کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

یک بام و دو هوای مبارزه با فساد / حملات مشکوک به چهره‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد

اعظم کاظمی

29 خرداد 1399 ساعت 1:47

استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه مورد بی مهری قرار گرفته و در حالیکه استان‌های همجوارش به قطب‌های بزرگ صنعتی و گردشگری تبدیل شده‌اند اما استان ما را هنوز به عنوان منطقه محروم می‌شناسند در حالیکه بیش از 25% نفت کشور را مدتهاست از خاکمان استخراج می‌کنند! سالهاست استان ما راه ارتباطی دیگر استان‌های بزرگ و اقتصادی همجوار چون اصفهان و شیراز است.


متن ارسالی: در روزگاری که سایه‌ی نفس گیر کرونا بر عالم انسانی چنگ انداخته است، گلوی مردان استان کهگیلویه و بویراحمد زیر فشارهای مشکوکی فشرده می‌شود. فشارهایی که مجال نفس کشیدن را دارد از منتخبین و مدیران ملی برخاسته از این استان می‌گیرد.
دمی پیش از انتخابات هجمه‌ها بر علیه یکی از مردان قدرت استان جناب دکتر تاجگردون بیش از پیش شدت گرفت تا آنجا که خانم صبا آذرپیک روزنامه نگاری که تا پیش از این چندان اسم و رسمی نداشت، شروع به حمله یکباره به سمت مدیران قوم لر کرد.
در این راستا به کرات دست به نشر اسناد و مدارکی زدند، تا بقول خودشان با افشاگری هاشان جلوی تخلفات یک نماینده خاص را بگیرند.
اما برای مخاطبان آذرپیک ابهامات در این میانه بوجود آمد که از واضح‌ترینشان اینست که ایشان بعنوان یک بانوی مستقل نویس که بقول خودشان یک رگ لر در چندین نسل ماقبل‌ترشان دارند چرا نوک پیکان حمله‌شان تنها کرهای لر را نشانه رفته و چرا بلافاصله پیش از انتخابات احساس مسئولیتشان گل کرد؟
از آن مهم‌تر این ابهام که اینهمه اسناد و اطلاعات از کجا به دست ایشان رسید؟ هنوز هم همان بقول خودشان افشاگری‌ها را در صفحه اینستاگرامی خود نگه داشته! و آنقدر پیگیر مسائل مربوط به کرهای قدرتمند لر هست که حتی از یک پست اینستاگرامی منسوبین تاجگردون؛ برای تشویش اذهان عمومی و بالا بردن حساسیت دوگانگی‌های بوجود آمده در میان سیاسیون بهره می‌برد! از آن طرف سایت‌های خبری و سیاسی استان دست به نشر انتقاداتی از عملکرد دیگر نمایندگان در رابطه با سکوتشان جهت دفاع از تاجگردون می‌پردازند که چرا فلان نماینده در زمان فریاد زدن‌های تاجگردون، سکوت کرد و چرا یک طایفه‌ی خاص قلم به قدردانی از ایشان نرانده‌اند؟ همان طایفه‌ای که یک نفر از مدیرانش استاندار استان دیگری است.
همه سکوت کرده‌ایم و انگشت اتهام عدم حمایت را به سمت دیگری نشانه می‌رویم! در بحبوحه‌ی حمله‌ها و عدم حمایت‌ها از یکی از مردان قدرتمند لر برای سیاسیون هم شاید یک حالت دوگانگی بوجود آمده که نماینده‌ی اصلاح طلب هم استانی چرا در مقام دفاع از عملکرد خود برنیامد شاید ایشان نیز می‌توانست به جای دفاع؛ چون بعضی نمایندگان دیگر استان‌ها عریضه نویس و سایت خبری استخدام کند با هدف تخریب چهره‌های سیاسی یک قوم خاص. او اما اینکار را نکرد زیرا که اولاً منش لر با چنین اخلاقی سازگاری ندارد و در ثانی ایشان اهداف والاتری جهت پیشرفت شهرستان حوزه انتخابیه خود دارند و توجهی به چنین سنگ اندازی هایی ندارند. نگارنده بعنوان یک منتقد اجتماعی از منتقدین عملکرد نمایندگان و گاه دولت بوده‌ام و بسیار به نقد قلم رانده‌ام.
اما به گمانم مردان لر را مقابل حمله‌ی دیگر افراد نباید تنها گذاشت؛ حتی اگر یک مجلس دست به هم داده باشند تا ایشان را به گوشه‌ی عزلت برانند چرا که این قصه را نه تنها برای ایشان که چه بسا بعدها برای دیگر کرهای قدرتمند هم استانی چه لر و چه ترک پیش خواهند آورد (شاخص‌ترین قربانی این تنگ نظری‌ها، حذف دکتر افشانی از شهرداری تهران، با تصویب یک قانون). استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه مورد بی مهری قرار گرفته و در حالیکه استان‌های همجوارش به قطب‌های بزرگ صنعتی و گردشگری تبدیل شده‌اند اما استان ما را هنوز به عنوان منطقه محروم می‌شناسند در حالیکه بیش از 25% نفت کشور را مدتهاست از خاکمان استخراج می‌کنند! سالهاست استان ما راه ارتباطی دیگر استان‌های بزرگ و اقتصادی همجوار چون اصفهان و شیراز است. اما گویا چون کافه‌ای متروکه گوشه‌ای از این جاده افتاده‌ایم و هیچ مسافری کنارمان ترمز نمی‌زند مبادا گرد و خاک محرومیتمان بر سر و رویش بنشیند.
------------------------
اعظم کاظمی


کد مطلب: 422228

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/422228/یک-بام-دو-هوای-مبارزه-فساد-حملات-مشکوک-چهره-های-ملی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1