تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۵۷۶۸
یادداشت ارسالی؛

رقابت کاندیداهای حوزه بویراحمد و دنا در کنکور دموکراسی

رامین رحمتی
۳۶
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رقابت کاندیداهای حوزه بویراحمد و دنا در کنکور دموکراسی
کبنا ؛این روزها همه چیز در بویراحمد و دنا و کلاً همهٔ استان یا حتی کشور انتخاباتی و تبلیغاتی است. شوخی‌های تکراری و گاها خلاقانه‌ای هم با این لشکر کشی‌ها می‌شود. در این میان اما بالا رفتن آگاهی‌های عمومی باعث شده است تا کاندیداها کارشان برای رقابت در کنکور دموکراسی سخت  و سخت‌تر شود.
مشخصاً با کوچ ستار هدایت خواه و بهم خوردن فرم پیش بینی‌ها در حوزهٔ انتخابیهٔ بویراحمد و دنا شواهد حکایت از رویش‌های ناگهانی و  پرشماری می‌دهد که موضوع یادداشت فوق است.
اولین نکته این است با تدوام همان رقابت دور قبل این بار بدون هدایت خواه، خیلی نباید انتظار ظهور یک پدیدهٔ جدید را داشته باشیم.
پس نمایندهٔ فعلی، محمد بهرامی و مهدی روشنفکر قطب‌های اصلی انتخابات پیش روی هستند.
تحلیل کمپین‌های هر سه نفر نمی‌تواند چندان دشوار باشد چه آنکه حتی در کوچه و خیابان‌های شهر و دیارمان هم این روزها دقیق‌ترین تحلیل‌ها را می‌توان از مردم عامی‌ای شنید که صاحبان واقعی این دیار هستند.
محمد بهرامی شهردار موفق یا به بیانی دقیق‌تر موفق‌ترین شهردار یاسوج استاد دانشگاهی است که دور گذشته شاید اگر کمی شانس یارش بود می‌توانست زارع را کنار بزند و برندهٔ دوئل ستار و روشنفکر باشد اما اتفاقات انتقاد برانگیز نماینده به یکباره گمانه زنی‌ها را دگرگون کرد و در کمال تعجب او منتخب مردم شد.
با اطمینان می‌توان گفت در تمام حوزه‌هایی که ایشان رأی بالا داشته است در همین دور هم می‌تواند انتظار رأی بالا داشته باشد با این تفاوت که شواهد نشان می‌دهد رویش‌هایش هم افزایش چشمگیری داشته است.
پس بهرامی با درصدی بیشتر تا همینجا رأی دور گذشتهٔ خودش را دارد.
این که رویش‌هایش تا کجا ادامه داشته باشد به تحولات روزهای باقیمانده بستگی دارد و استفادهٔ درست از فرصت‌ها. این بند را در دل بررسی وضع رقبا بیشتر توضیح می‌دهم.
بنابراین با اطمینان می‌توان گفت تنها کاندیدای بدون ریزش انتخابات پیش روی محمد بهرامی است.
غلام محمد زارعی که پیروزی غیرقابل تصورش در انتخابات گذشته شائبه‌های زیادی را بدنبال داشت این دوره هم تقریباً با همان شائبه‌ها و حواشی پای به میدان گذاشته است.
زارعی قافیهٔ مدیران ارشد را در زمین خودی به تاجگردون باخت تا باعث تعریف کلید واژهٔ عزت در شعارهای مخالفین شود.
دستکم انفعال او در عزل و نصب‌های استاندار و حتی در رفت و آمدهای استانداران مبین این نکته است که فشنگ‌های زارعی مشقی هستند.
حالا او و نگاه‌های قومیتی‌اش و همچنین سایهٔ سنگین عزت از دست رفتهٔ بویراحمد، هوادارانش را بشدت به سمت رقبا هل می‌دهند و زارعی در فرصت کوتاه باقی مانده باید چاره‌ای بیاندیشد.
مهدی روشنفکر عجیب‌ترین مدعی کرسی نمایندگی این حوزه است.
پیش‌تر تحلیل گران فضای سیاسی _اجتماعی استان در مقالاتی متعدد دو عامل نگاه قومیتی و فرد محوری را عامل عدم توسعهٔ استان دانسته‌اند.
شگفت آنکه مهدی روشنفکر دقیقاً حائز همین دو عامل فوق است.
او صرفاً با اتکا بر آرای بالای قومیتی پای به عرصه نهاده است و با اتکا بر همین پشتوانه رودرروی ستار هدایت خواه ایستاد تا یک بار باعث شکستش شود و این بار هم مجبور به فرارش کند و این دقیقاً همان تک محوری، فرد محوری و نگاهٔ مستبدانه‌ای است که می‌تواند در آینده ذیل همان کلیدواژهٔ عزت بازتعریف و باز تولید شود.
