تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۲۴۴۷۲
با ارسال متنی مطرح شد

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم بهمئی دلجویی کنید

۱۰
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم بهمئی دلجویی کنید
کبنا ؛بعد از صحبت‌های احمد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مراسم تشییع یک جوان در دیشموک، یکی از شهروندان بهمئی مطلب زیر را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
خدمت استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، جناب آقای دکتر کلانتری
ایل بهمئی یکی از اصیل‌ترین قوم‌های ایران و دارای تاریخی کهن است و قیام ایل بهمئی در سال ۱۳۱۶ در مقابل حکومت پهلوی تاییدی بر رشادت‌ها و شجاعت این قوم اصیل و سترگ است. این قوم در تمام طول تاریخ برای خاک و کشورشان هزینه‌ها کردند و در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز جانبازان و شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند و با وجود تمام محرومیت‌ها در حوزه‌ی محل زندگیشان همواره و در همه‌ی زمان‌ها برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا حاضر بوده‌اند. دیشموک محروم، سرشار از سرمایه‌های طبیعی و خدادادی از جمله معدن نیترات که در دنیا ۴ تا معدن نیترات وجود دارد، هست اما هیچ گونه منبع اشتغال زایی برای فرزندانش در کنارش نیست و جوانان این خطه برای امرار معاش مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر هستند و چه جوانانی که در این جاده‌ها جان خود را از دست دادند و خانواده‌ها به عزایشان نشستند و مقصر اول و آخر این موضوع نبود اشتغال پایدار در این بخش است و ایل من عزادار یکی از همین جوانانی بود که برای امرار معاش سعی در آوردن سنگ از تپه داشت که تپه ریزش کرد و رخت سیاه را بر تن ایلم نشاند و چنان جگر هم ایلی‌هایم سوخت که بر رسم همیشه به عزاداری پرداختند اما معاون غیربومی شما که هیچ شناختی از ایل من و رسوماتش ندارد به خود اجازه‌ی توهین به ایل و تبارم و رسوماتش را دارد، آیا بخشدار شما در منطقه و حوزه حضور نداشت؟
آیا نمی‌توانست با خبر داشتن و اشراف بر منطقه و حضور در جمع بزرگان دل سوخته سعی بر کنترل داشته باشد که حد فاصله اجتماعی رعایت شود و مشکلی پیش نیاید؟
بخشدار شما موظف است با تسلط بر رسوم و نشست با بزرگان طوایف و روستاها سعی در ایجاد فاصله اجتماعی داشته باشد تا باب چنین صحبت‌های بسته شود و یک فردی به خود اجازه‌ی توهین به فرزندان خدا کرم خان و گل محمد خان را ندهد به معاون خود جناب جمالی توصیه کنید تاریخ قیام بهمئی در سال ۱۳۱۶ را در مقابل رضا خان بخواند تا بداند با چه اصالتی طرف است و فرزندان بهمئی را اینگونه خطاب نکند. آقای استاندار ایل بهمئی در مقابل کاستی‌ها و محرومیت‌ها مردانه به پای این انقلاب و نظام ایستاد و حتی برای احقاق حقوقمان هم سکوت کردیم و با آرامش طلب کردیم اما بهمئی در مقابل توهین سکوت نمی‌کند و با قلم‌هایمان اعتراضمان را به گوش شما عالی‌ترین نماینده دولت در استان می‌رسانیم و از شما تقاضای دلجویی فوری از ایل بهمئی و خانواده جوان مرحوم را داریم.
 
