تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۱۹۹۰۳
یادداشت ارسالی:

آقای استاندار دانشگاه یاسوج را دریابید

۲۱
۶
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای استاندار دانشگاه یاسوج را دریابید
کبنا ؛احمد عریان که از او به عنوان پرفسور یاد می کنند، روزگاری است که سکان دانشگاه یاسوج را برعهده دارد و امید می رفت روزهای طلایی برای دانشگاه به ارمغان آورد. اگر چه منکر تلاش های عریان در جذب اعتبارات، دانشجوی خارجی و رشته های جدید و ارتقاء سطح علمی و آموزشی این دانشگاه نمی شویم، خبرهایی می رسد که دانشگاه یاسوج این روزها درگیر حواشی شده که یقیناً دلایلی آنها را به وجود آورده، عریان روز 20 فروردین ماه 99 در حالی که همه درگیر ویروس وحشی کرونا بودند، سه انتصاب در دانشگاه صورت داد. که به نوع خود رکورد محسوب می شود.
 
طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه یاسوج، سرپرست دفتر حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه منصوب شد.
برپایه این گزارش جناب آقای"دکتر رضا امیری فهلیانی " به عنوان سرپرست دفترحوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه منصوب شد.
درفرازی از این ابلاغ آمده است: امید است با توکل به خداوند متعال و با هماهنگی مسئولین دانشگاه، گام‌های مفید و موثری برای توسعه و پیشرفت دانشگاه برداشته شود.
شایان ذکر است پیش از این "جناب آقای دکتر علی ایلون کشکولی" این مسئولیت را برعهده داشتند که از سوی رییس دانشگاه طی مکاتبه جداگانه از زحمات ایشان در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر و سپاسگزاری نمودند.
همچنین در حکمی از سوی رئیس دانشگاه یاسوج، سرپرست گروه آموزشی مهندسی مواد دانشگاه منصوب شد.
برپایه این گزارش جناب آقای"دکتر عباس محصل" به عنوان سرپرست گروه آموزشی مهندسی مواد دانشگاه منصوب شد.
درفرازی از این ابلاغ آمده است: امید است با توکل به خداوند متعال و با هماهنگی مسئولین دانشگاه، گام‌های مفید و موثری برای توسعه و پیشرفت دانشگاه برداشته شود.
شایان ذکر است پیش از این "جناب آقای دکترنادر ستوده" این مسئولیت را برعهده داشتند که از سوی رییس دانشگاه طی مکاتبه جداگانه از زحمات ایشان در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر و سپاسگزاری نمودند.
احمد عریان نیز سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه منصوب شد.
برپایه این گزارش جناب آقای"دکتر مرتضی منتظر ظهوری" به عنوان سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه منصوب شد.
درفرازی از این ابلاغ آمده است: امید است با توکل به خداوند متعال و با هماهنگی مسئولین دانشگاه، گام‌های مفید و موثری برای توسعه و پیشرفت دانشگاه برداشته شود.
شایان ذکر است پیش از این "جناب آقای دکتر ابوالقاسم عوض پور" این مسئولیت را برعهده داشتند که از سوی رییس دانشگاه طی مکاتبه جداگانه از زحمات ایشان در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر و سپاسگزاری نمودند.
 وقتی ریاست سابق دانشگاه یاسوج بنا به ارزیابی‌های وزارت علوم تغییر کرد، اٌمید آن می‌رفت دکتر احمد عریان گزینه مورد وثوق وزارتخانه، بارقه اُمید را به دانشگاه یاسوج بازگرداند؛ اما ارزشیابی رفتارهای مدیریتی ریاست دانشگاه یاسوج در طی ماه‌های گذشته آنچنان ضعیف، پرحاشیه و غیرقابل دفاع بوده است که روی گذشتگان را چنان سفید کرده تا جایی که آنانی که در گذشته منتقد نحوه‌ی مدیریت بر دانشگاه یاسوج بوده‌اند امروز می گویند: ” از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.”
