تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۱۶۱۲۶
پاسخی به دلایل تاجگردون برای عدم حضورش در مراسم 9 دی ماه؛

صدق کلام

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
صدق کلام
کبنا ؛سایت متعلق به غلامرضا تاجگردون مطلبی را مبنی بر «دلیل عدم حضور تاجگردون در مراسم گرامیداشت روز 9 دی» منتشر کرده و شرح داد: «با تأسف از سطح بی‌اطلاعی یا تعمد در رواج بی‌اخلاقی توسط مغرضین، این عده خاص به دلیل عدم آشنایی با وظایف نمایندگی و البته ریاست کمیسیون‌ها، این‌چنین بیاناتی داشتند، وگرنه افراد باسواد و آن‌هایی که باید دلیل عدم حضورم در این مراسم را بدانند، کاملاً آگاه و مطلع هستند.»
مقدمتاً باید توضیح داد که افراد و اشخاص برای حضور در یک مراسم ملی نظرات متفاوتی دارند و قطعاً هم نمی‌توان کسی را مجبور به حضور در مراسمی همچون روز 9 دی کرد. اما یک مسئله‌ای به نام دفاع از جمهوری اسلامی وجود دارد و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «حفظ اسلام یک فریضه الهی است، بالاتر از تمام فرایض؛ یعنی، هیچ فریضه‌ای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام جزء فریضه‌های بزرگ است و بزرگترین فریضه است، بر همه ما و شما و همه ملت و همه روحانیون حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.»
امام (ره) نیز می‌فرمایند: «مسئولیت یک همچو مسئولیتی است. مسئولیت یک مسئولیتی است که انبیا و اولیا و همه خونشان را دادند برای حفظ این. و همه برای حفظ مکتبشان خونهایشان را دادند- چه انبیای سابق و چه نبی اکرم- که همه تاریخش را می دانید، همه چیزشان را دادند برای اینکه حفظ بشود این مکتب و یک وقت اعوجاجی در آن پیدا نشود. ...»
به ظن نگارنده، تاجگردون در توضیحاتش که نه پاسخ منتقدانش را داد، بلکه برای اعضای محترم شورای نگهبان این توضیح را می‌دهد که اگر من امسال و 9 سال دیگر در راهپیمایی روز 9 دی، که روز حمایت از ولایت، شعائر اسلامی و برائت از فتنه گری شرکت نکرده‌ام، به این دلایل بوده است.
در ادامه صحبت‌های تاجگردون را مورد بررسی قرار می‌دهیم، امیدوارم ما هم به این نتیجه برسیم که او همانند مردم فهیم و آگاه این سرزمین، صدق کلام و رفتارش روشن شود.
تاجگردون گفت: «در ابتدا عرض کنم نمی‌دانم دلیل اینکه برخی افراد رهبری و راه انقلاب را فقط برای خودشان می‌خواهند مصادره کنند چیست؟ چرا برخی افراد در یک جریان سیاسی خاص، دنبال این هستند که خود را ولایی و بقیه را غیرولایی جلوه دهند؟! این اندک افراد خصوصاً در حوزه انتخابیه اینجانب پشت این موضوعات مخفی شده و در پنهان آنچه نباید انجام می‌دهند و البته مردم از اینان فراری هستند و دستشان کاملاً رو شده است.» افرادی آشکارا نیات درونی‌شان را بیان می‌کنند و در مراسم ملی 9 دی هم شرکت می‌کنند و نظراتشان را درباره ولایت فقیه و حمایت از او بیان می‌کنند، بنا بر این اسم این پنهان شدن پشت ارزش‌ها نیست. شما آقای تاجگردون چرا نیات درونی‌ات را واضح درباره 9 دی مطرح نمی‌کنی. و چرا شما نمی‌گوید، زمانی که در یاسوج برای آقای میرحسین موسوی سخنرانی کردی و با آقای خاتمی عکس یادگاری انداختی، دلایل حمایتت چه بود و آیا الان هم ارادت شما به آنها باقی هست یا خیر؟
 تاجگردون در ادامه درباره علت نیامدنش در مراسم 9 دی توضیح می‌دهد و می‌گوید: «اما در پاسخ شما عرض کنم، برنامه‌های من به‌صورت آنلاین و از قبل مشخص هست و در فضای مجازی نیز شاهد هستید که برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم. بنده از پنجشنبه تا یکشنبه به فراخور تعطیلی مجلس در حوزه انتخابیه حضور و با مردم و اقشار مختلف نشست‌هایی داشتم و روز دوشنبه 9 دی البته بر اثر اتفاق همانند چهار سال پیش، امسال نیز با بالاترین مقام نظامی کشور جلسه خصوصی در رابطه با مسائل مربوطه داشته‌ام که از بیان آن معذور هستم.» امیدواریم که اینگونه باشد، راستی درباره 9 میلیاردی که از شما باج می‌خواستند، توضیح ندادی، درباره مدارکی که منجر به رد صلاحیت رقیبت آقای سید قدرت حسینی می‌شد، هم صحبت‌هایی کردی، آقای حسینی در پاسخ گفت: «اگر مردی بگو».
تاجگردون در ادامه جوابیه‌اش با گلایه از بی‌اخلاقی‌های صورت پذیرفته در خصوص اخباری تحت عنوان عدم حضورش، با ابراز تأسف از سطح بی‌اطلاعی یا تعمد در رواج بی‌اخلاقی توسط مغرضین با کنایه گفت: این عده خاص به دلیل عدم آشنایی با وظایف نمایندگی و البته ریاست کمیسیون‌ها، این‌چنین بیاناتی داشتند، وگرنه افراد باسواد و آن‌هایی که باید دلیل عدم حضورم در این مراسم را بدانند، کاملاً آگاه و مطلع هستند.»