با تقدیم احترام قادر حکیمی فرزند ایل بهمئی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدرضانیک بین...
Iran, Islamic Republic of
بهمئی در زمان صادق خان زند هم انقلاب و طغیان داشت...در۱۳۰۹وزمان حسین خان هم درنهضت جنوب ایران سهیم بود...
در انقلاب اسلامی هم شرکت وادای دین کرد...
شمافقط یک گوشه را دیدید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بخشداردیشموک/.که به مردم ماتوهین می شود.
رها
United States
چی شد مگه؟؟ چرا بهتون بر خورد،؟؟ اینقدر آقای جمالی عمق فاجعه رو با یه مثال آورد تصور کنید کرونا وسیع بشه، عزیزتون تو بیمارستان فوت کنه. یا نه بهتر بگم تخت بیمارستان خالی نباشه، دستگاه ونتیلاتور نباشه، عزیزتون تو دستای شما،..... نه ببخشید اشتباه گفتم شما نمیتونین بهش نزدیک بشین، چون کرونا مسری هست و واگیر، یه گوشه بمیره، بدون اکسیژن، بدون بیمارستان، بدون پزشک. چون تعداد بیماران زیاده... میدونین چطوری میمیرن. چون خفه میشن. میدونین چطوری؟ بزار بگم یه نایلون فریزر بزارین تو سرتون ببینین میتونین نفس بکشین؟ چقدر بعد یه مدت دردناک هس... کرونایی ها اونطوری میمیرن، بعدش حتی نمیتونین باهاش خداحافظی کنین، دستاشو، چهره اش رو برا آخرین بار ببینین. تو عمقی از خاک. و آهک، دفن میشن وبعد یه خانواده بدبخت و عزادار..... آخه چی میگین شماااا، چرا اینقدر درکتون پایینه. اونم مردم استان ما که اکثرا فقیر و بدبخت هستن. حالا گیر دادین به صحبت احد جمالی، البته بحث دفاع از ایشون نیس، یه یری واقعیت تلخ هم وجود داره... شما اگه دلتون واسه ایل بهمیی میسوزه. برین اونجا ایجاد اشتغال کنین، اونجارو آباد کنین و.... نمیخاد کاسه داغ تر از اش بشین. تو این مراسم کافی بود ده نفر ناقل کرونا باشن میدونین چه فاجعه ای میشه، حالا برگردین جمله های بالا منو بخونین. سر عزیزتون اگه اون بلاها بیاد بازم حاضرین الان اینطور جبهه بگیرن..... کبنا جان بزار تو کامنت هات لطفاااا.
Iran, Islamic Republic of
معاون استاندار فقط میخواست بگه که فاصله اجتماعی را رعایت نکردن متاسفانه اشتباه کردند و جملاتی با مفهوم توهین به کار برده اند^به جای این جمله که سخت ترین کار قانع کردن مردم احمق هست میتونست بگه که از ایل شما و فرهنگ شما توقع چنین کار خطر ناکی نداشتم^فک نکنم با غرض و هدف قصد توهین داشته^^
رضا
Iran, Islamic Republic of
چراهیحانی واحساسی برخورد میکنید عزیزم!کل یگان ویژه ازسراسر کشور میتونه این ایل غیور را به رعایت فاصله اجتماعی دعوت کنه!این بنده خدا براخودتو گفت ایشون هم ایرانبه هم دلسوز
United States
بیا و چنش دلجویی کنه؟؟
تازه باید با چنین افرادی برخورد قضایی وابو که اینطوری با جان مردم بازی ایکنن و سبب پخش هر چ بیشتر ایی بیماری ویبون...
واقعا جی تاسفه سیتو..
التماس تفکررررررررر
وابسته
Iran, Islamic Republic of
زنده باد ایل بزرگ بهمئی
معاون استاندار هم بنا به دلسوزی این جملات را به زبان آوردن
ولی در نحوه بیان آن زیاده روی کرده
Iran, Islamic Republic of
اونی که بازبان لری خیلی غلیظ میگه جای تاسف داره اگر کسی به ایل وتبارخودش توهین می کرذ هم همینطور تاسف می خورد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
ایل غیور ون غیور نیشناسه
دولت دوست
Iran, Islamic Republic of
لطفا با کش دادن این حرف ، بیشتر ابروی بهمیی
ها را نبرید....یک نصیحت کرد شما را ....شما که

هنوز به عنوان یه تحصیلکرده دارید از رسم غلطتتون
در این شرایط کرونا دفاع میکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1