بنابراین اگر خوانندگان بربتابند باید عرض کنم این نوع تفکر یک خطر بالقوه تر است از تفکر صرفاً فرهنگی هدایت خواه در منطقه‌ای که محرومیت بزرگترین لقبش می‌باشد یا تفکر پیمانکارانهٔ دیگر کاندیداها...
یقین بدانید اگر امروز بویراحمد و دنا درجا می زند و یاری می‌طلبد نتیجهٔ اعتماد به تفکراتی است که ذیل هیچکدام از برنامه‌هایشان نشانی از توسعه یافت نمی‌شود.
استدعا دارم قبل از آنکه با اسامی مجازی و اکانت های فیک هزاران بد وبیراه را نثار من کنید چشم و گوشتان را بازتر کنید و ببینید و بشنوید آنچه بر بویراحمد و دنا رفته است از مظالمی که انتخاب‌های ما باعثش بوده است.
به کارنامهٔ افراد نگاه کنید.
یقیناً کسانی که دم بازنشستگی‌شان هستند و هیچ شاه بیتی مثنوی کارنامه‌شان ندارد به وقت بازنشستگی باید تفکرقاب شده به دیوارشان را روی روح و روان خسته‌مان آوار کنیم.
امروز می گویم که فردا پشیمان نباشم از گفتن چیزی که خیر و صلاحی درآن ناگفته پیداست.
اگر می‌خواهید زنان و مردان این دیار شغل زمستانه‌شان فروش گیاهان کوهی و معاش تابستانه‌شان دستفروشی نباشد برای یکبار هم که شده فراموش کنید و نگاه کنید ببینید اصلح چه کسی است حتی اگر هم خط و هم طایفه‌تان هم نباشد.
یادمان باشد هیچ چیز همیشگی نیست پس باید به مسئولییت‌مان در قبال فرزندانمان بیاندیشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دکتربهرامی اصلح ترین و عاقلانه ترین گزینه هست
Iran, Islamic Republic of
درتوانایی اقای دکتربهرامی شکی نیست بهرامی امتحان خود راپس داده انشالله صددرصد قبول میشه
مهدی
Romania
سلام
ما ازاینکه دورقبل به بهرامی رای ندادیم شرمنده خودمان ومردم دیارمان شدیم که فریب دوستان به ظاهراصلاح طلبمون روخوردیم اما این دوره به دکترمحمدبهرامی رای خواهیم داد
حسین
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت دکتر بهرامی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف دکتر محمد بهرامی از مدیران شایسته ی این کشور هستند انشالا که در انتخابات پیش رو موفق و پیروز باشن
نازنین
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محمد بهرامی
اندکی صبر سحر نزدیک است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
راه تو را میخواند
درود بر دکتر محمد بهرامی
محمودی
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی توانایی بالایی دارد و میتواند در این حوزه موفق باشد
فرخي
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز ،ضمن احترام به جنابعالي،اولا اگه ناظر بيطرف وأهل وساكن بويراحمد ودنا باشي با گشتي كوچك وامارگيري حتي بسيار محدود مطمئن ميشي كه رويش بسيار زياد وپرقدرت اراي دكتر روشنفكر به نسبت بهرامي وساير نامزدهاي محترم اصلا قابل قياس نيست واين ناشي از نااگاهي نسبت به فضاي سياسي اين حوزه ميدونم تا خداناكرده مغرضانه وتخريب...
دوم:با وجود اقايان محترمي همچون ايزدپناه رمضاني وزارعي وتوزيع بخش بسيار عمده اي از سبد اراي اصلاح طلبان ومعتدلين به شدت از سبد بهرامي كاسته شده هرچند اراي ايشان هم بسيار قوميتي(قوميتي ترين اراي دور قبل ا استناد به اراي ماخوذة در فرمانداري) بود بنابراين ريزش بالايي داشته با وجود فروزان كه همين سبد قومي هم در حال خالي شدنه....
