصلا طرفدار روشنفکر نبودن .روشنفکر خوب عقده ایتو کرده
خبره
Iran, Islamic Republic of
با این نیرویی که کاشته آینده ای نداررررررد
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
1