یکی از مخاطبان کبنا نیوز در مطلبی آورده است،
امروز باید از دکتر عریان این سئوال را مطرح کرد؛
 وقتی بر اساس نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج توانسته است از بین یک هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی جزء ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم در بین دانشگاه‌های ایران را کسب کند، آیا این مدال موفقیت نشان دهنده مدیریت خلاقانه‌ی علمی-پژوهشی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج و پیشینیان نبوده است که شما به جای آنکه قدردان تمام مدیران، پژوهشگران و کارکنان این مجموعه باشید، متاسفانه به خاطر حسادتی که در درون شما وجود دارد تا جایی که نمی‌توانید سایه نام نخبگان را بر نام خویش ببینید، دست به حذف زیرکانه شایستگان برده‌اید تا نشان دهید شما به جای قلمِ سپاس گزاری، داس ِ حذف کردن را در پیش گرفته‌اید تا مشخص شود موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه یاسوج ارتباطی به نام و نشان شما نداشته است!
اگر مجاهدت و تلاش‌های فداکارانه مجموعه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در گذشته و حال در کسب این رتبه تاریخی در دنیا و ایران نبود؛ امروز شما به چه چیز خود می‌خواستید ببالید؟ آیا در کارنامه دوساله شما، دستاورد دیگری برای رونمایی هم وجود دارد؟ حتماً خواهید گفت بله! بیش از ۸۰ قرارداد با دستگاههای اجرایی با همت، پشتکار و پیگیری همین معاون پژوهشی و همکارانش با بیرون از دانشگاه منعقد شده است! جز انزوا طلبی، بحران مشروعیت و مقبولیت، مدیریت ناراضی تراشانه اداری و مالی و شعله ور کردن اعتراضات و نارضایتی در بین کارمندان و اعضای هیآت علمی چه میراثی از شما در این دانشگاه برجای می‌ماند!
باید به شما حق داد به جای تقدیر از زحمات اساتیدی که شب‌ها تا سپیده دم بی خوابی کشیده‌اند تا خواب ناز امتداد مدیریت بر دیدگان شما چون شبنم بنشیند؛ به دنبال حذف با برنامه و تدریجی دیگر مدیران دلسوز و مشاور دلسوز و همراه، اکنون اقدام به حذف زیرکانه معاونِ خوشنام پژوهشی-فناوری دانشگاه یاسوج ببرید تا ثابت شود شما با مدیران توانمند دانشگاه از جمله فرزندان پرتلاش استان در تقابل و دشمنی آشکار قرار دارید! چه کرده‌اید که این معاون پر حوصله، صبور و با تجربه، عطای ادامه همکاری با شما را به لقایتان بخشیده است؟
باید از دکتر عریان سئوال کرد؛
وقتی شما خود را هم چون هاله نور در اتاق ریاست دست نیافتنی کرده‌اید تا جایی که دیدن شما برای ارباب رجوع‌ها ناممکن و حتی ملاقات کارکنان با حضرتتان امری شبیه به رؤیا شده است، این ضعف شما توسط مدیرکل حوزه ریاست در طی این سالها پوشش داده می‌شد تا جایی که مدیرکل حوزه ریاست به عنوان آخرین بارقه امید و سنگ صبور کارکنان تلقی می‌شد، اما شما بر اساس همان حسادت معروفتان، منش مردمی، اخلاق مدارانه و دلسوزانه مدیرکل حوزه ریاست خود را برنتابیدید و با سیاست خاص به تضعیف جایگاه ایشان و محدود کردن اختیاراتشان گام برداشتید و چنان عرصه را برایشان سخت کردید تا ایشان را مقابل اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه قرار دهید اما وقتی دیدید باز تیرتان به سنگ خورده است بار دیگر داس تیز خود را برداشتید و مدیر فراقومی که ریشه در پهنه جنوب کشور و خاک این استان دارد و به پیشرفت این استان و کشور عشق ورزیده است را ناجوانمردانه دلسرد کردید تا نشان دهید دشمنی شما با علاقه مندان به پیشرفت استان، آنقدر عمیق است که تا عمق جانتان ریشه دوانده است.
