تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۱۲۰۶۸
متن ارسالی؛

تیر آقای نماینده برای فرهنگ؛ آیا لابی تاجگردون پیرسبزی را رستگار می‌کند؟!

محمد شهامت
۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تیر آقای نماینده برای فرهنگ؛ آیا لابی تاجگردون پیرسبزی را رستگار می‌کند؟!
کبنا ؛متن ارسالی - بعد از عدم توفیق، سید ضیا رضا توفیق در تصدی ریاست اداره فرهنگ ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر اخباری مبنی بر معرفی افرادی مانند «کاظمی جو» ریاست فعلی اداره فرهنگ وارشاد کهگلویه، مرادی معاونت سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج و همچنین «پیرسبزی» از کارکنان اداره فرهنگ ارشاد استان برای ارائه رزومه معرفی شده‌اند. اما تحرکات پیرسبزی که گزینه تاجگردون می‌باشد نشان از رایزنی و لابی گری آقای نماینده برای وی می‌باشد و عکس‌های اخیر از جلسه رونمایی از کتاب آقای نماینده و حضور پیرسبزی در این جلسه از این واقعیت پرده برداشت اما فارغ از داستان مدیریت اداره ارشاد یکی از مسائل و مشکلاتی که در فرآیند تغییر و تحول مدیران استانی به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد  تبدیل به «معضل» شده است، دخالت و سفارش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در عزل و نصب مدیران استانی است. انتصابات و برکناری‌های مدیران با نهادهای ذیربط در دولت است.
واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است. از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی‌اش، اقدام می‌کند. نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه‌اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می‌تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد و  در کنار آن پیگیر خواسته‌های  مردم و منطقه باشد. اما در استان ما این رویه از ابتدا اشتباه بنیان نهاد شده است و نمایندگان در اختیاراتی فراقانونی سعی در نشاندن نزدیکان خود بر مناصب مدیریتی دارند، حال اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد که بعد از استعفای رضا دهبانی پور دچار بلاتکلیفی ست درگیر بازی‌های سیاسی نمایندگان شده است و مساله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که فردی که توسط آقای تاجگردون مطرح و حمایت می‌شوند و در حد اندازه مهم‌ترین نهاد فرهنگی در استان نیستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای خون حواستون باشه که خون تمام کسانی که دارتدازبودن شمادق مرگ میشوند؛گردنتون نیفته،خلاصه نزدیک محرم هستیم ودیه هم که بیشتزازبقیه ی ماههامیشه
هنر دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما کبنا نیوز همیشه فعال و توانمند
در جواب مخاطبی که این مطلب را ارسال نموده میگویم اولا بی شک شما هیچ اطلاعاتی از هنر و هنرمند ندارید دوما دلسوز هنر و فرهنگ نیستید
دوست عزیز جناب پیرسبزی از هنرمندانی هست که قبل از اینکه خیلی هافقط حرف فرهنگ را بزنند کار فرهنگی کرده است ،ایشان کارشناس ارشد دانشگاه تهران در رشته هنر است ،تنها کسی که همه سازهای موسیقی را مینوازد و بهترین آهنگ سازو کارگردان هنری و سینمایی کشور است در سال 72که مطمئنم سنت کفاف نمیدهد ایشان در جشنواره فجر حضور داشتند.اگر پیرسبزی برای این سمت شایسته نیست پس حتما در اداره کل را تخته کنید.ایشان از رزمندگان و ایثار گران جنگ هستند.خانواده ای که با هنر و فرهنگ بزرگ شدند.حتما از روی حقایق ننوشتی و بیشتر از روی قصد و غرض قلم به دست شدی تا چند خطی برای معروفیت بنویسی.بی شک بهترین گزینه ایشان است هر چند بارها از وزارت خواستار ایشان بودند و مخالفت کردند که در استان میمانم و به هنر هم استانیهایم کمک میکنم ولی سخت است که یک هم استانی این چیزها را نفهمد.همه مدیر کل های سابق و حال این اداره خودشان میدانند ایشان چقدر کمکشان بود و به ظاهر آنها مدیر کل بودند ،در هر صورت غیر از این گزینه هرکسی باشد خیانت به هنر و فرهنگ استان است.
Iran, Islamic Republic of
حالو خرزاییت؟ یا نونی پیرسبزی چه بر سر هنرمندل آورده؟
مطلع
Denmark
تاجایی که من اطلاع دارم اقای محمد پور معوان قبلی ارشاد در زمان اقای اشنا تا دهبانی دارد مدیرکل می شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1