سوم:از رزومه گفتين ؟كاش ابتدائا تعريف درستي از رزومه ميدادين تا خوانندگان محترم درك ميكردند كه ايا تعريف وشناخت رزومه از نظر جنابعالي با نرم بين اللملي يكيست يا نه ?به نظر اينجانب تعريف تون از رزومه وسوابق كاري ناقص ونقض نرم شناخته شده هست زيرا فردي را تنها با يك پست مديريتي شهرداري در كل عمرش قوي ولي فرد ديگري با سوابق سياسي واموزشي ودانشگاهي از جمله فرماندار،نفر اول شوراي،رييس دانشرا،معاونت اداره كل ،استاد دانشگاه و......ضعيف وناكارامد ميدوني؟؟عجبا والاسفا برادر اين هم از ضعف دايره واژگان وعدم اگاهي وشناختت از دكتر روشنفكر فرض ميكنم نه مغرضانه ومزورانه....
در اخر:برچسب قوميتي تنها اتهاميست كه مخالفين وحسودان سياسي ،دشمنان ومغرضان برعليه روشنفكر به كار ميبرند كه اصلا به ايشان نميچسبد چون اراي ماخوذه در فرمانداري مبين اين ادعاست جنابعالي ارجاع ميدم به مطالعه اراي همه نامزدها وبررسي اماري سبد اراي ورأي قومي....كمترين راي قومي روشنفكز بين بهرامي زارعي هدايت خواه داشته ،از روي وعاميانه قضاوت كردن دور از شان وجايگاه كسي مثل شماست كه ادعاي دلسوزي ،اينده نگري وعالم بودن ميكنيد...
وهزاران دليل ديگه دارم اگه دوست داري ميتونم بشينيم با هم مناظره كنيم در كبنا نيوز....در پايان چه بخواهيم وچه نخواهيم روشنفكر با توجه به رويش هاي بسيار گسترده إيلات ومردمان اين ديار شانس اول خواهد بود كه شما با ترس ووحشت خودساخته وبدون شناخت(صرفا قومي گرا) از پيروزيش گفتيدولي غيرمنصفانه وبدور از اخلاق سياسي وانساني....موفق باشيد اميدوارم به نداي وحدت بپونديد وفصلي جديدي را در تاريخ پرافتخار بويراحمد رقم بزنيم وريل توسعه را بكار اندازيم
Iran, Islamic Republic of
درود به جناب فرخی
امين ص
Iran, Islamic Republic of
بدون نگاه طايفه گرايانه و تعصب كوركورانه
محمد بهرامي تنها گزينه اي ميباشد كه لياقت حضور و خدمت در مجلس را دارا ميباشد،خواه اين حضور به مزاج به اصطلاح بزرگان اصلاحات بويراحمد خوش بيايد خواه خوش نيايد ،تلاشها ، خدمات و محبوبيت روز افزون دكتر محمد بهرامي دليلي بارز و مشخص بر ظهور جرياني جوان ، محبوب ،مردمي و موفق بر صندلي خاك خورده ي اصلاح طلبان بويراحمد ميباشد،به اميد پيروزي روز افزون براي ايشان
يا علي
Iran, Islamic Republic of
خلاصه تحلیلتان اینه که بهرامی رای بالایی داره ، ولی دوست عزیز باور کن که بهرامی نصف دور قبل هم رای نمیاره
Iran, Islamic Republic of
تو ومتن نوشتنت وزر زدنت به نظرم بدترین بولتن خبری شما باشین ،وقتی ادبیات سیاسی ندارین . خبر منتشر میکنین
Iran, Islamic Republic of
این یک تحلیل پیش پا افتاده است که تمرکز بر روی بهرامی است در صورتی که ایشان بخشی از آرای دور قبل خود را از شورای اصلاح طلبان دریافت کرده بود که در این دوره اینطور نیست و بخش دیگر از آرای طایفه ای ایشان ریزش داشته است بنابراین رقابت بین گزینه اصلاح طلبان و روشنفکر خواهد بود
عمران
Iran, Islamic Republic of
خودمان را با انتخاب محمد بهرامی نجات دهیم. یا ععی مدد
علی
Ukraine
این چه تحلیلیه‌..اول یک سز انتخابات در بویراحمد همیشه اصولگراها بودند‌..خروجی آنها هنوز مشخص نیست‌..بهرامی ریزش بسیار زیادی دارد‌..روشنفکر با بودن درخشنده پور آرای زیادی را از دست داده‌ است و با اعلان خروجی اصولگراها با درخشنده پور من ایشان را پیروز انتخابات‌ میدونم‌..حالا نگاه کن‌.بعد برو بشین ب تحلیلت‌ بخندد‌.مشخص است که دوسداری بهرامی رای بیاره و طرفدار ایشانی‌.بهرامی مدیریتی نداره‌ی شهرداری بوده‌.اونم ب حدی نگاه بکنی از داشته و بدهی بالا اوورد‌.برو بپرس بعد تحلیل کن‌.اصول گراها با کاندید شان‌ هر ک باشد پیروز انتخابات هستند
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر قصد دارد انتخابات را قومی قبیله ی کند که قطعا مردم بویراحمد و دنا اجازه نخواهند داد
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محمد بهرامی امید جوانان بویراحمد و دنا
