کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم بهمئی دلجویی کنید

27 مرداد 1399 ساعت 10:38

آقای استاندار ایل بهمئی در مقابل کاستی‌ها و محرومیت‌ها مردانه به پای این انقلاب و نظام ایستاد و حتی برای احقاق حقوقمان هم سکوت کردیم و با آرامش طلب کردیم اما بهمئی در مقابل توهین سکوت نمی‌کند و با قلم‌هایمان اعتراضمان را به گوش شما عالی‌ترین نماینده دولت در استان می‌رسانیم و از شما تقاضای دلجویی فوری از ایل بهمئی و خانواده جوان مرحوم را داریم.


بعد از صحبت‌های احمد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مراسم تشییع یک جوان در دیشموک، یکی از شهروندان بهمئی مطلب زیر را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
خدمت استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، جناب آقای دکتر کلانتری
ایل بهمئی یکی از اصیل‌ترین قوم‌های ایران و دارای تاریخی کهن است و قیام ایل بهمئی در سال ۱۳۱۶ در مقابل حکومت پهلوی تاییدی بر رشادت‌ها و شجاعت این قوم اصیل و سترگ است. این قوم در تمام طول تاریخ برای خاک و کشورشان هزینه‌ها کردند و در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز جانبازان و شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند و با وجود تمام محرومیت‌ها در حوزه‌ی محل زندگیشان همواره و در همه‌ی زمان‌ها برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا حاضر بوده‌اند. دیشموک محروم، سرشار از سرمایه‌های طبیعی و خدادادی از جمله معدن نیترات که در دنیا ۴ تا معدن نیترات وجود دارد، هست اما هیچ گونه منبع اشتغال زایی برای فرزندانش در کنارش نیست و جوانان این خطه برای امرار معاش مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر هستند و چه جوانانی که در این جاده‌ها جان خود را از دست دادند و خانواده‌ها به عزایشان نشستند و مقصر اول و آخر این موضوع نبود اشتغال پایدار در این بخش است و ایل من عزادار یکی از همین جوانانی بود که برای امرار معاش سعی در آوردن سنگ از تپه داشت که تپه ریزش کرد و رخت سیاه را بر تن ایلم نشاند و چنان جگر هم ایلی‌هایم سوخت که بر رسم همیشه به عزاداری پرداختند اما معاون غیربومی شما که هیچ شناختی از ایل من و رسوماتش ندارد به خود اجازه‌ی توهین به ایل و تبارم و رسوماتش را دارد، آیا بخشدار شما در منطقه و حوزه حضور نداشت؟
آیا نمی‌توانست با خبر داشتن و اشراف بر منطقه و حضور در جمع بزرگان دل سوخته سعی بر کنترل داشته باشد که حد فاصله اجتماعی رعایت شود و مشکلی پیش نیاید؟
بخشدار شما موظف است با تسلط بر رسوم و نشست با بزرگان طوایف و روستاها سعی در ایجاد فاصله اجتماعی داشته باشد تا باب چنین صحبت‌های بسته شود و یک فردی به خود اجازه‌ی توهین به فرزندان خدا کرم خان و گل محمد خان را ندهد به معاون خود جناب جمالی توصیه کنید تاریخ قیام بهمئی در سال ۱۳۱۶ را در مقابل رضا خان بخواند تا بداند با چه اصالتی طرف است و فرزندان بهمئی را اینگونه خطاب نکند. آقای استاندار ایل بهمئی در مقابل کاستی‌ها و محرومیت‌ها مردانه به پای این انقلاب و نظام ایستاد و حتی برای احقاق حقوقمان هم سکوت کردیم و با آرامش طلب کردیم اما بهمئی در مقابل توهین سکوت نمی‌کند و با قلم‌هایمان اعتراضمان را به گوش شما عالی‌ترین نماینده دولت در استان می‌رسانیم و از شما تقاضای دلجویی فوری از ایل بهمئی و خانواده جوان مرحوم را داریم.
 
با تقدیم احترام قادر حکیمی فرزند ایل بهمئی

 


کد مطلب: 424472

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/424472/آقای-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-مردم-بهمئی-دلجویی-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1