باید از دکتر عریان سئوال کرد؛
مدیریت شما در رأس دانشگاه یاسوج به چه شکل بوده است که وقتی حاضر نبوده‌اید حقوق رفاهی و حق مسلم و طبیعی کارکنان خدوم و وظیفه شناس دانشگاه را بدون هیچ منتی و بر اساس وظیفه-یتان پرداخت کنید؛ چنان کارد را به استخوانشان رسانده‌اید که صدای شورای صنفی کارکنان دانشگاه را هم درآوردید و این صدا تا درب اتاق وزیر هم بلند شد. وقتی دیکتاتوری‌های مدیریتی محض شما، عریان گشت و در مقابل پرداخت حقوق رفاهی کارکنان ایستادگی و مانع پرداخت آن شدید؛ شورای صنفی کارکنان دانشگاه چون نمی‌خواستند در شهوت قدرت طلبی و دیکتاتوری شما سهیم باشند، دست به استعفای دسته جمعی زدند تا بار دیگر ثابت شود که شما نه تنها در بین اعضای هیات علمی که حتی در بین کارکنان دانشگاه هم مشروعیت و مقبولیتی ندارید!
باید از دکتر عریان سئوال کرد؛
آیا در دوره مسئولیتتان یک آجر بر روی آجر گذاشته‌اید؟
 آیا ۲ تخت بر فضای ظرفیت فیزیکی خوابگاهی دانشگاه افزوده‌اید؟
آیا ۲ متر بر فضای آموزشی-آزمایشگاهی دانشجویان اضافه کرده‌اید؟
 آیا مساحت فضای های رفاهی-ورزشی دانشگاه را به اندازه ۲ متر و نه بیشتر ارتقاء داده‌اید؟
آیا در دوره مدیریتی-یتان ۲ برنامه فرهنگی-دانشجویی مفید که با استقبال دانشجویان همراه بوده باشد برپا کرده‌اید؟
در روزگاری که دانشگاه یاسوج به عنوان کارگاه عمرانی در سطح استان تعریف می‌شد، متاسفانه حضور شما نه تنها چرخ‌های این کارگاه عمرانی را رونق نداد بلکه پیچ و مهره‌های آن را از هم باز کرد تا گردی از خاک بر تمام پروژه‌های عمرانی که مدیران سابق با سخت کوشی در پی توسعه آنان بودند، به واسطه مدیریت شعاری شما بنشیند تا مردم این استان ببینند که چگونه سرمایه‌هایشان در حالی که نیروهای نخبه و توانمند دانشگاهشان زیر قدرت حسادت امثال شما در حال ذوب شدن هستند چگونه راه سقوط را با سرعت هر چه بیشتر طی می‌کنند و فریاد رسی برای جلوگیری از این سقوط نیست!
شما بر جان و روح و فکر کارکنان دانشگاه یاسوج چه فشارهایی را تحمیل کرده‌اید که در طول تاریخ دانشگاه برای اولین بار کارکنان دانشگاه فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و منطقه‌ای نسبت به نحوی مدیریت پر حرف و حدیث و ضعیف و ناکارامد شما، در ساختمان مرکزی حوزه ریاست دست به تجمع دسته جمعی زدند و خواستار تغییر رویه مدیریتی شما شدند؟
اینکه اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه یاسوج مخالف مدیریت شما هستند آیا زمان آن نرسیده است که در رفتار خود تجدید نظر کنید و یا با استعفای خود، عیدی ماندگاری به مجموعه دانشگاه هدیه دهید؟
کسانی که خود روزی می‌توانستند با کوچکترین اراده‌ای بر کرسی سبز ریاست دانشگاه یاسوج تکیه بزنند ولی چون آرامش و ارتقاء و موفقیت دانشگاه را اولویت و خط قرمز خود می‌شماردند با اخلاق مداری و ایثار برای آمدن دکتر عریان بر ریاست دانشگاه یاسوج صادقانه تلاش کردند؛ تا امروز این نخبگان علمی-مدیریتی توسط دکتر عریان یکی پس از دیگری دلسرد و از صحنه خارج شوند تا این روحیه خود بزرگ بین با لباس دانشگاهی، با تکیه بر بدخواهی چند نیروی سرسپرده، قلعه تنومند دانشگاه را به کاخی کاهی و کوچک و تاریک تبدیل کند که سقوط دانشگاه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی-دانشجویی و …، صدای اساتید-دانشجویان و کارمندان را نیز درآورده است!