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان تحلیل انتخابات و انتخاب آینده در حوزه بویراحمد و دنا به عملکرد نمایندگان ادوار گذشته این حوزه بستگی دارد و اینکه واقعا چه کارهایی باید انجام می شد که نشد چند نمونه از این کارها را خدمتتان عرض می کنم :1-در چند سال گذشته تقریبا همه کرسی های مدیرکلی را در استان به بقیه حوزه ها واگذار کردیم در صورتی که ما مرکز استان بودیم و باید بیشترین سهم را داشتیم 2-در قضیه سقوط هواپیما که همه نمایندگان مجلس وزارت راه و رفاه را سرزنش کردند نماینده ما هیچ کاری نکرد و مشغول کار دیگری بود 3-در شهرستان بویراحمد و دنا از تنگ سرخ تا سیلاب تا زیلایی و میمند و جلیل همه و همه جزیی از بویراحمدند مدیران شهرستانی ما از قشری خاص و خانواده هایی خاصند که طعم رنج کشیده اند و نه مناطق را بلند و حتی بر منطقه ای که رئیسی می کنند از نظر جغرافیایی مسلط نیستند 4-استخدام های فامیلی و طایفه ای موضوع دیگری است که همه تلاش جوانان این دیار را بر باد داده است آنهایی که شبانه روز درس خواندند تا به نان و نوایی برسند ولی الان آسیب های اجتماعی آنها را تهدید می کند و دولت و قوه قضاییه باید چند برابر برایشان هزینه دهد 5-و موضوع آخر آنهایی که دم از رای قومی میزنند بدانند که مردم آگاه شده اند و می دانند که بساط رای طایفه ای را خودشان با عملکردشان و استخدام فامیلیشان پهن کردند و قبلا با رای طایفه ای به مجلس رفتند و انحصار طلبی و تقسیم بندی را به بویراحمد اضافه کردند . خدا نگهدار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقابه گفته اغلب مردم بهرامي اگه مجلس رفت / سر بويراحمد ميارن كه براي زارعي مردم دعا ميكنند
امیری
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به سابقه کاری و مدیریت اجرایی بنظر بنده دکتر بهرامی نسبت به بقیه کاندیدها صلاحیت بیشتری داره و امید دارم حداقل برای سرو سامان دادن به شرایط کنونی استان ایشون رو برنده این دور از انتخابات ببینیم
اهورا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی شهردار قلبها
اهورا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی با لیاقت ترین فردی ک دیدم در این سالهای تاریک بر صندلی ک لیاقتش را داشت نشست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمع و جور کن با این انشا نوشتنت
دیگه هیچ نبود.
برداشتی در باره نوشتین دیگه کسی نبود.جوجه ها را سوم اسفند می شمارند. جناب نویسنده
خواهشا" در انتخابت تجدید نظر بفرمایید. از روی تعصب و قومگرایی وطایفه گرایی رای ندید . اینها که نام بردیداز زارع ضعیفترند پس اگه بنا بر این باشه یه ضعیفتر از زارع بفرستیم همان زارع خیلی هم بهتر از این دو شخص محترم می باشند.کاش نویسنده و هم خواننده های عزیز دو سه دقیقه از صحبتهای همه ی کاندیدها را می دیدند و می شنیدند بعد از روی عقل و تفکر تصمیم می گرفتند نه قومیت گری و تعصبات کور کورانه.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی تنها شخصی بین کاندیدا هستن ک همه دوستش دارن مطمعنا حتی اکثر کسانی ک ب دلایلی بهش رای نمیدن مطعنن بهترین گزینه و دوست داشتنی ترین گزینه اقای بهرامیست
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر رمضانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محمد ، تنها راه رفع محرمیت و بدبختی مردمان غیور بویراحمد ، راه روشن فردا، پدر پایتخت طبیعت ایران
اشکان
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
با توجه به لج و دهن کجی روشنفکر به اصولگرایان و شخص دکتر هدایت خواه چه در چهار سال قبلی و چه این دوره نباید انتظار داشت حامیان دکتر هدایت خواه و اصولگرا ها روی به روشنفکر و جریان وحدت اش داشت ، چرا که آقای روشنفکر نقش طرفدار آقای زارعی در سال 1390 و در سال 1394 ثبت نام به عنوان نماینده مجلس نقشه زمین زدن اصولگرا و هدایت خواه. که با هماهنگی زارع و جریان اصلاح طلب موفق هم شدند، طوری که دور اول ثبت نام روشنفکر به عنوان پدیده انتخابات ایشان و قوم و طرفدارانش رو شوکه کرد و وادار به ثبت نام مجدد در 1398 کرد.