این رسم شما است که همواره می‌خواهی، منتقدانت را با ادبیات نادرست خطاب قرار دهی، یا آنها را گنجشک، ابرهای بی خاصیت، مغرور، شاخ ملخ و ... می‌خوانی و یا مثل الان آن‌ها را بی سواد خطاب می‌کنی و همراهانت را با سواد می دانی.
البته ما هم یقین داریم، همانطوری که شما هم در پاسختان زیرکانه اظهار کردی، «افراد باسواد و آن‌هایی که باید دلیل عدم حضورم در این مراسم را بدانند، کاملاً آگاه و مطلع هستند.»، اعضای محترم شورای نگهبان، افرادی با سواد، کاملاً آگاه و مطلع هستند و نیت شما را می‌دانند که در این 9 سال چرا یک بار در مراسم 9 دی ماه شرکت نکردید.»
 «تاجگردون» در ادامه جوابیه‌ی خود برای عدم حضورش در مراسم 9 دی توضیح می‌دهد و بیان می‌کند: «این ایام به دلیل مباحث بودجه، بیشترین فشار بر کمیسیون تلفیق بودجه هست و تقریباً در زمان یاد شده، جلسات فشرده و تخصصی کمیسیون زمان‌بر بوده و با توجه به شرایط خاص این سال‌ها که بر کسی پوشیده نیست، کمترین فرصت را به نسبت برای حضور در حوزه انتخابیه دارم ولی سعی می‌کنم در همین فرصت‌های اندک در کنار وظیفه ملی و ویژه‌ام، در کنار موکلینم نیز حاضر شوم.»
بودجه‌ای که نتیجه‌اش دلار 18 هزار تومان، 20 هزار تومان و... و بنزین 3 هزار تومان و فشار اقتصادی بر مردم با بصیرت و فهیمی باشد که همیشه در تمام صحنه‌ها پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند و از مملکتشان با جان و دل حفاظت کردند. و یا راکد بودن واحدهای تولیدی و عدم رونق اقتصادی در جامعه باشد. به درد خودتان می‌خورد که به قول خودتان 400 هکتار زمین داری و در 2 سالگی پدرتان (مباشرخان) سند زمین به نامتان زده و 100 سکه و 10 ها سکه دیگر در دوران مسئولیتت گرفته‌اید.
البته به قول خودتان؛ منتظریم که در سامانه قوه قضائیه که از کارهای ماندگار آیت الله رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه خواهد بود، به ثبت برسانی.
تاجگردون در ادامه افرادی که آشکارا از حریم ولایت و انقلاب دفاع می‌کنند و مناسبت‌های ملی را شرکت می‌کنند، را دلواپس می‌خواند و می‌گوید: «آقایان دلواپس انقلاب، اگر خیلی حضور من در راهپیمایی برایشان مهم هست، بخاطر اینکه بدانند من چرا گچساران نبودم از مقامات ارشد کشوری نیز بپرسند و امیدوارم که به پاسخ برسند.»
مگر شما دلواپس انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که ثمره خون هزاران شهید هست، اکنون نیستید. چرا همکارانتان آقایان زارعی و هاشمی علاوه بر دادن بیانیه برای حضور مردم در مراسم 9 دی شرکت کردند، اما شما نه بیانیه دادید و نه شرکت کردید. وقتتان تنگ بود، درست. شما به عنوان یک مسئول نظام اسلامی نمی‌توانستید، بیانیه‌ای مرقوم بفرمائید. حداقل مواضع کنونی‌تان را در باره آقایان میرحسین موسوی و خاتمی و کروبی مشخص کنید، تا دوستانتان بدانند که نظرتان چیست؟ شما چه نیتی در ذهن دارید؟ لطفاً آشکارا  نیتتان را درباره این سه نفر بیان کنید؟ ما می‌خواهیم بدانیم که شما همانند آن برخی‌ها که به گفته خودتان پشت ولایت و ... پنهان شده‌اند و دستشان برای مردم رو شده است، شما هم طرفدار راستین ولایت هستید و از کسانی که وقایع تلخ 88 را به وجود آورده‌اند، تبری جسته‌اید، یا خیر؟
لطفاً حداقل صدق کلامتان را برای ما روشن کنید. تا همان کسانی که شما را به عنوان یک اصلاح طلب، میرشکار، معمار کبیر اقتصاد و ... قلمداد می‌کنند، به شما بیشتر امیدوار باشند.

------------------------------
سیده فاطمه مهدی‌پور
-----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سید قدرت و زینل زاده دارن آرای شمارو درو میکنن . اینجور که پیش میره ممکنه سوم بشی
Iran, Islamic Republic of
خانم نويسنده اين ٣ نفري را كه نام ميبري( خاتمي موسوي كروبي )بهتر از خيلي هايي هستن كه الان در مسند قدر ت هستن
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر کسانی هستند که مردم را خار وخاشاک خواندند فتنه گر کسانی بودند که مردم را گاو گوساله می خوندند فتنه گر کسانی بودند که به خاطر بدر کردن رقیب عکس امام را پاره کردند
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1