باید از دکتر عریان این سئوال را مطرح کرد؛
آیا این همه نشانه نارضایتی که از اعضای هیات علمی آغاز شده است و به حوزه کارمندی کشیده شده، نشان دهنده این نیست که شما شایستگی کافی و کارآمدی لازم برای کرسی ریاست دانشگاه یاسوج را ندارید و باید پیش از هر زمان دیگری بازنشسته شوید؟
باید از استاندار شجاع و فهیم استان سئوال کرد؛
حذف گام به گام افراد دلسوز دانشگاه و در میان آنها فرزندان توانمند استان در دانشگاه، تخریب و تحقیر چهره‌های علمی و نخبه‌ای که رزومه مدیریتی-علمی و اجرایی آنان سند افتخارات این دانشگاه در تاریخ استان بوده است، اجرای سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن در بین استادان و کارمندان و تحت فشار قراردادن کارمندان با اهرم‌های مالی-اقتصادی توسط دکتر عریان و برخی از مدیرانش چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟
امروز کارنامه دکتر عریان چنان خالیست که تنها ویروس کرونا می‌تواند دلیل بهانه ادامه مدیریت ایشان باشد؛ اگر این رئیس عزیز آنگونه که خودش در جلسات ادعا می‌کند، صاحب کرامت بود بر اساس بیش از چهل سال خدمتش آنهم در این ایام پایانی خدمتش، در همان دانشگاه شیراز از تجربه‌اش بهره می‌بردند و قدردانش می‌بودند!
آقای دکتر کلانتری!
لطفاً به دانشگاه یاسوج قدم رنجه فرمایید و آثار مدیریت مدیر پر ادعای دانشگاه را به عینه ببیند که چگونه دانشگاهی که مبدأ تحولات و کانون شور و شوق و پویایی بوده، امروز در حال تبدیل شدن به کانون نارضایتی می‌باشد! لطفاً این دانشگاه را دریابید.
نام شما

آدرس ايميل شما

لر
Iran, Islamic Republic of
نظرتون چیه از فامیل اقای زارع نماینده فعلی جانشین دکتر عریان بشه؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد محمود زاده
Iran, Islamic Republic of
سلام ملت به دانشگاه یاسوج برسید متاسفانه شده دانشگاه نورآبادـ اصفهان
دانشگاه
United States
همی عوضپور و کشکولی عریانه حمایت ایکردنه و خشوو هم از اول آردنش. ایسه هم خشوو افتاسنه ودینش.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که انتقاد میکنی و استاندار دعوت میکنی لطفا شما جای ما نظر ندهید
کارد جوان جدید بسیار کارایی بیشتری دارند در ضمن تمام مشکل شورای صنفی با معاونت قبلی(دکتر عوض پور)بوده و کارایی لازم رو نداشتن اگر رتبه ی علمی داشته بخاطر دکتر عوض پور نبود بخاطر دکتر منتظرظهوری دکتر قائدی دکتر شکرالهی بوده ....به نظر ما دانشجویان انتصاب های دکتر عریان بجا بودن....گره در کارش ایجاد نکنید...
محمود زاده
Germany
این نوشته کار ز. ر است. خودتی
Iran, Islamic Republic of
کار ی دانشجو تو بیشتر خودتی.
Iran, Islamic Republic of
چون ریس ها رو عوض کرده یعنی سرپرست بدیه؟؟خوب یه کمی هم بررسی کنید در دوران چند مدیر قبلی چه پارتی بازیهایی شده چه استخدامهایی...چه افرادی هیات علمی شدن ‌..تو دوره عریان حتی یک مورد پارتی بازی نشده....حالا اینکه تصمیم گرفنه چندتا مدیر عوض کنه چیش اشتباهه....؟؟ریسا قبلی کلا دانشگاه رو پر کردن از خواهرزاده و برادرزاده....چندتاش اسم بیارم؟؟
Korea, Republic of
واقعا حیف دکتر عوضپور فرد باسواد و بسیار پیگیری بودند
Iran, Islamic Republic of
برو اب بریز اونجا که میسوزه
منصور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نویسنده متن خیلی انتقاد شدید دارن
دکتر امیری از چهره های برتر و هیت علمی هستن و توانمند
حسن
United States
درود. والا عریان هیچ چیز بالاتر از یچه های این استان ندارد. گذاشته معاونت آموزشی..
استاددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
به نام خدای حق وحقیقت وسلام به استاندارمحترم ومجموعه دانشگاه وقتی جناب عریان بیش از5مدیرش از روستای دشتروم ودلی اولاداست وقتی افتخارات چندین ساله دانشگاه را یک شبه به اسم خودش ثبت می کند وقتی محدوده یاسوج چنان بی ارزش است که زمین میلیاردی دشتروم رامدیرت//وقتی تو شرایط کرونایی نیروهای فقیر وزحمتکش خدماتی رابه امان خدا رها میکندونون زن وبچه هایشان را می برد واب ازاب تکان نمی خوردوکسی دادش در نمی ایدفقط ان شااله جناب استاندار ومجموعه نمایندگان باید نگذارند
علی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز و بزرگوارم ایشون هدفش منزوی کردن قشر مستضعف لر در دانشگاه هستش، ما لرها مخصوصا لرهای بویراحمد اصلن پست هم نیستیم و فقط دنبال فرصت هستیم برای تیشه زدن به ریشه هم هستش. بعدش موفقیت دانشگاه در اعلام جهانی به عوض پور و کشکولی و عریان برنمیگرده به تلاش بی وقفه دانشجویانی که شب و روز خودشون رو داخل آزمایشگاه بدون امکانات سپری می کنند و مقاله مینویسند، به هر حال هرچه برسر ما می آید نتیجه اعمال خودمان هست اگر دلیل خواستین تا برایتان توضیح بدهم
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه فارس . لطفا تابلوی دانشگاه یاسوج را عوض کنید
حسن
United Kingdom
همین حرفت مشخصه که تفکر قومی گرایی داری.
Iran, Islamic Republic of
خیلی زشته بعضی از این اساتید برای پست دست به هر کاری می زنند جای تاسف بسیاره
Iran, Islamic Republic of
تمامی موفقیت های حوزه پژوهشی در دوران دکتر کریمی بوده و همانطور که شورای دانشگاه شروع به کارشکنی علیه تیم قبلی را انجام داد حالا خودشان باید زیر پای همان شورای تعدیل شده له بشوند، دکتر کشکولی و دکتر عوض پور چگونه امدند؟
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
این مدیران عوض شده چندی قبل از آمدن کرونا استعفا کرده اند و تآکید کردنشان بر عدم همکاریشان تا زمان محقق شدن خواسته هایشان جهت حمایت از یک اضافی باقیمانده در دانشگاه ، بالاخره انتصابات جدید با توجه به حفظ حرمتشان تا تمام شدن مدت زمان ابلاغشان. با کرونا تلاقی پیدا کرد. البته خدا کند استعفایشان باعث اغفال ریاستهای بعدی دانشگاه نشود به منظور تصاحب پست در آینده. همانند دیگر استعفاهیشان در زمان ریاست رئیس های قبلی. به امید دانشگاهی موفق بدور از تبعیض و دو رنگی با توسل به آقا امام زمان .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دکتر عریان به کسی باج نمیده خوبیش اینه
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بسی جای تاسف است فقط از مجموعه مدیران و معاونین دانشگاه. فقط یک معاونت دست بومی ها است
بقیه پست ها به ترتیب دست نورآبادی، بهبهانی ها و سایر استان ها است
و هیچ استاد بومی در پست مدیریتی قرار ندارد جز معاونت دانشجویی
کارمنددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا خدا به دادمان برسه زمانی دانشگاه یاسوج باهمه مدیران بومی اش چه خوب وبه قولی بدش /اخلاق مدار /عدالت محور/بودند .......بازم خدادانشگاه که باضعف مدیریتی وجسمانی ریاستش معاون ومدیرپشتیبانی اش همه کاره ان شده
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1