اما این بار اصول گرا سعی در انتخاب شخصی محبوب و کاردان و خوش بیان و مردمی هستند تا باز شواهد شکست نخواهد شد، با توجه به حرکت این طیف بزرگ به نظر می رسد گزینه نهایی اصول گرایان جناب دکتر درخشنده پور باشند چرا که علاوه بر رای و مقبولیت طایفه ای (تامردایی)، شخصی کاردان، خوش بیان، علمی، مدیر... و همچنین حمایت اکثری طرفدران دکتر هدایت خواه و اصول گرا ها، خنده و پیروزی رو به اردوگاه اصول گرا باز خواهد آورد. طوری که ترس و نا امیدی رو با انتخاب دکتر درخشنده پور در اردوگاه های رقیب می‌توان مشاهده کرد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ممنون از سایت خبری بسیار خوبتان بنده آن شخص اصلح را تا به حال ندیده ام در شهرمان ولی از نظر کارنامه اقای دکتر بهرامی کارنامه درخشانتری دارد و فکر نکنم کسی بهتراز ایشان بتونند کاری انجام دهند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی شهردار نمونه کشور
ای داد
Iran, Islamic Republic of
تمام شمایی که از .تعریف میکنید که اگر نکنید چه کارکنید همه از خانواده وعموزاده هاشید مگه بویراحمد سفلی فقط شماییدطوایف بزرگی دارند که نمیدانم شما تاحالا چه کاری براشون کردی؟ تا قوم وخویش خودت هستند چه کاری میخواهید براشون بکنید دانشگاهی هستی ولی نمیتونی حرف بزنی وفن بیان نداری اگر شما میخواهی بروی مجلس. مجلس را حفظ کنیدنمیشه هرکسی با یه مدرکی بلند شه وبره ثبت نام کنه...
بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعاً بایه نگاه به عملکرد کاندیدها وتوجه به برنامه هاشون دکتر بهرامی تنها شخصیه که عملکرد بالایی داره وعملگراست، دکتر بهرامی تنها شخصیه که ازاحزاب مختلف حامی داره، دکتر بهرامی تنهاشخصیه که ازتمام طوایف استان حامی داره،تنها شخصیه که به اتحاد طوایف مختلف قوم بزرگ (لر)بها داده ودر این راستا تلاش میکنه،،وحامیان دکتر بهرامی همراه ایشان با یک نگرش جمعی به سوی یک انتخابات پاک قدم برداشته اند...
جمشید
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی بهترین گزینه برای مجلس هست. طرفداران آقای بهرامی نشون میدن که خودش هم چه شخصیت خوب و محترمی داره ولی طرفدارای آقای .با حرف زدن ها و توهین هاشون شخصیت اون بنده خدا رو هم زیر سوال میبرن و یه مثالی هم هست که میگن برنده همیشه به نقطه پایان فکر میکنه و بازنده به اونی که برندس فکر میکنه اگه واقعا طرفدارای روشنفکر فکر میکنن که نمایندشون پیروزه پس چکار آقای بهرامی دارن که میخوان تخریبش کنن در حالی که آقای بهرامی فقط داره به پیروزی فکر میکنه و اصلا هم هیچ کدوم از نماینده ها رو بهشون فکر هم نمیکنه یا سعی بر تخریب کردنشون نداره
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
شما که این انشاء پرچاله چوله رونوشتی آقای فرخی اول که من نمره 4بهش میدم دوم شما که دوره ی قبل دور این وآن کاندید را میگرفتی حالا چی شده آمدی وبراروشنفکر داری انشا تنظیم میکنی، فکر میکردم شما وامثال شما که هربار خودشونو . براش انشا مینویسید، شما چرا دست ازسر این مردم بر نمیدارید شما که دارید به همه حمله ور میشید حداقل احترام ایل بزرگ تامرادی رانگه دارید حامیان اون کاندیدها فکر میکنند همه ما همین طرز فکرمان همین است، من هم از شمام ولی به روشنفکر رٱی نمیدهم چون میدانم تو مجلس ایلمان را میبره...
سید فرج احمدی مهریان
Iran, Islamic Republic of
اقای دکترمحمدبهرامی محبوب ترین کاندیدبرای مردم می باشد ایشان صدرصد منتخب مردم می باشد
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دکتربهرامی پیروز انتخابات
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1